Модифікована програма
Пізнаємо природу
для дітей з особливими освітніми потребами 6 клас
35 год. на рік
№ з/п |
Пропонований зміст навчального предмета |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
1 |
Пізнаємо світ науки. (2 год) Перший крок у науку, як досягнути успіху, як стати дослідником, відомі Українці |
-розпізнає на картинках професії людей; |
2 |
Пізнаємо фізичні явища. (5 год) Що відбувається з тілами при нагріванні, електрична енергія у нашому домі, правила безпечної поведінки з електроприладами, світло і тінь, утворення тіні
|
-розпізнає та обирає картинки на яких зображені електроприлади.
|
3 |
Пізнаємо астрономічні явища. (4 год) З чого складається Земля, зображення Землі на карті та глобусі, явища пов’язані з рухами Землі та Місяця, зміна дня і ночі, зміна пір року. |
-з допомогою вчителя за малюнками визначає послідовність і обирає частини доби (день, ніч); -з допомогою вчителя за картинками обирає пори року. |
4 |
Пізнаємо біологічні явища. (4 год) Чому і як живляться організми, як живляться тварини, як живляться рослини, ріст і розвиток тварин, ріст і розвиток рослин. |
- розрізняє на картинках, зображені тварини і обирає названу вчителем тварину; -розрізняє на картинках зображені рослин і обирає названу вчителем рослину. |
5 |
Астрономічні інструменти та спостереження. (4год) Чим озброєні астрономи, астрономічні прилади, небесні тіла, сузір’я. |
- за малюнками і картинками розпізнає астрономічні прилади, небесні тіла і обирає назване небесне тіло. |
6 |
Сонячна система. (4 год) Будова Сонячної системи, особливості планет земної групи, планети-гіганти, малі тіла Сонячної системи: комети, метеорити, метеороїди. |
- за малюнками і картинками розпізнає небесні тіла і обирає назване небесне тіло; - має уявлення про Сонце. |
7 |
Взаємозв’язок організмів з живою та неживою природою. (2 год) Особливості водного середовища, Пристосування у мешканців грунту . |
- за малюнками і картинками розпізнає жителів водного середовища. |
8 |
Взаємозв’язок між живими організмами. (1 год) Паразити і хижаки, взаємозв’язок між хижаками та жертвами. |
- за малюнками і картинками розпізнає жителів водного середовища. |
9 |
Взаємозв’язки організмів між собою та неживою природою в різних угрупуваннях. (4 год) Відмінність між лісом та парком, городні культури, тварини, які живуть серед людей, рослини, які вирощують люди. |
- за малюнками і картинками розпізнає мешканців лісу. - впізнає та обирає картинки з рослинами, які вирощують люди. |
Календарно-тематичне планування
уроків пізнаємо природу
для дітей з особливими освітніми потребами 6 клас
1 год в тиждень
№ з/п |
Тема уроку |
Очікувані результати навчальної діяльності |
Дата |
Примітка |
1 |
Пізнаємо світ науки. Як досягнути успіху. |
-розпізнає на картинках професії людей; |
|
|
2 |
Професії майбутнього. |
-розпізнає на картинках професії людей; |
|
|
3 |
Фізичні явища. Що відбувається з тілами при нагріванні? |
-з допомогою вчителя визначає на дотик холодні та гарячі предмети. |
|
|
4 |
Електрична енергія у нашому домі. |
- |
|
|
5 |
Безпечне поводження з електроприладами. |
-розпізнає та обирає картинки на яких зображені електроприлади.
|
|
|
6 |
Світло й тінь. |
-має уявлення про світло. |
|
|
7 |
Утворення тіні. |
-має уявлення про утворення тіні. |
|
|
8 |
Урок узагальнення знань. |
|
|
|
9 |
Астрономічні явища. Зображення Землі на карті і глобусі. |
-з допомогою вчителя знаходить рідний край на глобусі, карті. |
|
|
10 |
Явища, які пов’язані з рухами Землі та Місяця. |
-за малюнками та картинками пояснює рух Землі навколо себе, навколо Сонця. |
|
|
11 |
Зміна дня і ночі. |
-з допомогою вчителя за малюнками визначає послідовність і обирає частини доби (день, ніч).
|
|
|
12 |
Зміна пір року. |
-з допомогою вчителя за картинками обирає пори року. |
|
|
13 |
Біологічні явища. Живлення тварин. |
- розрізняє на картинках, зображені тварини і обирає названу вчителем тварину;
|
|
|
14 |
Як живляться рослини? |
-розрізняє на картинках зображені рослин і обирає названу вчителем рослину. |
|
|
15 |
Ріст і розвиток тварин. |
-за малюнками показує як ростуть і розвиваються тварини. |
|
|
16 |
Ріст і розвиток рослин. |
за малюнками показує як ростуть і розвиваються рослини. |
|
|
17 |
Урок узагальнення знань. |
|
|
|
18 |
Астрономічна система. Інструменти астрономів. |
- за малюнками і картинками розпізнає астрономічні прилади. |
|
|
19 |
Небесні тіла. |
- за малюнками і картинками розпізнає небесні тіла і обирає назване небесне тіло;
|
|
|
20 |
Сузір’я. |
- за малюнками і картинками розпізнає небесні тіла і обирає назване небесне тіло;
|
|
|
21 |
Сонячна система. Будова Сонячної системи. |
- має уявлення про Сонце. |
|
|
22 |
Особливості планет земної групи. |
- за малюнками і картинками розпізнає небесні тіла і обирає назване небесне тіло;
|
|
|
23 |
Планети-гіганти. |
- за малюнками і картинками розпізнає небесні тіла і обирає назване небесне тіло;
|
|
|
24 |
Малі тіла Сонячної системи: комети, метеорити. |
- за малюнками і картинками розпізнає небесні тіла і обирає назване небесне тіло;
|
|
|
25 |
Урок узагальнення знань. |
|
|
|
26 |
Взаємозв’язок у природі. Особливості водного середовища. |
- за малюнками і картинками розпізнає жителів водного середовища. |
|
|
27 |
Мешканці грунту. |
- за малюнками і картинками розпізнає мешканців грунту. |
|
|
28 |
Взаємозв’язок між живими організмами. Паразити і хижаки. Взаємодія між хижаками та жертвами. |
- за малюнками і картинками розпізнає жителів водного середовища. |
|
|
29 |
Взаємозв’язки у різних угрупуваннях. Відмінність між лісом та парком. |
- за малюнками і картинками розпізнає мешканців лісу.
|
|
|
30 |
Городні культури. |
- впізнає та обирає картинки з рослинами, які вирощують люди. |
|
|
31 |
Тварини, що живуть серед людей. |
- впізнає та обирає картинки з тваринами, що живуть серед людей. |
|
|
32 |
Рослини, які вирощують люди. |
- впізнає та обирає картинки з рослинами, які вирощують люди. |
|
|
33 |
Урок узагальнення знань. |
|
|
|
34 |
Повторення вивченого матеріалу |
-за допомогою запитань вчителя та малюнків наводить приклади охорони природи. |
|
|
35 |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
|