Модульно-адаптивний тип уроку "Африка"

Про матеріал
Алгоритм подачі теми "Африка, планування уроків засвоєння нових знань, закріплення умінь та навичок, застосування нових знань, перевірки та корекції знань
Перегляд файлу

Тема: «Африка».

 (10 годин)

Орієнтовні дати - з 14.10 по 28.11

Адаптивно-модульна технологія викладання.

 

Мета:

1. Формувати знання про вплив фізико-географічного положення материка на його природу; історію вивчення та відкриття материка; головні риси будови материка та рельєфу;  особливості клімату материка та розміщення кліматичних поясів; вплив морських течій, рельєфу, вітрів, на формування кліматичних умов окремих територій;  основні риси природних зон; головні річкові системи та крупні озера Африки;  основні народи Африки, приклади впливу природних умов на особливості їх господарської діяльності та побуту;  розміщення крупних держав, їх економіко - географічну характеристику.

2. Розвивати образне, логічне та креативне  мислення; зв’язне мовлення; пам'ять, увагу; вміння висловлювати свої думки.

3. Виховувати допитливість та тактовність; самостійність і відповідальність.

 

Учні мають знати:

1. Вплив фізико-географічного положення материка на його природу.

2. Історію вивчення та відкриття материка.

3. Головні риси будови материка та рельєфу.

4. Особливості клімату материка та розміщення кліматичних поясів. Вплив морських течій, рельєфу, вітрів, на формування кліматичних умов окремих територій. 

5. Основні риси природних зон.

6. Головні річкові системи та крупні озера Африки.

7. Основні народи Африки, приклади впливу природних умов на особливості їх господарської діяльності та побуту.

8. Розміщення крупних держав, їх економіко - географічну характеристику.

 

Учні мають уміти:

 1. Вибирати та аналізувати необхідні карти.

 2. На основі вибраних карт давати географічну характеристику географічного положення материка.

 3. Аналізуючи фізичну та тектонічну карту давати генетичний аналіз рельєфу материка.

 4. На основі кліматичних карт давати характеристику кліматичних умов в різних кліматичних поясах.

 5.  Простежувати залежність внутрішніх вод від режиму клімату.

 6.  Прогнозувати вплив господарської діяльності людини на природні зони.

 7. Виявляти особливості природи окремих країн , основні проблеми стану природи та необхідності її охорони  на основі географічних карт та інших джерел географічних знань.

8. Показувати на карті основні географічні об’єкти, в  тому числі країни та їх столиці, які обумовлені програмою.

 

Алгоритм вивчення теми

Уроки засвоєння нових знань

 (3 год.)

Уроки закріплення умінь та навичок

(3 год.)

Уроки застосування нових знань

(2 год.)

Уроки перевірки та корекції знань

(2 год.)

В цьому модулі уроки можна проводити за технологією лекції «Лови помилку». Головне завдання вчителя зацікавити та мотивувати учнів до вивчення теми, пояснити, як аналізувати карти атласу, дати основні поняття теми.

1 урок. (14.10)

На першому уроці вчитель пояснює технологію модуля та дає завдання для самостійної роботи по темі.  Ознайомлення з алгоритмом оцінювання та датами здачі планових робіт.

 План уроку:

- мотивація до вивчення теми;

- ознайомлення з номенклатурою карт атласу;

- географічне положення материка;

- історія відкриття та вивчення материка.

2 урок. (18.10)

План уроку:

Характеристика

- рельєфу,

- клімату,

- внутрішніх вод.

3 урок.(21.10)

План уроку:

Характеристика

 - природних зон;

- населення.

Цей модуль проводиться за інтерактивними формами викладання:

- дослідницька робота в групах;

 - інтерактивна ігрова діяльність;

- інтерактивні рольові ігри;

- метод проєктів;

- самостійна робота учнів.

1 урок  (01.11)

План уроку:

Закріплення матеріалу за темами:

- географічне положення материка;

- історія відкриття та вивчення материка.

2 урок  (4.11) Закріплення матеріалу за темами: Характеристика

- рельєфу,

- клімату,

- практична робота №4;

- внутрішніх вод.

3 урок.(08.11)

Закріплення матеріалу за темами:

Характеристика

 - природних зон;

- населення.

 

 

 

Ці два уроки (11.11, 15.11) присвячені презентації проектів дітей.

Це можуть бути:

- маршрути туристичних подорожей материком;

- дослідження та аналіз природо-охоронних об’єктів;

- малюнки, плакати з виглядом мальовничих об’єктів Африки;

- презентація власних подорожей.

 

 

Остання два уроки присвячені перевірці та оцінювання знань учнів. 1 урок  (18.11)

- оцінювання номенклатури карти Африки (виконання практичної роботи №3 без допомоги атласу);

- вчитель проводить усне опитування за параграфами підручника.

 2 урок (22.11)

- тестування дітей за темою;

-продовження усного опитування.

 

 

 

 

Графік виконання та оцінювання робіт.

Завдання

Дата

Оцінювання

1

Активність на уроках.

14.10-15.11

До 12 б.

2

Оформлення контурних карт за допомогою атласу.

01.10

10 б.*

3

Проєкти.

11.11, 15.11

До 12 б.

4

Практична робота № 4 «Аналіз типів клімату Африки».

04.11

10 б.*

5

Презентація проектів

11.11,  15.11

До 12 б.

6

Практична робота № 3 «Позначення на контурній карті назв основних географічних обертів Африки».

18.11

10 б.*

7

Усне опитування параграфів підручника

18.11, 22.11

10 б.*

8

Тестування.

22.11

До 12 б.

 

*- якщо завдання здається до визначеного терміну, то учні отримують + 1б, якщо пізніше, то з кожним уроком знімається 1б.

docx
Додав(-ла)
Галацан Олена
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку