Морфологічні засоби стилістики.

Про матеріал
Мова- це сукупність правил, за якими будується мовлення. Норма нерозривно пов'язана саме із суспільно-комунікативною функцією мови. Морфологічні ( уживання морфем), їх порушення утруднює словозмінні процеси, а порушення орфографічних норм суперечить вимогам сучасного правопису: відкидання великої літери, довільне її використання, відмова від дефісів.
Перегляд файлу

Морфологічні засоби стилістики (11клас)

У завданнях 1-16 потрібно вибрати ОДНУ найбільш правильну відповідь.

1. Укажіть речення, у якому дієприкметниковий зворот НЕ можна замінити підрядним, означальним реченням.

А. М'ясні паштети та пироги стояли на столі, нарізані й оздоблені.

Б. Ріка, оточена скелями, була схожа на велике блискуче дзеркало.

В. Швидким рухом він скинув стару свитину, накинуту на голе тіло.

Г. Але принадніше над усе галявини, порослі соковитою травицею.

Д. Довбишева хата була нова, добре збудована, з чималими вікнами.

2. Виберіть рядок, у якому правильно вжито дієприслівниковий зворот.

А. Лише зробивши всі домашні завдання, ти можеш відпочити.

Б. Перечитуючи твої листи, мені ставало спокійнііле на серці.

В. Прикрашаючи ялинку, у моїх друзів був святковий настрій.

Г. Вивчаючи ці зразки, експертами були визначені їхні переваги.

Д. Залишаючи приміщення, світло обов'язково має вимикатись.

3. Виберіть рядок, у якому всі іменники одного роду.

А. Опис, каніфоль, степінь, біль.

Б. Сибір, дріб, розпис, бандероль.

В. Фланель, барель, вуаль, емаль.

Г. Запис, ступінь, собака, ретуш.

Д. Кір, перекис, мігрень, продаж.

4. Укажіть речення, у якому є відокремлене означення.

А. Ось заскрмпіли поточені шашелями  двері.

Б. Улас сів на поставленій під стіною стілець.

В. Човен посмоктаний мулом лежав на березі.

Г. Відпочиває, залите місячним сяйвом місто.

Д. Коло ставочка обсаджена вербами гребля.

 5. Виберіть рядок, у якому всі слова об'єднані спільним граматичним значенням.

А. Поля, стеля, краля, тополя.

Б. Ходили, шили, рили, пили.

В. Рогач, слухач, переріж, ніж.

Г. Брата, онука, батька, квітка.

Д. Піші, каші, погожі, цілющі.

6. У кажіть рядок, у якому допущено помилку в написанні виділених слів.

А. Коледж Української академії зовнішньої торгівлі, заява про відпустку.

Б. Міжнародний клуб журналістів-лижників. Клуб веселих і кмітливих.

В. Донецький технічний коледж, Заява Генеральної Асамблеї ООН.

Г. Українська мала енциклопедія, енциклопедія Юного астролога.

Д. Ірландський конгрес тред-юніонів, Конгрес Всесвітньоїради Миру.

7. Укажіть речення, у якому НЕправильно визначено рід виділеного іменника.

А. Письменник зробив дарчий напис на кнмжіи мосі падружки.

Б. Препарат «назол» виявився ефективним засобом проти нежиті.

В. Цей мийний засіб безумовно усуває будь-якии накип та іржу.

Г. Дитячий шампунь надійшов у продаж учора після десятої.

Д. Збудник кору передається повітряно-крапельним шляхом.

8. Виберіть рядок, у якому всі складені прикметники писатимуться однаково.

А. Ново/грецький, молочно/кислнй, військово/зобов'язаний.

Б. Світло/бузковий, мовно/стильовий, навчально/виховний.

В. Східно/слов'янський, молочно/білий, всесвітньо/відомий.

Г. Глухо/німий, кисло/молочний, діаметрально/протилежний.

Д. Народно/поетичний, літературно/художній, лісо/степовий.

9. Виберіть рядок, у якому всі слова з не писатимутьс разом.

А. Не/боязкий, не/мовби, не/з'ясовані досі питання, не/любов.

Б. Не/зчутися, не/можливо, не/врожай, не/зважаючи на те що.

В. Не/неначебто, не/досягати, не/доробляти, не/впорядкований.

Г. Не/раз, не/впізнаний, не/добрати; не/боязкий, а хоробрий.

Д. Не/дозрілий, не/треба, не/захищений від вітру, не/увечері.

10. Виберіть рядок, у якому допщено помилку в написанні власних назв.

А. Селянська демократична партія України, Вербна неділя, громадянська війна, Всеєвропейська федерація кікбоксингу.

Б. Стрийський парк, Декларація про державний суверенітет України, Державний митний комітет України, сопрано.

В. Трипільська культура, Міжнародна асоціація  українських  економістів, пам'ятник Перемоги, чистий четвер.

Г. Вулиця Маршала Жукова, Неоліт, Генеральна конференція ЮНЕСКО, орден Святого Володимира.

Д. День Збройних сил України, загальне мовознавство, Дев'ята симфонія Бетховена, день відчинених дверей

11. Укажіть речення, у якому НЕ можна замінити дієприслівниковий зворот підрядним обставинним реченням.

А. Квіти згортали пелюстки, відчуваючи наближення нічної прохолоди.

Б. Почувши про приїзд театру мініатюр, учні зібралися в актовому залі.

В. Працюючи на сучасному виробництві, потрібно мати глибокі знання.

Г. Вийшовши з густого соснового лісу, ми побачили велике поле маків.

Д. Євген Черниш сидів на траві оддалік, спершись підборіддям на руки.

12. Виберіть речення, у якому на місці крапок має стояти займенник кожний.

А. Позачергові збори скликаються на вимогу ... учасника підприємства.

Б. ... предмет може стати ігровим знаряддям - м'ячик, палиця, скакалка.

В. У протоколі державної атестації повинен розписатися ... екзаменатор.

Г. Без ... зусиль вони підготують доповідь про застосування препарату.

Д. На першій платформі проводять техогляд літаків за ... погодних умов.

13. Укажіть речення, у якому НЕправильно замінили дієприкметниковий зворот підрядним означальним реченням.

А. Подвір'я, яке було таким зеленим, просторим, нагадало вчителеві найкращі роки власного дитинства.

Б. Рильський, який знав багато європейських мов, збагатив українську культуру майстерними перекладами.

В. Таємничі зеленуваті гори, які вкрив пасмами білий туман, здавалися химерними замками з чарівних казок.

Г. Вражені десятикласники, які збуджені від радісної звістки, намагалися зосереджено писати твір.

Д. Дерево, яке ще зранку вкрилося рожевим цвітом, ніби світилося на тлі блакитного неба мiрiадами зірок.

14. Виберіть речення, у якому НЕправильно поставлено розділові знаки при відокремлених членах.

А. Мати у просторому дворі за хатою насадила бузку - густого чагарнику із великими волотями ясно-лілових квітів.

Б. Моя сусідка, здається на ймення Марія Андріївна, для всіх слугувала постійним і невичерпним джерелом

інформації.

В, Центральна площа, велика, святкова, по периметру була обставлена сувенірними ятками та невеличкими кафе.

Г. Змерзлі і до нитки змоклі, вони мерщій вскочили до теплої, просторої хати, сміючись із вигляду один одного.

Д. Її слова були настільки образливими, що йому розхотілося з нею говорити, і хлопець пішов, не попрощавшись.

15. Виберіть рядок, у якому правильно вжито виділений займенник.

A. На цьому етапі ми готові співробітничати з усілякими підприємствами.

Б. Нині ми надамо вам любу інформацію з питань, що в нашій компетенції.

В. Рекламовані мийні засоби зберігають свої якості за всякої температури.

Г. Донори нашої організації в цей день здали всю своюбкров безкоштовно.

Д. За допомогою цього словника ви зможете перекласти будь-який текст.

16. Укажіть речення, у якому займенник у жито в множині замість однини.

A. На нашу думку, докази, представлені автором, видаються цілком імовірними.

Б. На ваш запит надсилаємо інформацію про надходження коштів до бюджету.

В. Ми вітаємо вас, Тетяно Андріївно, із перемогою в професійному конкурсі.

Г. У класі немає Іванова, вони сьогодні виступають з концертом у дитсадочку.

Д. Вам необхідно сумлінніше готуватися до семінарів та колоквіумів, юначе.

У завданнях 17-19 потрібно вибрати ТРИ правильні відповіді.

17. Виберіть слова, у яких при творенні прикметників писатиметься  -н-.

А. День

Б. Диван.

B. Ліс.

Г. Буква.

д. Вітамін.

E. Сoн.

Ж. Тварина.

3. Мільйон.

Н. Піч.

К. Священик.

18. Виберіть словосполучення, у яких власні назви слід писати в лапках.

А. Орден Перемога.

Б. Вулиця Єлисейські Поля.

В. Автомобіль Запорожець.

Г. Зевс Громовержець.

д. Похвальна грамота.

E. Новий Заповіт.

Ж. Остромирове Євангеліє.

3. Собор Святого Петра.

И. Свято Івана Купала.

К. Шахта Глибока.

19. Виберіть прикметники, у яких при творенні ступенів порівняння НЕ відбувається чергування приголосних.

А. Близький.

Б. Дешевий.

В. Дорогий.

Г. Дужий.

Д. Високий.

E. Молодий.

Ж. Низький.

3. Швидкий.

И. Легкий.

К. Могутній.

У завданнях 20-24 потрібно вибрати всі правильні відповіді.

20. Виберіть речення, у яких ужито повну нестягнену форму прикметників.

А. Мій голос журливeє щось починає, а струни твої на веселiм ладу.

Б. Хочу знайти кольорів стобарвних і живих для трав і квітів весняних.

В. Ясної літньої ночі виплива на синії яснії ріки ясен місяць iздаля.

Г. Блажен той муж, воістину блажен, котрий не був ні блазнем, ні вужем.

Д. Дивись: навколо нас великі перелоги, і високі кручі, і темні води.

21. Виберіть займенники, які в місцевому відмінку починатимуться з н-.

А. Воно.

Б. Всякий.

B. Інший.

Д. Весь.

Д. Себе.

E. Ти.

Ж. Хтось.

3. Я.

И. Кожний.

К. Ми.

22. Виберіть слова, у яких писатиметься -нн-.

А. Нездолан..ий.

Б. Незлічен..ий.

В. Несказан..ий.

г. Варен..ий.

д. Натхнен..ий.

E. Родин..ий.

Ж. Свячен..ий.

3. Старан..ий.

И. Печен..ий.

К. Прощен..ий.

23. Виберіть прикметники, які пишуться разом.

А. Темно/бурий.

Б. Темно/волосий.

В. Темно/тнідий.

Г. Темно/барвний.

Д. Темно/русявий.

Е. Темно/хвойний.

Ж. Темно/цеглистий.

3. Темно/брунатний.

и. Темно/карий.

К. Темно/ліловий.

24. Виберіть сполучення слів ті, у яких НЕправильно вжито займенник їх.

А. Ми побачили їх біля підніжжя пагорба.

Б. Про небезпеку урагану їх попередили.

В. Цілком обгрунтованими були їх вимоги.

Г. Іх діти дуже любили прогулянки лісом.

Д. Іх спорудясення тривало цілу вічність.

Завдання 25 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, потрібно дібрати відповідник, позначений БУКВОЮ. Кожна буква може використовуватися один чи кілька разів або не використовуватися зовсім.

25. Укажіть, який відокремлений член у жито в реченнях.

1. Гарна тітонька, висока, струнка, запропонувала нам яблук.

2. Ми зібралися на пікнік у саду, якраз під старою яблунею.

3. Тимофій Ілліч, наш директор, викликав батьків до школи.

4. Усі мої подруги, за винятком Оксани, отримали білі квіти.

5. Олександр, спіткнувшись, скривився від болю та образи.

А. Додаток.

Б. Прикладка.

В. Дієприслівник

Ж. Обставина.

Г. Означення.

Д. Дієприслівниковий зворот.

Прочитайте уважно текст (розділові знаки вилучено) і виконайте завдання 26-29.

(А) Василя Лупула князя Молдови описують як людину надзвичайно вродливу й високоосвічену знаючу кілька мов грецьку латинську французьку й турецьку. (Б) Він невтомно працюючи відкривав школи друкарні. (В) Їм збудована церква Трьох святих у Яссах одна з найкращих історичних пам'яток Румунії.

26. Укажіть речення, у якому ставитиметься тире при відокремленій прикладці.

27. Укажіть речення, у якому НЕправильно вжито особовий займенник.

28. Укажіть речення, у якому дієприкметниковий зворот слід замінити підрядним означальним реченням.

29. Укажіть речення, у яких ужито відокремлені члени речення, що виділяються комами.

docx
Додано
18 червня 2019
Переглядів
4054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку