Стилістика простих речень.

Про матеріал
Усебічному розвиткові особистості сприяє висока культура мови. Це вміння, по-перше, правильно розмовляти і, по-друге, активно використовувати мовні знання, творчо застосовувати їх відповідно до мети й обставин спілкування. Синтаксичні норми регулюють правильність керування, узгодження, поєднання та розміщення слів, речень.
Перегляд файлу

Стилістика простих речень

У завданнях 1-12 потрібно вибрати ОДНУ найбільш правильну відповідь.

1. Виберіть рядок, у якому вставне слово дає емоціну оцінку висловлюваному.

А. Такий підхід до справи, якщо хочете знати, не дасть результатів.

Б. Ці яскраві жовтогарячі квіти, по-моєму, називаються нагідками.

В. Ці слова, між нами кажучи, справили на всіх незабутнє враження.

Г. Тільки-но ми зібралися вийти надвір, а тут, як на зло, пішов дощ.

Д. Трапляється, уперше бачиш людину, а здаєсться, що ви знайомі.

2. Укажіть рядок, у якому словосполучення потребуе редагування.

А. Позбутися недоліків; думки про ідеальне.

Б. Задоволений співпрацею; зрікатися ідеалів.

В. Вступати до інституту; на честть чемпіонів.

Г. За чверть дванадцята; виступити на захист.

Д. Біля десяти відсоткiв; розумітися на музиці.

3. Укажіть речення, яке має такі характеристики: просте, поширене, односкладне (означено-особове), розповідне, окличне, неускладнене.

А. Хочу ось цього смачного морозива!

Б. Тут, у кабінсті, сидітиму і чекатиму!

В. Яку красу побачин я там съогодні!

Г. Слово честі, виправлю свої двійки!

Д. Наказую вам відійти подалі звідси.

4. Укажiть речення, у якому форма присудка НЕ узгоджена з пiдметом.

А. Нині працюють три оперні театри, близько 150 театрів та малих сцен.

Б. Дикий крик і свист тривожив вечірню тишу і не давав нікому заснути.

В. У повітовому місті Iрпені збіглося якось влітку з півдесятка студентів.

Г. Липовий цвіт збирають лише тоді, коли більшість квіток розкриються.

Д. Спереду йшла Мар'янка і ще двое якихось не знайомих нiкому дівчат.

5. Укажiть речення, яке НЕ можна перетворити на односкладне з формою на -но, -то.

А. До ювілею містечка відреставрована площа.

Б. Стороннім вхід до лабораторії заборонений.

В. Сьогодні нараду провели на високому рівні.

Г. Розгорнули виставку в приміщенні театру.

Д. Охоронець пройшовся світлим коридором.

6. Укажiть речення, у якому використано інверсію.

А. Ці джинси з останньої колекціїi дизайнера.

Б. Завтра іcпит - велике випробування знань.

В. Малі діти не дають спати, а великі - жити.

Г. Вечірне сонце повільно заходить за обрій.

Д. Зроби мені послугу велику - відчепись ти.

7. Виберіть речення, у якому виділене словосполучення. НЕ с звертанням (розділові знаки вилучено).

А. А ще читайте книги любі друзі в них мудрість людська.

Б. Як не любити вас літні ночі за лагідне тепло і спокій?

В. Благословенні будьте мудрі очі що в серце дивитесь.

Г. Веселі вітри спінають свою niсню безмежному морю.

Д. Брати мої пам'ятайте славних прадідів наших історію.

8. Укажіть речення, у якому відокремлені члени речення відсутні.

А. Маленькі, тендітні, соснами закриті, беріаки на сонячному узлісci.

Б. На стіні самотньо виcів татів портрет, написаний олійною фарбою.

В. Я йшов уздовж високого паркану, пофарбованого в зелений колір.

Г. Милували око різні сукні-довгі і короткі, яскраві і не дуже.

Д. I над землею, щедрою на вроду, усміхалося яскраве літнє сонечко.

9. Виберіть речення, яке НЕ належить до односкладних.

А. Люблю помріяти про прекрасне майбуття.

Б. Щодня гартуємо уроки, читаємо, вчимось.

В. Усоте нагадую правила вживання тире.

Г. Для тебе все зроблю на світі, моя люба!

Д. Наші характери гартуємо в навчанні ми!

10. Укажіть речення, у якому НЕправильно вжито тире.

А. Старшого дідового сина звали Карпом, меншого - Лавріном.

Б. Найсерйозніша людина, яку я бачила в житті - моя тітонька.

В. Собака на сіні - це саме той, хто сам не гам і другому не дам.

Г. На наших озерах - ми бачимо гагару лиш на початку вересня.

Д. Пізня оcінь із дощами та вітрами - суцільний смуток на душі.

11. Укажіть речення, у якому використано складений іменний присудок.

А. Добре слово може обігріти людину й допомогти їй у скрутну хвилину.

Б. За тобою завжди будуть слідкувати материні очі, сповнені доброти.

В. Великі філософи минулого були невтомними в пошуках смислу життя.

Г. Люди повинні більше дивитися на зорі і частіше мріяти про майбуття.

Д. На цьому тижні ми почали серйозно готуватися до випускних іспитів.

12. Укажіть речення, у якому тире стоїть між пiдметом і присудком.

А. А ось квітка з дрібним білим запашним цвітом-конвалія.

Б. На самій вершині пагорба - колишній панський маєток.

В. Хочеш досягти в житті успіху - більше працюй над собою.

Г. Нині актуальна міні-мода - жіночий одяг вище за коліна.

Д. Милосердя, доброти, чуйності - ось чого нам усім бракує.

У завданні 13 потрібно вибрати ТРИ правильні відповіді.

13. Укажіть речення, у яких виділене слово є вставним (розділові знаки пропущено).

А. Якби я мала крила я б зрозуміло зараз одвідала свою стареньку неньку.

Б. Чиновник близько дев'ятої вечора звичайно виходив зі своєї контори.

В. Кожна людина може розкритися може кинути себе на височенну гору.

Г. Матвій збирався мати власну фотолабораторію можливо але не тепер.

Д. Якби вона тільки вірила в те в що вірили інші потішилась би напевне.

Е. Такі добрі наївні мріi про майбутне бувають видно тільки в дитинстві.

Ж. Здається мені що до моєї матінки й дорога терном та ожиною заросла.

3. Bін запитав чи це правда що легше живеться тим хто віру в серці має.

У завданнях 14, 15 потрібно вибрати ВСІ правильні відповідi (iх може бути будь-яка кількість).

14. Визначте помилки в реченні.

У нашому магазині побутова техніка продається відповідаюча до сучасних вимог.

А. Неправильне вживання прийменника.

Б. Невиправдане повторення слів.

В. Ненормативна форма дієприкметника.

Г. Неправильний порядок слів.

Д. Уживання іменника в невідповідному роді.

15. Виберіть серед запропонованих речень односкладні безособові.

А. Любиш поганяти, люби й коня поганяти.

Б. Серед чужих я завжди відчуваю неспокій.

В. Кажуть, вздовж дороги посадять тополі.

Г. Потрібно про все добре дізнатися, сину.

Д. Надвечір повіяло з берега прохолодою.

Завдання 16, 17 є тестовими завданнями розширеного вибору. До речень, позначених буквами, доберіть відповідники, позначені цифрами.

16. А. Жінка тепло подивилася і запросила до столу.

Б. Тільки очі на її зосередженому обличчі сміялися.

В. Я боюся залишатися в неосвітленій кімнаті.

Г. Цими словами він намагався мене зупинити.

Д. Не сподівайся ти добробуту, подарованого кимось.

Доберіть до односкладних речень відповідні синонімічні серед двоскладних.

1. Мені страшно в темному приміщенні.

2. Мене привітали, нагодували.

3. Tільки ж не сиди в чеканні манни з небес.

17. А. Літо пахне стиглою полуницею розігрітою сонцем.

Б. Пробувати щастя намагатися щось зробити розраховуючи на успіх.

В. Обабіч дороги велетенські тополі-свічки і старі розлогі верби.

Г. Коцюбинський знав дев' ять мов три слов'янські три романські три східні.

Д. Тим часом кругом праворуч ліворуч дедалі світлішає.                                                                  Виберіть речення залежно від пунктограми, вжитої в ньому.

1. Тире між підметом і присудком.

2. Тире в неповному реченні на місці пропущеного члена.

3. Двокрапка і тире при узагальнюючих словах.

Завдання 18, 19 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. Кожна буква може використовуватися один чи більше разів чи не використовуватися зовсім.

18. Зіставте односкладні речення з їх характеристиками.

А. Iнфінітивне.

Б. Називне.

В. Означено-особове.

Г. Неозначено-особове.

Д. Узагальноно-особове.

Е. Безособове.

1. Скоро нам усе повідомлять.

2. А ось і перші весняні проліски.

3. На переправі коней не міняють.

4. Розкажу всім казку про бабу Палажку.

5. Уночі хлопцеві не спалося.

19. Зіставте речення з їх характеристиками (розділові знаки пропущено).

1. Любі читачі виховуйте в собі громадянина.

2. Олег любить свое рідне село гай біля нього.

3. Валентина виявлясться любить вишивати.

А. Розповідне непоширене речення.

Б. Речення, ускладнене однорідними.

В. Просте спонукальне речення.

Г. Питальне неускладнене речення.

20. Розташуйте речення в такому порядку, щоб вийшов текст (у таблиці напроти цифр, що позначають порядок речень у тексті, запишіть букву, яка відповідає вибраному вами реченню).

А. Першими з них були племена кіммерійців, чию назву донесли до нас писемні джерела,

зокрема «Одіссея» Гомера.

Б. У ньому поступово визріли передумови для виникнення станово-класових відносин, що стали панівними під час патріархату, який заступив матріархат.

В. Населяли вони межиріччя Дону й Дністра.

Г. Тоді в українських степах з' явилися племена кочівників.

Д. Бронзовий вік в Україні - завершальна стадія первіснообщинного ладу.

Прочитайте текст (розділові знаки пропущено) і виконайте завдання 21, 22.

(А) Шевченко приклад того шо багато може зробити людина і навіть одна-єдина але творча і духом незламна. (Б) Иого

«Кобзар» ця заповітна книга нашого народу живе й понині пульсує кожним рядком. (В) Шевченко мав прийти щоб синтезувати в своїй творчості все краще століттями набуте демократичною українською культурою щоб засвідчити перед людством величезні можливості свого народу.

21. Виберіть речення, яке містить відокремлену поширену прикладку.

 

22. Виберіть УСІ речення, у яких використано відокремлений дієприкметниковий зворот.

docx
Додано
18 червня 2019
Переглядів
1732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку