Мовленнєва зарядка на уроках англійської мови

Про матеріал
Мовленнєва зарязка є одним із найважливіших етапів уроку англійської мови за допомогою якої можна досягти багатьох цілей.
Перегляд файлу

                   Мовленнєва  зарядка ( warm-up ) на уроках англійської  мови

Особистий багаторічний досвід навчання іноземній мові дозволяє зробити висновок – початок уроку є одним із його важливих етапів, багато в чому визначає успіх всього уроку. Як говорять англійці: A good beginning makes a good ending.

Завдання учителя на цьому етапі – відразу ж ввести учнів у атмосферу іноземної мови, замінюючи формальний орг. момент мовною зарядкою у формі діалогу. При цьому використання учителем зовнішніх і внутрішніх мотивів мови виключає штучність і надуманість висловлювань учнів і наближає даний етап уроку до справжнього висловлювання на іноземній мові. А доброзичливий тон учителя створює робочий контакт з учнями, налаштовує їх на спілкування. Регулярне, цілеспрямоване проведення мовленнєвої зарядки без особливих зусиль і великих затрат часу дозволяє:

повторити  і міцно засвоїти лексику, пов’язану з календарем, шкільним життям, погодою, тощо;

закріпити в пам’яті учнів нові граматичні структури і мовні зразки , які ще недостатньо міцно засвоїлися в процесі роботи з підручником;

краще оволодіти навиками ведення діалогу, вмінням ставити загальні і спеціальні запитання, коротко і лаконічно відповідати на них.

  Досвід роботи підказує, що навчати діалогу слід постійно протягом всіх років навчання.

Щоб здійснити поставлені цілі, я намагаюся:

Залучити до бесіди якомога більше учнів, використовуючи раніше намічений і раціонально продуманий матеріал;

поєднати ввідну бесіду з основним етапом уроку, намагаючись логічно перейти до навчального етапу;

уникати монотонності, одноманітності і шаблону у проведенні ввідної бесіди.

Перша вимога не потребує пояснення. Поясню дві останні вимоги на конкретному мовному матеріалі. Як поєднати ввідну бесіду з темою уроку на етапі його закріплення?

По мірі того як учні засвоюють форми дієслова в Present Continuous, Present Perfect, Past Simple, Future Simple, ці граматичні явища відразу ж включаю в мову. Наведу приклади діалогів , якими починається урок.

T: What’s the weather like today?

P1: It’s not fine.

T: Is the sun shining?

P2: No, it isn’t.

T: Is it raining?

P3: No, it isn’t, but it is going to rain.

T: What is your time-table for today?

P4: We have English, Algebra, Physics and Ukrainian.

T: Have you had a Biology lesson?

P5: Yes, I have.

T: What have you done for today?

T: What day is it today?

P1: It is Wednesday.

T: Was it Tuesday yesterday?

P3: Yes, it was.

T: What day was it the day before yesterday?

P2: It was Monday.

T: Haw many lessons did you have yesterday?

P1: We had 6 lessons.

T: Did you have  Ukrainian ?

P2: Yes, we did.

T: Did we have an English lesson?

P1: No, we didn’t.

T: When did you have your English lesson last?

P2: We had it on Monday.

T: What day is it today?

P5: Today is Wednesday.

T: What day will it be tomorrow?

P4: It will be Thursday.

T: What will you do on Sunday?

P3: I’ll have a good time on Sunday.

Знання ступенів порівняння прикметників дає можливість вчителю вести таку бесіду з учнями:

T: Is the day longer today than yesterday?

P1: Yes, it is. It is longer today.

T: Are the days shorter in February or in March?

P2: They are shorter in February.

T: When is it warmer in March or in April?

P3: It is warmer in April.

T: Is it colder today than it was yesterday?

P4: It is colder today.

Бесіда на початку уроку дозволяє міцно закріпити граматичні структури з модальними дієсловами, а також ввідні слова , мовні звороти і фрази характерні для розмовної англійської мови.

                                                     Приклади  мікродіалогів

P: I am sorry I’m late. May I attend the lesson?

T: Yes, you may. But you must be in time next lesson.

T: What exercise did you have to do for today?

P1: We had to do exercise 2 on page 75.

T: How long did it take you to do it?

P1: It took me … minutes to do this exercise.

T: And you?

P2: I’m afraid but I couldn’t do it.

T: I see N. is absent. What’s the matter with …?

P1: I think he ( she ) has fallen ill.

T: Who can help him ( her ) during his ( her ) illness?

P2: I can.

Як никнути шаблону у проведенні мовленнєвої зарядки?

Вивчення іноземної мови містить в собі багаторазове повторення мовного матеріалу . Проте, говорячи про мовну зарядку, не слід повторювати одне і теж протягом всього навчального року. І зрозуміло, що діалог у 5 класі відрізняється від діалогу у 7 класі. Відомо, що механічне вимовляння одного й того ж матеріалу приводить до втрати інтересу . Розуміючи, що учні міцно засвоїли певний круг питань і відповідей, корисно , в залежності від обставин, конкретної ситуації, підказаною самим життям, ввести щось нове  в діалог з учнями на всіх етапах навчання.

Наведу кілька прикладів.

  1. Наприклад, змінилася погода. Поставивши традиційні запитання, які входять в повсякденний діалог, учитель може запитати:

Do you like the weather today? Why ( not ) ?

What do you usually do in good ( bad ) weather?

  1. На першому уроці на початку місяця ( пори року ) можна трішки повторити і цю тему. Можливі репліки і запитання вчителя:

Spring has come to us at last.

Do you like spring? Why?

There are a lot of holidays in spring.

Can you remember what they are?

  1. На останньому уроці тижня учні із задоволенням говорять про відпочинок, який на них чекає. Можливі запитання вчителя.

What are you going to do at the weekend?

Will you stay at home or will you go to… ?

    На першому уроці тижня можна запитати учнів: “ How did you spend last Sunday?”

  Перед святом або після нього учитель організовує бесіду на уроці , використовуючи такі запитання:

Will you come to school tomorrow?

Why won’t you come to school?

How will you spend the  holiday?

Учні люблять поговорити про спорт. Після важливої спортивної події бесіду можна розпочати з таких запитань:

What sporting event took place yesterday ( last week ) ?

What team competed in the game?

Did your favourite athlete take part in the match?

Час від часу мовною зарядкою може слугувати обговорення різних сторін шкільного життя.

How many lessons do you have today?

What lessons do you have besides English?

Which lessons do you like best of all? Why?

What lesson was the most difficult?

Was the English homework difficult?

Who couldn’t do all the exercise?

Let’s check it. Who would like to begin.

  1. На старшому етапі школярів цікавлять події в нашій країні, новини культури, важливі міжнародні події. Учитель може розпочати бесіду з таких запитань:

What is the latest home news?

What is the most important world news?

  1. Мовленнєву зарядку можна розпочати із повідомлення вчителя про якусь подію із його життя. Наприклад:

I have been to the theatre this week.

I was at the museum yesterday.

I had a wonderful time on Sunday.

   Учні ставлять запитання з метою отримання більшої інформації. Бажано пов’язати бесіду, розпочату в рамках мовної зарядки, з темою уроку і логічно перейти до звичайного етапу. Це відповідає практичному спрямуванню даного етапу уроку.

В завершенні декілька слів про форму проведення мовленнєвої зарядки і деяких питаннях діалога.

На різних етапах навчання форма бесіди, як і її зміст, змінюється. Вже в кінці першого року навчання учитель, переконавшись, що учні міцно засвоїли певний круг питань, уступає свою роль класу, і учні ведуть бесіду з черговим учнем. Після такого тренування кращі учні виступають в ролі вчителя і ведуть бесіду з класом.

Можливі форми діалогу: учитель – черговий учень, клас – черговий учень, 1 – й черговий , 2 – й черговий, черговий учень – клас.

На старшому етапі діалог « учитель – клас « більш продуктивний. У старшокласників завжди є бажання висловитися, та і мотивів мови більш ніж достатньо.

                                             Приклади   запитань   діалогів

                                                     Everyday   Dialogue

Is anybody absent?

What day is it today?

What is the date?

What day was it yesterday?

What day will it be tomorrow?

What’s the weather like today?

Is the weather good for…?

What was your homework for today?

Was the English homework difficult?

How long did it take you to prepare it?

Let’s check your homework.

                                                       At the end of the week

Is everybody present?

What’s the date today?

What day will it be ( the day after ) tomorrow?

Do you like Saturday ( Sunday ) ?

What are you going to do at the weekend?

Will you go in for any sport ( for a walk ) on Sunday?

What will you do if the weather is good ( bad ) ?

Do you always ( usually ) do your lessons on Sunday?

Will you do your English lesson ( homework ) on Sunday?

What have you done for today?

 

                                                           After   Sunday

I see some pupils are absent. What are their names?

What is the date today?

What day is it today?

What day was it yesterday?

Did you have a nice time on Sunday?

Did you stay at home all day?

Where were you?

Did you go in for any sports? ( for a walk ) ?

Did you do your English lesson on Sunday or on Saturday?

What did you have to do for today?

                                                             About   weather

How many pupils are absent today?

What is the date today?

What is the weather like today?

Is the weather better or worse today than it was yesterday?

Is it cold ( cool , warm, hot ) for the beginning ( end , the  middle  ) of .. ?

Is it dry or wet?

Is it cloudy or sunny now?

Is it raining ( snowing )?

Is the weather good for … sports?

What is the weather forecast for tomorrow?

                                                On the eve of a holiday ( or holidays )

Everyone’s present, aren’t they?

What is the date today?

What is the date tomorrow?

Will you come to school tomorrow? Why not?

Where will you spend the holiday (s )?

What does your class ( school , family ) usually do during ( for ) the holiday (s)?

Are you going to go / come to the school party?

What would you like to do during the holiday ( s )?

Do you like the holiday (s)? Why?

What’s your favourite holiday?

                                                   The first lesson after the holiday(s)

Has everybody come back to school after the holiday(s)?

What day is it today?

What is the date?

Today we are having our first lesson after the holidays , aren’t we?

Did you have a nice time during the holiday(s)?

Where and how did you spend the holiday(s)?

Did you go … to the theatre ( cinema, museum, on an excursion, on a trip)?

Was the weather good for sports?

What sport did you go in for?

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
10 січня 2023
Переглядів
4250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку