25 червня о 18:00Вебінар: Компетентнісні завдання з природничої грамотності: від документів PISA до розширеного світогляду

Мовна гра - конкурс «РІДНА МОВА-БОЖИЙ ДАР!»

Про матеріал

Мовна гра - конкурс «РІДНА МОВА-БОЖИЙ ДАР!»

Мета: виховувати в учнів любов та повагу до української мови, бажання вивчати, розмовляти та спілкуватися рідною мовою; розвивати і збагачувати мовлення учнів, їхні творчі здібності.

Перегляд файлу

 

 

                              Мовна гра - конкурс «РІДНА МОВА-БОЖИЙ ДАР!»

 

Мета: виховувати в учнів любов та повагу до української мови, бажання вивчати, розмовляти та спілкуватися рідною мовою; розвивати і збагачувати мовлення учнів, їхні творчі здібності.

                                                                                        Без слова рідного земля –

                                                                           Як без батьків дитина.

П. Загребельний

 

                                                                                     Ну щоб, здавалося, слова...

    Слова та голос - більш нічого.

                                                                                 А серце б'ється - ожива,

                                                            Як їх почує!..

Т.Шевченко

Перебіг уроку

Мотиваційний етап

Актуалізація суб'єктивного досвіду

«Гронування».

Ключове слово «Мова»

Продовжте речення:

Українська мова солов'їна, барвінкова...

 Нашу рідну мову називають солов'їною, бо...

 

Цілевизначення та планування діяльності

Формування цілей заняття .

Інструктаж щодо проведення гри.

Учні об'єднуються у 2 команди, які протягом гри у формі змагання мають підтвердити свої знання з української мови.

 І.«Одним словом».

Кожне з поданих визначень замінити одним словом.

(За правильну відповідь -1 бал)

1.  Основний засіб спілкування. (мова)

2.  Улюблене заняття на дозвіллі .(хобі)

3.  Одним словом назвати: укладача словників .(лексикограф)

4.  Назвати групу слів за значенням: перемога - поразка .(антоніми)

5.  Назвати групу слів за значенням: щирий та відвертий. (синоніми)

6.  Особа, яка очолює установу, заклад .(директор)

7.  Винагорода за перемогу. (приз)

8.  Той, хто любить свою Батьківщину. (патріот)

9.  Документ, який повідомляє про щось .(оголошення)

 І0. Одним словом назвати: плоди суниці, полуниці, малини(ягоди)

11.Група спеціалістів, яка визначає переможців на змаганнях.(журі)

12.Спрямованість зору на кого-небудь, або що-небудь. (погляд)

 

ІІ.За опорними словами скласти діалог на тему «Мій вихідний день».

(Вихідний, друзі, милуватися, відвідав, їстівні, підберезники, опеньки, день, осінній, сонячний, ліс)

Слово вчителя.  Кожен повинен прагнути до того, аби його мова була досконалою, зрозумілою всім. Для цього треба оволодіти культурою мови. Ви повинні засвоїти основи мовної нормативності. Навчитися користуватися багатством лексичних та стилістичних засобів, висловлювати думку логічно, ясно, доречно.

ІІІ. А зараз проведемо гру «Неправильно - правильно»

Я називаю неправильні словосполучення, а ваше завдання - якнайшвидше зредагувати їх. За правильну відповідь 1 бал

НЕПРАВИЛЬНО

ПРАВИЛЬНО

Робити помітки

Робити позначки

Приємна посмішка

Приємна усмішка

Написати об'яву

Написати оголошення

Моє особисте враження

Моє враження (або особисте враження)

Овочеве блюдо

Овочева страва

Слідуюча зупинка

Наступна зупинка

Більша половина учнів

Більша частина учнів              

Линшій квиток

Зайвий квиток

 

 І V.Закінчити прислів'я (за правильну відповідь 1 бал)

 Завдання для 1 команди

1.  Не все, що знаєш... (треба говорити).

2.  Без роботи день... (роком стає)

3.  Яка голівонька, така ... (й розмовонька)

4.  Друга шукай, а ... (знайдеш-тримай)

5.  Умієш говорити ... (умій і слухати)

Завдання для 2 команди

1.  Дав слово ... (дотримай його)

2.  Шабля ранить голову, а ... (слово душу)

3.  Гостре словечко... (коле сердечко)

4.  Слово не стріла, а ... (глибоко ранить)

5.  Більше діла -... (менше слів)

 

V . Гра «Тавтограма»

Прослухавши подані приклади, складіть речення, у якому всі слова починаються однією і тією ж самою літерою.

Сипле, стеле сад самотній

Сірий смуток - срібний сніг, -                                                      ,

Сумно стогне сонний струмінь,

Серце слуха смертний сміх.

Стихли струни, стихли співи,

 Срібні співи серенад. С

рібно стеляться сніжинки –

Спить собі самотній сад.

 В.Кобелянський

Сонце сонно сипало слабке своє сяйво, сірий світанок спинався серед степу, сповнюючись сили.

Сороки сполохано скрекотіли, сидячи серед сливового саду, сердито свистіли сови, сердечний солов'їний спів стих.

V І.Робота з епіграфами

Прочитайте вислови, взяті за епіграфи до уроку, поміркуйте над ними і прокоментуйте.

Спробуйте визначити своє ставлення до мови одним - двома реченнями.

 

Усна саморефлексія

Чи задоволені результатом роботи?

 Що найкраще вдалося?

Що не вдалося і чому?

 Які є побажання?

 

docx
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
1488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку