Мовна гра «Містер Каліграфія і міс Каліграфинка».

Про матеріал
В ігровій формі ознайомити учнів з історією виникнення письма, привчати до охайного, каліграфічного, безпомилкового письма, виховувати культуру мовлення і письма, прививати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Мовна гра.  «Містер Каліграфія і міс Каліграфинка».

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення письма, привчати до охайного, каліграфічного, безпомилкового письма, виховувати культуру мовлення і письма, любов до рідної мови.

 

                      Як художник малює картину,

                      Як павук плете павутину,

                      Як майстриня плете із ниток візерунки,

                      Так і букви в рядочку рівненькі, стрункі.

              Ще недавно я вчилася ручку тримати,  

    Вчили всі: і вчителька, і мама, і тато.

    Скільки радощів, сліз, скільки сміху і смутку!

    Але літеру першу я в житті не забуду.

          Недавно дуже дивно здавалося мені,

    І як писати рівно ці літери трудні?

    І літеру, і кому я зможу написать,

    Рівнесенькі дванадцять у зошиті стоять.

    Перша літера, перше слово,

    Перша вчителька, рідна мова.

    Що ж, не гаймо ні хвилинки,

    Розпочинаємо конкурс

„Містер Каліграфія та Міс Каліграфинка”.

 

Ведуча. Сьогодні учні ведуть боротьбу за звання кращого з кращих знавців

               письма.

                     ( Представлення учасників та журі).

               Умови конкурсу: завдання виконувати каліграфічно, грамотно,  

      швидко.

                                  І конкурс „Вузлики запитань”.

Ведуча. Писемність – одне з досягнень людської культури. Ми живемо

В світі писемності. А якби всі написи зникли нам було б дуже важко.                     А раніше люди не вміли  писати. Спочатку використовували    вузлики, для того щоб не забути якусь подію. І досі дехто зав’язує вузлики напамять.

 

1.Назва держави, в якій ми живемо. (Україна)

2.Якого кольору прапор України?(синьо-жовтого)

3.Назва герба України.(тризуб)  

4.Рідні люди,які живуть разом.(сім’я)

5.Державна мова нашої країни.(українська)

6.Мамина мама, а нам…(бабуся)

7.З якої букви починається алфавіт? (А)

8.Для дверей і письма потрібна…(ручка)

9.Дерев’яна паличка з кольоровим грифелем в середині, використовується для малювання…(олівець)

10.Кількість букв в українському алфавіті. (33)                                              

 

                         ІІ конкурс „Народна творчість”.

Ведучий. Усне мовлення виникло дуже давно. Народ із уст в уста передавав                                                                            народні казки,  загадки, скоромовки. Про героїв якої казки йде

                  мова?

 

                  Є в темнім лісі хатка,

                  Два ведмеді й ведмежатко.

                  Проживають в тій хатині,

                  Миски три на скатертині,

                  Біля столу три стільці,

                  Ложки три, та менша ця-

                  Для малого ведмежатка. (Три ведмеді).

 „Другого дня знову пішли дід та баба по гриби. Повертаються додому – аж у них і варенички зварені, і починочок стоїть на вікні”. („Кривенька качечка”.)

„Замісив він тісто, наносив дров, затопив піч і спік у печі пироги”. („Колобок”.)

„Дід узяв мед, та тільки ліг, аж у двері знову стук-стук! Коли вийшов – аж вовк повен двір овець нагнав”.(„Солом’яний бичок”.)

Ідуть та йдуть. Посеред поля лежить вовча голова. („Цап та баран”.)

                  Що за хатка на узліссі?

                  Вся ворушиться, дрижить.

                  Де не взявсь, кабан біжить.

                  Тут і вовк іде, й ведмідь,

                  Й кожен в хатці хоче жить.

                  Так вже тісно їм усім-

                  Ось-ось-ось порветься дім.(Рукавичка)

         

(Підводяться підсумки конкурсів,                                                                     учасники які набрали меншу кількість балів,

 вибувають з гри.)

 

                    ІІІ конкурс „Піктографія”.

Ведучий. З часом виникло „Малюнкове письмо”-піктографія.

У піктографічному письмі використовувалися малюнки предметів.   Завдання наступного конкурсу  розповісти що зображено на малюнку.

 

 ІY конкурс  „ Малюнкові слова”.

Ведучий. Замініть малюнки словами і прочитайте текст.

Закінчилось літо.  поміняли колір свого вбрання.   стали різного кольору. Осінь зібрала щедрий урожай. Люди були раді осінньому  .

Закінчилась осінь. Скинули своє . Тільки зеленою стоїть  . Вона чекає свого часу. Звірі прийшли в гості до святкової     .

 

 

( Підводяться підсумки конкурсів, учасники які набрали меншу кількість балів, вибувають з гри).

                      Y конкурс. „ Какографія”.

Ведучий. Какографія - грецьке слово. Какос – поганий, графія – пишу.

                В перекладі помилкове письмо. Завдання учасникам: знайти і

                виправити помилки в тексті.

 Тоне сніжак.

Озуває лушок.

Динь плибувае.

Санце бече.

Лапа цвіде.

Сито посбіває.

Зніг но палах.

Літ на лішках.

Метелеца галяє.

 

      YІ конкурс. „Роз’єднай ланцюжок”.

Ведучий. Коли виникло звукове письмо, слова писалися великими  буквами 

                 без розділових знаків. Це письмо називалось півуставом. Вам

                 потрібно перекласти устав на наше письмо.

ЯКДІЖДЕМОЛІТА

ТАНАЖНЕМОЖИТА

ЛІТЕЧКОТЕПЛЕНЬКЕ

ЖИТОЗОЛОТЕНЬКЕ.

  ЖАЛИЖЕНЧИКИЖАЛИ

СЕРПИКИПОЛАМАЛИ

СЕРПИКИЗОЛОТІ

ЖЕНЧИКИМОЛОДІ.

ВИЙДИВИЙДИСОНЕЧКО

НАДІДОВЕПОЛЕЧКО

НАБАБИНЕЗІЛЛЯЧКО

НАНАШЕПОДВІР’ЯЧКО.

 

( Підводяться підсумки конкурсів, учасники які набрали меншу               кількість балів, вибувають з гри).

 

                            YІІ конкурс. „Музичні слова”.

Ведучий. Написати якнайбільше слів в яких зустрічаються назви нот:

                 до, ре, мі, фа.

 

                            YІІІ конкурс. „Знайди половинку”.

Ведучий. Скласти прислів’я, знайшовши і з’єднавши другу половинку з

                 першою.

 

Гостре словечко                            умій змовчати.

                    Не кидай слова                              коле сердечко.

                    Умій сказати,                                 на вітер.

                    Більше діла -                                  а лінь марнує.

                    Праця годує,                                  менше слів.

 

                            ІХ конкурс. „Склади слово”.

Ведучий. Скласти із двох слів одне.

 

                 Кава – бос  (ковбаса)

                 Нора – маки ( макарони)

                 Дуб – роберт ( бутерброд)

                 Код – лоша (шоколад)

 

     

 (Підводяться підсумки, переможцям присвоюються

                     звання Міс Каліграфинка та Містер Каліграфія

                     та вручаються нагороди та подарунки.)         

docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
1392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку