Моя країна-Україна. Диференціація звуків і букв й-ї.

Про матеріал
Конспект логопедичного заняття рекомендовано вчителям-логопедам, вчителям початкових класів ЗЗСО. Також заняття можна використовувати в роботі з дітьми з ООП. Метою даного заняття є: -вчити дітей розрізняти звуки [й′] - [й′і] на слух, визначати їх у складах, словах, зв′язному мовленні; - правильно писати відповідні букви у скловах; - розвивати фонематичні процеси, увагу, мислення, зв'язне мовлення; - удосконалювати граматичну будову мовлення (складання словосполучень, речень, прислів'їв).
Перегляд файлу

 

Конспект логопедичного заняття з учнями молодших класів.

Тема:  « Моя країна-Україна». Диференціація звуків і букв й-ї

Мета:

Корекційна: вчити дітей розрізняти звуки [й′] - [й′і] на слух, визначати їх у складах, словах, зв′язному мовленні. Правильно писати відповідні букви у скловах. Розвивати фонематичні процеси, увагу, мислення, зв'язне мовлення.

Граматична: удосконалювати  граматичну будову мовлення (складання словосполучень, речень, прислів'їв).

Лексична тема: «Моя країна-Україна». Збагачувати словник словами зі звуками  [й′] - [й′і].

Виховна: виховувати любов до своєї Батьківщини.

Обладнання: світлофори з буквами й, ї, “Поїзд”, картки з малюнками на звуки; картки з індивідуальними завданнями.

Перебіг  заняття

І. Організаційний момент.

Мовленнєва зарядка.

ІІ. Основна частина.

1. Порівняння звуків й-ї (характеристика звуків).

- Чим відрізняються й-ї?

 

  1 звук 

               Й                коротка вимова

         1 буква

 

                           

     2 звуки

 Ї    1буква               довга вимова          

       1 склад

2. Гра “Світлофор”.

Почувши звуки й-ї у словах, підняти відповідні букви.

 

майка

лінійка

клей

доїхати

вибоїна

чайка

гаї

їдальня

рій

вії

напої

бійка

сироїжка

лілії

 

3. Гра “Хто де їде?”

В учнів предметні малюнки, в назвах яких є відповідні звуки. Діти називають малюнки і складають їх у відповідні вагони.

   

                      

              ________    

 

  О     О                    О      О

 

4. Буквений диктант.

Логопедом читаються слова, а діти записують тільки букви.

їдальня  клеїти  доїти  гербарій  флейта  трамваї вибоїна  сайка  аїр калорійний  вирій  їздець

5. Запам'ятати і записати слова з й.

країна клей маївка лійка гайка

6. Запам'ятати і записати слова з ї.

Їдальня   хокей  проїзд  айва  воїн

7. Замінити символи буквами (індивідуальна робота).

Ра = дуга  музе  =0   змі =  змі =0    ві = сько  до =0 ти

при  =0 хати   відповіда = те   хазя =0 н  хазя = ка

8. Фізхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І на мене гляньте.

9.  Бесіда за темою «Моя країна-Україна».

Вправа “Карусель”.

Скласти словосполучення. Ввести їх у речення.

 

українська

борщ

рідний

історії

український

село

сміливий

край

українське

мова

смішні

снайпер

 

10. Вставити букви й, ї  у слова.

Є у всіх одна країна,

найрідніша нам усім.

То — прекрасна Україна,

нашого народу дім.

 

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна.

11. Знайти другу частину прислів'я та записати їх.

1. На чужій землі й весна чорна,

      а від чужої - холодом.

2. Землю поважай -

а на своїй землі і зима зелена.

3. Від рідної землі віє теплом,

вона дасть урожай.

 

12. Бесіда за змістом прислів'їв.

ІІІ. Підсумки заняття.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 листопада
Переглядів
531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку