Урок читання в 4 класіТема : Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка “ Біда навчить ”Мета : - викликати у дітей інтерес до творчості Лесі Українки;- розширити і поглибити їхні знання про поетесу;розвивати уміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки, знаходити зображувально-виражальні засоби опису героїв;розвивати навички читання, пам’ять , увагу, вміння орієнтуватися у тексті, логічне мислення; виховувати інтерес до народної мудрості і бажання вчитися. Ляднік Майя Юріївна
Вправи на розвиток швидкості читання (читання деформованого тексту)І васо снузала. робчик. Го не мівспо її ругевд дибути, віс бісо на біду та й чапов датиж чіно. дав. Ж, давж, аж муйо риобдило. ли. Ко це лотас нітитем. Кинупролась васо та як дезаве : “у. Г-у-у! Уг-У-У!...” чикроб. Го аж терпо зо хустра : тіхов уже кавтіти , та якось сяутримав. лаліз. Ви васо з пладу, лагляну на чикаробго, а чіо в неї тятьсві! Страх та й діго!... Ляднік Майя Юріївна
“ Торба питань ”Задайте питання один одному стосовно прочитаного. Пам'ятайте, що питання треба задавати послідовно і вони повинні бути суттєві. Можливі питання: Що став робити горобчик, коли всі пташки йому відмовили?Коли горобчик почав приходити до розуму?Чи продовжував горобчик сваритися з іншими пташками? Як хазяйнував горобчик? Як ставилися до горобчика інші пташки?Як стали називати горобчика інші горобці-сусіди ?Ляднік Майя Юріївна
Робота над змістом казки Робота в парах - закінчити прислів'я“ Дурні билися, а… ( розумні поживилися) . “ Хто дурнем вродився , той…( дурнем і згине)”. “ Не на те мудра, щоб …(дурнів розуму навчати)” “ Поки біди не знатимеш, то …( й розуму не матимеш)”. “ Розум на дорозі … ( не валяється)”. Ляднік Майя Юріївна
Робота за варіантами : Варіант Авибрати ті риси характеру горобчика, які відповідають змісту казки, непотрібне – закреслити. Неохайний спостережливий завзятий. Вихований хазяйновитий. Сумний горобчик допитливий обережний кмітливий. Дурненький примхливий розсіяний Мудрий турботливий. Ляднік Майя Юріївна
Варіант Бскласти цитатний план казки, доповнюючи речення План Був собі ______________________________________. Бились, бились _______________________________. Прилетів у гай, коли бачить сидить _______________. Горобчик мерщій від ___________________________. Сидить на ріллі ________________________________. Вилізла _______________________________________. А бодай тобі заціпило ___________________________. Звернувся він просто ___________________________. А на весну вже став _____________________________. Ляднік Майя Юріївна
Варіант В Прочитати ще раз слова дійових осіб, приготуватися до інсценування казки. Як треба читати слова різних героїв казки?Курка – доброзичливо, заклопотано;Зозуля – насмішкувато, байдуже;Бузько – сердито;Ґава – сумно співчутливо;Сова – сердито , зверхньо;Сорока – швидко;Крук – поважно. Ляднік Майя Юріївна