Робота з дитячою книжкою. Василь Голобородько. Вірші для дітей. Верлібр

Про матеріал
Матеріали для уроку з Літературного читання за програмою НУШ. Робота з дитячою книжкою. Опрацювання віршів Василя Голобородька. Вірші "Коник", "Спека", "Після дощу", "Рукавичка".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Робота з хрестоматією для читання 3-4 клас. Василь Голобородько «Рукавичка», «Спека», «Після дощу», «Коник»Літературне читання

Номер слайду 2

Організація класу. Добрий день, малече, щира, Хай живеться вам у мирі. Хай луна дитячий сміх! Почнемо урок для всіх!

Номер слайду 3

ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ ГОЛОБОРОДЬКО Народився 7 квітня 1945 року в селі Андрианополі на Луганщині. Письменник, поет, автор багатьох поетичних збірок, лауреат Національної премії України імені Т. Шевченка, премій імені В. Симоненка, М. Трублаїні. Працював на шахті та в радгоспі в рідному селі. Через бойові дії на Сході України в 2014 році став вимушеним переселенцем. Проживає в м. Ірпінь Київської області.

Номер слайду 4

КНИЖКОВА ПОЛИЦЯ

Номер слайду 5

У 2010 році видавництвом «Грані-Т» видана збірка дитячих поезій «Віршів повна рукавичка». За збірку “Віршів повна рукавичка” Голобородько був нагороджений премією «Великий Їжак» — першою українською недержавною премією для автора найкращої сучасної україномовної книги для дітей. 

Номер слайду 6

СЛОВО ДО ЧИТАЧА«…Процес народження вірша схований для мене, я не знаю, чому зупиняюся душею саме на цих виразах.. Крик птаха у природі і стан закоханості людини не мають нічого спільного, але в мові позначені одним виразом. Я схотів написати вірша щоб виправдати якраз оте переносне його значення.  Моє слово не вогнисте, в моїй поезії — метелики, бджоли. Але я засвідчую перед світом, Богом і людьми: тут Україна, і ви українці.» Василь Голобородько

Номер слайду 7

СЛОВО ДО ЧИТАЧА“Вірші поглиблюють наші знання про світ. Світ після читання віршів стає не таким простим, як ми його звично сприймаємо. Кожен може стати поетом, писати вірші, це не те вміння, що надається якимсь винятковим людям. Вірші виникають і пишуться, ніби самі по собі. Але треба багато знати, читати, бо тільки на цьому ґрунті вірші писатимуться потім самі по собі. Різні люди сприймають поезію по-різному. Це залежить від культурного досвіду кожного. Людей без такого досвіду, мабуть, немає. Але у всіх він різний. Діти теж мають цей досвід.”

Номер слайду 8

ІЗ СПОГАДІВ«Мої однолітки і я мріяли про подорожі. І я став робити газету: із зошита вириваються середні два аркуші, і ось вам газета, яку залишилось лише заповнити текстом. Вона називалась «Турист», в якій я за зразком справжніх газет робив різні матеріали. Додавав свої малюнки, …писав вірші. Це був десь клас шостий. Робив цю газету для своїх же однолітків. В одному примірнику. Проіснувала наша газета десь до 10 видання».

Номер слайду 9

“Гострий зір Василя Голобородька відображає своєрідність бачення світу, що виявляється в умінні змалювати звичайне в казковому забарвленні… Він поєднує народно-традиційні засоби з новим змістом, наповнює музикою свої лаконічні малюнки з життя людини.”Володимир П’янов, журнал “Дніпро”

Номер слайду 10

Верлібр (фр. vers libre — вільний вірш) — неримований, нерівнонаголошений віршорядок (і вірш як жанр), що має джерела у фольклорі (замовляння та інші форми неримованої народної поезії). Верлібр є одночасно і ліричним жанром. Переважна більшість текстів у книжці «Віршів повна рукавичка» – це дуже коротенькі верлібри, буквально «на один образ».

Номер слайду 11

Вони дуже схожі на звичайні речення. Їх не можна прочитати ритмічно, як звичайні вірші. Проте якщо відчути кожен рядок як картину, барву, настрій, то легко зрозуміти різницю. Деякі дорослі вважають, що діти не розуміють верлібрів. Проте виявилося, що це не так.

Номер слайду 12

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОВЕРЛІБРИРУКАВИЧКАЗагубив рукавичку. Підняв. Якби не підняв – почалася б казка.

Номер слайду 13

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОВЕРЛІБРИСПЕКАДві дорогиголови повстромлювали в річку – п’ють воду.

Номер слайду 14

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОПІСЛЯ ДОЩУ Де подівся дощ,Як він перестав іти? Дощ поринув у річку. ВЕРЛІБРИ

Номер слайду 15

ВАСИЛЬ ГОЛОБОРОДЬКОВЕРЛІБРИКОНИКТрав’яний кониктакий молодесенький – іще тількитрав’яне лошатко!

Номер слайду 16

Поміркуйте і дайте відповідь. Які почуття викликали у вас твори?Що залишилось незрозумілим?Що вразило?

Номер слайду 17

Рефлексія. З творчістю якого автора познайомились?Що здивувало?Що нового дізналися на уроці?

Номер слайду 18

Рефлексія «Світлофор настрою». Перейдіть дорогу, використавши пропуск у вигляді цеглинки LEGO. Все було просто!Мені довелося докласти зусилля. Мені нічого не вдалося!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сєрокурова Любов Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
1943
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку