Яким має бути сучасний урок, як найперспективніша форма організації пізнавальної діяльності учнів?
Роль особистості вчителя у забезпеченні результативності навчально-виховного процесу.
Роль і місце нових ефективних форм і методів організації навчання у забезпеченні його результативності.
Іннноваційні технології: за і проти
Питання для обговорення: 1. Яким має бути сучасний урок, як найперспективніша форма організації пізнавальної діяльності учнів? 2. Роль особистості вчителя у забезпеченні результативності навчально-виховного процесу. 3. Роль і місце нових ефективних форм і методів організації навчання у забезпеченні його результативності. 4. Іннноваційні технології: за і проти.
Сучасний, – це і абсолютно новий, і що не втрачає зв'язку з минулим, одним словом – актуальний. Актуальний [від латів. actualis – діяльний] означає суттєвий для теперішнього часу. А ще – дієвий, сучасний, такий, що має безпосереднє відношення до інтересів людини, що сьогодні живе. Окрім цього, якщо урок – сучасний, то він обов'язково закладає основу для майбутнього.
Так може і не варто нічого міняти? Традиційний урок – це реалія сьогоднішнього дня: більше 60% вчителів, як і раніше, вважають за краще давати уроки в традиційній формі. Реально те, що велика частина педагогів не збираються нічого міняти в своїй діяльності: немає часу і сил самому осягати що-небудь нове, та і не бачать в цьому сенсу.
В анкетуванні брали участь 14 респондентів Надаю перевагу таким формам навчальної діяльності А) фронтальним – 1 Б) індивідуальним - 4 В)груповим ( кооперативним) – 8 Г) залежно від типу уроку: намагаюсь використовувати всі 3; використовую всі форми. 2. Практикую роботу в малих групах А) часто – 8 Б) рідко – 5 В) не практикую -
3. Не використовую інтерактивні технології, тому що : А) вважаю їх недоцільними під час вивчення даного предмета, теми -1 Б) традиційні підходи до навчання є єдино правильними – 2 В) не вистачає досвіду; не має технічного оснащення в кабінеті. 4. Вважаю, що дискусію, як елемент уроку , можна використовувати : А) на уроках суспільно – гуманітарного циклу – 1 Б) на уроках будь – якого предмета – 11 В) практично на всіх уроках, окрім точних наук –2 5) На мою думку, гуманізації стосунків між учнями сприяє така форма роботи: А) індивідуальна – 1 Б) фронтальна – В) групова - 13
6. Я вважаю, що формування в учнів життєвої позиції сприяє така форма роботи : А) індивідуальна - 2 Б) фронтальна - 2 В) групова ( кооперативна) – 10 7) На мою думку, інтерактивні форми роботи сприяють розвитку комунікативних здібностей учнів: А) так - 12 Б) частково - 2 В) не сприяють
4 6 4 “ Ажурна мозаїка” 9 5 3 6 Навчаючи - учусь 8 6 3 5 “ Мозковий штурм” 7 5 3 6 “ Мікрофон” 6 9 5 Робота в малих групах 5 4 6 4 “ Карусель” 3 6 5 4 Ротаційні трійки 2 10 4 РОБОТА В ГРУПАХ 1 Володію частково Не володію Володію, можу поділитися досвідом Технологія № з/п Володіння інтерактивними технологіями
5 5 4 Дебати 17 8 2 4 Дискусія в парах 16 8 3 3 “Дискусія в стилі телевізійного ток -шоу 15 6 4 4 ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ 14 6 4 4 Метод - Прес 13 6 3 5 Розігрування ситуації за ролями 12 4 6 4 Вирішення проблеми “ Дерево рішень” 11 3 7 4 Аналіз ситуації 10 Володію частково Не володію Володію, можу поділитися досвідом Технологія № з/п Володіння інтерактивними технологіями
Притча про старого майстра Колись давно, а може, й недавно, жив на світі старий мудрий майстер. З усіх земних багатств був у нього лише кольоровий фетр. Але майстер мав золоті руки й прекрасну мудру душу. Він дарував людям щось більше, ніж головні убори ― капелюхи, кепки, панами й чепчики
Минали роки. Настав час, коли Майстер покинув цей світ, залишивши своїм шістьом синам свою славу, майстерню, обрізки кольорового фетру й... шість різнокольорових капелюхів ― білий, чорний, жовтий, червоний, зелений і синій. Капелюхи були настільки вишукані, що, певно, мали б належати дуже багатій і успішній людині. ― Мабуть, основна батьківська спадщина ― це ті гроші, які нам заплатить замовник капелюхів, ― вирішили сини майстра. Безумовно, вони коштують дуже дорого і ми станемо багаті! Ми поділимо гроші порівну й помандруємо світом, щоб знайти свою долю, ― планували сини.
Спадщину старого майстра було розділено між його синами. Вони дбайливо зібрали обрізки кольорового фетру, замкнули майстерню і на світанку вирушили кожний у своєму напрямку. Минуло чимало часу, перш ніж сини старого майстра знову зібралися разом під дахом батьківської майстерні. Сидячи біля вогню, кожний із них розповів свою історію, і всі були вражені тим, як спадщина Майстра вплинула на його долю.
Син, який узяв собі Білий капелюх, став поважною людиною, посів високий пост радника в одній могутній країні, став чітким, послідовним і незворушним. Розповідаючи історію свого життя, він перелічував факти й події, опускаючи свої переживання. Брати дивувалися таким змінам, але слухали з великою повагою
ВолодарЧорного капелюха став дотепним і в'їдливим. Розповідаючи про людей, з якими його звела доля, він влучно описував їхні слабкі сторони й недоліки, створюючи гротескові портрети. Здавалося, він живе в країні дріб'язкових і тупуватих людей, хоча було відомо, що мешканці міста, у якому оселився другий син майстра, були гідними громадянами. Отже, і цей син Капелюшника зробив непогану кар'єру, тому що вмів заздалегідь попереджувати місцевого бургомістра про помилкові рішення.
Поки брати розповідали свої історії, один із них час від часу нетерпляче підхоплювався, то радісно аплодуючи, то в розпачі заламуючи руки, то роздратовано кидаючи свій червоний капелюх. Брати спостерігали за ним із цікавістю, адже не кожен так емоційно реагує на життєві пригоди. Виявилося, що четвертий син Капелюшника став актором, сценічне ім'я якого всім п'ятьом було добре відоме! Хазяїн Червоного капелюха був актором без амплуа! Завдяки його емоційності й чутливості він геніально грав і драматичні, і комічні, й трагічні ролі. Як і хотів, він став дуже знаменитим. Але ― от лихо! ― у звичайному житті йому так і не вдалося навчитися стримувати свої почуття...
Коли черга розповідати дійшла до п'ятого сина Старого Майстра, той розклав на столі фотографії. Брати побачили його в товаристві знаменитих людей. Ось йому потискує руку президент найсильнішої держави, ось дає інтерв'ю знаменитому журналістові, а тут бере участь у відкритті своєї виставки…Хазяїн Зеленого капелюха був знаменитий, але скромний. Він прекрасно малював, складав вірші й писав музику. До всього, за що б не брався, він підходив по-своєму, нетрадиційно. Він мав чимало винаходів у різних галузях. Найбільші фірми запрошували його консультантом, його ідеї принесли успіх багатьом людям.
Сини старого Майстра зрозуміли, яку дивовижну спадщину залишив їм батько. І захотілося кожному з них зняти свій капелюх, адже він вже багато чого навчив, і приміряти капелюхи іншого кольору. Так брати розвинули в собі нові якості, що дозволило їм стати щасливими. З тих пір минуло багато, а може, і небагато часу, але різнокольорові капелюхи живуть серед людей і дозволяють себе одягати тим, хто прагне навчитися чогось нового...
Едвард де Боно Едвард де Боно, один із найвідоміших дослідників механізмів творчості, розробив метод, який допомагає ефективному мисленню в навчанні дітей і дорослих. «Шість капелюхів мислення» — так він його назвав. Шість капелюхів —це шість різних способів мислення. Використавши даний метод, ми зможемо одну й ту ж проблему побачити з різних боків, зможемо проаналізувати її переваги й недоліки, сильну та слабку сторону
Нудьги, примусовості й ліні, пасивності й страху очікування «палки» - двійки, Учень відчуває радість від подолання труднощів навчання, будь то: задача, приклад, правило, закон, теорема чи визначене самостійно поняття. Учень відкриває світ для себе - себе в цьому світі. Педагог веде учня шляхом суб’єктивного відкриття, він управляє проблемно – пошуковою або дослідницькою діяльністю учня. 5