Мультисенсорний метод навчання «Нумікон» для формування математичних уявлень у дітей з особливими освітніми потребами. Підготувала:вчитель початкових класів та англійської мови. Грабова Анна Вікторівна
Номер слайду 2
Сучасні діти вимагають впровадження в роботу з ними нових підходів до освітнього процесу, що сприяли б розвитку операційних структур логічного мислення, розвитку активного словника, пам’яті, уваги, уяви, спостережливості, математичних вмінь, зокрема, конструктивних. Що таке «Нумікон»? «Нумікон» - це програма і набір наочного матеріалу, розроблені в Англії в 1996-1998 рр. для дітей, що мають труднощі при вивченні математики. У Великобританії «Нумікон» є частиною стандартної програми навчання математики в загальноосвітній школі, ним користується близько 5000 шкіл всієї країни. Ефективність використання програми «Нумікон» доведено в ході проведення досліджень на базі Портсмутського університету та багатьох шкіл м. Портсмута на початку 2000-х років. В Україні практичне використання мультисенсорної методики «Нумікон» розпочато з 2012 року. Програма призначена для дітей, які мають труднощі в засвоєнні математики, також для дітей із затримкою психічного розвитку, з порушеннями інтелекту, загальним недорозвитком мовлення, дитячим церебральним паралічем та іншими порушеннями.
Номер слайду 3
Нумікон створений так, щоб задіяти сильні сторони маленьких дітей - здатність навчатися на практиці, здатність навчатися спостерігаючи і здатність розпізнавати паттерни, тобто запам’ятовувати, а потім дізнаватися стандартизовані зразки або шаблони при наступних показах. В Нуміконі числа від 1 до 10 представлені пластмасовими формами-шаблонами різного кольору, завдяки чому числа стають доступними для зорового і тактильного сприйняття.
Номер слайду 4
Нумікон допомагає засвоїти такі дії як додавання та віднімання, множення та ділення, порівнювати числа, а також відсотки, дроби, десяткові числа. З фігурами Нумікон можна проводити багато цікавих ігр. Діти граються та навчаються одночасно.
Номер слайду 5
Ідеї завдань з використанням шаблонів Нумікон. Гра з пластиліном чи солоним тістом. Запропонуйте дитині залишити відбитки фігур різними кількостями отворів. У такий спосіб можна на дотик познайомитись з числовим значенням кожної фігури та поєднати її з цифрою. Напрацювання навички написання цифр та усвідомлення їхнього сенсу. Запропонуйте порахувати кількість отворів у фігурі, співставити їх із відповідною цифрою і потренуватись у її каліграфічному написанні.
Номер слайду 6
Порівняння кількості різних предметів. Запропонуйте учням в залежності від кількості отворів на схемі дібрати відповідну цифру та кількість будь-яких предметів (перлин, кульок, елементів Lego, скріпок тощо). Встановлення послідовності елементів Нумікон. Запропонуйте учням розмістити фігурки у порядку збільшення та зменшення кількості отворів у них.
Номер слайду 7
Порівняння значень Нумікон за вагою. За допомогою вішалки та пластикових горняток створіть саморобні ваги та запропонуйте дітям порівняти вагу різних форм (наприклад, фігурка з трьома отворами буде легшою за фігурку з десятьма). Запропонуйте поексперементувати з вирівнюванням «чаш» саморобних ваг. Комбінування елементів у межах та за межами 10. Порівнюючи фігури Нумікон, запропонуйте учням дібрати аналогії, шляхом комбінування окремих шаблонів із різною кількістю отворів.
Номер слайду 8
Складання фігурок за схемою чи вигадуючи свої проєкти. Запропонуйте дітям скласти з пластин Нумікон фігурку за аналогією чи вигадати свою та порахувати сумарну кількість отворів у її межах. При складанні фігур, починаючи з елементарних форм, поступово підвищуйте складність.
Номер слайду 9
Визначення часу. Запропонуйте учням дібрати кількість елементів Нумікон відповідно до часу на годиннику. Розв'язування прикладів. Коли діти опанували зв'язок чисел та їхніх кількісних відповідників, час переходити до найскладніших етапів роботи з методикою – проведення елементарних математичних операцій.