Музична культура бароко

Про матеріал
Ціль: познайомити учнів із музикою епохи бароко, її представниками, особливостями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Музична культура бароко урок 10

Номер слайду 2

Ціль:познайомити учнів із музикою епохи бароко, її представниками, особливостями. Завдання:- Визначити риси духовної та світської музики;- Познайомитися з оперою Дж. Б. Перголезі «Служниця-пані» і знайти в ній риси світської музики ;- познайомитися з «Різдвяною ораторією» І. С. Баха та виявити у ній риси духовної музики;- спробувати знайти риси світської та духовної музики у різноманітті сучасних музичних творів.

Номер слайду 3

Музична епоха БАРОККО, подарувала нам Баха та Генделя ……і отримала назву «химерної».

Номер слайду 4

Музика бароко — період розвитку європейської академічної музики, приблизно між 1600 і 1750 роками . Музика бароко з'явилася наприкінці епохи Відродження (1600) і передувала музиці класицизму (1750—1820).

Номер слайду 5

Слово "бароко" імовірно походить від португальського "perola barroca" - перлина або морська раковина химерної форми . Образотворче мистецтво та архітектура цього періоду характеризувалися дужехимерними формами,складністю,пишністюдинамікою .

Номер слайду 6

Музиканти, Абрахама Боссе 1635 року

Номер слайду 7

ЕСТЕТИКА БАРОККОМузична культура бароко зводила прекрасне та потворне, трагедію такомедію . Епоха бароко охоплює близько 150 років .-Відкриття Америки Колумбом Це час великих географічних відкриттів :

Номер слайду 8

-кругосвітнє плавання Магеллана -час геніальних наукових відкриттів Галілея,

Номер слайду 9

Коперника та Ньютона, час жахливих воєн у Європі,

Номер слайду 10

…та найбільша релігійна війна в історії Європи. Загинуло за різними оцінками 8-10 мільйонів людей (в т.ч. від епідемій чуми, тифу та дизентерії).

Номер слайду 11

Гармонія світу рушилася змінювалася сама картина Всесвіту, змінюється поняття часу та простору. Змінюватись і інструменти. Барочні інструменти:колісна ліра,віола,лютня,барочна скрипка, барочна гітара .

Номер слайду 12

Твори бароко часто описували якусь одну, конкретну емоцію:тріумфування,сум,побожністьтак далі. Клавесін, музичний інструмент епохи бароко.

Номер слайду 13

Музика бароко часто писалася для віртуозних співаків та музикантів і зазвичай була значно складнішою для виконання, ніж музика Ренесансу.

Номер слайду 14

В епоху бароко народилися такі твори, як:фуги Йоганна Себастьяна Баха ,https://youtu.be/q. PNt. I2w. M9 Yo

Номер слайду 15

хор «Алілуйя» ізораторії «Месія» Георга Фрідріха Генделя,https://youtu.be/SPF_v. N2 Tzzg

Номер слайду 16

«Пори року» Антоніо Вівальді,«Зима» https://youtu.be/nk. Emc. NP3j-M

Номер слайду 17

«Вечірня»Клаудіо Монтеверді. https://youtu.be/eeq. Fy. C0 Srxo

Номер слайду 18

Розширилися рамки жанрів, виросла складність виконання музичних творів, виник такий вид творів, як опера .

Номер слайду 19

ЖАНРИ БАРОККО Нова мода на химерність народжувала нові форми та жанри. Композитори епохи бароко працювали у різних музичних жанрах. Передати складний світ людських переживань спромоглася опера, головним чином через яскраві емоційні арії. Батьком першої опери вважають Якопо Пері 1561-1633(опера «Еврідіка »),

Номер слайду 20

…але саме як жанр опера оформилася у творах Клаудіо Монтеверді 1567-1543(«Орфей»).

Номер слайду 21

Серед найгучніших імен оперного жанру бароко також відомі : А. Скарлатті 1670-1725 Г. Ф. Телема1875-1767 Г. Перселл1659-1695 А. Кореллі1653-1713 А. Вівальді1678-1741

Номер слайду 22

Георг Фрідрих Гендель1685-1759 Іоганна Себастьян Бах1685-1750

Номер слайду 23

Жанр ораторії досяг піку свого розвитку на роботахІ. С. Баха та Г. Ф. Генделя Орато́рія — великий музичний твір для хору, солістів та оркестру . Дірк Халс. Музики

Номер слайду 24

З жанрів духовної музики популярними були також духовні кантати та пасіони . Кантата - вокально-інструментальний твір для солістів, хору та оркестру. Пристрасті (пассіон; від лат. Passio) - вокально-драматичний твір, присвячений подіям Страсного тижня заснований на євангельських текстах.

Номер слайду 25

Ще один великий жанр епохи – концерт. Концерт (лат. concerto - змагаюся) - публічне виконання музичних, балетних та естрадних номерів. Гостра гра контрастів, суперництво соліста та оркестру (сольний концерт), або різних груп оркестру між собою (жанр concerto grosso) - добре перегукувались з бароко естетикою. Він ліг в основу сонати, сюїти та партити .

Номер слайду 26

Сона́та (італ. sonare — звучати) — жанр інструментальної музики, а також музична форма, яка називається сонатною формою. Складається для камерного складу інструментів та фортепіано. Як правило, соло чи дуету. Сюї́та (з фр. suite - "послідовність", "чергування") - один з основних різновидів циклічної форми в інструментальній музиці; складається з декількох великих частин, у старовинному жанрі сюїти зазвичай контрастують між собою.

Номер слайду 27

Партіта (італ. partita, буквально - розділена на частини) - форма музичного твору .-рід органних варіацій на хоральну мелодію музикою XVII—XVIII століть. Цей термін використовували для назви своїх творів Йоганн Себастьян Бах та Джіроламо Фрескобальді.-різновид сюїти або концертна сюїта - циклічна форма, що складається з п'яти і більше частин. Кількість, порядок та жанрова основа «вставних» номерів не стабільні і можуть змінюватись.

Номер слайду 28

З'явилися такі музичні жанри як фуги та прелюдії (токкати, фантазії). Прелюдія (від лат. prae - Перед і лат. ludus - гра) - короткий музичний твір, що не має суворої форми . Фу́га (лат. fuga «біг» від лат. fugere «бігти», «втікати») — композиційна техніка та форма поліфонічної музики, де загальна мелодійна лінія багатоголосого твору «перебігає» з одного його голосу до іншого.

Номер слайду 29

У 1740-1780 починається перехід в епоху класицизму. У цей перехідний момент збільшилася різниця між духовною та світською музикою. Духовні твори залишалися переважно в рамках бароко, тоді як світська музика тяжіла до нового стилю.

Номер слайду 30

Особливо в католицьких країнах центральної Європи, бароковий стиль був присутній у духовній музиці до кінця вісімнадцятого століття, так само як свого часу stile antico епохи відродження зберігався до першої половини сімнадцятого століття. Занепад бароко супроводжувався тривалим періодом спільного існування старої та нової техніки.

Номер слайду 31

https://youtu.be/-MLb. Pp46j3khttps://youtu.be/T2c. PICc. Vwx. Yhttps://youtu.be/o_8 G-GP9 R1whttps://youtu.be/p_k. A83 ENhr4https://youtu.be/KA7d. Wseai. SQhttps://youtu.be/Fb133 O5t. WLIhttps://youtu.be/JWytw. AVEa. Oohttps://youtu.be/g. PVo7tn90tkhttps://youtu.be/jg. Bd7mwo. Ri8https://youtu.be/sb0 POgj. Rc. Wkhttps://youtu.be/h0 Yku. ZFl060https://youtu.be/c. R0 LEn. NMi. QMhttps://youtu.be/f. FL3ll. IRxz0 Музика Барокко Домашнє завдання(на вибір): Написати есе на тему:"Музика Бароко". Знайти музичні картини художників епохи Бароко та розповісти про них.

Номер слайду 32

Презентація підготовленадля уроку «Мистецтво» у 8 класіучителем Бердянського НВК №1 «Мрія»Картамишевим Ігорем Павловичем Підручник з Мистецтва. 8 клас. Гайдамака https://history.vn.ua/pidruchniki/gajdamaka-art-8-class-2016/§ 19. МУЗИЧНЕ МЕРЕЖИВО БАРОКОhttps://uahistory.co/pidruchniki/gajdamaka-art-8-class-2016/11.php

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Калашнік Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
2731
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку