Ціль:познайомити учнів із музикою епохи бароко, її представниками, особливостями. Завдання:- Визначити риси духовної та світської музики;- Познайомитися з оперою Дж. Б. Перголезі «Служниця-пані» і знайти в ній риси світської музики ;- познайомитися з «Різдвяною ораторією» І. С. Баха та виявити у ній риси духовної музики;- спробувати знайти риси світської та духовної музики у різноманітті сучасних музичних творів.
ЖАНРИ БАРОККО Нова мода на химерність народжувала нові форми та жанри. Композитори епохи бароко працювали у різних музичних жанрах. Передати складний світ людських переживань спромоглася опера, головним чином через яскраві емоційні арії. Батьком першої опери вважають Якопо Пері 1561-1633(опера «Еврідіка »),
З жанрів духовної музики популярними були також духовні кантати та пасіони . Кантата - вокально-інструментальний твір для солістів, хору та оркестру. Пристрасті (пассіон; від лат. Passio) - вокально-драматичний твір, присвячений подіям Страсного тижня заснований на євангельських текстах.
Ще один великий жанр епохи – концерт. Концерт (лат. concerto - змагаюся) - публічне виконання музичних, балетних та естрадних номерів. Гостра гра контрастів, суперництво соліста та оркестру (сольний концерт), або різних груп оркестру між собою (жанр concerto grosso) - добре перегукувались з бароко естетикою. Він ліг в основу сонати, сюїти та партити .
Сона́та (італ. sonare — звучати) — жанр інструментальної музики, а також музична форма, яка називається сонатною формою. Складається для камерного складу інструментів та фортепіано. Як правило, соло чи дуету. Сюї́та (з фр. suite - "послідовність", "чергування") - один з основних різновидів циклічної форми в інструментальній музиці; складається з декількох великих частин, у старовинному жанрі сюїти зазвичай контрастують між собою.
Партіта (італ. partita, буквально - розділена на частини) - форма музичного твору .-рід органних варіацій на хоральну мелодію музикою XVII—XVIII століть. Цей термін використовували для назви своїх творів Йоганн Себастьян Бах та Джіроламо Фрескобальді.-різновид сюїти або концертна сюїта - циклічна форма, що складається з п'яти і більше частин. Кількість, порядок та жанрова основа «вставних» номерів не стабільні і можуть змінюватись.
З'явилися такі музичні жанри як фуги та прелюдії (токкати, фантазії). Прелюдія (від лат. prae - Перед і лат. ludus - гра) - короткий музичний твір, що не має суворої форми . Фу́га (лат. fuga «біг» від лат. fugere «бігти», «втікати») — композиційна техніка та форма поліфонічної музики, де загальна мелодійна лінія багатоголосого твору «перебігає» з одного його голосу до іншого.
Особливо в католицьких країнах центральної Європи, бароковий стиль був присутній у духовній музиці до кінця вісімнадцятого століття, так само як свого часу stile antico епохи відродження зберігався до першої половини сімнадцятого століття. Занепад бароко супроводжувався тривалим періодом спільного існування старої та нової техніки.
https://youtu.be/-MLb. Pp46j3khttps://youtu.be/T2c. PICc. Vwx. Yhttps://youtu.be/o_8 G-GP9 R1whttps://youtu.be/p_k. A83 ENhr4https://youtu.be/KA7d. Wseai. SQhttps://youtu.be/Fb133 O5t. WLIhttps://youtu.be/JWytw. AVEa. Oohttps://youtu.be/g. PVo7tn90tkhttps://youtu.be/jg. Bd7mwo. Ri8https://youtu.be/sb0 POgj. Rc. Wkhttps://youtu.be/h0 Yku. ZFl060https://youtu.be/c. R0 LEn. NMi. QMhttps://youtu.be/f. FL3ll. IRxz0 Музика Барокко Домашнє завдання(на вибір): Написати есе на тему:"Музика Бароко". Знайти музичні картини художників епохи Бароко та розповісти про них.
Презентація підготовленадля уроку «Мистецтво» у 8 класіучителем Бердянського НВК №1 «Мрія»Картамишевим Ігорем Павловичем Підручник з Мистецтва. 8 клас. Гайдамака https://history.vn.ua/pidruchniki/gajdamaka-art-8-class-2016/§ 19. МУЗИЧНЕ МЕРЕЖИВО БАРОКОhttps://uahistory.co/pidruchniki/gajdamaka-art-8-class-2016/11.php