"Музична мандрівка". Конспект музичного заняття для дітей старшого віку

Про матеріал

"Музична мандрівка".

Конспект музичного заняття для дітей старшого віку, з використанням дитячих музичних інструментів.

Перегляд файлу

image 

Музична мандрівка

Музичне заняття для дітей старшої групи Мета: 

слухання музики:

Ø  формувати навички культури слухання музики; 

Ø  вчити уважно слухати та емоційно відгукуватися на почуте;

Ø  розвивати здатність відчувати та розрізняти засоби музичної виразності; Øзакріпити назви нот;

Ø  познайомити з історією «маленької скрипки», використовуючи художнє слово (загадку);

Ø  активізувати сприймання музики дітьми, використовуючи різні прийоми гри на скрипці (вібрацією); 

Ø  визначити характер незнайомого твору;

Ø  виховувати музичний смак;

Ø  розвивати витримку, інтерес до музики, довіру та уміння чути дорослого; спів:

Ø  вчити правильно інтонувати мелодію, 

Ø  починати спів відразу після музичного вступу;

Ø  закріплювати      вміння        співати        легким        природнім голосом,          не             вигукуючи кінцівки музичних фраз;

Ø  дотримуватися заданого темпу;

Ø  повторити поняття "соло", "дует", "хор";

 

гра на музичних інструментах:

Ø  вчити грати на музичних інструментах;

Ø  навчати ритмічно правильно передавати характер музики, відображаючи в русі ритмічну пульсацію, і простий ритмічний малюнок мелодії;

Ø  розвивати творчі здібності дошкільнят;

 

Ø  розвивати спритність, уважність, уяву та увагу дітей;

Ø  створювати позитивний емоційний настрій;

Ø  розвивати самостійність, впевненість, доброзичливість один до одного;

Ø  заохочувати вихованців до співпраці в групі,

Ø  закріплювати основні ритмічно-пластичні рухи;

Ø  виховувати дружні стосунки між дітьми

Матеріал: музичні інструменти (скрипка, бубонець, маракас, брязкальця,                     дзвіночки, молоточки, барабан, сопілки, ксилофон, скрипка);                     магнітофон, диск із записами музики; 

                   вірш "Ноти", "Доброго ранку!", загадка про скрипку;                     ілюстрації "Музичні інструменти", "Нотки"                    портрет М. Скорика

Музичний матеріал: М.Скорик «Мелодія»

                                   

розспівка-вітання «Добрий день»      (слова та музика В. Лепешка) фізкультхвилинка "Веселі звірята" музична загадка "Ноти" пісні:                  "Найкращій бабусі" (слова Є. Левченко музика А.Олейнікової)

                           "Капелюшок" (слова і музика Н. Кулик )

 

музично-дидактичні ігри: "Тихі й голосні дзвоники",

                                            "На чому грали ми не скажем, на чому грали ми -                                              покажем"

 

Хід заняття

(Діти забігають до залу під веселу музику і  зупиняються на килимку)

-   Доброго ранку! – травам росистим,

-   Доброго ранку!- квітам барвистим, - Доброго ранку!- сонечку ясному, Людям усім та усьому прекрасному!

 

Співаночка «Добрий день!» (слова і музика В.Лепешка).

 

 (діти сідають на стільчики)

 

Музичний керівник: Сьогодні у нас незвичайний день – до нас завітало багато гостей. Й заняття зовсім незвичайне і не просто заняття музичне, а музична мандрівка та цікавий сюрприз.

 

     Діти, мені дуже хочеться, щоб ви сьогодні постаралися і показали гостям, як ви любите музику та чого навчилися. 

                                 

                           Отже, музична мандрівка починається.

 

звучить музика "В гостях у казки"

Коли казка завітає, привітає  Принесе чарівну мить, 

Коли музика приємна залунає, Щоб у казку запросить! 

 

     Давайте уявимо, що ми мандруємо поїздом. А для цього  потрібно ручками передати стук коліс.  

 

(діти відстукують ритм руху поїзда, плескаючи ручками по колінках) Ту-ту-у-у-у!

 

Зупинка перша "Впізнай мене"

 

Музичний керівник:   (виконує музичну загадку "Ноти")

 

          Молодці, друзі! Ви вгадали! А давайте пригадаємо:

        Скільки є нот у музиці?

        А які саме? Назвіть їх, будь ласка. (показ на плакаті)

 

                 Ви дуже гарно впоралися із завданням. А щоб закріпити свої знання, я прочитаю вам віршик, а ви мені допоможете і називатимете усі нотки. Згода?

 

Вірш "Ноти" Ноти світом мандрували І товаришів шукали. Їм співали всі: До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

 

Ноти привітали сонце, Залітали у віконця,

Босі бігали в росі: До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

 

А коли рядочком стали, Дивним хором заспівали, Зацвіло усе в красі: До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

 

І якщо ведмедик нині Вухо віддавив дитині, То ці нотки запроси: До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

 

Ноти світом полетіли І на згадку залишили Два вітання, три мерсі: До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

 

Музичний керівник:  Рушаймо далі    

(діти відстукують ритм руху поїзда)

 

 

 Зупинка друга "Будьмо знайомі"

 

Загадка

До вас прийшла я в дитсадок, Мов золотиста рибка.  Крім струн я маю ще смичок. Усі мене впізнали? Я – ... 

 

Діти. Скрипка!

 

Музичний керівник:  Колись у давнину скрипка була не така, а дуже маленька, її клали на коліна і грали веселі пісні, але так грати було незручно. І тоді поклали її ось так (кладе на плече). Так стало зручніше грати і скрипочка сама змінилася, стала красивішою. Бачите, яка в неї фігура: довга  шийка, голівка, чотири кілочки, які тримають струни, та підставка. А всередині, як і у нас, людей, у неї є душа. Грають на скрипці за допомогою смичка. 

Якщо провести по струнах смичком, можна почути красивий звук. (Грає). Вам подобається? 

 

А тепер порівняйте, ось я заграю по-іншому. (Грає з вібрацією).

 

– Діти, а вам більше сподобалося коли я грала перший чи другий раз?  – А для чого я робила такий тремтячий рух? Як ви думаєте? 

 

Діти. Щоб музика була красивою.

 

Музичний керівник: Музикант робить такий рух, щоб допомогти скрипці співати, як людина. Такий рух називається вібрацією. А ще скрипка, як справжня співачка, любить співати разом із фортепіано. А щоб вам краще слухалося, якщо бажаєте, можна заплющити очі.

 

Звучить "Мелодія" М.Скорика

 

Музичний керівник: Я бачу, діти, що вам сподобалася музика?  Діти. Так!

 

Музичний керівник: А який настрій передає музика, яка вона?  Діти. Сумна, лагідна, ніжна... 

 

Музичний керівник: А на що схожа ця музика, на пісню чи танок?  Діти. На пісню.

 

Музичний керівник: Так, музика, яку ви почули, співуча, лагідна, ніжна, а ще протяжна, задумлива. Цю чудову музику спеціально для скрипки написав український  композитор Мирослав Скорик. (Показує портрет). 

 

Музичний керівник: А наша музична подорож продовжується! Рушаймо!    

(діти відстукують ритм руху поїзда)

 

Зупинка третя "Пісенна"

 

Музичний керівник: А тепер я хочу, щоб і ви співали гарно, як скрипочки! Для цього вам треба сісти рівненько, розправити плечки. А для чого це робити? 

 

Діти. Щоб ми спокійно та глибоко дихали і щоб гарно співали.

 

Музичний керівник: Зараз прислухаємося до свого голосу і співатимемо протяжно, ніжно та м'яко,  як скрипка.

 

Пісня "Найкращій бабусі"

 

Музичний керівник: Скажіть-но мені, будь ласка, 

-   Яка за характером ця пісня?                                (ніжна, лагідна, спокійна)

-   У супроводі якого інструменту вона прозвучала?       (фортепіано) - А які ще пісні спокійні та ніжні ви знаєте?                  (Колискові)

 

Пісня "Червоний капелюшок"(соло)

 

Музичний керівник: А тепер ви прослухали пісеньку, зовсім іншого характеру.

   Хто скаже, яка вона за жанром?       (жартівлива, весела, жвава)

   А які ще пісні ви знаєте?                  ( "День Різдва", "Новорічна")

   А як називається супровід до пісні?    (фонограма)

 

Музичний керівник: У нас мандрівка незвична, тому і пауза – музична.

 

Фізкультхвилинка "Веселі звірята"

 

Музичний керівник: Гаразд! Рушаймо далі!

(діти відстукують ритм руху поїзда) 

 

Зупинка четверта "Казкова"

 

Музичний керівник: А тепер розкажемо казочку у супроводі музичних інструментів. але спочатку пригадаємо їх назви. 

 

(музичний керівник показує музичні інструменти, а діти називають їх)

 

Казка про те, як музичні інструменти посварилися у супроводі музичних інструментів

(молоточки, барабан, маракаси, сопілки, ксилофон)

 

Музичний керівник: 

У дитячому садочку, у музичному куточку

Жили собі інструменти музичні: веселі, незвичні, дуже симпатичні.

 

Молоточки – стук-стук-стук!             (дитина грає)

Барабани – трам-там-там!                   (дитина грає)

Маракаси – шур-шур-шур!                 (дитина грає)

Сопілки – ду-ду-ду!                             (дитина грає) Ксилофон – дзень-дзелон!                  (дитина грає)  

 

Жили мирно, хоч не тихо, та зненацька сталось лихо:

посварилися музики. Мало не дійшло до бійки –  Всяк хотів солістом стати, на концертах виступати.

 

Молоточки як застукали:

   Стук-стук-стук! Стук-стук-стук – найгарніший у нас звук.   (дитина грає) Вам без нас не обійтися, хто не згодний – відгукнися!

 

Відповів їм ксилофон:

   Я заграю вам чарльстон!                                                            (дитина грає)

 

Тут й сопілки гомінкі:

   Голосочки в нас дзвінкі! А чарльстон – це вже не модно!     

Модна музика народна!                                                                 (дитина грає)

 

   Як тепер нам виступати, коли кожен хоче грати? Як тут бути, що робити, як музик цих примирити?

 

Допоможе диригент. Він збере оркестр в момент.

Інструменти всі заграють, затанцюють, заспівають

І помиряться ураз, й добра казка вийде в нас

 

Гра на музичних інструментах "Оркестр"

 

Музичний керівник: А зараз поїхали! (діти відстукують ритм руху поїзда) 

 

Зупинка п’ята «Ігрова»

 

Музичний керівник: Ми вже співали й казку гарну розказали, лиш у гру веселу ще не грали. Давайте пограємося.

 

Музично-дидактична гра «Тихі й голосні дзвоники»

Діти сидять на стільчиках, тримаючи в руках дзвіночки. Музичний керівник співає в довільному порядку куплети пісні, а діти дзвонять відповідним чином.

 

Дзенькай, дзвонику потроху –  Тиші в домі не полохай!

 

Гучно, дзвонику, дзвони, Тишу з дому прожени!

Музично-дидактична гра "На чому грали ми не скажем, на чому грали – ми покажем"

Музикант пропонує дітям за пластичними рухами його рук упізнати, на якому інструменті він "грає", і назвати цей інструмент. Потім можна помінятися ролями: діти, за бажанням, пластично відтворюють гру на вдаваному музичному інструменті, а Музикант вгадує, що це за інструмент.

 

Музичний керівник: Дітки! Ви сьогодні були дуже старанні та уважні. Усі дуже добре впоралися із завданнями: гарно й голосно співали, активно відповідали на запитання. А ще ви перетворилися на справжніх артистів-музикантів, коли грали на музичних інструментах. А найбільша нагорода для артистів – це гучні оплески та квіти. І ви сьогодні теж їх отримаєте.

 

Музичний керівник:

Для вас старанно всі ми грали та співали,  Майстерність і уміння своє вам показали! А сподобалась вам наша мандрівка чи ні  Хай засвідчать ваші оплески гучні!

 

 

Музичний керівник: До побачення!

 

image 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шабатівська Олеся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
14 лютого
Переглядів
1992
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку