Тема: Весняний хоровод
Мета уроку: познайомити учнів з прикладами відображення в мистецтві образів весняної природи. Пояснити, що таке «веснянка». Розвивати чуттєву сферу, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики, співацькі навички, творчі здібності. Виховувати чуйну й гармонійну особистість, вчити бачити красу навколишнього світу.
Обладнання: музичний інструмент, презентація
Тип уроку: комбінований
Література: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів,
Підручник Музичне мистецтво. 1 клас
Хід уроку
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
І урок розпочинаймо!
-Добрий день, діти. Мене звати Поліна Олександрівна і сьогоднішній урок проведу у вас, я.
- Веснянки- це обрядові пісні, якими в минулі часи прославляли весну.
Як тільки починали танути сніги, дівчата виходили на пагорби, навіть залазили на дерева і співали пісень, запрошуючи весну скоріше повернутися. Обряд цей називався закликанням весни.
- За допомогою веснянок люди передавали свою енергію природі, щоб усе живе навколо прокинулося і знову ожило. Їх одночасно виконують багато людей. Таке виконання має назву пісня-танець або пісня-хоровод.
- Зараз одну веснянку ви послухаєте та дасте відповіді на питання.
- Відео «Прийди прийди весно красна»
- Отже, тема сьогоднішнього уроку «Весняний хоровод».
- Хороводи — один з найдавніших видів народного танцювального мистецтва. Виконання їх колись пов'язувалося з обрядовими діями, традиційною зустріччю весни , відзначенням літа .
- Фізкультхвилинка. (Відео)
- Сьогодні ми спробуємо розучити веснянку. А перед цим я пропоную вивчити розспівку.
- Показ розспівки
- Слухайте уважно, адже вам потрібно буде відповісти на питання
- Послухайте 1 фразу. ( Ой ру-ду-ду, ру-ду-ду, ру-ду-ду)
- Давайте разом повторимо слова. Зараз заспіваємо разом, зверніть увагу, що мелодія однакова на тих самих нотах.
- Давайте ще раз заспіваємо. Прислухайтесь один до одного, до інструменту.
- Послухайте 2 фразу. Вона така сама як 1 але інші слова. (Танцювати я піду, я піду). А тепер давайте з’єднаємо.
- Послухайте 3 фразу ( Веселіше дудочка моя грай, танцювати дітонькам помагай)
- Будьте уважні, мелодія не складна.
- Ще раз повторимо фразу, чітко вимовляйте слова,.
- Давайте повторимо від початку до кінця. Але не викрикуйте, прислухайтесь один до одного.
- Слова треба повторить?
- Молодці, мені сподобалось, як ви працюєте.
- Пісня «Ой минула вже зима»
- А зараз розучимо пісню, яка раніше слугувала веснянкою.
- Прослухайте її та дайте відповіді на питання
- Послухайте 1 фразу (Ой минула вже зима).
- Повторимо слова. Проспіваємо разом, але перед цим вдихніть повітря.
- Послухайте 2 фразу. (Снігу льоду вже нема).Повторимо слова. Набираємо повітря та співаємо разом.
- З’єднаємо 1 і 2 фрази. Повторимо слова 1 і 2 фрази. Заспіваємо разом але не викрикуйте, слухайте один одного.
- Послухайте 3 фразу. Вона схожа на 2. (Ой нема, ой нема, снігу льоду вже нема). Ця фраза повторюється 2 раза.
- Давайте повторимо від початку до кінця. Але не викрикуйте, прислухайтесь один до одного.
- Слова треба повторить?
- Проспіваємо разом, вирівняйте спинки та наберіть дихання.
- Ми вже вивчили 1 куплет пісні.
- Молодці! Ви активно працювали на уроці та впорались із усіма завданнями.
- Давайте згадаємо
- На цьому урок наш завершено.До побачення!