1 зупинка — історія етнічної музики. Термін етнічна музика —музика народів світу (world music)— з’явився у 1980-х роках вангломовних країнах для класи-фікації певних музичних явищ. Етнічній музиці властиві вико-ристання ладо-гармонічних і ме-лодичних особливостей народноїмузики та запозичення народнихінструментів або манери виконав-ства. У той же час етнічна музика не є поняттям, тотожнимнародній музиці, — вирізняючим для етнічної музики є на-лежність до масової культури. В Україні для позначення цього типу музики широко послу-говуються терміном фолк-рок або його відповідником етно-рок.
Володимир Данилович Зубицький. Сучасний український композитор тавиконавець (баяніст). Серед його тво-рів — опери «Палата №6» за А. Чехо-вим і «Чумацький шлях» тощо; балет«Задунайські розваги», кантати-сим-фонії «Чумацькі пісні», «Океан долі»,твори для оркестру українських народних інстру-ментів та інші.
Інтерес західної культури до екзотичної для неї народної музики існував давно і проявлявся у численних творах, починаючи з другої половини XIX століття. Так, наприклад,А. Дворжак написав «Слов’янські танці» під впливом музи-ки центральної Європи, інтересдо японської музики проявився вопері Дж. Пуччіні «Чіо-Чіо-Сан». На сцені ХХ століття етнічна му-зика переросла в напрямок нео-фольклоризму, в якому працю-вали І. Стравінський, Р. Щедрін,Е. Вілла-Лобос, К. Чавес, М. Ско-рик, Є. Станкович. Сцена з опери «Чіо-чіо-Сан»
У поп-культурі інтерес до етнічної музики почав проявля-тися у 1960-х роках. Наприклад, у творчості гурт«The Beatles»з’являються індійські мотиви. Тоді ж завойовує популярністьстиль реггі, що опирається на традиційну музику Ямайки.Із 1980-х років на Заході зростає інтерес до фольклору. З одного боку музиканти шукали нових звучань і відкрива-ли для себе народні мотиви, з іншого — етнічна музика сталаперспективною з погляду маркетингу й музичної індустрії. Серед етнічної музики доволі розповсюдженою є кельтськамузика — термін, що використовується для позначення су-купності музичних традицій народів, які є потомками кельтіві проживають на території Ірландії, Шотландії та Британії. Цямузика об’єдналася з жанрами популярної музики й утворилацілий напрямок — кельтик-ф’южн.
4 зупинка — українська етнічна музикаІнтерес до українського музичного фольклору проявляли багато українських композиторів. У їхньому творчому доробку є обробки українських пісень для хору, голосу або вокально-інструментальних ансамблів. Так, у 1940-х роках був розроблений новий тип виконавського колективу — народний хор, що не мав аналогіву західній культурі. Пізніше адаптація фольклору домасової культури спостерігалася у творчості численних самоді-яльних і професійних колективів, ансамблів пісні і танцю тощо. У наш час етнічне звучаннямають композиції Тоні Мат-вієнко, Злати Огневич, Лами,гуртів «Kozak System», «ВВ»,«Воанергес» тощо.
Цимбали — старовинний струннийударний інструментіз дерев’яним корпусом у формітрапеції та комплектом спеціальнорозташованих струн. Верхня декавиробляється із ялини або сме-реки, нижня — із явора. Звук ви-добувають, вдаряючи по струнахдерев’яними паличками-молоточками або гнучким вербовимпрутиком. В Україні цей музичний інструмент відомий із XVIIстоліття. Сучасне виробництво цимбалів побутує на Гуцульщині.