Музичне виховання дітей дошкільного віку за Базовим компонентом програми «Дитина»
Короткий зміст музично-педагогічної роботи з дітьми за програмою «Дитина»
Молодший вік
Що входить в «Музичну скриньку»
Насамперед це розвивати та залучати інтереси дітей до слухання музичних творів вокальних і інструментальних. Зацікавити дітей до виклику порівнянь музичних звуків із навколишнього середовища, вчити розрізняти музику за характером,динамікою, темпом, жанром, висотою звучання. Вчити слухати музику уважно,заклади в них основи музичної культури, зацікавленість, дослуховувати музичний твір до кінця. За допомогою ілюстрованих казок легше слухати дітям музику, заохочувати до самостійної музичної діяльності.
Що входить в «Пісенну райдугу»
Вчити насамперед співати природним голосом не напрягати голосовий апарат, не викрикувати,впізнавати знайомі дитячі пісні.Залучати співати разом з дорослими.
Що входить в «Музично-ритмічні рухи»
Формувати музично-оухові навички ритмічно марширувати, підстрибування, змінювати темп рухів, вміти водити хороводи, передавати рухами зміст пісні.
Що входить в «Ми маленьки музиканти»
Розрізняти музичні іграшки на слух за тембром, знати їх назви, вчити використовуватись ними, зацікавлювати дітей шумовими ударними інструментами-іграшковими.
В розділі «У світі музичних звуків»
Необхідно сприяти розвиткові музично- сенсорні здібності.
Які саме «Музично-дидактичні ігри» слід використовувати.
«Сонечко та дощик», «Рухатись і відпочивати» , «Зайці», «Знайди іграшку», «Дятел», «Хто у гості завітав», «Тихі і голосні дзвіночки», «Чия хатка», «Впізнай та заспівай пісеньку», «Курка і курчатка», «Що звучить», «Подумай і відгадай»..
Які саме Розваги та Свята
Необхідно влаштовувати з дітьми музичні ігри, дні народження раз на місяц, відзначати розваги пов’язані з порами року,знайомити з музичними ознаками Різдвяних і Великоднєвих свят.
Середній дошкільний вік.
Що входить в «Музичну скриньку»
Продовжувати розвивати інтерес до вокальних та інструментальних музичних творів розвивати ,вчити запам’ятовувати музичні твори, вчити розрізняти музику за характером.
Що входить в «Пісенну райдугу»
Вчити співати природним голосом, чітко і правильно вимовляти слова, залучати дітей до співу.
Що входить в «Музично-ритмічні рухи»
Виховувати емоційно-дійові сприйняття танцювальної музики, виконавські навички, бажання спілкуватися засобами танцю, міміки , укліну. Розвивати вміння дітей дружно виводити в хороводах відповідний візерунок.Розвивати здатність до образго-емоційного сприйняття музики і відповідного музично-пластичного переживання її в завданнях,наприклад плавні рухи зі стрічками. Збуджувати фантазі. Дітей образною музикою
Що входить в «Ми маленьки музиканти»
Розрізняти музичні іграшки, музичні інструменти на слух за тембром, знати їх назви. Вчити грати на музичних інструментах. Розвивати музично-сенсорні здібності.
Які саме «Музично-дидактичні ігри» слід використовувати
«Хто мешкає в будинку?», «Кулачки і долоньки», «Веселі зайченята», «Дід Мороз», «Вишеньки», «Яблучка», «Розумні ведмежата», «Чарівний мішечок», «Ритмограф», «Чарівні стрічки», «Тінь-тінь»
Які саме Розваги та Свята
Влаштовувати для дітей вечори улюблених танців, пісень, музичних ігор, відзначати з дітьми свято пору року, ознайомлювати з музичними ознаками Різдвяних та Великодніх свят.
Старший док вік.
-Що входить в «Музичну скриньку»
Знайомити з українською народною музикою, українськими композиторами. Вчити розрізняти верхній та нижній регістри, вступ та закінчення музичного твору, закріпити вміння визначити характер, темп, динаміку, жанр музичного твору.
Що входить в «Пісенну райдугу»
Учити виразно співати природним голосом, передавати у пісні характер звучання веселий, урочистий, сумний.Залучати до звуконаслідування тварин, птахам, музичним інструментам,розвивати творчі здібності.
Що входить в «Музично-ритмічні рухи»
Учити виражати характер танцю, вміння узгоджено водити хороводи, емоційно переживати ігрову ситуацію, опанувати спрощені варіанти українського народного танцю. Вчити дітей емоційно танцювати, виконувати ігрові образи, вигадувати музично-пластичні образи, веселих клоунів, творчі танці- імпровізації.
Що входить в «Ми маленьки музиканти»
Закріпити вміння відтворювати різні ритми на ударних інструментах, знайомити з дитячими струнними та ударно-клавішними. Продовжувати вчити розрізняти музичні звуки за висотою, силою, тембром і тривалістю, розвивати музично- сенсорні та творчі здібності.
Які саме Розваги та Свята
Влаштовувти з дорослими розважальні вечори, народного гумору, вечори тематичні, відзначати дні народження можна раз на місяц або раз на квартал, у повсякденному житті збагачувати дітей досвідом красивої музики.
Які саме «Музично-дидактичні ігри» слід використовувати.
«Голосна і тиха музика», «Квіткова галявина», «Хто співає», «Чий це голос?»
«Музичний магазин», «Чарівна музична галявинка», « Казка про веселі нотки», «Музичний будиночок», «Музичні схованки», «Три кита», « Телеконцерт», «Музичний салон», «Прогулянка», «Годиннкики», «Сонечно і хмаринка», «Впізнай і склади по співку», «Ритмічні кубики», «Море», «Склади пісеньку».
«Базовий компонент» зміст музичного виховання за базовим компонентом містить «Культура» в «Субсфері» «Мистецтво». Тут вказані завдання музичного розвитку; показники компетентності дошкільників в світі музики. Ними є:
1) обізнаність дитини з творами мистецтва;
2) здатність створювати музичний образ;
3) художньо – практична діяльність;
4) дитяча творчість;
5) співи;
6) музичні рухи;
7) таночки;
8) музичні ігри;
9) дитячі святкові ранки.