Музичний Брейн-рінг для учнів 4 класу

Про матеріал
Мета: Ознайомити учнів з українськими народними піснями, їх жанрами, українськими народними інструментами, національним колоритом Української культури. Завдання: Учити аналізувати музичні твори, розрізняти пісні народні, композиторські, композиторські в народному дусі, українські народні інструменти. Розвивати вокально-хорові навички, творчі здібності учнів. Виховувати любов до української народної музики, культури.
Перегляд файлу

Музичний брейн-рінг

4 клас І семестр

Тема: «Музика мого народу»

Мета: Ознайомити учнів з українськими народними піснями, їх жанрами, українськими народними інструментами, національним колоритом Української культури.

Завдання: Учити аналізувати музичні твори, розрізняти пісні народні, композиторські, композиторські в народному дусі, українські народні інструменти. Розвивати вокально-хорові навички, творчі здібності учнів. Виховувати любов до української народної музики, культури.

План:

І) Оргмомент

ІІ) Тема і мета уроку

ІІІ) Музичний брейн рінг:

а) конкурс: запитання-відповідь

б) конкурс капітанів

в) музична вікторіна

г) конкурс малюнків

ІV) Закріплення вивченого матеріалу

V) Підсумок уроку

а) оголошення переможців

б) нагородження команд.

Хід уроку:

І) Оргмомент

Діти входять до класу під українську народну мелодію.

Вчитель:

Завжди у селах наших так було -  

Після закінчення, та і під час роботи, 

Піснями наповнялося село, 

Бо пісня проганяє всі турботи. 

 

І в довгії зимові вечори, 

І в літнії короткі теплі ночі, 

Завжди мої співали земляки -  

Про козаків, калину, карі очі... 

 

Весь час жилося тяжко на селі, 

Та пісня душу людям зігрівала, 

Пісень співать навчали дочок матерІ, 

Батьки синів співать пісЕнь навчали. 

 

Століттями складалися піснІ - 

ПіснІ народні - жартівливі і серйозні, 

Вони єднали в мирі й на війні, 

Звучали на весіллі і в поході. 

 

Що ж сталося? Чому в наш час не так? 

Невже нам жити важче, Аніж предкам? 

Чому ж піснІ сьогодні в селах не звучать 

Про козаків, про чорнобривці, чорну редьку? 

 

Згадаємо ж давайте у цю мить, 

Що українці - це народ співучий -  

Ніщо не може нашу пісню зупинить, 

Наповним піснею наш край квітучий!

 

ІІ) Тема і мета уроку: 

 

Вчитель: Хто вже здогадався, діти, про що сьогодні піде розмова? Так, про українські пісні. Як же називається тема нашого першого семестру? (Музика мого народу). А щоб глибше пізнати українські пісні та культуру рідного народу я пропоную провести музичний брейн-рінг та позмагатися в знаннях та кмітливості по темі музика мого народу. В кінці конкурса ми оберемо команду переможця – власника золотого музичного ключа!

(Команди – по рядах)

ІІІ) Музичний брейн-рінг:

а) конкурс запитання-відповідь:

Вчитель: Отже, перший конкурс – запитання – відповідь. За кожну правильну відповідь учень отримує кольорову нотку. Кожна нотка – один бал.

Запитання:

  1. На які три групи діляться усі пісні?

(Народні, композиторські, композиторські в народному дусі)

  1. Хто автор слів Гімну України?

(М.Лисенко, Т.Шевченко, П.Чубинський)

3) До якого типу пісень відноситься Гімн України?

(До композиторських в народному дусі)

4)Що таке народна пісня?

(Пісня, яку склав народ)

5)Яка з трьох пісень не являється українською народною піснею?

(Ой єсть в лісі калина, Веселі гуси, Во поле береза стояла)

6)Який з трьох музичних інструментів не являється українським?

(сопілка, балалайка, бандура)

7)Що за легендою подарував Бог Україні?

(Пісню)

8)Що таке жниварські пісні?

(Це пісні, які виконувались під час жнив)

9)На які три групи можна поділити жниварські пісні?

(Зажинкові, жниварські, обжинкові)

10) До якої з групи можна віднести пісню«Вийшли в поле косарі»?

(Жниварська)

 

б) конкурс капітанів:

Вчитель: Пропоную капітанам команд скласти з букв назви українських народних інструментів. Хто збере першим – отримає три бали, другим – два, третім – один. Капітани, приготуйтесь.

(Слова: сопілка, бандура, домра)

Капітани отримують бали.

в) музична вікторина:

Вчитель: Послухайте пісні, та скажіть до якої групи пісень вони належать. Обгрунтуйте свою відповідь.

(Ой, єсть в лісі калина – народна, Стежечка-мережечка– композиторська, Гімн України – композиторська в народному дусі).

Вчитель: Я пропоную заспівати композиторську пісню, яка обєднає всіх нас та ще раз нагадає що для нас є Україна.

Пісня Н.Май «Стежечка – мережечка»

 

г) конкурс малюнків:

Вчитель: А зараз намалюйте, будь ласка, про що вам сьогодні розповіли почуті українські пісні.

(Діти малюють про що розповіли пісні)

ІV) Закріплення вивченого матеріалу:

Вчитель: Отже,які групи українських пісень ви запамятали?

Які пісні сьогодні прозвучали? Що вам сподобалось більш всього на уроці?

(Відповіді дітей)

V) Підсумок уроку:

Вчитель: Давайте зараз порахуємо отримані нотки, та оберемо переможця нашого брейн-рінгу.

(Нагородження команди – переможця)

 

 

 

 

 

  

 

1

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
1338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку