Конспект уроку вивчення нового матеріалу за темою "Колискові пісні" відповідає програмі з музичного мистецтва для 4 класів
І семестр. Тема 1. МУЗИКА МОГО НАРОДУ.
Тема уроку. КОЛИСКОВІ ПІСНІ.
Мета. Познайомити учнів із жанровими особливостями і образним змістом колискових пісень. Дати поняття «колискова», «канон».
Розвивати предметні та між предметні компетентності, творчі здібності, фантазію, художньо-образне мислення.
Виховувати в учнів патріотизм і почуття національної гідності, високі моральні якості й кращі риси характеру – доброту, чуйність, розуміння краси в житті та мистецтві, любов до всього живого.
Обладнання: фортепіано, комп’ютер, зошити з музичного мистецтва 4 кл., підручники, роздатковий матеріал (таблиця «Характеристики музики», текст пісень, зображення національних костюмів, зірочки-наліпки, кольорові нотки).
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вхід до класу під музику (відео колискової).
Об’єднання учнів на 4 групи за допомогою різнокольорових карток.
Музичне вітання «Доброго ранку».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Метод емоційної дії.
- Скажіть мені, діти, під яку музику ви зайшли сьогодні до класу?
- Якою вона була за характером? (Лірична, спокійна, повільна).
- Вірно, діти – це колискова пісня. Тема нашого уроку сьогодні – колискові пісні.
ІІІ. Актуалізація знань.
Декламування вірша.
Солодкі сни, прозора тінь,
І ночі тихе муркотіння.
Солодких снів стрімкий потік
В обіймах ніжних Сновидіння…
Виконання пісні.
- А тепер уявіть, що день наш у справах дійшов до кінця, настав тихий і спокійний вечір. Зараз група учнів підготувала для Вас невеличкий сюрприз.
(Учні виконують на музичних діатонічних дзвіночках укр. нар. пісню «Котику сіренький»).
- Ви впізнали? Мелодію якої народної пісні виконали учні? («Котику сіренький»).
- Давайте пригадаємо цю чудову пісню.
Розспівування.
- Як ми повинні виконувати колискові пісні? (Лагідно, ніжно, з любов’ю).
(Виконання укр. нар. пісні «Котику сіренький»).
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь про колискові пісні.
- Сама найперша пісня, яку ми з вами чуємо від народження – це мамина колискова пісня. Творцями і виконавцями колискових переважно є жінки – мами, бабусі, старші сестрички. Дитина ще не вміє говорити, а від мами вже чує колискову пісеньку, ласкавий тихенький наспів заспокоює та заколисує малюка.
- Про кого співається у колискових піснях?
Прийом «Продовж речення».
- Хто є персонажем цих пісень?
(Птахи, сон-дрімота, голуби, котик).
Слухання музики.
- А хто є персонажем колискових інших країн ви дізнаєтесь зараз.
- Отже, працюємо в групах.
- На столах лежать зірочки та зображення національних костюмів.
- Оберіть національний костюм тієї країни, колискову якої ви почули.
- На зірочках напишіть характеристики музики. Якою була ця колискова?
Слухання музики.
Робота в групах.
Проблемно-пошукові ситуації.
(Слухання колискових світу - Грузія, Білорусь, Франція, Україна).
(Відповіді учнів).
Прийом «Ланцюжок».
V. Музична фізхвилинка «День – Ніч».
Розучування пісні.
- Одним із найкращих взірців колискової є пісня «Ой, ходить сон».
(Слухання).
- Зараз ми з вами розучимо 1,2, та 3 куплети цієї пісні.
Караоке.
(Розучування пісні, виконання з музичним супроводом на музичних діатонічних дзвіночках, маракасах).
Слухання казки.
- А зараз, діти, послухайте коротеньку казочку «Колискова для Дряпушка».
(Група учнів з вчителем демонструють казку).
- Чому сподобалась пісенька Дряпушкові?
- Хто допоміг йому вивчити пісеньку?
(Відповіді учнів).
Розучування колискової.
- Давайте спробуємо вивчити коротеньку пісеньку, яку співала дівчинка для Дряпушка.
(Розучування колискової спочатку усім класом, потім – каноном).
- Какон – це багатоголосний твір, в якому всі голоси виконують одну мелодію, вступаючи почергово.
- Виконуйте колискову ніжно і лагідно, ніби заколисуючи Дряпушка.
VІ. Підсумок уроку.
Домашнє завдання (зошит, ст. 9).
Дізнайтеся в батьків, які колискові співали вам в дитинстві та запишіть одну з них.
Вихід учнів з класу під музику.