Урок музичного мистецтва в 4 класі "Колискові пісні"

Про матеріал

Конспект уроку вивчення нового матеріалу за темою "Колискові пісні" відповідає програмі з музичного мистецтва для 4 класів

Перегляд файлу

 

 

І семестр. Тема 1. МУЗИКА МОГО НАРОДУ.

Тема уроку. КОЛИСКОВІ ПІСНІ.

 

Мета. Познайомити учнів із жанровими особливостями і образним змістом колискових пісень. Дати поняття «колискова», «канон».

Розвивати предметні та між предметні компетентності, творчі здібності, фантазію, художньо-образне мислення.

Виховувати в учнів патріотизм і почуття національної гідності, високі моральні якості й кращі риси характеру – доброту, чуйність, розуміння краси в житті та мистецтві, любов до всього живого.

Обладнання: фортепіано, комп’ютер, зошити з музичного мистецтва 4 кл., підручники, роздатковий матеріал (таблиця «Характеристики музики», текст пісень, зображення національних костюмів, зірочки-наліпки, кольорові нотки).

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вхід до класу під музику (відео колискової).

Обєднання учнів на 4 групи за допомогою різнокольорових карток.

Музичне вітання «Доброго ранку».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Метод емоційної дії.

- Скажіть мені, діти, під яку музику ви зайшли сьогодні до класу?

- Якою вона була за характером? (Лірична, спокійна, повільна).

- Вірно, діти – це колискова пісня. Тема нашого уроку сьогодні – колискові пісні.

ІІІ. Актуалізація знань.

Декламування вірша.

Солодкі сни, прозора тінь,

І ночі тихе муркотіння.

Солодких снів стрімкий потік

В обіймах ніжних Сновидіння…

Виконання пісні.

- А тепер уявіть, що день наш у справах дійшов до кінця, настав тихий і спокійний вечір. Зараз група учнів підготувала для Вас невеличкий сюрприз.

(Учні виконують на музичних діатонічних дзвіночках укр. нар. пісню «Котику сіренький»).

- Ви впізнали? Мелодію якої народної пісні виконали учні? («Котику сіренький»).

- Давайте пригадаємо цю чудову пісню.

Розспівування.

- Як ми повинні виконувати колискові пісні? (Лагідно, ніжно, з любовю).

(Виконання укр. нар. пісні «Котику сіренький»).

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь про колискові пісні.

- Сама найперша пісня, яку ми з вами чуємо від народження – це мамина колискова пісня. Творцями і виконавцями колискових переважно є жінки – мами, бабусі, старші сестрички. Дитина ще не вміє говорити, а від мами вже чує колискову пісеньку, ласкавий тихенький наспів заспокоює та заколисує малюка.

- Про кого співається у колискових піснях?

Прийом «Продовж речення».

- Хто є персонажем цих пісень?

(Птахи, сон-дрімота, голуби, котик).

 

 Слухання музики.

- А хто є персонажем колискових інших країн ви дізнаєтесь зараз.

- Отже, працюємо в групах.

- На столах лежать зірочки та зображення національних костюмів.

- Оберіть національний костюм тієї країни, колискову якої ви почули.

- На зірочках напишіть характеристики музики. Якою була ця колискова?

 Слухання музики.

Робота в групах.

Проблемно-пошукові ситуації.

(Слухання колискових світу - Грузія, Білорусь, Франція, Україна).

(Відповіді учнів).

Прийом «Ланцюжок».

V. Музична фізхвилинка «День – Ніч».

Розучування пісні.

- Одним із найкращих взірців колискової є пісня «Ой, ходить сон».

(Слухання).

- Зараз ми з вами розучимо 1,2, та 3 куплети цієї пісні.

Караоке.

(Розучування пісні, виконання з музичним супроводом на музичних діатонічних дзвіночках, маракасах).

Слухання казки.

- А зараз, діти, послухайте коротеньку казочку «Колискова для Дряпушка».

(Група учнів з вчителем демонструють казку).

- Чому сподобалась пісенька Дряпушкові?

- Хто допоміг йому вивчити пісеньку?

(Відповіді учнів).

Розучування колискової.

- Давайте спробуємо вивчити коротеньку пісеньку, яку співала дівчинка для Дряпушка.

(Розучування колискової спочатку усім класом, потім – каноном).

- Какон – це багатоголосний твір, в якому всі голоси виконують одну мелодію, вступаючи почергово.

- Виконуйте колискову ніжно і лагідно, ніби заколисуючи Дряпушка.

VІ. Підсумок уроку.

Домашнє завдання (зошит, ст. 9).

Дізнайтеся в батьків, які колискові співали вам в дитинстві та запишіть одну з них.

Вихід учнів з класу під музику.

 

 

docx
Додано
20 січня 2020
Переглядів
1120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку