my family and friends

Про матеріал
Topic: I, my family and friends. Microtopic: What is your name?/////////////////////////////
Перегляд файлу

1

 

 

LESSON PLAN OUTLINE

Class/group  1  grade     

Topic: I, my family and friends.

Microtopic: What is your name?

Objectives:

  • To develop greeting skills, young learners will be able to  greet each other.
  • Learn pupils to ask and answer their names using possessive pronouns – my, your in this English lesson.
  • Introduce English to young learners. 

Learning outcomes : By the end of the lesson  young learners will be able  to ask and answer their names  – a self-introduction lesson

Vocabulary:      Hello

                          My name is [_____]   What is your name?

                          Good morning ,  Good afternoon,   Good evening, Good night, Good Bye

Grammar items: possessive pronouns – my, your

Materials to be used: Interactive board, Power Point presentation, toys

 

Procedure:

  1. Warm up

Greeting    

  T.: Hello, children. My name is  _________    

 Т: Children, сьогодні ми з вами починаємо вивчати дуже цікаву чарівну, мову. Вона допоможе нам подорожувати до інших країн, зустрічати нових людей, пізнавати світ. У цьому нам допомагатиме наш помічник TeddyBear. Ви згодні? So let’s start!

T:  Today with the Teddy Bear we’ll learn to greet each other in English. Teddy Bear will help you to ask “What is your name?” and answer “My name is….”.  We’ll greet each other with the words  “Hello”, “Hi”, “Good morning”, “Good afternoon”, “Good evening”, “Good night”, “Good Bye”, “Bye-Bye”.    

II Presentation of new material

  1. Working on vocabulary  

1) Вчитель та помічник Teddy Bear  вчить дітей вітатись англійською мовою.

T: Look at our friend Teddy Bear and repeat please:

Hello–Привіт

Good bye– До побачення

Good morning– Добрий ранок

Good night– На добраніч

Good evening– Добрий вечір

 S O N G «GREETING»

Good morning(2),

Good afternoon.

Good evening(2),

Good night(2),

Nice to meet you, nice to meet you too.

Good bye(2), See you.

2) Teddy Bear introduces itself :

“My name is Teddy Bear. What is your name?”

P1- P2: «My name is… What is your name?»

P2-P3:«My name is… What is your name?»

T: Let’s listen to the song

SONG “What is your name?”

3) Physical Activity

T: Standup, please! ( вчитель намагається ввести ще одну нову лексичну одиницю на уроці фразу «Встаньте - Standup, please  » і жестами рук допомагає зрозуміти дітям, що означає дана фраза). One, two, threeпочали!

Singing song in English

T: Now let’s listen to the song with our friend Teddy Bear:

( вчитель та його помічник Teddy Bear розучують разом пісню)

SONG “Clap your hands”

Clap your hands, clap your hands,

Listen to the music and clap your hands.

Stamp your feet, stamp your feet,

Listen to the music and stamp your feet.

Turn around, turn around,

Listen to the music and turn around.

Jump up high, jump up high

Listen to the music and jump up high

( учні повторюють всі рухи за вчителем)

  1. Practice

 

  1.     Game “Finish the sentence”

 

We have a rest and now let’s repeat what we have learnt today at the lesson. I tell you the word and you finish it:

T: morning  -   Ps: Good morning.

T: afternoon -   Ps: Good afternoon.

T: evening  -  Ps: Good evening.

T: night -  Ps: Good night.

III.Summarizing

T: Look at the pictures and try to guess the words: The teacher shows pupils slides and they try to guess either it is morning or night, whether to say hello or goodbye.

Dear children, we’ve worked nice today. And now let’s repeat with the teddy bear our words

and word combinations….

Stand up, please! The lesson is over. Good bye.

 

docx
Додано
14 січня
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку