Школа своїм вченням надасть найбільш глибокий вплив у тому випадку, коли вона освіту поставить на ґрунт самоосвіти і саморозвитку і лише буде в міру засобів і можливостей допомагати цьому процесу ... Таким чином, не школа дає освіту, а є її основа і джерело для самовиховання і самоосвіти, і, навпаки, саморозвиток є той необхідний грунт, на якому школа тільки й може існувати
ЗАДАЧІПосилити практичну орієнтацію і інструментальну спрямованість освіти:досягнення оптимальногопоєднання фундаментальних і практичних знань; спрямованість освітнього процесу не тільки на засвоєння знань, а й на розвиток здібностей. Забезпечити знання на рівні функціональної грамотності однієї іноземної мови і бажання вивчатиінші іноземні мови. Розширити застосування інтерактивних і комунікативних форм роботи; наблизити досліджуваний матеріал до проблем повсякденного життя. Розвинути навички самостійної роботи учнів. Посилити диференціацію та індивідуалізацію освітнього процесу. Продовжити роботу з обдарованими дітьми. Розвинути в учнів навички рефлексії.
ТИПИ ПОРТФОЛІОІ тип - «папка досягнень», спрямована на підвищення власної значущості учня і відображає його успіхи:- похвальні грамоти за навчання, успіхи в спорті,музиці, досягнення в шахах і т.д.;- подячні листи батькам;- табелі успішності,медалі, значки і т.п.ІІ тип – рефлексивне портфоліо, що розкриває динаміку особистісного розвитку учня, що допомагаєвідстежити результативність його діяльності як в кількісному, так і в якісному плані.- контрольні та творчі роботи учнів, - відеокасети;- результати психологічних та медичних обстежень учнів і т.д.ІІІ тип – проблемно- дослідницький, пов'язаний з написанням реферату, наукової роботи, підготовкою до виступу на конференції.ІV тип – тематичний, створюваний в процесі вивчення будь-якої великої теми, розділу навчальної програми.
ЦІЛІ СТВОРЕННЯ ТА ВЕДЕННЯ ПОРТФЕЛЯ- відзначати здатності, вміння та навички й особистий досвід учня на рівні самооцінки, взаємооцінкиі оцінки дорослими - досліджувати власний розвиток протягом певного часу- вчити учнів оцінювати себе- ставити реальні навчальні цілі,досягнення яких можливо в найближчому майбутньому- розвивати в учнів навички рефлексії з приводу виконаної роботи- розвивати письмові навички- забезпечувати спадкоємність в процесі навчання- дізнатися щось нове і поліпшити свої професійні вміння
ПАСПОРТ Мовна біографія. Досьє - вірші та оповідання,написані учнями- індивідуальні та групові проекти- листи,вітальні листівки- грамоти,нагороди та інші форми признання досягнень учня- пам’ятки – рекомендації щодо розвитку навчальних навичок. Рефлексія- оціночні листки- відгуки учителя, однокласників, їх батьків.
КРИТЕРІЇ ДОБОРУ ТА ВКЛЮЧЕННЯ РОБІТ ДО ПОРТФОЛІО1 Всі завдання можуть бути виконані як індивідуально так і в групах-на вибір учителя.2. Основним у виконанні групових проектів-є взаємодія з однокласниками,обмін матеріалів та завдань ,сумісне обговорення рішень навчальних задач.3. Велика перевага під час усного виступу школярів або презентацій надається запису учня на аудіо носії.4. Будь-яке завдання може бути доповнено або переглянуто учнем та вчителем за бажанням учня.
ЗАДАЧІ ПОРТФОЛІО УЧНЯ1) створення мовного середовища і на її основі створення потреби у використанні англійської мови як засобу реального спілкування в процесі міжкультурної взаємодії2) розвиток мовних, інтелектуальних і пізнавальних можливостей учнів,3) розвиток письмових навичок учнів,4) розширення ерудиції учнів і їх лінгвістичного і загального кругозору,5) створення умов для організації міжнародного телекомунікаційного проекту,6) розвиток навичок самооцінки мовного рівня учнів з метою вдосконалення специфічних умінь і навичок
МОВНА КОНЦЕПЦІЯЗа допомогою "Мовного Портфеля" здійснюється підтримка і підвищення мотивації на всіх етапах навчання за рахунок активізації самооцінки учнів. Створення "Мовного Портфеля" вимагає спільної роботи трьох зацікавлених сторін - учня, вчителя і батьків."Мовний Портфель" підсилює ситуацію успіху в навчальній діяльності, що сприяє позитивному самоствердженню особистості, впливає на формування ціннісних установок. Систематичне поетапне заповнення "Мовного Портфеля" реалізує ідею безперервної освіти і набуває особливого значення при переході учня з одного ступеня навчання на інший."Мовний Портфель" створює передумови для вдосконалення і самостійного вивчення англійської мови.