Словник призначений для практичної роботи з дітьми з ООП. Являє собою малюнковий словник для роботи над поповненням лексичного запасу учнів.
Допоможе координації роботи педагогів та батьків, оскільки дає можливість побачити, які слова були вже опрацьовані вдома (у школі) й чи засвоїла їх дитина. Крім того, словник стане в пригоді при вивченні іноземної мови.
Адресовано батькам, учителям, які працюють з дітьми з ООП, корекційним педагогам.
Гончарова Н.І
Частина І
2021
Гончарова Н.І. Мій перший словник. Частина І./ Н.І. Гончарова - Луцьк, 2021р. 93с.
Комплект призначений для практичної роботи з дітьми з ООП, складається з трьох частин. Перша частина являє собою малюнковий словник для роботи над поповненням лексичного запасу учнів. Друга частина – тестові завдання – допоможуть закріпити та перевірити засвоєння нових слів. Усі тести мають посилання на авторське онлайн-тестування. Третя частина – збірник кросвордів для закріплення знань.
Допоможе координації роботи педагогів та батьків, оскільки дає можливість побачити, які слова були вже опрацьовані вдома (у школі) й чи засвоїла їх дитина. Крім того, словник стане в пригоді при вивченні іноземної мови.
Адресовано батькам, учителям, які працюють з дітьми з ООП, корекційним педагогам.
Рецензенти:
Журавльов О.А, кандидат біологічних наук, доцент кафедри фізіології людини і тварин ВНУ ім. Лесі Українки
Кириленко С.В., методист НМК психологічної служби управління освіти Луцької міської ради
Автор:Гончарова Н.І., учитель зарубіжної літератури КЗ «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Луцької міської ради Волинської області»
Схвалено науково-методичною радою КЗ «Луцька загальноосвітня школа І-
ІІІ ступенів №15 Луцької міської ради Волинської області» (протокол № 2 від
30.10.2020р.)
ПЕРЕДМОВА ............................................................................................................................................ 5
ЦИФРИ, ЧИСЛА ..................................................................................................................................... 11
КОЛЬОРИ ................................................................................................................................................ 13
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ ....................................................................................................................... 14
ЧАС, ДНІ ТИЖНЯ .................................................................................................................................. 16
ПОРИ РОКУ, МІСЯЦІ ............................................................................................................................ 17
РОДИНА .................................................................................................................................................. 19
ШКОЛА, ШКІЛЬНЕ ПРИЛАДДЯ ......................................................................................................... 20
ПРИРОДА, ЯВИЩА ПРИРОДИ ............................................................................................................ 22
ОВОЧІ ...................................................................................................................................................... 25
ФРУКТИ, ЯГОДИ ................................................................................................................................... 27
ТВАРИНИ (СВІЙСЬКІ, ДОМАШНІ) .................................................................................................... 30
ТВАРИНИ (ДИКІ) ................................................................................................................................... 32
ДИТИНЧАТА ТВАРИН ......................................................................................................................... 35
ПТАХИ..................................................................................................................................................... 37
РИБИ, МОРСЬКІ ЖИТЕЛІ ..................................................................................................................... 40
ЛЮДИНА, ЧАСТИНИ ТІЛА ................................................................................................................. 42
ЧАСТИНИ ТІЛА ................................................................................................................................. 42
ОДЯГ ........................................................................................................................................................ 45
ВЗУТТЯ ................................................................................................................................................... 48
ДІМ ТА КВАРТИРА, МЕБЛІ ................................................................................................................. 49
ПОБУТОВА ТЕХНІКА, ЕЛЕКТРОНІКА.............................................................................................. 52
ІГРАШКИ ................................................................................................................................................ 54 НА КУХНІ ............................................................................................................................................... 55
ЇЖА ........................................................................................................................................................... 57
ІНСТРУМЕНТИ ...................................................................................................................................... 60
ТРАНСПОРТ ........................................................................................................................................... 62
ПОВІТРЯНИЙ ТРАНСПОРТ ............................................................................................................. 62
НАЗЕМНИЙ ТРАНСПОРТ ................................................................................................................ 62
СПЕЦІАЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ .......................................................................................................... 63
ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТРАНСПОРТ ........................................................................................................... 63
ПРОФЕСІЇ ................................................................................................................................................ 65
ДЕРЕВА ................................................................................................................................................... 68
КОМАХИ ................................................................................................................................................. 73 СПОРТ ..................................................................................................................................................... 75
ЕМОЦІЇ .................................................................................................................................................... 78
ПРОТИЛЕЖНОСТІ ................................................................................................................................. 80
ДІЄСЛОВА .............................................................................................................................................. 83
ПРИЙМЕННИКИ .................................................................................................................................... 87
СЛОВНИК ............................................................................................................................................... 88
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА ................................................................................................................... 93
Нові умови диктують усім учасникам навчального процесу сучасних підходів до навчання дітей. Особливо це стосується учнів з особливими потребами. Не кожна дитина, особливо з важкими порушеннями мов лення, слуху, може сприймати інформацію самостійно, без допомоги дорослих. Тому велика відповідальність за подальший розвиток дитини лягає на батьків. Під час навчального року в умовах дистанційного навчання батьки отримують завдання від учителів і намагаються донести інформацію до дітей. Але часто, не маючи педагогічної освіти, терпіння, не можуть проконтролювати засвоєння матеріалу дитиною. За час літніх канікул, якщо не займатися з такими дітьми, вони втратять і ті навички, які вже набули. Тому пропонуємо деякі прості кроки, які допоможуть вчителям та батькам працювати з дітьми над поповненням лексики, використовуючи даний словник. Він складається з трьох частин. Перша частина являє собою малюнковий словник для поповнення мінімального лексичного запасу учнів. Друга частина – тестові завдання – допоможуть закріпити та перевірити засвоєння нових слів. Усі тести мають посилання на авторське онлайн-тестування. Третя частина – збірник кросвордів із сайту «Розвиток дитини» - допоможе в ігровій формі закріпити та перевірити знання нових слів. Запропоновані завдання у формі тематичних кросвордів допоможуть розширити світогляд учнів 1-4 класів, збагатити їхній лексичний запас, поглибити знання про різні сфери людського життя. Крім того, вони у невимушеній формі познайомлять дітей з новими поняттями.
Усього для опрацювання пропонується 35 лексичних тем. Після кожної є вільні рядки, де можна записувати слова, яких немає в словнику. У такому випадку дитина сама зробить малюнок нового слова. Якщо є можливість, можна запропонувати знайти відповідний малюнов чи наліпку та вклеїти її.
Сторінки словника поділені на три колонки. У середній, найменшій колонці, міститься картинка, у першій треба записувати олівцем чи ручкою, що витирається, слова українською мовою. Третю залишимо пустою до тої пори, коли дитина почне вивчати іноземну мову.
Починаючи працювати над будь-якою лексичною темою, можна запропонувати дитині написати олівцем слова, які вона знає (відповідно до картинок). Таким чином одразу буде видно, скільки слів дитина написала упевнено, правильно без підказки. Їх можна вже писати ручкою. Інші слова треба витерти в першій колонці й написати олівцем у третю колонку. Ці слова йдуть на опрацювання та дитині варто пояснити, що вона зможе записати їх у першу колонку лише тоді, коли твердо буде знати їх. Тоді олівець у третій колонці витирається й місце чекає часу, коли дитина почне вивчати іноземну мову.
Отже, який алгоритм дій, коли виявили, над якими словами треба працювати?
1. Запропонувати дитині продивитися відеоролики з даної теми. Підбірку таких відеороликів, де подається картинка з підписом, можна знайти за адресою https://goncharova0691.wordpress.com/ на сторінці «Для літей з ООП». Дитина має вголос читати підписи.
2. Звернутися до ІІ частини словника, де вміщені тести, і разом із дитиною розібрати відповідний тест.
3. Запропонувати учневі самостійно онлайн виконати даний тест (посилання подається в збірнику) або перейти на онлайн- тестування на платформу «На урок» зі сторінки «Тести (лексика)» вище поданої адреси блогу Гончарової Н.І. На тій же сторінці подаються рекомендації, як працювати з даними тестами на платформі «На урок».
4. Після проходження тесту дитина одразу побачить оцінку своєї роботи й із нею можна разом подивитися в кінці тесту, які помилки були допущені. Для закріплення матеріалу варто відкрити там же ФЛЕШКАРТИ й ще раз пройти матеріал, а так ож зіграти в ігру ВІДПОВІДНОСТІ.
5. Повернутися до словника, закрити листком третю колонку з написаними незасвоєними словами й запропонувати написати олівцем ці слова по пам’яті в першу колонку. Треба мати на увазі, що дитина може впізнавати слово в тесті, але не відтворювати його на письмі самостійно. Тому до написання треба повертатися декілька разів.
6. Щоб учень відчув себе впевненим і міг використати свої знання, можна дати йому розгадувати малюнкові кросворди, вміщені в третій частині комплекту (в основному, із сайту «Розвиток дитини»).
Які види завдань пропонуються для закріплення лексичних тем?
1. Найпростіші – з вибором однієї правильної відповіді, коли дитина за малюнком впізнає відповідне слово
Це... варіанти відповідей
поїзд літак вертоліт катер
2. Складніші – зворотні, коли за словами треба вибрати декілька картинок: Познач ЛІТАК, ЧОВЕН
варіанти відповідей
3. Продовжити речення: Люди їдуть на ... варіанти відповідей
велосипедах машинах автобусах мотоциклах
4. Для закріплення узагальнених понять: Де фрукти?
Познач ягоди
5. Розуміння використання прийменників:
Чашка стоїть... варіанти відповідей
над книгою під книгою
на книзі перед книгою
6. Розуміння питання, дієслів, прийменників:
Що робить собака? варіанти відповідей
Собака стоїть перед деревом.
Собака спить за деревом.
Собака ховається за деревом.
Собака літає над деревом.
7. Розуміння питання, дієслів, прийменників - з декількома правильними відповідями:
Знайди правильні твердження до малюнка.
варіанти відповідей
Хлопчик сидить за столом.
Хлопчик стоїть перед столом.
Кіт сидить біля стола.
Кіт спить під столом.
8. Складні - з декількома відповідями - на повторення кольорів та морських жителів (після вивчення цієї теми на простішому рівні) та розуміння зв’язного тексту:
Про які кольори та морських жителів ідеться в тексті?
Глибоко в морі живе родина червоних коників. За зеленим рифом, там, де багато риб, живе родина блакитних морських коників. Ці родини дружать. варіанти відповідей
9. На уміння на картинці визначити декілька предметів, істот: Кого із морських жителів можна побачити на малюнку?
кит касатка дельфін риба морська черепаха морська зірка морський їжак восьминіг
Які частини тіла є на малюнку? варіанти відповідей
плече лоб борода шия пальці
Треба розуміти, що результат дає тільки системна робота, тому треба об’єднати зусилля вчителів та батьків, щоб дитина почала запам’ятовувати слова й уживати їх у мовленні.
Як показує досвід, за таких умов уже за пів року проявляються результати. Дитина починає сама, користуючись словником наприкінці збірника, вписувати у третю колонку слова олівцем, вчить їх, а потім, закривши листком, намагається відтворити в першій колонці. Якщо бачить помилку, витирає слово, залишаючи на подальше опрацювання. Із задоволенням повторно звертається до онлайн-тестування, оскільки бачить хороший результат і розуміє, що він заслужений. Із даних слів учитель або батьки можуть формувати словникові диктанти, просити дитину знайти ці слова в текстах, складати речення.
Такі види робіт будуть доречними й корисними за умов і дистанційного навчання
ЦИФРИ, ЧИСЛА
|
0 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|
|
30 |
|
|
40 |
|
|
50 |
|
|
60 |
|
|
70 |
|
|
80 |
|
|
90 |
|
|
100 |
|
|
1000 |
|
|
10 000 |
|
|
1000 000 |
|
|
1 000 000 000 |
|
|
200 |
|
|
300 |
|
|
400 |
|
|
500 |
|
|
600 |
|
|
700 |
|
|
800 |
|
|
900 |
|
|
2000 |
|
|
2025 |
|
|
3000 |
|
|
4000 |
|
|
5000 |
|
|
7000 |
|
|
6578 |
|
|
|
|
|
|
|
Римські цифри |
||
|
І |
|
|
ІІ |
|
|
ІІ |
|
|
IV |
|
|
V |
|
|
VI |
|
|
VII |
|
|
VIII |
|
|
IX |
|
|
X |
|
|
XI |
|
|
XV |
|
|
XX |
|
|
L |
|
|
|
|
КОЛЬОРИ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
ОБ’ЄМНІ ФІГУРИ |
|||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
ПОРИ РОКУ, МІСЯЦІ
|
|
|
|
|
|
ЗИМА: місяці |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВЕСНА: місяці |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЛІТО: місяці |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ОСІНЬ: місяці |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОДИНА
ШКОЛА, ШКІЛЬНЕ ПРИЛАДДЯ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПРИРОДА, ЯВИЩА ПРИРОДИ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ОВОЧІ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ФРУКТИ, ЯГОДИ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТВАРИНИ (СВІЙСЬКІ, ДОМАШНІ)
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
ТВАРИНИ (ДИКІ)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДИТИНЧАТА ТВАРИН
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
ПТАХИ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
РИБИ, МОРСЬКІ ЖИТЕЛІ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЛЮДИНА, ЧАСТИНИ ТІЛА
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЧАСТИНИ ТІЛА |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
ОДЯГ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
ВЗУТТЯ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДІМ ТА КВАРТИРА, МЕБЛІ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
ПОБУТОВА ТЕХНІКА, ЕЛЕКТРОНІКА
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
ІГРАШКИ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
НА КУХНІ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЇЖА
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
ІНСТРУМЕНТИ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТРАНСПОРТ
Повітряний транспорт |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Наземний транспорт |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Спеціальний транспорт |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Залізничний транспорт |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Водний транспорт |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПРОФЕСІЇ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДЕРЕВА
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КВІТИ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КОМАХИ
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
СПОРТ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
СПОРТИВНІ ІГРИ |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЕМОЦІЇ
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
ПРОТИЛЕЖНОСТІ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
ДІЄСЛОВА
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПРИЙМЕННИКИ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Нуль, один, два, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім, дев’ять, десять, одинадцять, дванадцять, тринадцять, чотирнадцять, п’ятнадцять, шістнадцять, сімнадцять, вісімнадцять, дев’ятнадцять, двадцять, тридцять, сорок, п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят дев’яносто, сто, тисяча, десять тисяч, мільйон\ мільярд, двісті, триста, чотириста, п’ятсот, шістсот, сімсот, вісімсот, дев’тсот, дві тисячі, дві тисячі двадцять п’ять, три тисячі, чотири тисячі, п’ять тисяч, сім тисяч, шість тисяч п’ятсот сімдесят вісім.
Римські цифри: один, два, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім, дев’ять, десять, одинадцять, п’ятнадцять, двадцять, п’ятдесят.
Червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий, чорний, коричневий, білий, рожевий, бежевий, сірий, салатовий, золотий, срібний, бронзовий.
Круг, овал, прямокутник, квадрат, трикутник, ромб, восьмикутник, паралелограм, трапеція, п’ятикутник, шестикутник, семикутник, пів коло, зірка, серце, хрест, коло, зигзаг, пряма.
Об’ємні фігури: куб, циліндр, куля, конус, піраміда, паралелепіпед
Ранок, день, вечір, ніч. Тиждень: понеділок, вівторок, середа, четвер, п’ятниця, субота, неділя; позавчора, вчора (було), сьогодні (зараз), завтра (буде), післязавтра, доба.
РІК -12 місяців. Місяць - 30,31 день
Зима: грудень, січень, лютий. Весна: березень, квітень, травень
Літо: червень, липень, серпень. Осінь: вересень, жовтень, листопад
Сім’я: тато/батько, мама/мати, батьки (чоловік, дружина), бабуся, дідусь, брат, сестри, діти, донька, син, внук/онук, онука/внучка, тьотя, дядя, кузина, кузен
Клас, учитель, учні, парта, стілець, дошка, крейда, ранець, зошит, книга, олівець, кольорові олівці, ручка, фломастери, маркер, лінійка, гумка, ножиці, пенал, альбом, фарби, щоденник, портфель/рюкзак, клей, кольоровий папір, циркуль.
Земля (планета), земля, небо, хмари, сонце, місяць, зорі (зірка), море, острів, річка, озеро, ставок, струмок, водоспад, гори, скеля, вулкан, вітер, ураган, град, сніг, паморозь, іній, заметіль, бурульки, дощ, злива, гроза/блискавка, райдуга, роса, туман, схід сонця, захід сонця, ліс, парк, сніжинка.
ОВОЧІ (с.25-26)
Картопля, морква, капуста, цибуля, помідор, буряк, кабачок, горох, баклажан, кукурудза, огірок, перець, редис, салат, гарбуз, часник, квасоля.
Апельсин, банан, гранат, абрикос, ананас, виноград, вишня, черешня, груша, ківі, мандарин, персик, слива, яблуко, кавун, диня, грейпфрут, лимон, авокадо, манго, полуниця, суниця, чорниця, малина, порічка, чорна смородина, аґрус, ожина, калина.
Кіт/кішка, собака, корова, бик, коза, кінь. поні, свиня, вівця, баран, віслюк, морська свинка, хом’як, кролик.
Вовк, лисиця, кабан, ведмідь, заєць, олень, косуля, зубр, тигр, леопард, гепард, пантера, рись, лев, бегемот, носоріг, слон, верблюд, жираф, зебра, гієна, кенгуру, лама, мавпа, орангутанг, панда, коала, єнот, білка, бобер, бурундук, тхір, щур, миша, їжак, черепаха, скунс, шиншила, жаба, хамелеон, ящірка, змія, морж, тюлень, білий ведмідь.
Кошеня, щеня, теля, ягня, козеня, порося, лоша, осля, кроленя, курча, каченя, гусеня, зайченя, лисеня, левеня, ведмежа.
ПТАХИ (с.37-39)
Півень, курка, індик, качка, гусак, лебідь, страус, голуб, лелека, горобець, ворона, дятел, сова, зозуля, ластівка, орел, павич, пелікан, чайка, журавель, соловей, сорока, фламінго, шпак, папуга, куріпка, качка, синиця, снігур, пінгвін
Риба, акула, дельфін, кит, косатка, краб, кальмар, креветка, рак, восьминіг, морська зірка, морський коник, медуза.
Люди. Людина. Чоловік. Жінка. Хлопчик. Дівчинка. Діти. Маля, немовля.
Голова, волосся, обличчя, чоло, око, вії, брови, ніс, вухо, щока, підборіддя, борода, вуса, губи, рот, зуби, язик, шия, плече, рука, лікоть, пальці, долоня, кулак, ніготь, спина, пахва, груди, живіт, нога, коліно, ступня, п’ятка.
ОДЯГ (с.45-47)
Шорти, светр, футболка, сорочка, брюки, джинси, піджак, комбінезон, штани, сукня, сарафан, спідниця, кофта, халат, майка, труси, костюм, пальто, куртка, плащ, шуба, шарф, шапка, панама, кепка, капелюх, хустка, рукавички, рукавиці, шкарпетки, колготи, купальник, плавки.
Капці, чоботи, черевики, туфлі, туфлі, кросівки, босоніжки, сандалі, кеди
Будинок, дім, квартира, під’їзд, поверх, кімната, коридор, кухня, ванна кімната, ванна, унітаз, кран, умивальник, розетка, вимикач, замок, стіл, стілець, табурет, диван, крісло, ліжко, шафа, сервант, телевізор, килим, торшер, люстра, полиця, комод, плед, ковдра, подушки, штори, годинник, лампа, вішак.
Холодильник, пральна машина, газова плита, утюг /праска, фен, настільна лампа, комп’ютер, ноутбук, планшет, телефон, пилосос, міксер, мікрохвильова піч.
Кубики, м’яч, пірамідка, дзиґа, барабан, солдатик, робот, машинка, паровоз, ведмедик, лялька, конструктор, відерце і совок, доміно.
Тарілка, чашка. склянка, чарка, бокал, кухоль, виделка, ложка, ніж, заварник, цукорниця, ополоник/черпак, сільничка, перечниця, графин, банка, чайник, сковорода, каструля, відро, серветки, терка, термос.
ЇЖА (с.57-59)
Хліб, батон, масло, бутерброд, печиво, пиріг, каша, сир, шоколад, цукерки, цукор, яйце, картопля фрі, пюре картопляне, мед, морозиво, м’ясо, котлети, сосиски, ковбаса, молоко, сметана, макарони, піца, суші, рис, салат, сандвіч, варення, печиво, пряники, вафлі, борщ, суп.
Молоток, пилка, викрутка, пасатижі, цвях, шуруп, дриль, напилок, кувалда, плоскогубці, кусачки, кліщі, сокира, лейка, сапа, лопата, відро, вили, граблі, шланг, тачка.
Повітряний транспорт: літак, вертоліт, ракета, парашут, повітряна куля.
Наземний транспорт: машина/автомобіль, автобус, тролейбус, трамвай, мотоцикл, велосипед.
Спеціальний транспорт: поліція, таксі, швидка допомога, пожежна машина, екскаватор, кран, трактор, самоскид, сміттєвоз, каток.
Залізничний транспорт: поїзд, потяг, метро.
Водний транспорт: корабель, катер, яхта, човен, катамаран, лайнер, підводний човен.
Кухар, моряк, учитель. Лікар, перукар, прибиральниця, художник, співак, диригент, музикант, водій, швея, коваль, столяр, будівельник, поштар, капітан,
Маляр, офіціант, поліцейський, програміст, хлібороб, космонавт.
Береза, дуб, ялина, верба, каштан, клен, липа, вільха, сосна, тополя, ясен, горобина, пальма.
КВІТИ (с.70-72)
Троянда, гвоздика, ромашка, волошка, мак, айстра, нарцис, тюльпани, півонія, жоржина, хризантема, гербера, дзвіночок, ірис, лілія, лотос, гіацинт, фіалка, пролісок, крокус, конвалія, бузок, незабудка, жасмин, мімоза, орхідея, соняшник, кульбаба.
КОМАХИ (с.73-74)
Метелик, гусінь, сонечко, хробак, комар, коник, павук, оса, муха, моль, мураха, хрущ, бджола, тарган, бабка, слимак, скорпіон.
СПОРТ (с.75-77)
Футбол, волейбол, баскетбол, бейсбол, теніс, велоспорт, гімнастика, лижний спорт, хокей, карате, бокс, легка атлетика, важка атлетика, фехтування, плавання.
Спортивні ігри, розваги: самокат, скейт-борд, ролики, ковзани, санки, лижі, батут, шахи, шашки, доміно.
ЕМОЦІЇ (с.78-79)
Радість, злість, сум, сором, горе, веселий, хитрий, злий, замислений, переляканий, спокійний, здивований, ображений.
Старий-молодий. Великий-малий. Товстий-тонкий/худий. Високийнизький. Весела-сумна. Хороший-поганий. Однакові-різні. Сильний-слабкий. Хворий-здоровий. Одягнений-голий. Довге-коротке. Чисті-брудні. Жаркохолодно. Голосно-тихо. Близько-далеко. Багатий-бідний. Гарячий-холодний. Сухі-мокрі. Твердий-м’який. Стара-нова. Відчинені-зачинені. Повнапорожня. Угору-вниз. Ліва-права. Швидко-повільно.
ДІЇ (с.83-86)
Стояти, сидіти, лежати, бігти, ходити, стрибати, танцювати, відкривати, співати, прибирати, бити, ловити, хлопати, аплодувати, пити, їсти, повзати, плакати, сміятися, посміхатися, цілувати, обніматися, дивитися, гратися, молитися, спати, думати, плавати, чистити зуби, умиватися, мити руки, купатися, кормити, одягатися, покажи, обведи, перекресли, відірви, виріжи, наклей, дмухати.
У (в), на, під, біля, за, перед, між, над, з (зі), із, до, від
Використані джерела
1. Головоломки [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу:
https://childdevelop.com.ua/worksheets/9009/.
2. Гончарова Н.І. Блог учителя зарубіжної літератури [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу:
https://goncharova0691.wordpress.com/.
3. Гончарова Н.І. Тести [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/test/moe?storinka=2.
4. Іграшки [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу:
https://www.pinterest.com/pin/.
5. Картки Домана [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу:
https://www.pinterest.ru/pin/.
6. Кросворди [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу:
https://childdevelop.com.ua/worksheets/9705/.
7. Птахи [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://hipermir.ru/topic/pticy/.
8. Рисунки детей на тему игрушки на маам. Как нарисовать игрушку карандашом поэтапно Read more at: https://mylandrover.ru/svet-istekla/risunki-detei-na-temu-igrushki-na-maam-kak-narisovat-igrushkukarandashom.html [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу:
https://mylandrover.ru/svet-i-stekla/risunki-detei-na-temu-igrushki-namaam-kak-narisovat-igrushku-karandashom.html.
9. Энциклопедические знания. Основные разделы. [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://cleverica.info/Encyclopedic_Knowledge/Encyclopedic_Knowledge_C ategories_rus.htm.
10. 5 000 картинок [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу:
https://www.pinterest.ru/pin/743868063442876636/.