На гостину до угорців, румунів і молдован. Гірський пейзаж. Створення гірського пейзажу «Краса чарівних Карпат»

Про матеріал
Мета: познайомити учнів із мистецтвом народів, які проживають в Україні; продовжити знайомити із видами пейзажу; навчати відтворювати плановість розміщення об’єктів у просторі; розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати культурну компетентність.
Перегляд файлу

Тема уроку: На гостину до угорців, румунів і молдован. Гірський пейзаж. Створення гірського пейзажу «Краса чарівних Карпат»

Мета: познайомити учнів із мистецтвом народів, які проживають в Україні; продовжити знайомити із видами пейзажу; навчати відтворюва­ти плановість розміщення об’єктів у просторі; розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати культурну компетентність.

 

                                  Хід уроку

І. Організаційна частина

- Оберіть картину, яка відповідає вашому настрою.

- Що зображено на передньому плані? На задньому?

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Який жанр образотворчого мистецтва зображено на цих малюнках?

(пейзаж)

  • Що таке пейзаж?

(Жанр мистецтва, у якому основним предметом зображення є природа)

  • Пейзажі є різних видів. На дошці розміщено різні види пейзажів. Спробуйте їх підписати.
  • Пейзаж, на якому зображено море…

(дитина кріпить слово морський)

  • А останній вид пейзажу закодовано в ребусі. Розгадайте його, щоб дізнатися назву.

                             РЕБУС (горіх)

(останній – гірський пейзаж Богдана Кузіва)

ІІІ. Повідомлення теми уроку

  • Отже, сьогодні ви спробуєте себе у ролі художників і будете малювати гірський пейзаж «Осінь в Карпатах».

ІV. Емоційне налаштування

  • Заплющте очі і уявіть те, що ви зараз почуєте.

                            Зелені гори, гори сині,

                             Густі смерекові ліси,

                             Квітучі трави в полонині

                             Молочно-сизі від роси…

                             Гурти корів, овець отари

                             Мов атакують висоту,

                             І ген до сонця линуть хмари…

  • Які образи постали у вашій уяві?
  • Які гори описав у вірші автор? (Карпати)
  • Покажіть на карті.
  • А чи знаєте, діти, що ці гори простягаються аж на 1500 км через Польщу, Румунію, Словаччину, Сербію, Австрію.
  • Довжина Українських Карпат сягає лише 270 км.

( На дошці: Карпати – 1500 км

Українські Карпати – 270 км)

V. Перегляд відео

- Ось так виглядають Карпати з висоти пташиного польоту.

                                            ВІДЕО

VІ. Робота з картиною художника Богдана Кузіва

(фото на дошці Богдан Кузів)

  • Як ми називаємо митців, що писали пейзажі?

(пейзажисти)

  • Відомий український пейзажист Богдан Кузів з Івано-Франківщини також писав пейзажі Карпатських гір.
  • Це робота Богдана Кузіва. (розглядаємо гірський пейзаж)
  • Який настрій викликає у вас ця картина?
  • Які кольори використав художник?
  • Які предмети зобразив на передньому плані? На задньому?
  • Отже, зверніть увагу: предмети, що знаходяться ближче до нас, розташовані на передньому плані, вони більшого розміру, частково загороджують предмети другого плану. Врахуйте це у своїй роботі.

VІІ. Фізкультхвилинка

  • Перед початком практичної роботи відпочинемо.

 ВІДЕО

VІІІ. Перевірка наявності необхідних художніх матеріалів.

  • Тепер уважно подивіться на свої парти. Чи є у вас необхідні матеріали? Сьогодні ми будемо використовувати альбом для малювання, простий олівець, фарби гуашеві, пензлики, ємність для води, клей.

ІХ. Повторення техніки безпеки

  1. На уроці пам’ятай: роботу без дозволу вчителя не розпочинай!
  2. Візьми собі на згадку: робоче місце та інструмент тримай завжди в порядку.
  3. Щоб травм і порізів уникати - під час роботи не слід розмовляти!
  4. Скінчилась робота – ти не тікай, а за собою поприбирай!

Х. Інструктаж до виконання роботи

1. Розмістіть аркуш паперу горизонтально.

2. Визначте лінію горизонту.

3. Зобразіть заг. начерк композиції простим олівцем.

4. Зобразіть небо – найсвітліше місце в композиції та визнач колір гір і землі.

5. Для дальніх планів використовують холодні кольори, а для переднього – яскраві і теплі.

6. Об’єкти переднього плану прописуйте більш детально, а дального – узагальнено.

ХІ. Практична робота

ХІІ. Виставка робіт

(у всіх вони різні, кожен бачить по-різному)

ХІІІ. Підсумок

  • Який вид пейзажу ви сьогодні вчилися малювати?

(гірський)

  • Чому він має таку назву?
  • Настрій. Який би колір ви обрали на кінець уроку?
  • Прибирайте свої робочі місця.

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 березня 2023
Переглядів
903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку