Конспект
заняття за інтересами на ГПД
3 клас
Підготувала : вихователь ГПД
Кондратенко Тетяна Миколаївна
.
Тема : На порозі Новий рік і Різдво Христове. Виготовлення ялинкових прикрас . Розписування пряників.
Мета :Навчити дітей виготовляти новорічні та різдвяні іграшки, оздоблювати їх , дотримуючись основних вимог декору, навчити підбирати кольорову гаму та закріплювати вміння працювати з ножицями, шаблонами,клеєм, кольоровим папером, фарбами. Формувати відчуття прекрасного. Розвивати творчі здібності дітей, уяву, фантазію. Виховувати любов до праці, до традицій українського народу,бажання робити добрі справи і передавати словами красу навколишнього світу.
Обладнання та матеріали: кольоровий папір і картон, ножиці, клей, фломастери, пензлик ,фарби, шаблони виробів,лампочки, блискітки, кольорові стрічки, дріт, вата,пряники, глазур, кондитерська посипка.
Наочність: зразки виробів , ялинка, виставка малюнків, композицій і поробок учнів,запис мелодій і пісень.
Хід заняття
І. Підготовка робочих місць (перед початком заняття)
ІІ. Організація учнів до роботи.
Пісня – привітання :
Треба всім нам привітатись: добрий день!
Дружно , весело сказати :добрий день!
Вліво – вправо повернемось
Сюди-туди усміхнемось:
Добрий, добрий, добрий день.
Учень Добрий день! У добрий час!
Радо ми вітаєм Вас!
І запрошуємо щиро
На урок до нас.
Ведуча 1.Доброго дня!У студії працюють диктор Катя і Аліна.
Ведуча 2.Вітаю вас !В ефірі, шановні телеглядачі, «Новорічний канал»3
Ведуча 1.Зараз ми Вас ознайомимо з анонсом передач на цей день.
Ведуча 2.Через кілька хвилин у студії розпочнеться передача «Несподівана
зустріч». Далі пропонуємо перегляд передачі «Новорічний
калейдоскоп».
Ведуча 1.Пізніше до вашої уваги передача «Театр і ми». І найцікавіше. Ви
вперше можете побачити пряму трансляцію програми «Умілі
руки.
Ведуча 2.А зараз коротко про погоду. За даними учнів 4 класів сьогодні по
школі передбачаються усмішки, веселий і новорічний настрій ,сміх
і без опадів. По коридорах школи без перешкод.
Ведуча 1. Новорічний канал бажає Вам приємного перегляду і новорічного
настрою.
ІІІ. Узагальнення знань, вмінь і навичок.
1.Вступна бесіда.
- Діти , ви вірите у дива?
- Я запитала про дива саме тому, бо сьогоднішнє заняття буде незвичайним.
- Які свята наближаються до нас?
2 Прихід Сніжинок. Танець Сніжинок
Сніжинка
Щоб збулося Ваше бажання просимо виконати завдання, які я приготувала.
3. Складання «павутинки»( асоціативного куща )
- Діти, а що виникає у вашій уяві, коли ви чуєте слова Новий рік, Різдво?
Новий рік ( ялинка. Подарунки, Дід Мороз, Снігурка…)
Різдво (кутя, Вертеп, колядки, дідух, зірка…)
4. Розгадування кросворду
1.Якого зимового свята в грудні чекають всі діти?
2.Яке свято щороку святкують 1 січня?
3.Як називаються обрядові пісні, що співають у різдвяні свята (у Святвечір, на Різдво)?
4.Як називається свято ,яке пов’язане з народженням Ісуса Христа?
5.Як називається Різдвяне свято, коли освячують воду в річці?
6.Як по – іншому називають Св. Миколая?
7.Що саме сповіщало людям, про народження Ісуса Христа?
м |
и |
к |
о |
л |
а |
я |
||||||||||||||||||||||||||
н |
о |
в |
и |
й |
|
р |
і |
к |
||||||||||||||||||||||||
к |
о |
л |
я |
д |
к |
и |
||||||||||||||||||||||||||
р |
і |
з |
д |
в |
о |
|||||||||||||||||||||||||||
|
в |
о |
д |
о |
х |
р |
е |
щ |
а |
|||||||||||||||||||||||
ч |
у |
д |
о |
т |
в |
о |
р |
е |
ц |
ь |
||||||||||||||||||||||
з |
і |
р |
к |
а |
||||||||||||||||||||||||||||
5.Гра «Склади прислів’я»
(Я роздаю кожній групі сніжинки,на яких написане слово . Учні колективно складають прислів’я .)
6.Повідомлення довідкового бюро.
Учень 1 . Італійці вважають ,що Новий Рік треба починати ,звільнившись від усього старого. Тому новорічної ночі викидають з вікон старі речі. Треба остерігатися, щоб на голову не впала праска чи стілець.
Учень 2. Французький Дід Мороз - Пер Ноель – приходить в новорічну ніч і залишає подарунки у дитячих чобітках. Обов`язково пекли пиріг,у який запікали біб. Той ,кому дістанеться шматок пирога з бобом, получає титул «бобового короля» і всі в новорічну ніч виконують його накази.
Учень 3.У Німеччині Санта Клаус з`являється на ослику . Перед сном діти ставлять на стіл тарілку для подарунків, які принесе Санта Клаус. А в черевики кладуть сіно – гостинець для ослика.
Учень 4. В новорічну ніч японські діти ховають під подушку малюнки із зображенням 7 казкових чарівників. Діти зустрічають Новий рік в новому одязі. Вважається, що це приносить здоров`я і щастя.
Учень 5.У Швеції перед Новим роком діти вибирають королеву світу Лючію. Вона приносить подарунки дітям і свійським тваринам. Діти отримують іграшки , а кішка – вершки,собака – цукрову кісточку і т.д.
7.Виступ театральної групи.
Сценка «Легенда про ялиночку».
Пальма :
Я – пальма , дама дуже знатна,
Маю я крону чарівну.
Розлоге листя та ошатне
До Немовляти простягну.
Святе Дитя мені всміхнеться…
Я найвродливіша, здається.
Олива :
А я – духмяная олива.
Не всі такі ,як я , стрункі.
Без заперечень я красива,
Плоди мої такі смачні.
Думати нічого, гадаю,
Хто кращий. Я це добре знаю.
Ялинка:
На жаль ,я не така,як ви,
Маю лиш голки та шишки.
Нема мені чим похвалитись
І як перед Дитям з`явитись?
Пальма:
Така колюча та незграбна
Зібралася і ти ,нахаба.
Олива (до Ялинки):
Ти до Христа не йди із нами
З своїми голками й шишками.
А раптом шишку не втримаєш,
І Немовля іще злякаєш.
Пальма :
То ж, Ялинко, геть іди ,
З нами до Христа не йди!
Маслина:
Не вродлива ти ні трішки:
Дрючок з голками і шишки.
Ялинка:
Що там говорить багато,
Цієї честі я не варта.
У святкову ніч чарівну
До Христа іти не смію.
Не піду до Немовляти ,
Буду тут на вас чекати.
(З’являється Ангел)
Ангел :
О, ялинонька зелена,
Тиха, скромна та смиренна.
Твоя вдача люба Богу,
Тож збирайсь і ти в дорогу.
За усі твої чесноти
Станеш ти такої вроди,
Годі буде і впізнати:
Дам тобі чарівні шати.
(Ангел прикрашає ялинку)
Ялинка:
В ніч таку святу казкову
Диво сталося зі мною.
Ангел:
Там, де є внутрішня краса,
Творить Господь такі дива.
Тож від нині усі люди
Шанувати тебе будуть .
І щороку на Різдво,
Прикрашаючи житло,
Будуть ставити ялинку
Кожен у своїм будинку.
Тепер, вам, діти зрозуміло, чому саме цю скромну лісову красуню ми так чекаємо на Новий рік і Різдво? Вона завжди така гарна і прикрашена.
8. Словесна гра « Розвесели ялиночку» .
( Діти по черзі називають прикметники, що відносяться до ялинки: ( колюча, пухнаста, густа , струнка, засніжена, запашна, смолиста , нарядна)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
-А чи знаєте ви, як раніше прикрашали ялинку?
Розповідь
Цар Петро у 1700 році указом призначив святкування Нового року взимку. Двері і будинки прикрашали ялинковими і сосновими гілками, запалювали вогні. З часом прикраси перемістили в будинки. Люди вірили, що прикрашаючи ялинки вони роблять злі сили добрішими. Зараз без красуні -ялинки не обходиться Новорічне свято.
Спочатку ялинки прикрашали просто горіхами і яблуками. З часом почали з’являтися солодощі ( цукерки, печиво ), кульки, прикраси із соломи і т.д.
Зараз в продажі є багато красивих іграшок. Але куплена іграшка не буде випромінювати стільки тепла, як іграшка виготовлена своїми руками.
Отже, сьогодні на уроці ми будемо виготовляти ялинкові прикраси.
2. Відкриття фабрики «Новорічні мрії».
- Сьогодні ми з вами побуваємо на нашій « Фабриці новорічних мрій».
А працювати будемо в групах. Кожна група – це окремий цех, де будуть виготовлятися різні ялинкові прикраси. Найголовніше в будь- якій справі – руки людини. Недаремно прислів’я каже:
«Руки твої - найкращий клад, коли зумієш їм дати лад.»
А щоб нам добре працювалося, будемо дотримуватися такого девізу:
Девіз : В колі друзів краще працювати.
Легше думати і вироби виготовляти.
Кожен цех виготовлятиме свої прикраси. А в кінці заняття ми прикрасимо нашу ялиночку.
3. Розгляд зразків виробів.
- Подивіться на ці вироби. Всі вони виготовлення з різних матеріалів.
1-ший цех –«Снігурята» Вони виготовлятимуть з лампочок кумедні іграшки.
2-гий цех –«Морозята» виготовлятимуть прикраси з пінопласту і блискіток.
3-тій цех -«Ангелята» займатимуться виготовленням ангеликів і їх прикрашанням.
4-тий цех - «Бантики» - виготовленням бантиків зі стрічок.
5-тий цех –«Веселі кулінари» розписування пряників.
4.Технологія виготовлення виробів.
На партах у вас є технологічні картки і шаблони.
Цех «Снігурята» - беремо використану лампочку, розфарбовуємо її гуашовими фарбами, створюємо малюнок: шишки, сніговими, бурульки і т.д. Прикрашаємо за власним задумом.
Цех «Морозята» - у вас є заготовки з пінопласту. Ваше завдання: за допомогою клею і різних прикрас створити чарівні кульки.
Цех «Ангелята» - вирізати ангеликів по контуру, з’єднати деталі, щоб вийшла об’ємна іграшка. А тоді її розфарбувати, прикрасити ватою, блискітками, «дощиком».
Цех «Бантики» - беремо дві стрічки довжиною 10 см, прикладаємо одну до одної і міцно зв’язуємо дротом. Розправляємо бантики.
Цех «Веселі кулінари» - у вас є пряники, глазур і кондитерська посипка. Спочатку цівкою малюємо узори на прянику. А потім прикрашаємо посипками.
5. Повторення правил з техніки безпеки під час користування ножицями клеєм.(виступають інженери по техніці безпеки)
V. Самостійна робота учнів .
( звучить музика)
VI. Хвилинка відпочинку.
VII. Продовження самостійної роботи.
VIII. Підсумок заняття.
Рік старий на відході -
рік новий на порозі.
Рум’яніє на сході
небосхил на морозі.
Будьте, люди, щасливі
в мирі, в праці навіки!
Хай уродять вам ниви
щастя повні засіки!
Хай таланить вам всюди!
З Новим роком вас, люди!