На порозі Новий рік і Різдво Христове. Виготовлення ялинкових прикрас . Розписування пряників.

Про матеріал
Навчити дітей виготовляти новорічні та різдвяні іграшки, оздоблювати їх , дотримуючись основних вимог декору, навчити підбирати кольорову гаму та закріплювати вміння працювати з ножицями, шаблонами,клеєм, кольоровим папером, фарбами. Формувати відчуття прекрасного. Розвивати творчі здібності дітей, уяву, фантазію. Виховувати любов до праці, до традицій українського народу,бажання робити добрі справи і передавати словами красу навколишнього світу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

заняття  за інтересами на ГПД

3 клас

                    

 

 

 

                                                                     

                                                                 

                                                                   

                                                                         Підготувала : вихователь ГПД

                                   Кондратенко Тетяна Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Тема : На порозі Новий рік і Різдво Христове. Виготовлення ялинкових                      прикрас . Розписування  пряників.

Мета :Навчити дітей  виготовляти новорічні та різдвяні іграшки,          оздоблювати їх , дотримуючись основних вимог декору, навчити підбирати кольорову гаму та закріплювати вміння працювати з ножицями, шаблонами,клеєм, кольоровим папером,  фарбами. Формувати відчуття прекрасного. Розвивати творчі здібності дітей, уяву, фантазію. Виховувати любов до праці, до традицій українського народу,бажання робити добрі справи і передавати словами красу навколишнього світу.

Обладнання та матеріали: кольоровий папір і картон, ножиці, клей, фломастери, пензлик ,фарби, шаблони виробів,лампочки, блискітки, кольорові стрічки, дріт, вата,пряники, глазур, кондитерська посипка.

 

Наочність: зразки  виробів , ялинка, виставка малюнків, композицій і поробок учнів,запис мелодій і пісень.

 

Хід заняття

І. Підготовка робочих місць (перед початком заняття)

ІІ. Організація учнів до роботи.

  •          Діти , сьогодні до нас на заняття завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.

Пісня – привітання :

Треба всім нам привітатись: добрий день!

Дружно , весело сказати :добрий день!

Вліво – вправо повернемось

Сюди-туди усміхнемось:

Добрий, добрий,  добрий день.

 

Учень  Добрий день! У добрий час!

              Радо ми вітаєм Вас!

              І запрошуємо щиро

              На урок  до нас.

  •          Сьогодні ми покажемо вам багато цікавого по нашому шкільному телебаченню. Сідайте всі зручніше , ми розпочинаємо .

Ведуча 1.Доброго дня!У студії працюють  диктор Катя і Аліна.

Ведуча 2.Вітаю вас !В ефірі, шановні телеглядачі, «Новорічний канал»3

Ведуча 1.Зараз ми  Вас ознайомимо з анонсом передач на цей день.

Ведуча 2.Через кілька хвилин у студії розпочнеться передача «Несподівана                       

                  зустріч». Далі пропонуємо перегляд передачі «Новорічний 

                   калейдоскоп».

Ведуча 1.Пізніше до вашої уваги передача «Театр і ми». І найцікавіше. Ви   

                  вперше можете побачити  пряму трансляцію програми «Умілі

                руки.

Ведуча 2.А зараз коротко про погоду. За даними учнів 4 класів сьогодні по     

                  школі передбачаються усмішки, веселий і новорічний настрій ,сміх    

                  і без опадів. По коридорах  школи  без  перешкод.

Ведуча 1. Новорічний канал бажає Вам приємного перегляду і новорічного   

         настрою.

ІІІ. Узагальнення знань, вмінь і навичок.

1.Вступна бесіда.

- Діти , ви вірите у дива?

- Я запитала про дива саме тому, бо сьогоднішнє заняття буде незвичайним.

- Які свята наближаються до нас?

  •          А саме в передноворічні і різдвяні дні трапляються справжні дива.
  •          Ще цього зимового ранку  ідучи до школи, я побачила, як в повітрі кружляють сніжинки і тихо спускаються на землю. Я впіймала сніжинку і трапилося диво. Вона ожила і срібним дзвіночком залунав її голосок:
  •          У цей чудовий зимовий ранок я можу здійснити твоє заповітне бажання. І тільки я задумала бажання, як вона зникла. Куди вона зникла? А чи здогадуєтеся, яке бажання я загадала? В нашому класі і досі немає ялинки.

2 Прихід Сніжинок. Танець Сніжинок 

  •          А ви чуєте , що це? Хто це до нас завітав?
  •          Ми раді вас вітати у нашому класі. А що це у вас?

Сніжинка

Щоб збулося Ваше бажання  просимо виконати завдання, які я приготувала.

3. Складання «павутинки»( асоціативного куща )

- Діти, а що виникає у вашій уяві, коли ви чуєте слова  Новий рік, Різдво?

Новий рік ( ялинка. Подарунки, Дід Мороз, Снігурка…)

Різдво (кутя, Вертеп, колядки, дідух, зірка…)

4. Розгадування кросворду

1.Якого зимового свята в грудні чекають всі діти?

2.Яке свято щороку святкують 1 січня?

3.Як називаються обрядові пісні, що співають у різдвяні свята (у Святвечір, на Різдво)?

4.Як називається свято ,яке пов’язане з народженням Ісуса Христа?

5.Як називається Різдвяне свято, коли освячують воду в річці?

6.Як по – іншому називають Св. Миколая?

7.Що саме сповіщало людям, про народження Ісуса Христа?

 

 

 

м

и

к

о

л

а

я

н

о

в

и

й

 

р

і

к

к

о

л

я

д

к

и

р

і

з

д

в

о

 

в

о

д

о

х

р

е

щ

а

ч

у

д

о

т

в

о

р

е

ц

ь

з

і

р

к

а

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Гра «Склади прислів’я»

(Я роздаю кожній групі сніжинки,на яких написане слово . Учні колективно  складають прислів’я .)

  •          Взимку сонце світить ,та не гріє.
  •          Біліша зима - зеленіше літо.
  •          Багато снігу - багато хліба.
  •          Горобці заглядають у вікна - на сильний мороз.

6.Повідомлення довідкового бюро.

Учень 1 . Італійці  вважають ,що Новий Рік треба починати ,звільнившись від усього старого. Тому новорічної ночі викидають з вікон старі речі. Треба   остерігатися, щоб на голову не впала праска чи стілець.

Учень 2. Французький Дід Мороз - Пер  Ноель – приходить в новорічну ніч і залишає подарунки у дитячих чобітках.  Обов`язково  пекли  пиріг,у який запікали  біб. Той ,кому дістанеться шматок пирога з бобом, получає титул «бобового короля» і всі в новорічну ніч виконують його накази.

Учень 3.У  Німеччині  Санта  Клаус з`являється  на ослику . Перед сном діти ставлять на стіл тарілку для подарунків, які принесе  Санта Клаус. А в черевики кладуть сіно – гостинець для ослика.

Учень 4. В новорічну ніч японські діти ховають під подушку малюнки із зображенням 7 казкових чарівників. Діти зустрічають Новий  рік в новому одязі. Вважається, що це приносить здоров`я  і щастя.

Учень 5.У Швеції перед Новим роком діти вибирають королеву світу  Лючію. Вона приносить подарунки дітям і свійським тваринам. Діти отримують іграшки , а кішка – вершки,собака – цукрову кісточку і т.д.

 

  •          А як в нас святкують Новий рік? І де б не зустрічали люди на нашій планеті Новий рік , вони завжди бажають один одному миру та щастя.
  •          Яке свято люди святкують після Нового року?
  •          До Різдва  люди починають готуватись завчасно. Купують або виготовляють подарунки ,готують пригощання. А ще на Різдво до нас приходить одна гостя . Що це за гостя?
  •          А чи знаєте ви ,чому саме ялиночку прикрашають на Новий рік і Різдво?

7.Виступ театральної групи.

Сценка «Легенда про ялиночку».

Пальма :

Я – пальма , дама дуже знатна,

Маю я крону чарівну.

Розлоге листя та ошатне

До Немовляти  простягну.

Святе Дитя мені всміхнеться…

Я найвродливіша, здається.

 

Олива :

А я – духмяная  олива.

Не всі такі ,як я , стрункі.

Без заперечень я красива,

Плоди мої такі смачні.

Думати нічого, гадаю,

Хто кращий. Я це добре знаю.

 

Ялинка:

На жаль ,я не така,як ви,

Маю лиш голки та шишки.

Нема мені  чим похвалитись

І як перед Дитям  з`явитись?

 

Пальма:

Така колюча та незграбна

Зібралася і ти ,нахаба.

 

Олива (до Ялинки):

Ти до Христа  не йди із нами

З своїми голками й шишками.

А раптом шишку не втримаєш,

І Немовля іще злякаєш.

 

 

Пальма :

То ж,  Ялинко, геть іди ,

З  нами до Христа не йди!

Маслина:

Не вродлива ти ні трішки:

Дрючок з голками і шишки.

Ялинка:

Що там говорить багато,

Цієї честі я не варта.

У святкову ніч чарівну

До Христа іти не смію.

Не піду до Немовляти ,

Буду тут на вас чекати.

(З’являється Ангел)

Ангел :

О, ялинонька зелена,

Тиха, скромна та смиренна.

Твоя вдача люба Богу,

Тож збирайсь і ти в дорогу.

За усі твої чесноти

Станеш ти такої вроди,

Годі буде і впізнати:

Дам тобі чарівні шати.

(Ангел прикрашає ялинку)

Ялинка:

В ніч таку святу казкову

Диво сталося зі мною.

Ангел:

Там,  де є внутрішня краса,

Творить Господь такі дива.

Тож від нині усі люди

Шанувати тебе будуть .

І щороку на Різдво,

Прикрашаючи житло,

Будуть ставити ялинку

Кожен у своїм будинку.

Тепер, вам, діти зрозуміло, чому саме цю скромну лісову красуню ми так чекаємо на Новий рік і Різдво? Вона завжди така гарна і прикрашена.

 

 

8. Словесна гра « Розвесели ялиночку» .

( Діти по черзі називають прикметники, що відносяться до ялинки: ( колюча, пухнаста, густа , струнка, засніжена, запашна, смолиста , нарядна)

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

-А чи знаєте ви, як раніше прикрашали ялинку?

Розповідь

Цар Петро у 1700 році указом призначив святкування Нового року взимку. Двері і будинки прикрашали ялинковими і сосновими гілками, запалювали вогні. З часом прикраси перемістили в будинки. Люди вірили, що прикрашаючи ялинки вони роблять злі сили добрішими. Зараз без красуні -ялинки не обходиться  Новорічне свято.

 Спочатку ялинки прикрашали просто горіхами і яблуками. З часом почали з’являтися солодощі ( цукерки, печиво ), кульки, прикраси із соломи і т.д.

  Зараз в продажі є багато красивих іграшок. Але куплена іграшка не буде випромінювати стільки тепла, як іграшка виготовлена своїми руками.

 Отже, сьогодні на уроці ми будемо виготовляти ялинкові прикраси.

 

2. Відкриття фабрики «Новорічні мрії». 

 - Сьогодні ми з вами побуваємо на нашій  « Фабриці новорічних мрій».

А працювати будемо в групах. Кожна група – це окремий цех, де будуть виготовлятися різні ялинкові прикраси. Найголовніше в будь- якій справі – руки людини. Недаремно прислів’я каже:

«Руки твої -  найкращий клад, коли зумієш їм дати лад.»

А щоб нам добре працювалося, будемо дотримуватися такого девізу:

 Девіз : В колі друзів краще працювати.

          Легше думати і вироби виготовляти.

 Кожен цех виготовлятиме свої прикраси. А в кінці заняття ми                                                       прикрасимо нашу ялиночку.

3. Розгляд зразків виробів.

- Подивіться  на ці вироби. Всі вони виготовлення з різних матеріалів.

1-ший цех –«Снігурята» Вони виготовлятимуть з лампочок кумедні іграшки.

2-гий цех –«Морозята»  виготовлятимуть прикраси з пінопласту і блискіток.

3-тій цех -«Ангелята» займатимуться виготовленням ангеликів і їх прикрашанням.

4-тий цех - «Бантики» -  виготовленням  бантиків зі стрічок.

5-тий цех –«Веселі кулінари» розписування пряників.

 

4.Технологія виготовлення виробів.

 На партах у вас є технологічні картки і шаблони.

Цех «Снігурята» - беремо використану лампочку, розфарбовуємо її гуашовими фарбами, створюємо малюнок: шишки, сніговими, бурульки і т.д. Прикрашаємо за власним задумом.

Цех «Морозята» - у вас є заготовки з пінопласту. Ваше завдання: за допомогою клею і різних прикрас створити чарівні кульки.

Цех «Ангелята» - вирізати ангеликів по контуру, з’єднати деталі, щоб вийшла об’ємна іграшка. А тоді її розфарбувати, прикрасити ватою, блискітками, «дощиком».

Цех «Бантики» - беремо дві стрічки довжиною 10 см, прикладаємо одну до одної і міцно зв’язуємо дротом. Розправляємо бантики.

Цех «Веселі кулінари» - у вас є пряники, глазур і кондитерська посипка. Спочатку цівкою малюємо узори на прянику. А потім прикрашаємо посипками.

5. Повторення правил з техніки безпеки під час користування ножицями клеєм.(виступають інженери по техніці безпеки)

V. Самостійна робота  учнів .

( звучить музика)

VI. Хвилинка відпочинку.

VII. Продовження самостійної роботи.

VIII. Підсумок заняття.

  1. Обговорення виробів і аналіз.
  2. Закріплення виробів на ялинці.
  3. Гра «Закінчи речення».
  4. Привітання з Новим роком.

 

Рік старий на відході -

рік новий на порозі.

Рум’яніє на сході

небосхил на морозі.

Будьте, люди,  щасливі

в мирі, в праці навіки!

Хай уродять вам ниви

щастя повні засіки!

Хай таланить вам всюди!

З Новим роком вас, люди!

 

  1. Коляда «Старий рік минає»( Учні вручають подарунки гостям)
  2. Нагороди учням.