ВАРІАТИВНИЙ МОДУЛЬ
ВІЙСЬКОВОСПОРТИВНІ ІГРИ
НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКА НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКА ВІЙСЬКОВОСПОРТИВНА ГРА ВІЙСЬКОВОСПОРТИВНА ГРА «ХОРТИНГ-ПАТРІОТ» «ХОРТИНГ-ПАТРІОТ» |
ПАЩЕНКО А.С.
ПОЯСНЮВАЛЬНА
ЗАПИСКА ДО МОДУЛЮ
“ВІЙСЬКОВО- Рухова активність та планомірне
фізичне навантаження формують
СПОРТИВНІ ІГРИ” фундамент для майбутнього
активного та здорового життя
людини. Військово-спортивні ігри – це профілактика багатьох захворювань, реалізація ігрових видів діяльності з використанням інноваційних технологій щодо формування гармонійно розвинених, фізично, психічно, соціально і духовно здорових майбутніх громадян – патріотів України.
Метою програми є формування стійкої мотивації до захисту власного життя і здоров’я, фізичного розвитку та фізичної підготовки засобами військово-спортивних ігор; виховання та розвиток повноцінної особистості, гармонійної людини, патріота Батьківщини; підготовка дітей до участі у фінальних етапах Всеукраїнських патріотичних військово-спортивних ігор «Сокіл» («Джура»), «Хортинг», «Козацький гарт», «Школа безпеки», «Сheck point» тощо. Основним завданням модуля є формування в учнів почуття патріотизму, волі до перемоги, сміливості, наполегливості, організованості та дисципліни. |
МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ МОДУЛЯ
загальну фізичну підготовку;
КОЖЕН УРОК МОДУЛЮ ВКЛЮЧАЄ В СЕБЕ: |
спеціальну підготовку та військовоприкладну фізичну культуру;
теоретичні відомості та знайомство з військово-спортивними іграми;
військово-спортивні ігри, естафети і спортивні змагання.
Під час ігор школярі розвиваються фізично і духовно. Участь в іграх виявляє прагнення дітей до збереження духовності та культури власного народу, готовність молодих людей стати
справжніми патріотами-захисниками України.
Перевагою варіативного модуля є широкий арсенал різноманітних ігор військово-
патріотичного спортивного спрямування, які входять до системи виховання та можливість засобами ігор реалізовувати Концепцію
національно-патріотичного виховання дітей та молоді, що сприяє всебічному гармонійному
розвитку учнів, підвищенню рівня їх патріотизму та фізичної підготовленості, зацікавленості до уроків фізичної культури.
Також варіативний модуль не потребує спеціального обладнання та інвентарю, що набуває особливої значимості в умовах
соціально-економічної кризи, яка виникла в нашій країні.
Під час навчання можна використовувати різноманітні рухливі ігри та естафети, вправи ігрового характеру тощо.
В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку
В основу системи національно-патріотичного виховання покладеноукраїнської державності як консолідуючого чинника розвитку українськогоідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства тасуспільства та української політичної нації. Форми й методи виховання базуються на українських народних традиціях, кращихукраїнської політичної нації.
Форми й методи виховання базуються на українських народних традиціях, кращихнадбаннях національної та світової педагогіки й психології.
Оскільки сучасна молодь динамічно опановує сучасні комунікаційні технології , ценадбаннях національної та світової педагогіки й психології.
створює сприятливі умови для розвитку національно-патріотичного виховання якОскільки сучасна молодь динамічно опановує сучасні комунікаційні технології , це
пріоритетної сфери соціального життя країни, підвищення його статусустворює сприятливі умови для розвитку національно-патріотичного виховання як та розвитку пріоритетної сфери соціального життя країни, підвищення його статусупотенціалу, досягнення якісно нових результатів у духовно-моральному, та розвитку
потенціалу, досягнення якісно нових результатів у духовно-моральному, патріотичному,патріотичному, трудовому, художньо-естетичному, екологічному вихованні трудовому, художньо-естетичному, екологічному вихованні молодого покоління.молодого покоління. Сучасний етап розвитку України особливо потребує
Сучасний етап розвитку України особливо потребує здійснення заходів, спрямованих наздійснення заходів, спрямованих на національно-патріотичне виховання молоді, зокрема з огляду на потребу підготовки потенційних кандидатів для прийняття нанаціонально-патріотичне виховання молоді, зокрема з огляду на потребу підготовки
потенційних кандидатів для прийняття на державну, військову службу. З цього приводудержавну, військову службу. З цього приводу було розроблено Концепцію було розроблено Концепцію національно-патріотичного виховання молоді.національно-патріотичного виховання молоді.
ЩО Ж ТАКЕ
“ХОРТИНГ-ПАТРІОТ”?
Хортинг - Патр от – нац ональна дитячоюнацька в йськово-спортивна гра, яка
культивується в Україн використовується як р зноплановий виховний зас б, що
розвиває духовн , нтелектуальн якост , формує позитивн риси характеру
(в дпов дальн сть, мужн сть, наполеглив сть), ф зичну силу, витривал сть, задовольняє нтереси д тей у вивченн р дного краю,
пам’яток стор ї культури України та св ту, формує нац ональну св дом сть,
самоствердження, поєднує в дпочинок з
спортом, сприяє вихованню в учн в кращих людських якостей.
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ГРИ.
Мета гри «Хортинг-Патріот» є формування патріотизму та любові до рідного краю як найважливіших духовно-моральних і соціальних цінностей особистості; психологічне виховання учнівської молоді; формування у них активної громадянської позиції; виховання найважливіших духовно-моральних і культурно-історичних цінностей, що відбивають специфіку формування та розвитку нашого суспільства і держави, національної самосвідомості; пропаганда здорового способу життя духовно багатої та фізично розвиненої особистості завдяки інструкторам – які є зразками мужності і жіночності, що живуть повним життям, без шкідливих звичок. |
|
Основні завдання : -інформаційно-світоглядна підготовка молоді, -допомога їй у визначенні сенсу життя; - створення конкретних умов дляпрояву активної громадянської позиції; - виховання поваги до закону; - формування і розвиток потреби удуховному житті, морально здоровому способі життя. |
Потреба в іграх пояснюється віковими особливостями дітей, їх прагненням до активної практичної діяльності, пізнання навколишнього світу, участі в житті дорослих.
Гра „Хортинг-Патріот“ – це один із різновидів дитячих ігор взагалі.
Вона є історично сформованим засобом військово-патріотичного виховання дітей та молоді, що впроваджується за методикою
хортингу як національного виду спорту України. Військово-
спортивній грі притаманні основні риси будь-якої гри для хлопців і дівчат: пізнавальний характер і різноманітність ігрових мотивів, цілей, активності дій, висока емоційність, життєрадісність.
Гра „Хортинг-Патріот“ – це практичний вид діяльності школяра, коли учасник гри нерідко потрапляє в умови, що вимагають від нього швидкої реакції, швидкого мислення, і в той же час він повинен правильно, обґрунтовано вирішувати завдання. Це спонукає його спиратися на свій досвід і досвід товаришів, на наявні знання, мобілізувати свої знання та вміння на рішення конкретного завдання, що стоїть перед командою. Поставлені завдання концентрують на собі усі зусилля гравців, спрямовують їхню думку виключно на одну мету – здобути перемогу над командою супротивника. Стикаючись із тактикою і мисленням учасників команди, яка протидіє, гравці приходять до необхідності проявляти військову хитрість, в основі якої лежить якраз ініціативність мислення. З кожною новою грою відбуваються позитивні зрушення в мисленні. При вирішенні завдань у грі все частіше приймаються більш правильні й обґрунтовані рішення, учасники виявляють усе більше вигадку і кмітливість, їхня військова хитрість і логіка зростає. У більшості ігор на місцевості, що вже були проведені, школярі здобувають знання, вміння та навички в маскуванні, тобто у пристосуванні до місцевості. Слід також підкреслити, що військово-спортивна гра „Хортинг-Патріот“ благотворно впливає на засвоєння школярами програм із загальноосвітніх предметів. У процесі гри удосконалюються знання з географії і геометрії. Виховні бесіди на військово-патріотичні теми, що проводяться під час гри, допомагають хлопцям і дівчатам більш глибоко осмислювати героїчні сторінки історії України. |
СКЛАД КОМАНДИ ТА УЧАСНИКИ
Учасниками гри є учні загальноосвітніх та професійних навчальних закладів, військових ліцеїв міст та районів України. Вік учасників – від 6 до 17 років.
Склад команди: 1 – дорослий (керівник,
Склад команди: 1 – дорослий (керівник, офіційнийофіційний представник команди, приймає
представник команди, приймає участь у суддівствіучасть у суддівстві гри), 7 – учасників гри (у
гри), 7 – учасників гри (у тому числі 3 дівчини), середтому числі 3 дівчини), серед учасників 1 капітан
учасників 1 капітан команди. Команди формуються закоманди. Команди формуються за віковою віковою ознакою. Всі юнаки і дівчата, які змагаються,ознакою. мають бути одного віку. У військово-спортивній грі– молодша вікова група – 6-7 років, 8-9 років;
«Хортинг-Патріот» діяльністю команди або окремих– середня вікова група – 10-11 років, 12-13 років;
– старша вікова група 14-15 років, 16-17 років. учасників керує командир, він віддає накази підлеглим, ставить перед ними завдання, планує та організовує їх виконання.
СКЛАД КОМАНДИ ТА УЧАСНИКИ
Всі юнаки і дівчата, які змагаються, мають бути одного віку. У військово-спортивній грі
«Хортинг-Патріот» діяльністю команди або
Склад команди: 1 – дорослий (керівник, офіційнийокремих учасників керує командир, він віддає накази підлеглим, ставить перед нимипредставник команди, приймає участь у суддівстві
гри), 7 – учасників гри (у тому числі 3 дівчини), середзавдання, планує та організовує їх виконання.
учасників 1 капітан команди. Команди формуються заНа парад, урочисті збори, зльоти учасники
гри мають приходити в парадній або
віковою ознакою. Всі юнаки і дівчата, які змагаються, військовій формі: біла сорочка або блузка,
мають бути одного віку. У військово-спортивній грі темні штани або спідниця, галстук і значок
«Хортинг-Патріот» діяльністю команди або окремих або військова польова форма з емблемою
учасників керує командир, він віддає накази підлеглим, загону, команди.
ставить перед ними завдання, планує та організовує їх виконання.
Завдання гри можна диференціювати відповідно до її змістових блоків.
Зокрема, блок «Просвітницько-виховна робота» передбачає такі завдання:
- знайомство учнів зі Збройними Силами України, бойовими шляхами військовихчастин, кораблів, з видами збройних сил і родами військ;
- участь у святкуванні пам'ятних дат;
- зустрічі з ветеранами війни;
- участь у пошуковій роботі;
- відвідування музеїв (наприклад, музею "Бойової слави").
Блок «Стройова підготовка» має завдання, спрямовані на розвиток практичних стройових умінь і навичок:
- за командою командира вміти: шикуватися в одну шеренгу, в дві шеренги і назад; шикуватися в одну колону і по три;
- здійснювати повороти: направо, наліво, кругом, напівоберти; - здійснювати рух стройовим кроком з речівкою і піснею.
Блок «Польова підготовка» передбачає завдання:
- встановити палатку;
- укласти рюкзак;
- здійснити умовну переправу через болото, по купинах;
- здійснити підйом і спуск по крутому схилу за допомогою мотузки;
- перенести потерпілого на відстань до 50 метрів;
- здійснити повітряну переправу по паралельних мотузках, проповзання.
Блок «Фізична підготовка» містить завдання, визначені відповідно до нормативів з легкої атлетики, спортивної гімнастики, акробатики, важкої атлетики.
Блок «Тактична медицина» передбачає такі завдання:
- вміти виносити пораненого з поля бою, надати першу допомогу при переломах, кровотечах, опіках, транспортувати потерпілого; - знати лікарські трави та їх застосування.
Блок «Правила дорожнього руху» містить завдання:
- знати правила дорожнього руху для пішоходів і пасажирів, велосипедистів, жести регулювальника, сигнали світлофора, дорожні знаки;
- знати марки і призначення автомобілів;
- знати правила проїзду на перехресті, вміти визначати намічений «основний шлях» руху.
Блок «Пожежна підготовка» має наступні завдання:
- знати правила пожежної безпеки у житлових будинках, школах;
- уміти застосовувати первинні засоби пожежогасіння;
- вміти прокласти пожежну рукавну лінію, долати перепони, користуватися вогнегасником.
ТРАДИЦІЇ ГРИ “ХОРТИНГ-ПАТРІОТ”
– вшанування ветеранів війни та праці;
– святкування Дня фізичної культури і спорту;
– вшанування днів військової та козацької слави України;
– привітання чоловіків та юнаків з Днем захисника Вітчизни;
– вшанування Дня незалежності України та Дня конституції України;
– участь у мітингах, присвячених Дню Перемоги у Великій ВітчизнянійВійні та покладання вінків до пам’ятників загиблим воїнам тощо.
У процесі гри використовується державна символіка України, емблеми Збройних Сил України, атрибутика військово-спортивної гри
«Хортинг-Патріот», краєзнавчими матеріалами про Україну та її певні райони, де проводиться гра, і тим самим прищеплюється учням любов до Батьківщини, надаються географічні й історичні знання про даний регіон.
ЗАВДАННЯ ЗМІСТОВИХ БЛОКІВ, ТРАДИЦІЇ ТА РИТУАЛИ ВІДОБРАЖЕНО В СВОЄРІДНИХ ЕТАПАХ САМОЇ ГРИ «ХОРТИНГ-ПАТРІОТ» – ЇЇ КОНКУРСАХ.
1 етап: «Перша медична допомога».
2 етап: «Військове багатоборство» – метання гранати на дальність іна влучність, стрільба з пневматичної гвинтівки, конкурс екіпірування (одяг, взуття, бронежилет, каска, саперна лопатка, фляга).
3 етап: «Сильні і спритні» – підтягування на перекладині (хлопці),згинання і розгинання рук в упорі лежачи, піднімання тулуба в сід, спринт 60 і 100 м; лазіння по линві, стрибки через скакалку, крос 800 і 1000 м.
4 етап: «Ерудит» – інтелектуальний конкурс на знання історії України, оздоровчихтрадицій, правил дорожнього руху, етичної поведінки, безпеки життя тощо.
5 етап: «Основи самозахисту» – демонстрація прийомів хортингу.
6 етап: «Тактична топографія» – орієнтування на місцевості, облаштування засідок,спостереження.
7 етап: «Командна військово-спортивна смуга перешкод».
8 етап: «Переправа» – лазіння між деревами, переправа через річку, робота змотузками, страхування товариша тощо.
9 етап: «Спортивний хортинг» – змагання за правилами спортивного хортингу(для окремих учасників).
10 етап: «Розбирання і збирання автомата АК-74» – конкурс проводиться на час,його проходить кожний учасник команди.
11 етап: «Конкурс строю і патріотичної пісні».
12 етап: «За Україну» – колективна військова гра, що передбачає взяття висоти,захват прапора команди суперника.
Після дванадцяти етапів (проведення усіх конкурсів) проводиться підбиття підсумків та нагородження переможців гри «Хортинг-Патріот» у особистому та командному заліку,
розсилаються інформаційні листи, результати змагань і подяки
директорам навчальних закладів. Щороку конкурси, їх зміст, правила суддівства в конкурсах можуть удосконалюватися; арсенал вимог у конкурсах – розширюватися.
Для підготовки до гри при навчальних закладах можуть створюватися гуртки «Хортинг-патріот».
Гурток «Хортинг-патріот» реалізує свої завдання за допомогою конкурсів, оглядів, естафет, змагань, вікторин, участі в акціях милосердя та культурно-просвітницьких заходах, доброчинних та екологічних акціях, туристських спортивних походах
(пішохідні, кінні, лижні, велосипедні, водні), історико-краєзнавчих експедиціях, зустрічей з представниками козацьких громадських організацій, краєзнавцями, ветеранами бойових дій тощо.
ВІДЕОПРИКЛАДИ ГРИ.
https://youtu.be/b8UtxaFXUHk?si=PWiXx4pbvOduFOVS https://youtu.be/1q_-F4TAUmI?si=8MHo27VDIMXeSHVn https://youtu.be/TgYdGKUw1ow?si=xHknsA_xNfc-t_q6
https://youtu.be/dPi65say4ws?si=HMvihbnONCWXc13o https://youtu.be/BLVDmNNagYQ?si=5jrbyzgLEsM6CShC
Висновки. Національна дитячо-юнацька військово-спортивна гра „Хортинг-Патріот“ – це гра сміливих, спритних і дружніх, школа
справжніх патріотів України! Переможців такої потужної гри недаремно можна вітати з
успішним виступом. Сьогодні для успіху в грі школярі мають проявити характер і волю до
перемоги. Вони мають йти тільки вперед, домагатися успіхів і завжди досягати
поставленої мети. Майбутнє України за такими
цілеспрямованими і сильними, як переможці та
призери гри „Хортинг-Патріот“. У повній мірі можна тільки сказати щирі слова подяки
керівникам команд-учасниць гри за їх вагомий внесок у виховання підростаючого покоління, побажати їм педагогічного терпіння, сил і
здоров'я, а школярам – подальших успіхів у спорті та навчанні.
Дякую за увагу!