Про національно-патріотичне виховання як засіб становлення сучасного українця, адаптованого до нових умов життя. Вчитель історії та правознавства Наумчик Ольга Володимирівна. Одеський ліцей № 41 Одеської міської ради
Номер слайду 2
Національно-патріотичне виховання визначають як планомірну виховну діяльність, спрямовану на формування в учнівства національної самоідентичності й патріотизму. Немає потреби переконувати будь-кого в життєвій необхідності їх формування у шкільної юні. Згідно із Законом України «Про освіту» (2017) громадянська компетентність як ключова формується на уроках з усіх предметів, адже, за словами Анатолія Мокренка, фізиками, хіміками чи математиками стануть одиниці, а громадянами мають стати всі, бо без громадян держава просто неможлива.
Номер слайду 3
Російсько-українська війна стократ помножила виклики, що стояли перед нашою країною. Вона різко змінили парадигму й орбіту національнопатріотичного виховання – від словесно-споглядально-абстрактного до активного, дієвого, співпричетного. У вирі буремних подій сьогодення опинилися і враз стали реальними патріотами всі – від мужніх воїнів, які ціною власного життя виборюють найдорожче – саме право України на існування, її свободу, незалежність і територіальну цілісність, боронять від нової версії фашизму Європу і увесь світ, до відважних волонтерів і малесеньких українців, які раптово подорослішали і взяли на себе невластиві дітям дорослі ролі.
Номер слайду 4
Складові національно –патріотичного виховання. До народу. До мови. До історіїДо культури. ЛЮБОВ
Номер слайду 5
Завдання національно-патріотичного виховання
Номер слайду 6
У пояснювальній записці до навчальної програми з історії України зазначено, що «навчання історії спрямоване на реалізацію загальної мети, базової загальної освіти, яка полягає в розвитку та соціалізації учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів в умовах глобальних змін і викликів».
Номер слайду 7
Майже кожен урок з історії України це урок виховання патріотизму і громадянськості.8 клас: «Митрополит П. Могила, утворення Києво-Могилянської колегії», «Національно – визвольна війна 1648-1657 рр.», «Б. Хмельницький та його сподвижники», «Переяславська рада 1654 року – возз’єднання чи міждержавний договір?», «Вічний мир та його наслідки»9 клас: «Національне відродження в Україні поч.. ХІХ ст..», «Кирило. Мефодіївське братство», «Громадівський рух» 10 клас. Це вивчається період Української революції, який взагалі в радянські часи був просто викреслений з історії. Це на довгі часи забуті або спаплюжені імена М. Грушевського, С. Петлюри, Н. Махно, Є. Петрушевича, В. Винниченка, С.Єфремова та багатьох інших. 11 клас. Тема Друга світова війна і Україна, Український визвольний рух – ОУН – УПА. Особистості Є. Коновальця, А. Мельника, С. Бандери. Опозиційний рух України в 60-80 х рр.. та інші.
Номер слайду 8
Історія України, її державності – це не тільки події, а й історичні постаті, ЯКІ ВІДСТОЮВАЛИ НАЦІОНАЛЬНУ ГІДНІСТЬ НАШОГО НАРОДУ, ЙОГО ПРАГНЕННЯМАТИ ВЛАСНУ ДЕРЖАВУ - Т. Шевченко, М. Міхновський, С. Петлюра, С. Бандера, Р. Шухевич, Л. Лук’яненко, І. Кандиба, А. Горська, І. Дзюба, Л. Костенко, та ін.
Номер слайду 9
На уроках історії здобувачі освіти усвідомлюють історичну місію українського народу – ретроспективну, сучасну і прогнозують прийдешню, вивчають сотлітню героїчну боротьбу за незалежність і бойові традиції українського народу, опановують закони сучасного розвитку людства, розвивають критичне системне мислення.
Номер слайду 10
ПРИ ПРОВЕДЕННІ УРОКІВ та виховних заходів ВИКОРИСТОВУЮ ТАКІ форми НАВЧАННЯ:
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Велика роль у формуванні ідеології патріотизму у молодого покоління належить урокам та позаурочній роботі з історії. І я, як викладач історії, відчуваю відповідальність за формування в учнів почуття свідомого громадянина, патріота, людини з думками, спрямованими на розвиток демократичного суспільства в Україні і бажанням жити в такому суспільстві. Українська держава зможе розвиватися лише знаючи своє минуле, і пам’ятати ,що саме історична свідомість є вищою духовною цінністю будь-якої нації. Як писав Олександр Довженко :«Народ, що не знає своєї історії, є народ сліпців.» І такий народ завжди будуть зневажати та поневолювати.