Національно-патріотичне виховання дітей в умовах ЗДО, вплив духовності на формування свідомості особистості.

Про матеріал
Пропоную консультацію для педагогів про вплив національно-патріотичне виховання дітей в умовах ЗДО, та вплив духовного розвитку на формування свідомості особистості.
Перегляд файлу

1

 

                                            

Національно-патріотичне виховання дітей в умовах  ЗДО, вплив духовності на формування свідомості особистості.

Консультація для вихователів

Чи часто ми замислюємося над сутністю слова «духовність», яке ми сьогодні так часто вживаємо. Духовна людина, духовне виховання, духовні заняття, духовний отець…І чи має між собою зв'язок духовність і патріотизм. Перед тим як почати розмову на цю тему, потрібно з’ясувати, що ж все таки означають ці терміни?

Трактуючи сучасну українську енциклопедію, дізнаємось, що духовність – це категорія людського буття, що зумовлює його комунікативний характер, виражає здатність людини до творення культури й самотворення. З перекладу латинської мови  похідне від слова spiritus - «дух»,  означає що людина може не тільки пізнавати чи відображати навколишній світ, але й творити його;

 це духовна, інтелектуальна природа, внутрішня моральна сутність людини те, що саме  робить людину людиною.

Духовність - це стан душі, поведінка кожного з нас у надзвичайних життєвих обставинах, це наші думки, мова, вчинки, внутрішні властивості людини.

  Духовність – це внутрішній світ людини, її зв’язок з Богом.

 Загалом, духовно - моральні цінності не обов'язково пов'язані з певною системою вірувань або релігією, вони виникають з нашого зв'язку з самим собою, з іншими людьми, з  розвитку нашої особистої  системи  цінностей.

А що ж таке патріотизм? Слово «патріотизм» прийшло з грецької πατρίς, що означає «земля батька, предка», та латинською «патріа»  - батьківщина) – це громадянське почуття, змістом якого є любов до Батьківщини і готовність пожертвувати своїми інтересами заради неї, відданість своєму народові, гордість за надбання національної культури, особливе емоційне переживання своєї приналежності до країни та свого громадянства, мови, історії, традицій.

Взагалі, патріотизм починається з любові до рідної домівки, вулиці,  дитсадка, школи, свого маленького міста. До рідної природи, до братів наших менших і звісно до людей, які зустрічаються в нашому житті. Навчаючи дітей, ми пояснюємо ним, що справжній патріот не стане кидати сміття біля річки чи в парку, ламати молоді деревця чи кущі,  не буде кривдити тварин, і звичайно не  буде байдужим до біди, та втрат свого народу – адже це частина його країни.

Тому, в сучасних умовах важливу роль відіграє і розвиток патріотичної особистості, і формування духовного світогляду дитини. Адже вони тісно переплітаються.

Метою і завданням навчання духовно - морального спрямування у дошкільних закладах є формування дитини на засадах християнської моралі, плекання духовності, доброти, людяності, милосердя, чесності, працьовитості, виховання духовно багатої особистості, яка усвідомлювала б свою відповідальність перед Україною і рідним народом.

 

Однією з важливих педагогічних задач, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є виховання в дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля.

 Керуючись наказом Міністерства освіти і науки України, затверджена Концепцією національно – патріотичного виховання в системі освіти України та Заходи щодо її реалізації до 2025 року. У період війни, яку російська федерація розв’язала і веде проти України, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення  національно – патріотичного виховання дітей та формування нового українця.

Базовий компонент дошкільної освіти передбачає перехід дошкільної освіти до креативних технологій виховання і навчання, модернізацію змісту дошкільної освіти шляхом забезпечення різнобічного розвитку дітей дошкільного віку відповідно до їхніх задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, вікових особливостей, культурних потреб.  (Богуш, 2012: 12)

І перед нами, педагогами поставлена мета – виховувати наших діток справжніми патріотами з духовно – моральними цінностями.

В нашому дошкільному закладі, вже багато років поєднуються ці два напрямки виховання. Я зупинюсь саме на своїх заняттях: «Перлинки Біблії», та нашому театрі.

На заняттях з духовного виховання, я навчаю дітей любити Бога і його творіння. Цінувати, берегти і примножувати його дари. Тобто, милуватися красою рідної землі, бережно ставитись до навколишнього середовища, доглядати та піклуватися про братів наших менших, і звісно, любити ближнього свого. Закони Божі влучно переплітаються з людськими чеснотами. До прикладу деякі заповіді:

 Шануй батька твого і матір твою!

Не вбивай, не кради, не свідчи неправдиво проти ближнього твого, не пожадай нічого того, що є у ближнього твого….

З котрих виходять людські чесноти:

Доброта, чесність, правдивість, доброзичливість,  щирість, милосердя, любов…

Також, велика увага приділяється релігійним та державним святам, та пам’ятним дням , які  ми відзначаємо  в Україні!

Заняття з духовного виховання та театральна студія часто доповнюють одне одного. В нашому театрі ми маємо можливість використовувати музичний супровід патріотичного змісту, мультимедійні засоби, слухання й перегляд яких не лише  сприяє бадьорому настрою, піднесенню патріотичного духу, емоційності та радості, а й пробудженню здібностей і талантів дошкільнят.

Особливо ефективним для розвитку здібностей дітей є мультимедійний проектор – засіб, без якого немислиме майбутнє сучасного ЗДО, завдяки якому можна пропонувати нові напрями діяльності вихователя. Наприклад, вдало дібраний мультиплікаційний перегляд на теми «Я і моя родина», «Рідний край», «Моя маленька батьківщина», «Традиційний посуд», «Національні іграшки», «Рослині символи», «Національний одяг» , презентації та відео - розповіді про релігійні, державні, чи народні святата ін.

Наш театр, це велика нагода виховувати не лише моральні чесноти та збільшувати знання дітей, а ще прививати культуру поведінки, естетичний смак, театр позитивно впливає на емоційну сферу дитини, він акумулює життєву мудрість, оптимізм, енергію народу.  Театралізована діяльність є ефективним засобом педагогічного впливу на розвиток особистості дошкільника, на формування духовного світу дитини та можливість, виховати справжнього патріота!!!

Звісно все починається в сім’ї, тому для справжнього результату, важлива співпраця дитячого закладу і батьків.

І саме тому,  прислів’я : «Що посіє, те й пожнеш», є для нас  стимулом спільної  плідної праці.

 

docx
Додано
24 квітня 2023
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку