Національно-патріотичне виховання на уроках фізичної культури та в позакласній роботі
Національно-патріотичне виховання — спрямована на дітей та молодь комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім'ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов'язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.
Основними складовими національно-патріотичного виховання є:
Застосування на уроках рухливих та народних ігор, розваг, естафет, козацьких забав, спортивних ігор за спрощеними правилами сприяють вихованню патріотичних почуттів, моральних та фізичних якостей, формують свідомого громадянина України.
На мою думку, вихованню патріотичних почуттів у дітей сприяє емоційний комфорт. Тому намагаюсь створити такі умови, щоб шкільне життя учнів було цікавим і насиченим. Цьому сприяють щорічні проведення днів здоров’я, спортивних змагань між класами на паралелі, спортивних ігор до Дня українського козацтва та Збройних Сил України.
Під час проведення гурткової роботи навчаю учнів не лише співпраці, а й формую комунікативні вміння та рефлексивні навички школярів, стимулюю моральні переживання взаємного навчання, зацікавленості в успіхові товариша.
Формуванню та розвитку повноцінної особистості, гармонійної людини, патріота Батьківщини сприяє робота гуртка військово-патріотичного напрямку «Джура». Під час занять діти вивчають історію, культуру, традиції українського народу. Також залучаю дітей до волонтерської діяльності та проводжу зустрічі з військовослужбовцями.
Проведення Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл»(«Джура») сприяє формуванню в учнів позитивної мотивації до військово-патріотичного виховання, формуванню морально-вольових рис характеру, формує соціально-культурне середовище, яке виховує звички здорового способу життя, наслідування позитивного досвіду найбільш впливових особистостей, почуття гордості за їх досягнення.
Підготовка і участь учнів у Всеукраїнському конкурсі «Захисники України» дає змогу школярам поглибити знання з історії України, якомога більше дізнатися про традиції та культурну спадщину українців. Виховує молодь в дусі військових традицій, формує національну свідомість, патріотично зрілу особистість.
В своїй роботі, з метою формування національно-патріотичних почуттів , використовую такі методи:
переконання (формування впевненості в суспільній корисності діяльності з підготовки до захисту Вітчизни);
стимулювання (реалізується в різноманітних формах заохочення та змагання);
особистий приклад (діяльність вчителя, який має бути взірцем для молоді, має забезпечувати педагогічні вимоги, вміє давати доручення і перевіряє їх виконання);
самопідготовка (процес активного формування і самовдосконалення учня, виховання почуття патріотизму, яке реалізується шляхом самозобов’язання, самостійного навчання).
Анотація – рецензія
На досвід роботи з теми
Тема, над якою працює Ткаченко Валерій Володимирович , дуже важлива і актуальна в нас час. У навчальному процесі відбувается розвиток як предметів , що формують національну свідомість , так і тих , що виконують роль оздоровчоЇ функції шкільного виховання.Зараз актуальною є проблема курсу фізичного виховання, знання людини про свої фізичні здібності і методи їх вдосконалення,вміння на практиці виконувати фізичні вправи в різноманітних умовах.Валерій Володимирович працює над цією темою наполегливо і ґрунтовно ,використовуючи державну програму з фізичного виховання і впроваджуючи свої акторські програми спецкурсів ,,Техніка м'яча ", ,,Історія спорту''.Він ознайомився майже з усіма науково-практичними виданнями і ефективно використовує їх у роботі.
Досягненням у роботі Ткаченка Валерія Володимировича являється те,що він дотримується методики особистісно-орієнтованого навчання.Під час підготовки до уроку знаходить такі форми його проведення,які активізують емоційні і фізичні можливості учня,підключають його до процесу пізнання .Учитель прагне ,щоб кожна дитина відчула свою власну причетність до всього що відбувається на уроці.
Багато уваги Валерій Володимирович приділяє нетрадиційним формам проведення уроків , які надають учням змогу само реалізуватися , виявити свій інтелектуальний потенціал , що є важливим в аспекті методики особистісно-орієнтованого навчання . Детально вивчивши учнівський колектив, особливості навчального матеріалу , учитель використовує різні форми інтегрованих уроків .
Новий підхід до рішення сучасних проблем фізичного виховання учнів потребує і самих різноманітних ,нерідко нових форм і методів роботи.Щоб уникнути одноманітності форм контролю,Ткаченко Валерій Володимирович у своїй практиці створює різні види підсумкових уроків:урок-змагання ,урок-гра,урок-конкурс.
Вводячи спецкурси навчальний процес фізичного виховання ,Валерій Володимирович не намагається зробити всіх учнів великими спортсменами ,а насамперед,займається вихованням підростаючого покоління,зміцненням та збереженням здоров ‘я школярів .
Заняття фізичною культурою і спортом емоційні ,суспільно-значемі ,колективні.Вони формують цінні риси характеру.Тому виховну роботу вчитель веде систематично,ціле направлено,ці заняття сприяють залученню підростаючого покоління в суспільну працю,привчають до відповідальності перед колективом ,роблять вихованців організованими,культурними,розвиваючи естетичні потреби і смаки .
Заняття в спортивних секціях ,які проводить Ткаченко Валерій Володимирович, відвідують не тільки ті діти ,які мають здібності в певному виді спорту ,тобто досягають високих успіхів у ньому,а насамперед ті діти ,які прагнуть зміцнити і укріпити своє здоров’я і мають бажання займатися спотром ,не маючи при цьому належних здібностей і навичок і ,можливо,ніколи не досягнуть визначних успіхів у спорті .
Даний матеріал доцільно використовувати на уроках фізи