Національно-визвольний рух "Шістдесятництво"

Про матеріал
Презентація з теми "Шістдесятництво" зручно і для дистанційного навчання. Розкриваються питання: зародження дисидентського руху, поява "шістдесятників", їх вплив на піднесення нацональної свідомості, відродження української мови та ідеї незалежної України.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Національно-визвольний рух “Шістдесятництво”Мета: розкрити причини активізації національно-визвольного руху 1950 - початку 1960-х років;охарактеризувати форми та методи боротьби дисидентів;ознайомити учнів з основними постатями українського дисидентського руху, показати їх вклад в наростання національно-визвольного руху на Україні;виховувати в учнів почуття національної гідності, здорового патріотизму, гордості за тих, хто виступив на захист української історії, мови, культури, а разом з тим і права українського народу на власну державу, хто ціною власного життя протистояв тоталітарній комуністичній системі;удосконалювати навички роботи з документами: вміння аналізувати, співставляти факти та робити висновки.

Номер слайду 2

ПЛАН УРОКУ1. Причини активізації національно-визвольного руху 1950 - початку 1960-х років.2. Методи боротьби дисидентів.3. Форми діяльності дисидентів 1950 - початку 1960-х років.4. “Шістдесятництво”.5. Їх імена вкарбовані в історію України. Чи можна ототожнювати такі поняття, як дисидентство та шістдесятництво?ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ УРОКУ

Номер слайду 3

Бліц-опитування. Процес ліквідації сталінського режиму – ____________Кого було обрано першим секретарем ЦК КПУ? ___________В якому році відбулося передання Кримської області зі складу РРФСР до УРСР? _____Скасування чи пом’якшення покарання – це _______Яку сільськогосподарську культуру називали “цариця полів” за часів “відлиги”? _________6. Лютий 1956р відбувся ___________7. Пом’якшення державного контролю – це ___________8. Як називалися органи державного управління промисловістю УРСР і СРСР у 1918-1931 і 1957-1964рр? __________9. В якому році відбулася грошова реформа? _____10. Хто є основоположником практичної космонавтики? _____________________11. Безмірне звеличення особи, сліпе поклоніння – це __________12. Система управління через створення раднаргоспів – ___________десталінізація. О. Кириченка1954рамністія Кукурудзу. ХХ з’їзд КПРСлібералізація Раднаргоспи1961р. Сергій Корольов(1906-1966)“Культ особи”децентралізація

Номер слайду 4

Номер слайду 5

МЕТОДИ БОРОТЬБИ ДИСИДЕНТІВНаписання листів-протестів до керівних органів УРСР, СРСР, міжнародних організацій, урядів демократичних країн. Вивішування синьо-жовтих прапорів, розповсюдження листівок. «Самвидав»Друкування науково-публіцистичних праць критичного спрямування на гострі соціально-політичні, національні та екологічні теми. Створення правозахисних організацій. Чи могли дисиденти досягнути своєї мети у радянському суспільстві, використовуючи подібні методи. Чому?

Номер слайду 6

Форми діяльності дисидентів 1950 - початку 1960-х років1956 – 1959рр – “Реалістичний робітничий гурток демократів”(Донеччина): виступали проти мнополії КПРС на владувільні виборипередання землі селянам1959р - Українська робітничо-селянська спілка (УРСС) – перша підпільна організаціяпартійного типу в Україні повоєнного періоду, що після поразки ОУН-УПА вдаласядо ненасильницьких, правових методів здобуття незалежності(Львівщина). Лідери: 1964р - Український Національний Фронт (УНФ)- назва кількох нелегальних політичних організацій(Львів, Івано-Франківськ):незалежність України шляхом проведення референдумуу боротьбі з Москвою слід об’єднати національні рухи всієї Східної Європи Левко Лук’яненко Іван Кандиба

Номер слайду 7

Робота з документом (с 67)

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Шістдесятникиучениці 11-В класу Тищенко Олександри

Номер слайду 11

Мета:1. Оновлення радянського суспільства без критики комуністичної ідеології.2. Відродження української мови.3. Піднесення національної свідомості.

Номер слайду 12

Причини формування:1. Лібералізація суспільного життя.2. Нова хвиля українізації. Учасники руху: Нове покоління поетів і письменників.

Номер слайду 13

Учасники руху. Ліна КостенкоЄвген СверстюкІгор Світличний. Василь Симоненко. Василь Стус

Номер слайду 14

Клуб творчої молоді ‘’Сучасник’’Лесь ТанюкІван Драч. Алла Горська. Микола Вінграновський

Номер слайду 15

Клуб ‘’Пролісок’’Михайло Косів. Михайло ГориньІгор Калинець. Григорій Чубай

Номер слайду 16

Тиск влади

Номер слайду 17

Робота з документом (с 70)

Номер слайду 18

Назвіть українських дисидентів та пригадайте: з якими подіями, фактами, процесами в українській історії пов’язані ці імена. Василь Стус. Левко Лук’яненкоІгор КалинецьІван КандибаІгор Світличний. Ліна КостенкоЄвген Сверстюк. Василь Симоненко

Номер слайду 19

Лесь Танюк. Михайло Горинь. Микола Вінграновський. Михайло КосівІван Драч. Алла Горська. Григорій Чубай

Номер слайду 20

Чи можна ототожнювати такі поняття, як дисидентство та шістдесятництво?ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ УРОКУ

Номер слайду 21

Підсумок уроку Домашнє завдання. Кажуть, що без дисидентів 60-70-х не було б ні 16 липня 1990, ні, тим більше, 24 серпня 1991 року. Аргументуйте свою точку зору. Опрацювати §9. Підготуйте повідомлення про одного з шістдесятників цього періоду. Поміркуйте вдома.

Номер слайду 22

Слава Україні!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
3 грудня 2021
Переглядів
4292
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку