НАКАЗ про результати вивчення системи роботи асистента вчителя

Про матеріал
НАКАЗ про результати вивчення системи роботи асистента вчителя. Результат моніторингу діяльності асистента вчителя з учнем інклюзивного класу.
Перегляд файлу

НАКАЗ

 

            11.03.2024

с. ______________

№ 35-о

 

Про результати вивчення

системи роботи асистента вчительки

ПІП

 

 Відповідно до річного плану роботи ліцею, плану роботи атестаційної комісії І рівня, наказу по школі від  13.10.2023 № 61-а-о  «Про вивчення системи роботи вчителів, що атестуються у 2023/2024 навчальному році», з метою виявлення особливостей педагогічної діяльності, визначення позитивних якостей, «родзинки» у викладанні навчальних предметів та надання методичної допомоги при вирішенні складних педагогічних ситуацій.

  Члени атестаційної комісії ліцею протягом атестаційного періоду  вивчали роботу асистента вчителя зі шкільною документацією, якість її ведення, участь у методичній роботі ліцею, досліджували творчу роботу асистента вчителя, виявляли аспекти діяльності, які забезпечують  освітні, виховні та розвивальні показники, професійну компетентність, загальний рівень культури асистента вчителя та його громадську діяльність.

Вивчення  проводилось за такими напрямками:

  Підтримка вчителя:

  • Допомога в організації та проведенні уроків.
  • Підготовка навчальних матеріалів.
  • Виконання адміністративних завдань.

  Індивідуальна підтримка учнів:

  • Робота з окремими учнями  для пояснення матеріалу та виконання завдань.
  • Надання додаткової допомоги учням з особливими освітніми потребами.

  Організація класного середовища:

  • Підтримка порядку в класі.
  • Організація ігрових моментів та активізаційних пауз.

  Моніторинг прогресу учнів:

  • Відстеження успішності учня з ООП.
  • Ведення журналу спостережень для швидкого реагування на проблеми та досягнення учня.

  Взаємодія з батьками:

  • Контакт з батьками для інформування про прогрес учня.
  • Організація зустрічей з батьками за потреби.

  Підтримка спеціальних потреб:

  • Робота з учнем з особливими освітніми потребами.
  • Індивідуальний підхід та адаптація/модефікація матеріалів для такого учня.

      Членами атестаційної комісії при вивчені системи роботи вчителя використовувались такі методи: спостереження та аналіз уроків, позакласних заходів, перевірка шкільної документації, аналіз відомостей, статистичних даних,  бесіди з вчителем і його колегами.

    У процесі вивчення проаналізовано  стан ведення журналу спостереження, здійснено знайомство з матеріалами самоосвітньої роботи вчителя, проведено співбесіди, анкетування, проаналізовано портфоліо учня з ООП, його успіхи та досягнення.

  ПІП, спеціаліст, посаду асистента вчителя займає з 2021 року, навантаження складає  25 годин  на тиждень. Відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науко-педагогічних працівників, затвердженого Постановою КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами) протягом 2021- 2024 р. підвищила кваліфікацію  при МОІППО та інших  освітніх платформах:

 

№ сертифікату/свідоцтва

 

Дата видачі

Назва/напрям  курсів ПК

ПК № 31193118/Т 935-2024

07.03.2024

Асистенти вчителів початкової школи

https://certs.prometheus.org.ua/cert/7d88e97a2eb2409db11c2ea580cd4

03.02.2024

Школа для всіх

https://certs.prometheus.org.ua/cert/7d88e97a2eb2409db11c2ea580cd

02.02.2024

Захист людей з інвалідністю

ПК № 31193118/Т 4034 - 2023

17.11.2023

Курси підвищення вчителів початкових класів, які у 2023 – 2024 н.р. працюватимуть з учнями 3 класу

№ 823419292211465732

29.08.2023

Підтримка дітей з ООП в освітньому процесі. Партнерська взаємодія та співпраця з батьками.

 

07.08.2022

Навчання з попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів

ПК № 31193118/233-2022

22.06.2022

Організаційно – методичні засади діяльності асистентів початкової школи

ПК № 31193118/НУШ426-2021

10.10.2021

Курси підвищення кваліфікації асистентів вчителів початкових класів

 

01.08.2021

Робота вчителів початкових класів з дітьми з ООП

c9f29a6d-0c44-4c55-8442-36e779d6b1dc

02.02.2024

Захист прав людей з інвалідністю

823419292211465732

29.08.2023

Педагогічні підходи у роботі з дітьми з ООП

 

 

  Загальна кількість годин підвищення кваліфікації протягом 2021-2024 навчальних років становить 349 годин.

          В процесі вивчення системи роботи асистента вчителя проводився моніторинг навчальних досягнень учня з ООП, аналізувалась участь педагога у методичній роботі ліцею, оцінювались  дидактичні матеріали, аналізувалась ділова документація, проведено бесіди з учителями, батьками щодо якості роботи ПІП.

  Асистент вчителя в початкових класах виконує ряд важливих функцій, спрямованих на підтримку освітнього процесу і полегшення роботи вчителя. Ось ключові аспекти аналізу роботи асистента вчителя в початкових класах:

  1. Підтримка вчителя: Асистент допомагає вчителю в організації уроків, підготовці матеріалів та виконанні різних адміністративних завдань.
  2. Індивідуальна увага до учнів: Він  працює з окремим учнем, надаючи додаткову підтримку та допомогу в освоєнні навчального матеріалу.
  3. Організація класного середовища: Асистент допомагає підтримувати порядок в класі, організовує ігрові моменти та паузи для активізації учнів.
  4. Моніторинг прогресу учнів: Він  відстежує успішність учня, веде журнал спостереження, що дозволяє вчителю швидше реагувати на проблеми та досягнення учня з ООП.
  5. Взаємодія з батьками: Асистент  здійснює контакт з батьками, надаючи інформацію про прогрес учня  або організовуючи зустрічі.
  6. Підтримка спеціальних потреб: Він  допомагає учню з особливими потребами, надаючи індивідуальні підходи та матеріали.
  7. Розвиток креативності і соціальних навичок: Асистент може організовувати та сприяти розвитку креативних та соціальних навичок учня через різноманітні ігри та проєкти.

Загалом, робота асистента вчителя в початкових класах важлива для забезпечення ефективності освітнього процесу та індивідуального розвитку кожного учня.

     Результати вивчення системи роботи свідчать, що за час роботи в ліцеї  ПІП проявила себе як старанний, наполегливий педагог – відповідальна, творча особистість. Її робота здійснювалась за такими напрямками:

  Академічна підтримка:

  • Індивідуальні заняття: Асистент проводила індивідуальні заняття з учнем, спрямовані на пояснення та закріплення матеріалу, який був важким для розуміння.
  • Адаптація матеріалів: Матеріали уроків були адаптовані під потреби учня, використовуючи спрощені тексти, наочні матеріали та додаткові пояснення.

  Організаційна підтримка:

  • Структурування завдань: Завдання були поділені на менші частини з чіткими інструкціями, що полегшувало їх виконання.
  • Тайм-менеджмент: Асистент допомагала учню організувати свій час, встановлюючи чіткі часові рамки для виконання завдань.

  Соціальна підтримка:

  • Розвиток соціальних навичок: Асистент допомагала учню взаємодіяти з однокласниками.
  • Підтримувала постійний зв’язок з батьками учня.

Емоційна підтримка:

  • Консультації: Регулярні бесіди з учнем для розуміння його емоційного стану та надання необхідної підтримки.
  • Позитивне підкріплення: Використання методів позитивного підкріплення для мотивації учня та підвищення його впевненості.

   Робота асистента вчителя з учнем з особливими освітніми потребами за звітний період була спрямована на забезпечення комплексної підтримки у навчанні, соціальній інтеграції та емоційному розвитку. Значні досягнення були досягнуті завдяки адаптованим методам та індивідуальному підходу.

        У роботі, асистент вчителя спиралась  на результати вивчення психофізіологічних особливостей учня, забезпечувала особистісно-зорієнтований, проблемно-діяльнісний підходи до навчання. Враховуючи  вікові, психофізіологічні особливості, створювала умови для розвитку потенціальних здібностей  дитини з ООП, а саме:

  1. Підтримка під час уроків
    • Повторення та уточнення інструкцій: Повторювала інструкції декілька разів, використовуючи прості і зрозумілі фрази, жестову мову.
    • Використання візуальних підказок: Використовувала картинки, схеми та інші візуальні матеріали для пояснення навчального матеріалу.
  2. Індивідуальні заняття
    • Розширення словникового запасу: Використовувала  ігри, читання та розмови для розширення словникового запасу учня. Підтримувала учня у використанні нових слів у різних контекстах.
  3. Соціальна інтеграція
    • Підтримка у спілкуванні з однокласниками: Заохочувала учня до спілкування з однокласниками, допомагаючи йому формулювати фрази/склади.
    • Групові активності: Залучала  учня до групових проєктів та ігор, де він зміг практикувати мовлення у невимушеній обстановці.
  4. Навчальні матеріали
    • Адаптовані підручники та завдання: Використовувала адаптовані/модифіковані підручники та завдання, що враховують особливості мовлення учня. Наприклад, завдання з меншою кількістю тексту та більшим акцентом на візуальних елементах.
    • Аудіо та відеоматеріали: Використовувала  аудіо та відеоматеріали для полегшення сприйняття інформації. Це може включати аудіокниги, навчальні відео та інтерактивні програми.
  5. Емоційна підтримка
    • Підтримка впевненості: Хвалила учня за його зусилля та досягнення, підтримуючи його впевненість у своїх силах.

 

  1. Регулярний зворотний зв'язок
    • Контакти з батьками: Підтримувала постійний контакт з батьками учня, інформуючи їх про прогрес та труднощі, а також отримуючи зворотний зв'язок щодо роботи вдома.

  Асистент вчителя ПІП належним чином реагувала на  виклики дистанційного навчання, які істотно впливають на навчальний процес. В процесі роботи зі своїм вихованцем  дотримувалась чіткого алгоритму, який  вдало сприяв організації навчання:

  1. Спостереження та документування:
    • Регулярно спостерігає за учнем під час занять і документує  його прогрес, труднощі та успіхи.
    • Веде  щоденник спостережень, щоб відстежувати зміни в навчанні та поведінці учня.
  2. Індивідуальна підтримка:
    • Надає  індивідуальну допомогу учню під час виконання завдань, пояснюючи матеріал зрозумілою для нього мовою.
    • Підтримує учня в його зусиллях, заохочує  до самостійності та впевненості у своїх силах.
  3. Комунікація з учителем та батьками:
    • Тісно співпрацює  з учителем, обмінюється інформацією про прогрес та потреби учня.
    • Регулярно спілкується з батьками, надає  їм зворотний зв'язок і обговорює подальші кроки.
  4. Адаптація навчальних матеріалів:
    • Допомагає адаптувати навчальні матеріали відповідно до потреб учня, використовуючи візуальні, аудіальні та практичні засоби.
    • Працює над спрощенням завдань та розробкою альтернативних способів подання інформації.
  5. Соціальна інтеграція:
    • Сприяє соціальній інтеграції учня в класному колективі, організовуючи спільні заходи та вправи.
    • Підтримує позитивну атмосферу та взаємодію між учнем і його однокласниками.
  6. Емоційна підтримка:
    • Завжди  чуйна до емоційного стану учня, надає  йому підтримку у складних ситуаціях.
    • Допомагає  учню розвивати навички саморегуляції та стресостійкості.

Рекомендації атестаційної комісії

  1. Подальший професійний розвиток:
    • Продовжувати участь у професійних тренінгах та семінарах.
    • Вдосконалювати знання з методик навчання та роботи з учнями з особливими освітніми потребами, вдосконалювати навички володіння ІКТ.
  2. Розширення обов'язків:
    • Розглянути можливість залучення асистента до планування навчального процесу та розробки навчальних матеріалів.

 

Висновок

   Асистент вчителя ПІП продемонструвала належний рівень професіоналізму та компетентності у своїй роботі. Її діяльність позитивно впливає на навчальний процес та розвиток учня. Атестаційна комісія рекомендує продовжити роботу з асистентом та сприяти його подальшому професійному розвитку. Атестувати на відповідність займаній посаді та підтвердження 11 т.р.

Виходячи з вищенаведеного,

 

НАКАЗУЮ:

1. Відзначити систему роботи асистента вчительки ПІП, як таку, що є результативною та відповідає належному рівню.

2. Асистенту  вчительці  ПІП:

  1. Підготувати творчий звіт про роботу в атестаційний період

до 25.03.2024 р.

  1. Ширше практикувати використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі

постійно

2.3.Впроваджувати формувальне оцінювання, самооцінювання, взаємооцінювання.

                                                                                                                                          Постійно

2.4. Вдосконалювати  знання за напрямом «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами».

Постійно

3. Контроль за виконанням наказу покласти на ЗДНВР

 

 

 

Директорка                                                                        

 

 

 

З наказом ознайомлені:  

 

 

 

docx
Додано
22 липня
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку