|
|
ЗАТВЕРДЖУЮ Директор Новофедорівського ліцею Коблівської сільської ради (назва закладу освіти)
____ ________ (підпис) (прізвище, ініціали)
|
РІЧНИЙ ПЛАН *
роботи соціального педагога
Жучкової Наталії Іванівни
Новофедорівський ліцей Коблівської сільської ради
на 2023-2024 навчальний рік
Вступ
В умовах війни в системі освіти, основним є питання психологічної підтримки і особистісно-орієнтований підхід до кожного учасника навчально-виховного процесу, значно підвищилася роль і відповідальність психологічної служби школи. Водночас його діяльність набуває нових рис. І природно, що кожний із нас намагається побудувати свою роботу відповідно до нових вимог. А це означає, що має бути засвоєна ціла низка нових методичних рішень. Зокрема варто приділити необхідну професійну увагу кожному учневі, визначити зміст, форму роботи, орієнтованої на психічний стан дитини з урахуванням її унікальності та самобутності. Здійснювати співробітництво з учителем і батьками, щоб, з одного боку, відповідно впливати на умови навчання дитини з урахуванням її особливостей і можливих перспектив, а з іншого – контролю емоційного стану.
Річний план роботи соціального педагога складений на основі:
роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році»;
методичних матеріалів Міністерства освіти та науки України, обласних та
місцевих ланок освіти;
І. Аналітична частина
Основною методичною проблемою попереднього навчального року було
«Формування в учнів навичок здорового способу життя». Заходи в моїй роботі були спрямовані на збереження здоров’я, створення умов для гармонійного розвитку особистості. Проводилась робота по згуртуванню учнівських колективів , просвітницька робота серед батьків, учнів, педагогічного колективу.
Особливу увагу звертала на профілактику шкідливих звичок. В рамках проведення тижня здоров’я пройшли класні виховні години «Твоє здоров’я в твоїх руках», «Шкідливі звички, як з ними боротися», виставка літератури «СНІД- чума ХХІ ст», година спілкування «СНІД. Не спалюй свого майбутнього». Відбулися перегляди відеоматеріалів учнями згідно вікових категорій.
На початку кожного навчального року складаю соціальний паспорт ліцею, який переглядаю і доповнюю на початку ІІ семестру. В закладі створено банк даних на дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування та пільгових категорій. Під особливою увагою соціального педагога знаходяться учні-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, ці категорії дітей отримують матеріальну допомогу на придбання шкільної або спортивної форми, 100 % учнів-сиріт та позбавлених батьківського піклування забезпечені літературою, організоване безкоштовне харчування для цих учнів, кожен учень-сирота має єдиний квиток.
З метою виявлення найбільш соціально-незахищених сімей в школі організовано обстеження матеріально-побутових умов сімей, що знаходяться під опікою.
Тісно співпрацюю з класними керівниками для виявлення проблем в сім’ях та надання своєчасної допомоги.
Мною було взято на контроль учнів, схильних до девіантної поведінки. З ними проводила індивідуальні бесіди, консультації та заняття з використанням арт-терапевтичних методів для зниження рівня агресії. Разом з класними керівниками та педагогом – організатором, учнів «групи ризику» залучаємо до участі в різних шкільних та класних міроприємствах. В рамках цієї роботи було проведено перегляд фільму «Життя за гратами» та бесіди за участі представників нової поліції «Закон і порядок». Проведено індивідуальні консультації батьків неповнолітніх, схильних до девіантних проявів, відвідано їх вдома.
Велася роз’яснювальна робота серед здобувачів освіти, батьків, вчителів щодо попередження проявів насилля через використання соціальних мереж, виготовлення буклетів.
Надавала консультаційну та профілактичну допомогу сім’ям ВПО, учасникам навчально-виховного процесу: бесіди, арттерапевтичні заходи та просто людську повагу та розуміння до емоцій людей.
ІІ. Цілепокладаюча частина
В наступному 2023-2024 навчальному році буду продовжувати працювати над формуванням навичок здорового способу життя в учнів. Основними завданнями буде:
Тема, над реалізацією якої працює ______________ ліцей: «Виховання національної гідності та патріотизму».
Тема, над реалізацією якої працює соціальний педагог:
Мета: забезпечення соціально-правового захисту учнів школи та попередження впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.
Завдання: сприяти успішному вирішенню учнями власних проблем, створенню здорового мікроклімату в колективі, захисту інтересів особи та
реалізації здібностей кожного.
Склад психологічної служби закладу освіти:
Гуска Г.М.- практичний психолог
Жучкова Н.І.- соціальний педагог
Білик К.О.- логопед
ІІІ. Змістова частина
№ з/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін проведення |
Цільова група/ аудиторія |
Відмітка про виконання
|
||||||||||
1. |
Діагностика |
|
||||||||||||
1.1 |
Соціальна паспортизація класів, ліцею (виявлення категорійних учнів та сімей). |
Вересень – жовтень |
1-10 класи
|
|
||||||||||
1.2 |
Щорічний громадський огляд стану навчання, виховання, оздоровлення дітей-сиріт, дітей, які залишилися без піклування батьків, дітей-інвалідів та дітей з проблемних сімей |
10.09–01.10.2023 |
Учні 1-10 класів пільгових категорій,
|
|
||||||||||
1.3 |
Відвідування уроків з метою спостереження за учнями, що потребують соціально-педагогічного супроводу. |
Протягом року (за потребою) |
Учні 1-10 класів,
|
|
||||||||||
1.4 |
Дослідження умов життя дітей сиріт, напівсиріт, дітей з неблагополучних сімей.
|
Протягом навчального року (за потребою) |
Учні 1-10 класів з особливими потребами та обмеженими можливостями, батьки, медпрацівник |
|
||||||||||
1.5 |
Спостереження за тимчасово переміщеними учнями. |
Протягом року |
ВПО |
|
||||||||||
1.6 |
Виявлення дітей «групи ризику» (методика М.Рожков, М.Ковальчук) |
жовтень |
8 кл. |
|
||||||||||
1.7 |
Соціометрія (автор Дж. Морено) |
жовтень |
5 клас |
|
||||||||||
1.8 |
Анкета для учнів «Насилля та його прояви» |
листопад |
7 клас |
|
||||||||||
1.9 |
Анкета « Взаємини в сім”ї» |
грудень |
6 кл. |
|
||||||||||
1.10 |
«ДДО» Диференційно-діагностичний опитувальник (ДДО) Є.О.Клімовa Методика призначена для відбору на різні типи професій |
лютий |
9, 11 кл. |
|
||||||||||
1.11 |
Анкетування «Визначення рівня обізнаності з проблемою торгівлі людьми» |
Березень |
10 кл. |
|
||||||||||
1.12 |
|
Протягом року |
ЗО |
|
||||||||||
2. |
Профілактика, у тому числі розвиток соціальних навичок |
|||||||||||||
2.1 |
Формуванню у здобувачів освіти відповідальної поведінки, культури здорового способу життя, попередженню конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, Вправа «Кроти» |
25.09-29.09
|
1-4 кл.
|
|
Протягом року |
Учні 1-11 класів
|
||||||||
2.2 |
Профілактичні бесіди з протидії булінгу у школі:
|
Протягом року Жовтень
Листопад Листопад
Грудень
Лютий
|
5-7 кл.
8 кл. 2 клас
9-10 кл.
|
|
||||||||||
2.3 |
Бесіди щодо підвищення обізнаності з проблем торгівлі людьми:
|
жовтень
Листопад
|
10 кл.
9 кл.
|
|
||||||||||
2.4 |
Профілактики тривожності і страху в період воєнних дій:
|
Протягом року |
Педагоги, ЗО 1-10 клас, батьки |
|
||||||||||
2.5 |
|
Протягом року |
8 кл.
|
|
||||||||||
2.6 |
Проведення просвітницьких заходів щодо формування здорового способу життя у школярів:
|
Протягом року
Квітень |
ЗО 1-10 кл.
ЗО 5-10 кл. |
|
||||||||||
2.7 |
Попередження насильства в сім’ї та школі. Акція «16 днів проти насильства»:
|
25 листопада- 10 грудня |
7 клас
3 кл.
9-10 кл. |
|
||||||||||
2.8 |
Профілактичні заняття з безпечної поведінка підлітків в інтернеті:
|
Протягом року
Протягом року |
7 кл.
9 кл. |
|
||||||||||
2.9 |
Профілактична робота з учнями, батьками учнів, які схильні до пропусків занять та порушень поведінки. |
Протягом року (за потребою) |
|
|
||||||||||
2.10 |
Проведення профілактичних бесід із залученням спеціалістів ЮП, ССД. |
Протягом року (за потребою) |
|
|
||||||||||
2.11 |
Соціально-педагогічна та психологічна допомога сім’ям з дітьми в період військового конфлікту.
|
Протягом року (за потребою) |
Всі учасники навчального процесу. |
|
||||||||||
3. |
Навчальна діяльність |
|
|
|
||||||||||
3.1 |
--- |
|
|
|
||||||||||
4. |
Консультування
|
|
|
|
||||||||||
4.1 |
Індивідуальні та групові консультації батьків, вчителів з питань соціальної адаптації дітей до школи, нових умов навчання. |
Вересень
|
Батьки, вчителі |
|
||||||||||
4.2 |
Консультативна підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та їх опікунів. |
Протягом року |
Опікуни
|
|
||||||||||
4.3 |
Надання рекомендацій щодо поліпшення стосунків «Учні-учні». |
За запитом |
ЗО |
|
||||||||||
4.4 |
Надання рекомендацій щодо поліпшення стосунків «Учні-батьки». |
За запитом |
ЗО, батьки |
|
||||||||||
4.5 |
Надання рекомендацій щодо поліпшення стосунків «Учні-педагоги». |
За запитом |
ЗО, педагоги |
|
||||||||||
4.6 |
Консультації для учнів, батьків та педагогів за результатами діагностики. |
За запитом |
ЗО, батьки, педагоги |
|
|
Батьки,вчителі
|
||||||||
4.7 |
Соціально-педагогічна допомога учням , що мають проблеми в навчанні та поведінці. |
Протягом Року |
ЗО |
|
|
|||||||||
4.8 |
Індивідуальні та групові консультації з учнями «групи ризику» |
Протягом року |
ЗО |
|
||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
4.9 |
Консультації для внутрішньо-переміщених осіб (ВПО) та сімей члени, яких були чи наразі знаходяться на війні. |
Протягом року |
ВПО |
|
||||||||||
4.10 |
Консультації для батьків, які виховують дитину з особливими потребами. |
Протягом року (за потребою).
|
Батьки дітей з ООП |
|
||||||||||
4.11 |
Індивідуальні та групові консультації з питань професійного самовизначення та подальшого навчання в закладах освіти.
|
Протягом року |
10, 9 клас |
|
|
Учні 9-х класів |
||||||||
5. |
Зв’язки з громадськістю |
|
|
|
||||||||||
5.1 |
Забезпечення норм охорони та захисту прав дітей та підлітків, представлення їх інтересів у різноманітних інстанціях. |
Протягом навчального року за потребою |
Учні 1-10 класів, в т.ч. пільгових категорій |
|
||||||||||
5.2 |
Запрошення до школи працівників громадських організацій для профілактичної роботи. |
Протягом навчального року за потребою |
Спеціалісти центру соціальної служби для сімей, дітей та молоді. |
|
||||||||||
5.3 |
Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками.
|
Протягом навчального року за потребою |
Батьки, учні
|
|
|
Учні, батьки/опікуни |
||||||||
5.4 |
Співпраця з Поліцією |
Протягом навчального року (за потребою) |
Поліція |
|
|
|
||||||||
5.5 |
Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром. |
Протягом навчального року (за потребою) |
ІРЦ |
|
||||||||||
5.6 |
Попереднє знайомство з навчальними закладами, що обрали діти, випускники, соціально-незахищених категорій.
|
Протягом року |
Навчальні заклади |
|
||||||||||
6. |
Просвіта |
|
|
|
|
|
||||||||
6.1 |
Систематичне висвітлювання актуальної інформації для батьків :
|
Протягом року |
Батьки |
|
||||||||||
6.2
|
Робота з учнями: Формування правової культури серед учнів:
Заняття з елементами тренінгу «Знай свої права, дитино!». |
Жовтень |
Учні 5-10 класів |
|
||||||||||
Проведення просвітницьких заходів щодо попередження насилля, булінгу та кібербулінгу серед учнів : Заняття з елементами тренінгу « Будь толерантним»
|
Протягом року
Вересень Листопад Грудень Лютий
Березень |
ЗО ліцею |
|
|||||||||||
Профорієнтаційна просвіта учнів:
|
Січень |
9-10 кл. |
|
|||||||||||
Знайомство з власною особистістю, засвоїти поняття «спілкування». |
Протягом року |
1-4 кл. |
|
|||||||||||
Ознайомити з поняттям стрес, емоції , почуття, настрій, навчити засобами керування емоціями. |
Протягом року |
5-10 кл. |
|
|||||||||||
Готуємось до 5 класу :
|
Квітень |
ЗО 4 кл. |
|
|||||||||||
Індивідуальна соціально-перетворювальна робота з учнями схильними до асоціальної поведінки, через проведення виховних просвітницьких заходів. |
Протягом року |
ЗО «групи ризику» |
|
|||||||||||
6.3 |
Робота з учителями:
|
Вересень
Вересень |
Вчителі
Класні керівники |
|
||||||||||
Ознайомлення з матеріалами посібника «Коли світ на межі змін. Стратегія адаптації»:
«Вправи для саморегуляції та заземлення».
|
Протягом року
|
Вчителі |
|
|||||||||||
7.
|
Організаційна робота |
|||||||||||||
7.1 |
1. Складання плану роботи на рік, місяць. |
Вересень, щомісячно |
|
|
||||||||||
7.2 |
2. Оформлення та поновлення документації по соціально-педагогічному супроводу навчально-виховного процесу. |
вересень, протягом навчального року |
|
|
||||||||||
7.3 |
Складання методичних рекомендацій для батьків. |
Протягом року |
|
|
||||||||||
7.4 |
Перегляд бази даних дітей. |
Січень |
|
|
||||||||||
7.5 |
Оформлення інформаційного куточку психологічної служби школи. |
Протягом навчального року |
|
|
||||||||||
7.6 |
Робота в бібліотеці , самопідготовка. |
протягом навчального року |
бібліотека |
|
||||||||||
7.7 |
Розробка та підготовка дидактичних матеріалів для діагностичних обстежень, профілактичних та корекційно-розвивальних занять: карток, фотографій, аудіо – та відео матеріалів, дидактичних ігор, роздаткового матеріалу. |
протягом навчального року |
|
|
||||||||||