Річний план роботи соціального педагога на 2023-2024 навчальний рік на 0,5 ставки

Про матеріал
Річний план роботи соціального педагога на 2023-2024 навчальний рік на 0,5 ставки
Перегляд файлу

 

 

 

 

                                                              ЗАТВЕРДЖУЮ

                Директор         Новофедорівського ліцею

                    Коблівської сільської ради

                    (назва закладу освіти)

                  

                            ____  ________

                 (підпис)  (прізвище, ініціали)

 

РІЧНИЙ ПЛАН *

роботи соціального педагога

Жучкової  Наталії Іванівни

Новофедорівський ліцей  Коблівської сільської ради

на 2023-2024 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               Вступ

 

В умовах війни в  системі освіти, основним  є питання психологічної підтримки і особистісно-орієнтований підхід до кожного учасника навчально-виховного процесу, значно підвищилася роль і відповідальність психологічної служби школи. Водночас його діяльність набуває нових рис. І природно, що кожний із нас намагається побудувати свою роботу відповідно до нових вимог. А це означає, що має бути засвоєна ціла низка нових методичних рішень. Зокрема варто  приділити необхідну професійну увагу кожному учневі,  визначити зміст, форму роботи, орієнтованої на психічний стан дитини з урахуванням її унікальності та самобутності. Здійснювати  співробітництво з учителем і батьками, щоб, з одного боку, відповідно впливати на умови навчання дитини з урахуванням її особливостей і можливих перспектив, а з іншого – контролю емоційного стану.

Річний план роботи соціального педагога складений на основі:

роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році»;

методичних матеріалів Міністерства освіти та науки України, обласних та

місцевих ланок освіти;

  •             МОНУ Наказ від 19.10.01. № 691 Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів;
  •             МОНУ Наказ від 20.04.01. № 330 Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах;
  •             МОНУ Наказ від 15.06.2004 р.№ 1/9-324 Про внесення змін і доповнень до нормативної чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів; 
  •             МОНУ Лист від 14.02.05. № 1/9 – 64 Про тривалість робочого тижня практичних психологів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів;
  •             МОНУ Наказ від 08.12.05 № 1/9 – 701 Про освітній кваліфікаційний рівень практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів;
  •             Щодо розподілу робочого часу у практичних психологів та соціальних педагогів від 26.09.12 № 1/9-683; 
  •             Лист МОН Від 30.10. 2018р. № 1/9-656 “Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей ”;
  •             Лист МОН Від 29.12.2018р. № 1/9-790 “Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашнього насильству та булінгу”;
  •             Методичні рекомендації щодо впровадження циклограм діяльності працівників психологічної служби;
  •             Матеріали для використання в роботі під час воєнних дій ;
  •             Психологічна допомога під час війни;
  •             Конвенції  ООН  «Про права дитини»;
  •             Загальної декларації прав людини.

 

 

 

 

І. Аналітична частина

Основною методичною проблемою попереднього навчального року було

«Формування в учнів навичок здорового способу життя». Заходи в моїй роботі були спрямовані на збереження здоров’я, створення умов для гармонійного  розвитку особистості. Проводилась робота по  згуртуванню  учнівських  колективів , просвітницька робота  серед батьків, учнів, педагогічного колективу.

 Особливу увагу звертала на профілактику шкідливих звичок. В рамках проведення тижня здоров’я  пройшли  класні виховні години «Твоє здоров’я в твоїх руках», «Шкідливі звички, як з ними боротися», виставка літератури «СНІД- чума ХХІ ст»,  година спілкування «СНІД. Не спалюй свого майбутнього». Відбулися перегляди відеоматеріалів учнями згідно вікових категорій.

На початку кожного навчального року складаю соціальний паспорт ліцею, який переглядаю і доповнюю на початку ІІ семестру. В закладі створено банк даних на дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування та пільгових категорій. Під особливою увагою соціального педагога знаходяться учні-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, ці категорії дітей отримують матеріальну допомогу на придбання шкільної або спортивної форми, 100 % учнів-сиріт та позбавлених батьківського піклування забезпечені літературою, організоване безкоштовне харчування для цих учнів, кожен учень-сирота має єдиний квиток.

З метою виявлення найбільш соціально-незахищених сімей в школі організовано обстеження матеріально-побутових умов сімей, що знаходяться під опікою.

Тісно співпрацюю з класними керівниками для виявлення проблем в сім’ях та надання своєчасної допомоги.

Мною було взято на контроль учнів, схильних до девіантної поведінки. З ними проводила індивідуальні бесіди, консультації та заняття з використанням арт-терапевтичних методів для зниження рівня агресії. Разом з класними керівниками та педагогом – організатором, учнів «групи ризику» залучаємо до участі в різних шкільних та класних міроприємствах. В рамках цієї роботи було проведено перегляд фільму «Життя за гратами» та бесіди за участі представників  нової поліції «Закон і порядок». Проведено індивідуальні консультації батьків неповнолітніх, схильних до девіантних проявів, відвідано їх вдома.

Велася роз’яснювальна робота серед здобувачів освіти, батьків, вчителів щодо попередження проявів насилля через використання соціальних мереж, виготовлення буклетів.

Надавала консультаційну та профілактичну допомогу сім’ям ВПО, учасникам навчально-виховного процесу: бесіди, арттерапевтичні заходи та просто людську повагу та розуміння до емоцій людей.

 

 

 

ІІ. Цілепокладаюча частина

 

    В наступному 2023-2024 навчальному  році буду продовжувати працювати над формуванням навичок здорового способу життя в учнів. Основними завданнями буде:

  •          супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативної і просвітницької роботи з батьками;
  •          посилення роботи зі здійснення профілактичних заходів у закладах освіти щодо зниження рівня вживання алкоголю та психоактивних, наркотичних речовин підлітками;
  •          посилення профілактичної роботи з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх;
  •          забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в закладі освіти та домашньому насильству);
  •          проведення просвітницько-профілактичних заходів щодо підвищення рівня знань учасників освітнього процесу з питань сексуальності людини,статевого виховання, ВІЛ/СНІДУ тощо;
  •          проведення просвітницько-профілактичних заходів з учасниками освітнього процесу щодо медіаграмотності, медіазахисту та цифрової гігієни ;
  •          надання своєчасної психологічної допомоги дітям, учителям, батькам;
  •          захист прав і свобод дитини, створення умов комфортного освітнього середовища;
  •          сприяння формуванню в учнів таких якостей як саморозвиток, самореалізація, самоповага, самооцінка, соціальна адаптованість, життєва     компетентність;
  •          сприяння формуванню професійної компетентності вчителів;
  •          сприяння підвищенню психологічної культури, соціальної компетентності школярів та особистої зрілості;
  •          психологічний супровід успішної адаптації учнів 1-х, 5-х, 10-х  класів та організації навчально-виховного процесу;             
  •          психологічна допомога вчителям, батькам, учням у виявленні та ліквідації конфліктних ситуацій між усіма учасниками  освітнього   процесу.
  •          підтримка усі учасників навчального закладу в період воєнних дій в Україні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема, над реалізацією якої працює ______________ ліцей: «Виховання національної гідності та патріотизму».

Тема, над реалізацією якої  працює  соціальний педагог:

Мета: забезпечення соціально-правового захисту учнів школи та попередження впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.

Завдання: сприяти успішному вирішенню учнями власних проблем, створенню здорового мікроклімату в колективі, захисту інтересів особи та

реалізації здібностей кожного.

Склад психологічної служби закладу освіти:

Гуска Г.М.- практичний психолог

Жучкова  Н.І.- соціальний педагог

Білик К.О.- логопед

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Змістова частина

№ з/п

Напрями діяльності  з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи

Термін проведення

Цільова група/

аудиторія

Відмітка про виконання

 

  1.

Діагностика

 

1.1

Соціальна паспортизація класів, ліцею (виявлення категорійних учнів та сімей).

Вересень –

жовтень

1-10 класи

 

 

 

1.2

 Щорічний громадський огляд стану навчання, виховання, оздоровлення дітей-сиріт, дітей, які залишилися без піклування батьків, дітей-інвалідів та дітей з проблемних сімей

10.09–01.10.2023

Учні 1-10 класів пільгових категорій,

 

 

 

 

1.3

Відвідування уроків з метою спостереження за учнями, що потребують соціально-педагогічного супроводу.

Протягом року

(за потребою)

Учні 1-10 класів,

 

 

 

1.4

Дослідження  умов життя дітей сиріт, напівсиріт, дітей з неблагополучних сімей.

 

Протягом навчального року

(за потребою)

Учні 1-10 класів з особливими потребами та обмеженими можливостями, батьки, медпрацівник

 

1.5

Спостереження за тимчасово переміщеними учнями.

Протягом року

ВПО

 

1.6

Виявлення дітей «групи  ризику» (методика М.Рожков, М.Ковальчук)

жовтень

8 кл.

 

1.7

Соціометрія (автор Дж. Морено)

жовтень

5 клас

 

1.8

Анкета для учнів «Насилля та його прояви»

листопад

7  клас

 

1.9

Анкета « Взаємини в сім”ї»

грудень

6 кл.

 

1.10

 «ДДО» Диференційно-діагностичний опитувальник (ДДО) Є.О.Клімовa

Методика призначена для відбору на різні типи професій

лютий

9, 11 кл.

 

1.11

Анкетування «Визначення рівня обізнаності з проблемою торгівлі людьми»

Березень

 10 кл.

 

1.12

 

  •     Анкета «Мій клас» (адаптована Гільбухом Ю.З., Киричуком О.В.)

 

Протягом року

ЗО

 

2.

              Профілактика, у тому числі розвиток соціальних навичок

2.1

Формуванню у здобувачів освіти відповідальної поведінки, культури здорового способу життя,

попередженню конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу,

Вправа «Кроти»

25.09-29.09

 

 

 

1-4 кл.

   

 

 

Протягом року

Учні 1-11 класів

 

2.2

Профілактичні бесіди з протидії булінгу у школі:

  •      Година спілкування «Стоп булінг».
  •      Година спілкування «Ми проти булінгу. Закони доброти».
  •     Перегляд відеоматеріалів з подальшим обговоренням «Це булінг», «Як боротися з булінгом?»
  •     Заняття з елементами тренінгу для вчителів : «Що таке булінг? Профілактика булінгу в учнівському середовищі».

 

Протягом року

Жовтень

 

 

Листопад

Листопад

 

Грудень

 

Лютий

 

 

 

        

    5-7 кл.

 

8 кл.

2 клас

 

9-10 кл.

 

 

 

2.3

Бесіди щодо підвищення обізнаності з проблем торгівлі людьми:

  •     Диспут «Поїздка за кордон, за і проти».
  •     Година спілкування«Торгівля людьми  - грубе порушення прав громадянина».

 

жовтень

 

Листопад

 

 

10 кл.

 

     9 кл.

 

 

 

 

2.4

Профілактики тривожності і страху в період воєнних дій:

  •             Навчання технікам заспокоєння

Протягом року

Педагоги, ЗО 1-10 клас, батьки

 

 

2.5

  •     Профілактична програма «Жити в злагоді з собою та іншими».

 

Протягом року

  

       8 кл.

 

 

2.6

 Проведення  просвітницьких заходів щодо формування здорового способу життя у школярів:

  •           До Всесвітнього дня без тютюну. Перегляд відеоматеріалів «Про шкоду куріння та алкоголізму».

Протягом року     

 

Квітень

ЗО 1-10 кл.

 

 

ЗО 5-10 кл.

 

2.7

Попередження насильства в сім’ї та школі. Акція «16 днів проти насильства»:

  •      Перегляд відеоматеріалів з подальшим обговоренням «Кричи. Біжи. Розкажи».
  •     Бесіда по попередженню сексуального насильства «Умій сказати «Ні»».

 

25 листопада-

10 грудня

 

      7 клас

 

 

3 кл.

 

    9-10 кл.

 

 

 

 

 

2.8

Профілактичні заняття з безпечної поведінка підлітків в інтернеті:

  •      Програма «Обережність і обачність-помічники мого життя» Іванюк К.В.
  •     Програма «Безпечна поведінка підлітків в інтернеті» Олексин.

 

 

Протягом року

 

Протягом року

      

 

 

7 кл.

 

9 кл.

 

2.9

Профілактична робота з учнями, батьками учнів, які схильні до пропусків занять та порушень поведінки.

Протягом року (за потребою)

 

 

2.10

Проведення профілактичних бесід із залученням спеціалістів ЮП, ССД.

Протягом року (за потребою)

 

 

2.11

Соціально-педагогічна та психологічна допомога сім’ям з дітьми в період військового конфлікту.

  •     Програма  «Діти та війна. Навчання технік зцілення»

Протягом року

(за потребою)

Всі учасники навчального процесу.

 

3.

     Навчальна діяльність                  

 

 

 

3.1

---

 

 

 

 4.

Консультування

 

 

 

 

4.1                                        

Індивідуальні та групові консультації батьків, вчителів з питань соціальної адаптації дітей до школи, нових умов навчання.

Вересень

 

Батьки, вчителі

 

4.2

Консультативна підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та їх опікунів.

Протягом року

Опікуни

 

 

4.3

Надання рекомендацій щодо поліпшення стосунків «Учні-учні».

За запитом

ЗО

 

4.4

Надання рекомендацій щодо поліпшення стосунків «Учні-батьки».

За запитом

ЗО, батьки

 

4.5

Надання рекомендацій щодо поліпшення стосунків «Учні-педагоги».

За запитом

ЗО, педагоги

 

4.6

Консультації для учнів, батьків та педагогів за результатами діагностики.

За запитом

ЗО, батьки, педагоги

 

 

 

 

Батьки,вчителі

 

4.7

Соціально-педагогічна допомога учням , що мають проблеми в навчанні та поведінці.

Протягом

Року

ЗО

 

 

4.8

Індивідуальні та групові консультації з учнями «групи ризику»

Протягом року

ЗО

 

 

 

 

 

 

4.9

Консультації для внутрішньо-переміщених осіб (ВПО) та сімей члени, яких були чи наразі знаходяться на війні.

Протягом року

ВПО

 

4.10

Консультації для батьків, які виховують дитину з особливими потребами.

Протягом року (за потребою).

 

Батьки дітей з ООП

 

4.11

Індивідуальні та групові консультації з питань професійного самовизначення та подальшого навчання в закладах освіти.

 

Протягом року

10, 9 клас

 

 

Учні 9-х класів

5.

Зв’язки з громадськістю

 

 

 

5.1

 Забезпечення норм охорони та захисту прав дітей та підлітків, представлення їх інтересів у різноманітних інстанціях.

Протягом навчального року за потребою

Учні 1-10 класів, в т.ч. пільгових категорій

 

 

5.2

 Запрошення до школи  працівників громадських організацій для профілактичної роботи.

Протягом навчального року за потребою

Спеціалісти центру соціальної служби для сімей, дітей та молоді.

 

 

 

 

5.3

Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками.

 

Протягом навчального року за потребою

Батьки, учні

 

 

 

 

 

 

Учні, батьки/опікуни

5.4

Співпраця з Поліцією

Протягом навчального року (за потребою)

Поліція

 

 

 

5.5

Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром.

Протягом навчального року (за потребою)

ІРЦ

 

5.6

Попереднє знайомство з навчальними закладами, що обрали діти, випускники, соціально-незахищених категорій.

 

Протягом року

Навчальні

заклади

 

6.

Просвіта

 

 

 

 

 

6.1

Систематичне висвітлювання актуальної інформації для батьків  :

  •     Відповідальність батьків за збереження здоров’я дітей.
  •      Мова дорослого-взірець для наслідування.
  •      Виховання дитини любов’ю.
  •     Психологічні особливості підлітків.
  •      Жорстокість серед школярів.
  •      Роль сім’ї у вихованні школярів.
  •      Як безпечно пережити воєнний час.

Протягом року

Батьки

 

 

 

6.2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Робота з учнями:

Формування правової культури серед учнів:

  •             Ознайомлення учнів з Конвенцією ООН про права дитини.

Заняття з елементами тренінгу «Знай свої права, дитино!».

 

Жовтень

 

Учні 5-10 класів

 

 

 

 

Проведення просвітницьких заходів щодо попередження насилля, булінгу та кібербулінгу  серед учнів :

Заняття з елементами тренінгу

« Будь толерантним»

  •             Заняття «СТОП! Булінг»
  •     Інтерактивне заняття «Скажи - “НІ!” булінгу».

Протягом року

 

Вересень

Листопад

Грудень

Лютий

 

Березень

ЗО ліцею

 

 

 

 

 

 

Профорієнтаційна просвіта учнів:

  •             Інформування про Всеукраїнський проєкт з профорієнтації та побудови кар’єри «Обери професію своєї мрії». 

Січень

9-10 кл.

 

Знайомство з власною особистістю, засвоїти поняття «спілкування».

Протягом року

1-4 кл.

 

Ознайомити з поняттям  стрес, емоції , почуття, настрій, навчити засобами керування емоціями.

Протягом року

5-10 кл.

 

Готуємось до 5 класу :

  •             Поради  «Попереду 5 клас».

Квітень

ЗО 4 кл.

 

Індивідуальна соціально-перетворювальна робота з учнями схильними до асоціальної поведінки, через проведення виховних просвітницьких заходів.

Протягом року

ЗО «групи ризику»

 

6.3

 Робота з учителями:

 

Вересень

 

Вересень

 

Вчителі

 

Класні керівники

 

Ознайомлення з матеріалами посібника «Коли світ  на межі змін. Стратегія адаптації»:

  •      «Стрес в роботі вчителя».
  •      «Розуміння дитячого стресу».
  •     «Інструменти комунікації вчителя та дітей в стресових ситуаціях».
  •     Диспут «Безпечні та відновлюючи форми роботи з дітьми».
  •      «Менеджмент складних ситуацій: булінг».

 «Вправи для саморегуляції та заземлення».

  •      «Вправи для пошуку ресурсу».

Протягом року

 

 

Вчителі

 

7.

 

Організаційна робота

7.1

1. Складання плану роботи на рік, місяць.

Вересень,

щомісячно

 

 

 

 

7.2

2. Оформлення та поновлення документації по соціально-педагогічному супроводу навчально-виховного процесу.

вересень,

протягом навчального року

 

 

 

 

7.3

Складання методичних рекомендацій для батьків.

Протягом року

 

 

7.4

 Перегляд бази даних дітей.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Січень

 

 

7.5

Оформлення  інформаційного куточку психологічної служби школи.

Протягом навчального року

 

 

7.6

Робота в бібліотеці , самопідготовка.

протягом навчального року

бібліотека

 

7.7

Розробка та підготовка  дидактичних  матеріалів для діагностичних  обстежень, профілактичних та корекційно-розвивальних  занять: карток, фотографій, аудіо – та  відео матеріалів, дидактичних  ігор,  роздаткового  матеріалу.

протягом навчального року

 

 


 

docx
Додано
23 липня
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку