Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 44
Миколаївської міської ради Миколаївської області
Н А К А З
м. Миколаїв № _____
08.2019
Про організацію інклюзивного
навчання в школі
На підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 15. 08. 2011 р. № 872 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладів», наказу МОН № 609 від 08.06.2018 року «Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти», листа МОН № 1/9-498 від 05.08.2019 «Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р.», витягів з протоколів засідань інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) м. Миколаєва та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільстві,
НАКАЗУЮ:
-
Відкрити з 02.09.2019 року клас з інклюзивною формою навчання у 3-Б класі
-
Призначити асистентом учителя _____________, вчителя початкових класів.
-
Організувати роботу команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у складі:
__________, заступник директора з навчально-виховної роботи;
__________, практичний психолог;
______________,класний керівник 3-Б класу;
__________, асистент учителя;
______________, вчитель допоміжної школи, логопед.
-
Класному керівнику, вчителю початкових класів _____________:
-
Забезпечити особистісно зорієнтований підхід до організації освітнього процесу, враховуючи особливі освітні потреби учнів.
-
Здійснювати оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими потребами згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальною навчальною програмою.
-
Залучати дітей з особливими освітніми потребами до позакласних та позашкільних заходів з урахуванням їх інтересів, нахилів, здібностей, побажань, індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності та стану здоров’я.
-
Асистенту вчителя _____________, вчителю початкових класів :
5.1. Забезпечити виконання посадових обов’язків асистента вчителя (додаток 2).
5.2. До 16.09.2019 р. спільно з класним керівником 3-Б класу, батьками дітей з особливими освітніми потребами, практичним психологом та заступником директора з навчально-виховної скласти індивідуальну програму розвитку та її виконання протягом навчального року.
5.3. Здійснювати аналіз результативності освітнього процесу та рівня навчальних досягнень учнів з ООП.
-
Практичному психологу _______________:
-
Надавати систематичну консультативну допомогу вчителю у класі з інклюзивною формою навчання у створенні сприятливих умов адаптації учнів з ООП, психологічно комфортного перебування в учнівському колективі.
-
Здійснювати психолого-педагогічний супровід дітей, які мають особливості психофізичного розвитку, проводити індивідуальну роботу, сприяти успішній адаптації до навчання та перебування в учнівських колективах а також родин, у яких виховуються діти з ООП, проводити індивідуальні консультації для батьків, тренінги.
-
Контроль за виконання даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи _______________
З наказом ознайомлені:
Директор школи ___________
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу
для роботи з учнямиз о собливими освітніми потребами
1. Загальні положення
-
Асистент учителя загальноосвітнього навчального закладу для роботи з учнями з особливими освітніми потребами призначається на посаду та звільняється з неї відповідним органом управління освіти..
-
Посаду асистента вчителя може обіймати особа з високими моральними якостями; яка має повну вищу педагогічну освіту; фізичний та психічний стан здоров'я, що дають змогу виконувати професійні обов"язки в загальноосвітньому навчальному закладі.
-
Основними напрямами діяльності асистента вчителя є адаптація змісту та методів навчання до можливостей і потреб дітей з особливими освітніми потребами; застосування під час уроків системи корекційних заходів, спрямованих на опанування дітьми з особливими освітніми потребами навчального матеріалу; захист кожної дитини з особливими освітніми потребами від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства.
-
Асистент вчителя підпорядковується безпосередньо заступнику директора з навчально-виховної роботи.
-
У своїй діяльності асистент вчителя школи керується Конституцією України; указами Президента України; законами України; рішеннями Кабінету Міністрів України; наказами та іншими нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм органів управління освітою з питань, що стосуються загальної середньої освіти; правилами і нормами з охорони праці, пожежної безпеки; статутом і правилами внутрішнього розпорядку школи; наказами та розпорядженнями директора школи; цією посадовою інструкцією.
2. Завдання та обов'язки
2.1. Разом із вчителем класу асистент вчителя здійснює соціально-педагогічний супровід дітей і особливими освітніми потребами, зокрема:
-
проводить навчальні, виховні, соціально-адаптаційні заходи, використовуючи різноманітні форми роботи та запроваджуючи ефективні форми їх проведення;
-
допомагає дітям з особливими освітніми потребами виконувати навчальні завдання;
-
залучає дітей з особливими освітніми потребами до різних видів навчальної діяльності на уроці;
в у складі групи фахівців бере участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами;
• адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.
2.2. Допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням.
2.3. Надає допомогу дітям з особливими освітніми потребами в облаштуванні робочих місць.
-
Спостерігає за дитиною з особливими освітніми потребами з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб.
-
Сприяє формуванню у дітей з особливими освітніми потребами саморегуляції та самоконтролю.
-
Співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
-
Забезпечує разом з іншими працівниками школи здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці.
-
Веде відповідну документацію.
-
Разом із вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб дітей з особливими освітніми потребами.
-
Дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію дітей з особливими освітніми потребами.
-
Сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану.
-
Стимулює розвиток соціальної активності дітей з особливими освітніми потребами, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, шляхом залучення цих дітей до участі у науковій, технічній діяльності, художній творчості.
-
Створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому для дітей.
-
Разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами, вивчає особливості діяльності та розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює їхні навчальні досягнення, виконання ними індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
-
Бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
-
Постійно спілкується з батьками дітей з особливими освітніми потребами, надає їм необхідну консультативну допомогу.
2.17. Інформує вчителя класу та батьків про досягнення дітей з особливими освітніми потребами.
3. Права Має право:
3.1. Самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, нешкідливі для здоров'я учнів.
3.2. Брати участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів загальноосвітнього навчального закладу та зборів інших органів самоврядування, в заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи.
-
Обирати форми підвищення своєї кваліфікації; навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
-
Вносити керівництву школи і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи.
3.5. Бути членом професійних спілок та інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.
3.6. Порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
4. Відповідальність
Несе відповідальність за:
4.1. Життя і здоров'я дітей з особливими освітніми потребами та інших дітей класу, дотримання їхніх прав і свобод, визначених законодавством України.
4.2. Неналежне виконання або невиконання обов'язків, визначених цією посадовою інструкцією.
-
Порушення трудової дисципліни.
-
Вчинення проступків, несумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.
-
Заподіяння матеріальної шкоди навчальному закладу.
5. Повинен знати
-
Основи законодавства України про освіту, соціальний захист.
-
Міжнародні документи про права дітей.
-
Державні стандарти освіти.
-
Нормативні документи з питань навчання та виховання.
-
Сучасні досягнення науки і практики у галузі педагогіки.
-
Психолого-педагогічні дисципліни.
-
Особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами різного віку.
-
Методи, форми та прийоми роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
-
Рівні адаптації навчального та фізичного навантаження.
5.10. Основи роботи з громадськістю та сім'єю; етичні норми і правила організації навчання та виховання дітей; вимоги до оформлення документації.
6. Кваліфікаціні вимоги
6.1. Повна вища педагогічна освіта; володіння знаннями, уміннями і навичками, необхідними для виконання функцій на посаді, яку обіймає; високий рівень професіоналізму, ініціативність, творчість; досконале володіння ефективними формами, методами роботи з дітьми з особливими освітніми потребами; загальна культура, високі моральні якості. Повинен мати розвинені комунікативні та організаційні здібності, навички розв'язання конфліктних ситуацій.
-
7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
-
Педагогічними працівниками школи.
-
Практичним психологом школи та працівниками психологічної служби міста.
-
Медичними працівниками школи та ЦМЛ.
-
Інклюзивно-ресурсним центром.
-
Педагогічною радою та радою навчального закладу.
-
Батьківським комітетом навчального закладу.
-
Батьками дітей з особливими освітніми потребами.
-
Громадськими організаціями, позашкільними та культурно-освітніми закладами.
-
Органами опіки та піклування.
-
Службами у справах дітей.
-
12. Правоохоронними органами.