Наказ про створення інклюзивного класу

Про матеріал
Наказ про створення інклюзивного класу стане у нагоді заступникам директора з навчально - виховної роботи та команді психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 44

Миколаївської міської ради Миколаївської області

 

Н А К А З

 м. Миколаїв № _____

08.2019

 

Про організацію інклюзивного

навчання в школі

 

 

На підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 15. 08. 2011 р. № 872 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладів», наказу МОН № 609 від 08.06.2018 року «Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти», листа МОН № 1/9-498 від 05.08.2019 «Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р.», витягів з протоколів засідань інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) м. Миколаєва та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільстві,

НАКАЗУЮ:

  1. Відкрити з 02.09.2019 року клас з інклюзивною формою навчання у 3-Б класі
  2. Призначити асистентом учителя _____________, вчителя початкових класів.
  3. Організувати роботу команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у складі:

            __________, заступник директора з навчально-виховної роботи;

            __________, практичний психолог;

          ______________,класний керівник 3-Б класу;

            __________, асистент учителя;

______________, вчитель допоміжної школи, логопед.

  1. Класному керівнику, вчителю початкових класів _____________:
    1.        Забезпечити особистісно зорієнтований підхід до організації освітнього процесу, враховуючи особливі освітні потреби учнів.
    2.        Здійснювати оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими потребами згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальною навчальною програмою.
    3.        Залучати дітей з особливими освітніми потребами до позакласних та позашкільних заходів з урахуванням їх інтересів, нахилів, здібностей, побажань, індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності та стану здоров’я.
  2. Асистенту вчителя  _____________, вчителю початкових класів :

5.1. Забезпечити виконання посадових обов’язків асистента вчителя (додаток 2).

5.2. До 16.09.2019 р. спільно з класним керівником 3-Б класу, батьками дітей з особливими освітніми потребами, практичним психологом та заступником директора з навчально-виховної скласти індивідуальну програму розвитку  та її  виконання протягом навчального року.

5.3. Здійснювати  аналіз результативності освітнього процесу та рівня навчальних досягнень учнів з ООП.

  1. Практичному психологу  _______________:
    1.        Надавати систематичну консультативну допомогу вчителю у класі з інклюзивною формою навчання у створенні сприятливих умов адаптації учнів з ООП, психологічно комфортного перебування в учнівському колективі.
    2.        Здійснювати психолого-педагогічний супровід дітей, які мають особливості психофізичного розвитку, проводити індивідуальну роботу, сприяти успішній адаптації до навчання та перебування в учнівських колективах а також  родин, у яких виховуються діти з ООП, проводити індивідуальні консультації для батьків, тренінги.
  1. Контроль за виконання даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи _______________

 З наказом ознайомлені:  

         

Директор школи                                                                          ___________

 

 

 


 

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

                    асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу

                      для роботи з учнямиз о собливими освітніми потребами  

 

1. Загальні положення             

  1. Асистент учителя загальноосвітнього навчального закладу для роботи з учнями    з особливими освітніми потребами призначається на  посаду та звільняється з неї відповідним органом управління освіти..
  2. Посаду асистента вчителя може обіймати особа з високими моральними якостями; яка має повну вищу педагогічну освіту; фізичний та психічний стан здоров'я, що дають змогу виконувати професійні обов"язки в загальноосвітньому навчальному закладі.
  3. Основними напрямами діяльності асистента вчителя є адаптація змісту та методів навчання до можливостей і потреб дітей з особливими освітніми потребами; застосування під час уроків системи корекційних заходів, спрямованих на опанування дітьми з особливими освітніми потребами навчального матеріалу; захист кожної дитини з особливими освітніми потребами від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства.
  1. Асистент вчителя  підпорядковується   безпосередньо  заступнику  директора  з   навчально-виховної роботи.
  2. У   своїй  діяльності   асистент вчителя   школи  керується  Конституцією   України;   указами Президента України; законами України; рішеннями Кабінету Міністрів України; наказами та іншими нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм органів управління освітою з питань, що стосуються загальної середньої освіти; правилами і нормами з охорони праці, пожежної безпеки; статутом і правилами внутрішнього розпорядку школи; наказами та розпорядженнями директора школи; цією посадовою інструкцією.

2. Завдання та обов'язки

2.1. Разом із вчителем класу асистент вчителя здійснює соціально-педагогічний супровід дітей і особливими освітніми потребами, зокрема:

  • проводить навчальні, виховні, соціально-адаптаційні заходи, використовуючи різноманітні форми роботи та запроваджуючи ефективні форми їх проведення;
  • допомагає дітям з особливими освітніми потребами виконувати навчальні завдання;
  • залучає дітей з особливими освітніми потребами до різних видів навчальної діяльності на уроці;

в у складі групи фахівців бере участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами;

 адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

2.2. Допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням.

2.3. Надає допомогу дітям з особливими освітніми потребами в облаштуванні робочих місць.

  1. Спостерігає за дитиною з особливими освітніми потребами з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб.
  2. Сприяє формуванню у дітей з особливими освітніми потребами саморегуляції та самоконтролю.
  3. Співпрацює  з  фахівцями,  які  безпосередньо  працюють з  дитиною  з  особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
  4. Забезпечує разом з іншими працівниками школи здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці.
  5. Веде відповідну документацію.
  6. Разом із вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб дітей з особливими освітніми потребами.

 

  1. Дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію дітей з особливими освітніми потребами.
  2. Сприяє  розвитку дітей  з  особливими  освітніми потребами,  поліпшенню їхнього психоемоційного стану.
  3. Стимулює розвиток соціальної активності дітей з особливими освітніми потребами, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, шляхом залучення цих дітей до участі у науковій, технічній діяльності, художній творчості.
  4. Створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому для дітей.
  5. Разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку дитини з особливими  освітніми  потребами,  вивчає  особливості  діяльності  та розвитку  дітей  з особливими  освітніми  потребами,  оцінює  їхні  навчальні  досягнення,  виконання  ними індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
  6. Бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
  7. Постійно спілкується з батьками дітей з особливими освітніми потребами, надає їм необхідну консультативну допомогу.

2.17. Інформує вчителя класу та батьків про досягнення дітей з особливими освітніми потребами.

3. Права Має право:

3.1. Самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, нешкідливі для здоров'я учнів.

3.2. Брати   участь   у   роботі   методичних   об'єднань,   нарад,   зборів   загальноосвітнього навчального закладу та зборів інших органів самоврядування, в заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи.

  1. Обирати форми підвищення своєї кваліфікації; навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
  2. Вносити керівництву школи і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи.

3.5. Бути членом професійних спілок та інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.

3.6. Порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

4. Відповідальність

Несе відповідальність за:

4.1.  Життя і здоров'я дітей з особливими освітніми потребами та інших дітей класу, дотримання їхніх прав і свобод, визначених законодавством України.

4.2. Неналежне   виконання   або   невиконання   обов'язків,   визначених   цією   посадовою інструкцією.

  1.       Порушення трудової дисципліни.
  2.       Вчинення проступків, несумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.
  3.       Заподіяння матеріальної шкоди навчальному закладу.

5. Повинен знати

  1.       Основи законодавства України про освіту, соціальний захист.
  2.       Міжнародні документи про права дітей.
  3.       Державні стандарти освіти.
  4.       Нормативні документи з питань навчання та виховання.
  5.       Сучасні досягнення науки і практики у галузі педагогіки.
  6.       Психолого-педагогічні дисципліни.
  7.       Особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами різного віку.
  8.       Методи, форми та прийоми роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
  9.       Рівні адаптації навчального та фізичного навантаження.

5.10. Основи роботи з громадськістю та сім'єю; етичні норми і правила організації навчання та виховання дітей; вимоги до оформлення документації.

6. Кваліфікаціні вимоги

6.1. Повна вища педагогічна освіта; володіння знаннями, уміннями і навичками, необхідними для виконання функцій на посаді, яку обіймає; високий рівень професіоналізму, ініціативність, творчість; досконале володіння ефективними формами, методами роботи з дітьми з особливими освітніми потребами; загальна культура, високі моральні якості. Повинен мати розвинені комунікативні та організаційні здібності, навички розв'язання конфліктних ситуацій.

  1.       7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
  2.       Педагогічними працівниками школи.
  3.       Практичним психологом школи та працівниками психологічної служби міста.
  4.       Медичними працівниками школи та ЦМЛ.
  5.       Інклюзивно-ресурсним центром.
  6.       Педагогічною радою та радою навчального закладу.
  7.       Батьківським комітетом навчального закладу.
  8.       Батьками дітей з особливими освітніми потребами.
  9.       Громадськими організаціями, позашкільними та культурно-освітніми закладами.
  1. Органами опіки та піклування.
  2. Службами у справах дітей.
  3. 12. Правоохоронними органами.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Попович Анатолій Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
31 березня 2020
Переглядів
8965
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку