Наочний посібник "На благо Землі"

Про матеріал
Матеріал містить опис наочного посібника (фартух, виготовлений з тканини зеленого і синього кольорів, що символізують рослинність і воду Землі) та способи його використання. Окремо надається розробка дидактичної гри "Коли Земля радіє, коли Земля сумує".
Перегляд файлу

 

 

Наочний посібник для дошкільнят

" На благо Землі"

(прості рішення проти зміни клімату)

Розроблений вихователем ЗДО №8

Коростишівської міської ради

Бештер О.І.

 

изображение_viber_2023-02-21_18-39-14-363.jpg

 

Актуальність теми

   Молода українська держава успадкувала тугий вузол екологічних проблем:

- неякісна вода;

- забруднення повітря;

- деградація земельних ресурсів;

- знищення лісів;

- небезпечні геологічні процеси;

- побутові відходи...

   Оскільки екологічна ситуація впливає на водні, повітряні та грунтові ресурси, що загалом відображається на нашому здоров'ї і житті, то проблема формування екологічної свідомості і культури дошкільників є начасною.

   Людина - дитя природи, а природа - це на дім. Ми маємо навчитися жити у цьому домі так, щоб у ньому завжди вистачало місця всім: і пташці у небі, і звірям у лісі, і черв'ячку у землі, і травинці, і квітці, високому дереву і малій стеблинці. І так важливо, щоб дитина уже з перших років відчула єдність з природою. А ще важливіше, щоб діти усвідомили відповідальність за власну поведінку і діяльність в природі. І щоб у цьому домі панували мир і злагода, любов і добро. Навчитися самій і навчити цього дітей. Відкрити перед ними красу навколишнього світу, а в цій красі навчити бачити духовне благородство, сердечність, і на основі цього утверджувати прекрасне в собі.

   Настане день, коли малята подорослішають. Можливо, у них з'явиться відчуття величезної радості від того, що вони - дорослі люди - здатні подарувати найменшим доглянутий світ, квіткове місто, колись посаджені разом з вихователем деревця. У цьому дарунку - тепло їхніх сердець, подяка вихователям, які допомагають пізнавати і любити навколишній світ, учать зберігати екологію заради майбутніх поколінь.

   Через дітей, які можуть це все щиро приймати, ми впливаємо на дорослих, поведінка яких має змінитися: не знищувати сьогоднішній рівень життя, а дбати про майбуття. Хочу, щоб кожна людина чула ніжну пісню лісових дзвіночків, шелест листочків, пісню жайворонка, відчувала неповторний запах землі.

Мета створення дидактичного посібника "На благо Землі"

   Розширювати знання дітей про необхідність дбайливого ставлення до природи, про можливості збереження ресурсів Землі шляхом переходу від шкідливого способу життя для природи (що веде до зміни клімату) на корисний та благотворчий, робити елементарні узагальнення та правильні висновки. Запропонувати практичний досвід по формуванню пізнавальної активності дошкільників у процесі ознайомлення з природою, розробити дидактичні ігри з даного питання.  Розвивати увагу, мислення, пам'ять, мовлення. Виховувати екологічну свідомість, чуття краси, бажання зберігати багатства Землі.

Опис посібника

   Демонстраційний матеріал: фартух, виготовлений з тканини зеленого і синього кольорів, що символізують рослинність і воду Землі. Посібник розділений на 10 частин (кишеньок) блакитного кольору (символ - чисте повітря), у кожній з яких інформація та картки з дидактичною грою з даної теми. Кожна кишенька має символічну назву, відповідно до гри, розміщеної в ній.

изображение_viber_2023-02-22_10-27-35-827.jpgизображение_viber_2023-02-22_10-27-35-902.jpg

Роздатковий матеріал: картки- символи, інформаційні, об'ємні світлини на липучках для зручного використання дітьми. Наприклад: види станцій, сортування сміття, властивості води, квіти, лікарські рослини тощо.

изображение_viber_2023-02-22_10-32-38-023.jpg

Варіанти використання

Розглядання - милування: "Цілющі скарби Землі", "Природа розкриває свої таємниці"...

изображение_viber_2023-02-22_10-38-53-691.jpg

Досліди: "Вода - рідина", "Що може вода?",  "Стан води", "Ліс - багатоповерховий дім".

изображение_viber_2023-02-22_10-48-22-042.jpg

Бесіди: "Природоохоронна діяльність людини", "Ліс - зелені легені планети", "Що означає бути бережливим та економним", "Втрати води, зумовлені нашими звичками".

изображение_viber_2023-02-22_10-51-18-570.jpg

Екологічні розваги: "У гості до зеленої країни".

Тематичні заняття: "Я навчу свою родину бути ощадливою".

изображение_viber_2023-02-22_10-58-37-868.jpg

Дидактичні ігри: "Збережемо Землю", "Зелена аптека", "Добрі вчинки", "Яка вода", "Відгадай і покажи", "Я можу..." та ін.

изображение_viber_2023-02-22_11-04-00-678.jpg

Дидактична гра "Коли Земля радіє, коли Земля сумує"

   Мета: Розширювати уявлення дітей про вплив людських вчинків на природнє довкілля, формувати стійке переконання дошкільників про необхідність збереження ресурсів планети та особистої причетності до майбутнього, до зміни клімату; спонукати до вибору моделей поведінки, орієнтованих на сталий розвиток. Розвивати пам'ять, увагу; виховувати екологічну свідомість і ощадливе ставлення до природних ресурсів.

   Матеріал: Наочний посібник "На благо Землі" (розділ: "Земля радіє, Земля сумує" та "Побутові відходи"), картки з даної теми, зображення Глобусика, кубики чорно-блакитного кольору.

Хід гри

   Знайомство з Глобусиком:

Відкрию я вам таємницю про Землю матінку-царицю.

Є у неї один син, Глобусом зоветься.

Вертиться він як Земля і завжди сміється.

   Глобусик завітав у садочок засмучений, бо не розуміє, чому його люба матуся Земля іноді буває дуже сумною, а він хоче, щоб мама була завжди радісною. Щоб допомогти Глобусику, ми скористаємося підказками Землі та кубиками. Кожного разу хтось із вас, малята, кидатиме кубик. Якщо він впаде догори блакитною стороною, відкриватимемо одну підказку про те, чому Земля радіє (картки), чорною - чому сумує. Коли відкрито всі підказки, вихователь дякує діткам від імені Глобусика  та бажає, аби вони завжди своїми вчинками лише радували Землю.

   Ускладнення: Назвати з власного досвіду вчинки людей, від яких Земля сумує чи радіє.

изображение_viber_2023-02-21_18-29-27-427.jpgизображение_viber_2023-02-22_11-22-06-812.jpg

Висновки

  Прості кроки проти зміни клімату: Ми всі можемо вплинути на такі глобальні процеси  як зміна клімату. А починати треба із повсякденних речей і своїх звичок. І поступово ми зможемо дотримуватися більш екологічного стилю життя, який допомагатиме природі відновлюватися, а нам - жити у більш здоровому і комфортному середовищі.

* Зберігаймо енергію і природні ресурси - а водночас - і кошти.

* Зменшуймо і переробляємо відходи.

* Зміцнюймо власне здоров'я, вживаймо екологічні продукти.

* Дбаймо про природні екосистеми.

* "Озеленюймо" своє пересування (велосипед, пішки).

* Купуймо товари та речі, виготовлені з екологічних матеріалів.

* Об'єднуймося з іншими людьми (толока, спільний сад, ОСББ...).

изображение_viber_2023-02-22_11-41-20-761.jpg

изображение_viber_2023-02-22_11-21-33-726.jpgизображение_viber_2023-02-22_11-21-33-964.jpg

docx
Додано
2 січня
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку