Ознайомити дітей із жанром казки, удосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння передавати під час читання різні почуття героїв твору, визначати головну думку прочитаного, уміння визначати повчальний висновок, висловлювати оцінні судження; формувати комунікативну компетентність, виховувати моральні якості розвивати пізнавальний інтерес.
Використано на уроці створення - заповнення пантбука на вивчення казки "Кам'яний горішок", який сприяє аналізу, синтезу та узагальнення змісту казки в "мальованій книжці".
ТЕМА: Народна казка- скарбничка мудрості. Українська народна казка «Кам’яний горішок»
Хід уроку
Девізом нашого уроку будуть такі слова :
Красиво читаємо,
Чітко розповідаємо,
Мовлення своє розвиваємо!
Що потрібно робити щоб урок був продуктивним?
- А щоб урок наш пройшов цікаво і був повчальним, якими ви повинні бути на уроці ?
Емоційне налаштування.
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я – творча особистість.
Я бажаю успіхів на уроці і собі, і всім однокласникам.
3. Мовленнєва розминка.
Чистомовка
Ки – ки – ки – вивчаємо казки.
Ву – ву – ву – прочитаємо нову.
На – на – на – в неї думка головна.
Іх – іх – іх – навчає розуму усіх.
- Працюємо над складовою таблицею. Зосередьте свій погляд на лінії і намагайтеся побачити склади, які записані зліва і справа. Прочитаймо їх.
Каз ка
Каз ати
Каз кар
Каз ковий
Каз очка
Каз итися Яке слово зайве ? Казитися.
Чому? (ЖИРУВАТИ, БАВИТИСЯ, бешкетувати)
ІІ.Перевірка домашнього завдання.
4. «Крісло автора»
Якими новими епізодами можна доповнити казку?
Чи правильний вибір зробила дівчинка?
5. Народна казка – скарбничка мудрості .
Вправа Сенкан до слова казка
3. Розповідає ,вчить, захоплює( втішає)
4. Казка - твір народної творчості..
5. Фантазія. ( розповідь.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Казка – народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події. Групи казок: Про тварин. Чарівні казки.
1.Самостійне читання.
С. 50
Соціальні казки – про бідних та багатих.
Побутові – про повсякденне життя.
То Соціально – побутові ? Які?
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Герої соціально- побутових казок звичайні люди . Люди, які діють в обставинах, близьких до справжнього життя. Але, потрапляючи у вигадані ситуації, вони виявляють надзвичайні якості: небачену хоробрість, дивовижний розум, нечувану жадібність. У цих казках завжди перемагають бідні, пригноблені, але чесні, мудрі, порядні й працьовиті герої. Складаючи ці казки, народ навчає нас, як треба жити, до чого прагнути. Одна з таких казок – українська народна казка «Кам’яний горішок»
1.Словникова робота
Прочитайте ліву і праву колонки та знайдіть відповідність.
Скарбниця місце або приміщення для зберігання
скарбів
Розпорядження наказ
Найпильніший уважний, зосереджений
Милостивий прихильний, ласкавий
Звиток смуга паперу , згорнена трубкою
Найвитриваліший стійкий, міцний, непохитний
2.Слухання частини казки. Аудіоказка. Прогнозування . Про що буде далі розповідатися в казці?
3.Читання вчитель - учень
4.Ланцюжком. 5.Самостійно.
7. Дитяча руханка, фізкультхвилинка "Alien Dance"
8.Аналіз змісту з вибірковим читанням :
- Назвати дійових осіб казки.( Володар, брати, селяни, воєвода. )
- Хто такий володар? ( Володар, господар, той хто стоїть на чолі держави, або йому належить власність, майно.)
- Який спадок залишив Володар своїм синам?
-Що запропонував та зробив найстарший син з горішком?
-Що вирішив середній син ?
-Кому вдалося розбити горішок, та чим все скінчилось ми прочитаємо в особах.
- Хто розбив горішок?
- Що було в кам’яному горішку?
9.ГРА «Театр»
11.Робота над змістом малюнка
- Розгляньте малюнок с. 51 Кого на ньому зображено?
- Прочитайте рядки оповідання, які проілюстрував художник.
- Доберіть синонім до слова кепкувати ( насміхатися, сміятися).
Вправа «Асоціативний кущ»
Завзятість
Наполегливість
Старанність
Витривалість
Рішучість Які риси молодшого сина
Стійкість привели до результату?
Впевненість
12. - Знайдіть в казці слова, які характеризують найменшого сина.
Такий собі горішок, та щоб я його не розбив!
Тільки шкода недокінчене діло на півдороги лишати.
Що задумає, доведе до кінця .
13.ЗБЕРЕМО «КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК»
Доберіть прислів’я, що за змістом відповідає даному твору.
Хто працює, той і урожай збирає.
Наполегливість - запорука успіху!
Велика перемога - себе перемогти.
І каші не хочу і по воду не піду.
Поспішиш – людей насмішиш.
14.Визначення головної думки .
Наполегливість – вміння продовжувати, не зважаючи на почуття навіть тоді, коли хочеться все кинути , і зупинитися лише тоді, коли цілі досягнуто.
16. Створіть пантбук до казки «Кам’яний горішок»
Головні персонажі
|
Назва твору |
Другорядні герої
|
Автор |
Найяскравіший момент
|
Жанр |
Нові слова
|
Основна думка твору |
17. Гра «Інтерв’ю». Уявіть, що ви блогер і до себе запросили на чай головного героя казки. Про що ви будете говорити?
ЧОМУ Я ХОТІЛА, щоб ви прочитали цю казку? Який досвід ви отримали?
V. Підсумок уроку
- Чим цікавий був сьогоднішній урок?
- Що вам найбільше запам’яталося?
- Який настрій панував на сьогоднішньому уроці?
-До якого висновку ви дійшли?
Самооцінювання роботи на уроці - Цеглинки LЕGО