Інтегрований урок з читання та основ здоров'я для першого класу. Цей конспект дасть можливість вдало поєднати ці два предмети. Поширить знання дітей про звичаї нашого народу, пояснить важливість дотримання українських звичаїв. Під час уроку використовуються різна форми роботи цікаві для дітей.
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ЧИТАННЯ ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я.
Тема: Народні звичаї та здоров’я. Опрацювання тексту «Хороші звичаї»
Мета: Пояснити дітям значення народних звичаїв для дотримання здорового способу життя, значення слова звичаї, важливість їх дотримання для народу; вдосконалювати навички читання, розвивати пам'ять, мислення, увагу, виховувати повагу до звичаїв та обрядів нашого народу, бережливе ставлення до власного життя, любов до книги.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
• розповідають про своє улюблене свято;
• пояснюють, що корисно для здоров’я під час святкувань, а що шкідливо;
• розказують про правила гостинності;
• називають кілька прислів’їв про здоров’я.
• переказують прочитаний текст
Обладнання і матеріали:
• Малюнки з зображенням козаків і зображенням свят - Різдва, Великодня, Нового року.
• Ватман для запису пам’ятки.
• Підручники з «Основ здоров’я» с. 110-113, «Буквар» с.149
• Зошит-практикум, с. 56-58.
Що підготувати заздалегідь:
• Разом із батьками прочитати вірш А. Костецького «У гостях». Запропонувати свої правила гостинності.
• Розпитати про звичаї та обряди які виконуються в родині.
• Необхідне обладнання і матеріали.
Орієнтовний план уроку
Організаційний момент 5 хв
Основна частина 26 хв
Підсумкове завдання 4 хв.
Усього тривалість 35 хв.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні у нас 2 уроки в одному. Ми з вами проведемо і основи здоров’я і читання. А в кінці уроку ви мені скажете чому я вирішила поєднати ці два предмети.
ІІ. Актуалізація знань (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
- Та спершу давайте пригадаємо яку казку Михайла Коцюбинського ми читали на попередньому уроці з читання? («Про двох цапків»)
- Чого вчить нас ця казка?
- А якою була попередня тема з основ здоров’я? (Неповторність людини)
- Так діти ми маємо пам’ятати що кожен з нас особливий, але ми не маємо пригнічувати когось, ображати. Поважати себе та інших. Нам треба вчитися бути особливими та поступливими, справедливими, добрими, людяними
2. Назвати тему і завдання уроку.
- Сьогодні ми з вами поговоримо про народні звичаї та здоров’я.
- Які очікування у вас від цього уроку?
- Як ви гадаєте про що ми будемо говорити?
ІІІ. Основна частина
Розглянути малюнки в підручнику нас. 110 (на дошці також малюнки з ображенням козаків.)
• Який одяг носили козаки? (Сорочки, шаровари.)
• Яка зачіска була у козаків? (Оселедець.)
• Які страви готували козаки?(Каша, куліш.)
• Що зміцнювало здоров’я козаків? (Загартовування, правильне харчування, спортивні заняття.)
- Чимало народних традиційних свят збереглися понині, і святкувати їх треба правильно, щоб не нашкодити своєму здоров’ю, а покращити його.
2. Групова робота (визначити корисні та шкідливі звички під час святкувань)(9хв)
2.1. Запросити дітей розглянути с.111 підручника і дати відповіді на запитання.
• Що корисне у святкуванні? (Веселий настрій, страви, активний відпочинок.)
• Що шкідливе під час святкування? (Переїдання, вживання шкідливої їжі, надмірне вживання солодощів.)
2.2. Об’єднати дітей у три групи. Кожна група отримує малюнок із зображенням свята — Різдва, Великодня, Нового року. Треба вирішити, що корисне для здоров’я під час цього свята і що шкідливе.
2.3. Виконати завдання в зошиті на с. 56-57.
3. Практична робота (скласти пам’ятку проведення веселого свята)(9хв)
3.1. Пригадати вірш А. Костецького «У гостях». Чому гості втекли зі свята?
(Тому що господарі їм нічого не дозволяли, вимагали подарунки.)
- Які ви знаєте правила гостинності?
- Давайте самі складемо пам’ятку «Як улаштувати веселе свято», щоб усі, хто буде у вас у гостях, залишилися задоволеними.
3.2. На дошці закріпити ватман із зображенням елементів свята. Діти пропонують, учитель записує на ватмані:
• Скласти список запрошених.
• Продумати меню. Закупити продукти.
• Підготувати конкурси та розваги.
• Прибрати у квартирі. Накрити стіл.
• З усіма гостями бути чемним, веселим, привітним.
3.3. Заповнити с. 58 зошита..
4. Робота з текстом «Хороші звичаї» 4(хв)
- Діти, а зараз я вам пропоную прочитати текст на с 149 нашого «Букварика» і сказати які звичаї радить використовувати наш підручник?
- Що змінюється навколо тебе коли ти користуєшся цими порадами? (Людям довколо тебе стає приємно, приємно і твоїм батькам за те що ти у них вихований і поважаєш інших людей)
- Діти , а чи необхідно нам дотримуватися цих звичаїв? Чому? (Так, бо це те що відрізняє нас від інших народів світу, те що робить нас особливими. Це наша народна спадщина, що формувалася багато років)
- Яких звичаїв дотримується твоя родина
5. Робота з прислів’ям (4хв)
5.1. Прочитати прислів’я на с.112 підручника. Пояснити дітям їх зміст.
5.2. Запропонувати учням інсценувати прислів’я на вибір, об’єднавшись у довільні групи. Продумати сюжет інсценування так, щоб не називати прислів’я, а глядачі змогли його вгадати.
IV. Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)(4хв)
1. Прочитати корисні поради в підручнику на с. 113.
- Чи дотримуються цих порад у твоїй сім’ї?
2. Назвати прислів’я про здоров’я.
- Яке вам найбільше сподобалося?
3. Пограти в гру «Ти молодець!»,
- Розповіси про корисні звички під час святкувань.
4. Пригадати текст «Хороші звичаї»
- Пригадайте який текст, який сьогодні читали?
- Чого він нас вчить?
5. Відповідь на питання поставлене на початку уроку
- Діти хто мені може дати відповідь на питання чому я поєднала ці два предмети в одному уроці. (Бо обидві теми розповідали нам про звичаї нашого народу, вчили нас шанувати та поважати їх)
-А що таке звичаї?