19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Наш дім — рідна хата. Виховна година.

Про матеріал

Дати дітям елементарні знання про традиційні українські будівлі; вчити дотримуватися чистоти й порядку в хаті та на подвір'ї (вимити посуд, винести сміття, накрити на стіл, підмести підлогу, нагодувати свійських тварин).

Перегляд файлу

Наш дім — рідна хата

 

 

Мета. Дати дітям елементарні знання про традиційні українські будівлі; вчити дотримуватися чистоти й порядку в хаті та на подвір'ї (вимити посуд, винести сміття, накрити на стіл, підмести підлогу, нагодувати свійських тварин).

Обладнання. Ілюстрації малюнків, картин українських хат у різних регіонах України та в різні часи; запис пісні «Смерекова хата».

Попередня робота. Принести з дому різні старої винні речі (вишиті рушники, глечики, дерев'яні ложки).

 

 

Хід заняття

 

1.   Вступ.

Про тему нашого сьогоднішнього заняття ви дізнаєтесь, прослухавши пісню «Смерекова хата».

 

(Пісня звучить у грамзапису).

 

2.    Слово вчителя. Скажіть мені, будь ласка, про що співається у пісні?(Про рідну хату).

Ось сьогодні ми з вами і поведемо мову про рідну хату. Ми дуже часто говоримо: «мій рідний дім», «моя домівка», «моя хата». Як ви вважаєте, що ми маємо на увазі, коли так говоримо і чому? Коли людина надовго від'їздить з дому, про що вона думає найчастіше?

Правильно, людина згадує свою рідну домівку. А ось якими були хати, в яких жили наші з вами бабусі та дідусі, нам з вами розкажуть екскурсоводи.

 

3.    Уявна екскурсія.

(Екскурсовод розповідає про історію української хати).

 

4.Демонстрація дидактичних матеріалів.

        Ви послухали розповідь про те, якими були хати раніше. А ось такі хати будують в селах у наші часи   (демонстрація ілюстрацій та фотографій).

        А такими бувають у містах   (демонстрація ілюстрацій).

Але якою б не була домівка, кожна людина любить її. Послухайте, як чудово писав про це Богдан Лепкий:

Любіть свою хату, хоч і небагату.

Тут ви бігали до мами дрібними ногами.

Тут ви підростали, Божий світ пізнали.

Звідси батько вас за руку вів до школи на науку.

Гей, нема то в світі краще,

Як та рідна стріха.

Тут є ваше щастя, радість і потіха.

 

5.   Бесіда.

1.     Як ви вважаєте, за що автор любить свою домівку?

2.     А за що ви любите свою хату, дім? (Розповіді учнів про свій дім, його особливості).

3.     Які хати у вас, у ваших рідних?

4.     Які   старовинні речі збереглися  у ваших домівках?

5.     Як ви дотримуєтесь чистоти в хаті? На подвір'ї?

6.     Що ви вмієте робити з хатньої роботи?

 

 

6.  Робота із прислів'ями.

Люди добрі, тепла хата, є що їсти,

є де спати  хоч зимуй.

Скрізь добре, але вдома — найкраще.

 

7.  Слово вчителя.

     Але бувають і такі помічники, як у віршах Г. Бойка. Послухайте.

                                  

Хто це зробив?

 

Татуньо мій сходив у ліс 

Сухих дровець у дім приніс.

Бабуся воду скип'ятила,

І підмела, і стіл накрила.

Тут мама стала до стола,

І всім нам чаю налила.

Для мене теж знайшлося діло:

 Я мила чашку та... розбила.


 

        Що б ви порадили дівчинці?

 

8.   Тематичне малювання на тему: «Моє подвір'я».

 

9.    Підсумок заняття.

        Що треба робити, щоб ваша хата, ваше подвір'я були найкращими?

 

docx
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку