"Наші пернаті друзі"

Про матеріал
Птахи — наші друзі, тому їх треба берегти. Завжди їх підтримувати та допомагати.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і наукиУКРАЇНи

ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ВІДДІЛ ОСВІТИ,  МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ВАСИЛЬКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

Дубовиківська середня загальноосвітня школа

52623, вул. Леніна,56 , с. Дубовики, Васильківський район, Дніпропетровська область,

(056-39)-9-74-11, e-mail: duboviki.school@gmail.com, http://www.duboviki.ucoz.ua

 

 

 

 

D:\мама\2 клас 2016_2017\Фото\Допомога птахам\DSCF8784.JPG

Підготувала

Класний керівник 2 класу

Ромашина Л. А.

 

 

 

2016 – 2017 навчальний рік


Екологічний проект:"Птахи – наші друзі".

Творча назва проекту:

«Зимуючі птахи нашої місцевості»

Напрямок: Допомога зимуючим птахам.

Підготували: юні екологи з 2 класу Дубовиківської СЗШ

Організатор проекту: Ромашина Лариса Андріївна, вчитель початкових класів, класний керівник 2 класу.

Помічники: батьки 2 класу.

Тривалість проекту: вересень - березень 2016-2017 н. р.

Актуальність нашої роботи.

Зима для птахів - найважчий час року. Під час хуртовин і сильних морозів багато пернатих гине від голоду і холоду. Через глибокий сні корм стає малодоступний для маленької пташки. Та й день короткий. За кілька годин їй потрібно знайти достатню кількість їжі, якоїї вистачило б на довгу холодну ніч. Багато людей прагнуть допомогти пернатим сусідам пережити цей важкий період, виготовляючи годівнички.

Доброю традицією для учнів початкової ланки нашої школи стала робота з благоустрою «пташиної їдальні» в шкільному дворі.

Нам захотілося дізнатися, чи достатньо птиці взимку отримують корми.

В цьому році ми, учні та батьки 2 класу, вирішили прикрасити територію школи годівницями. Це буде для птахів корисне і затишне місце проживання, а для нас - красивий куточок, який буде викликати позитивні емоції.

Ось чому свій проект ми вважаємо дуже значущим і актуальним.

Тоді ми поставили два важливих питання.

Ключове запитання: Які зимуючі птахи прилітають до нас?

Проблемне питання: Чи комфортно живеться зимуючим птахам на території нашої школи?

І висунули гіпотезу:

Якщо постійно підгодовувати зимуючих птахів, тим самим допомагаючи їм пережити холодну пору року, коли птахам складно добувати корм з-під снігу, то можна зберегти їх чисельність.

Тому і вирішили скласти план дій по турботі про пернатих і виготовити годівниці своїми руками.

                        Мета проекту:

 Привернути увагу учнів і їх батьків до природоохоронної діяльності та навчити їх її організовувати, формуючи тим самим основи екологічної культури і поповнюючи уявлення дітей про життя зимуючих птахів.

                       Завдання проекту:

1. Розширити уявлення про особливості життя зимуючих птахів нашої місцевості, про зв'язок з навколишнім середовищем, ролі людини в житті птахів;

2. Вивчити характерні ознаки зовнішнього вигляду пернатих;

3. Спостерігати за поведінкою зимуючих птахів;

4. Вивчити «зимове меню» наших пернатих сусідів;

5. Виховувати гуманне, екологічно доцільне ставлення до природи, бажання допомагати птахам у важких зимових умовах;

6. Накопичити емоційно-позитивний, морально-цінний досвід відносини з природою.

7.Формувати уявлення учнів і їх батьків про види годівниць, способи їх виготовлення з різного матеріалу;

8. Практичне виконання годівниць;

9. Відкрити нову «пташину їдальню» «Налітай-ка!»;

10. Організувати регулярну підгодівлю птахів;

11. Заразити і інших хлопців турботою про птахів, адже вони радують око своєю красою, створюючи навколо атмосферу добра і викликають позитивні емоції в оточуючих;

12.Скласти аналіз про виконану роботу за проектом і узагальнити результат.

                          Очікуваний результат:

 Учень, який має уявлення про зимуючих птахів,

 - Вміє спільно з батьками виготовити годівницю;

 - Знає, яким кормом і як підгодовувати птахів;

 - Взимку регулярно підгодовує птахів;

 - Вміє спостерігати і фіксувати спостереження в щоденнику,

 - Аналізувати власну діяльність і робити висновки;

 - Батько - активний учасник в екологічному проекті і здатний виховати у дітей любов, уважне і дбайливе ставлення до птахів.

 

У роботі над своїм проектом ми використовували різні методи дослідження:

1. Спостереження за птахами на суміжній території;

2. Знаходження і збір інформації про деякі види птахів;

3. Добірка фотоматеріалів по темі проекту;

4. Вивчення літератури;

5. Консультації у фахівців;

6. Створення та вирішення проблемних ситуацій;

Наш проект «« Зимуючі птахи нашої місцевості » допоможе учням нашої школи і іншим одноліткам створити гарний казковий світ птахів взимку.

Реалізація проекту.

Чому була обрана дана тема для дослідницької роботи?

Одного разу восени, прогулюючись по шкільному подвір'ю, ми помітили, що на території нашої школи живуть різні птахи. На кущах серед засохлої листя грають синички, по стовбурах дерев бігають повзики, купаються в піску горобці, бігають по калюжах голуби. А в прощелінах даху школи птиці ще й живуть, будують свої житла. Але птахів стало менше, і вони ведуть себе неспокійно. Тоді ми зрозуміли, що:

- Птахи прилітають до школи не випадково; птахів приваблює місце їх раннього проживання - біля школи багато дерев і чагарників, і дітей, які підгодовували птахів раніше;

 - Але діти іноді відносяться до пернатих друзів безжально - буває, що ловлять птахів, зав'язують нитками лапки, кидають в птахів палиці та пляшки, стріляють з рогаток камінням ...

Вивчивши всю значимість шкільної території для птахів, ми вирішили обстежити прилеглу територію і створити на ній красиве і корисне місце проживання і харчування птахів.

     План   наших дій:

1. Спостереження за поведінкою птахів восени.

2. Обговорення цілей і завдань.

3. Оформлення стінгазети "Дивовижний пташиний світ".

4. Малювання птахів

5. Пошук віршів, загадог про птахів

6. Виготовлення годівниць з різного матеріалу.

7. Відкриття «Пташиної їдальні».

8. Спостереження за поведінкою і підгодівля птахів на годівницях.

Етапи реалізації проекту:

1. Підготовчий етап.

Термін проведення - вересень-жовтень.

2. Основний (практичний) етап.

Термін проведення - листопад-березень.

3. Заключний етап.

  Термін проведення - квітень.

План проведення:

На першому етапі нашої роботи ми:

вересень

1. Розділилися на групи

2. Уважно спостерігали за птахами. Знаходили відповіді на питання, що цікавлять нас.

Ми зробили висновки, що з настанням холодів зникли всі комахи, насіння рослин замело снігом і тому птахам нічого їсти. Ми вирішили, що птахам треба допомагати! Потім ми звернулися до батьків, разом з ними обговорили, як можна допомогти птахам. Спільно з батьками ми вирішили організувати роботу в проекті «Зимуючі птахи нашої місцевості», спорудити для птахів їдальню.

 У класі ми обговорили основні напрямки діяльності в проекті, визначили цілі та завдання, передбачуваний результат, з'ясували можливості, визначили засоби.

Провели екологічну бесіду: "Перелітні птахи".

Мета: поглиблювати уявлення про причини відльоту птахів (зникнення основного корму, замерзання водойм, землі, відмирання вегетативних частин рослин); формувати у дітей уявлення про життя перелітних птахів нашої місцевості, виховувати пізнавальний інтерес.

• Дозвіл проблемних ситуацій:

"Що б ви зробили, якби побачили ...

- Випав з гнізда пташеня?

- Хлопчину, розоряє пташині гнізда?

- Хлопчину з рогаткою в руці?

- Пташку, що сіла до вас на підвіконня?

• Збір природного матеріалу.

• Ігри пізнавального і дидактичного циклу по ознайомленню з птахами: "Як дізнатися про птицю?", "Що за птиця?", "Підбери пташці пір'їнку".

Цілі:

 -формувати у дітей узагальнене уявлення про птахів як про живих істот, що живуть на землі, на воді, які вміють літати в повітрі і мають типову будову: дві ноги, два крила, дзьоб, пір'я; розвивати вміння встановлювати причинно - наслідкові зв'язки різного характеру;

-виховувати вміння визначати птахів за зовнішнім виглядом.

5. Прослуховували аудіозаписи з голосами птахів.

Мета: виховувати вміння розрізняти пташині голоси, долучати до світу дивного співу птахів.

6. Розучували приказки: "Будь-яка птиця своїм пером пишається", "У кожної пташки свої замашки".

7. Підготували виставку аплікацій з сухого листя і насіння: "Чудо-птах".

Жовтень

1. Підготували і провели:

• Класну годину: "Осінні турботи птахів".

Мета: уточнити знання про осінні зміни в природі, про важкі і важливі турботи птахів перед довгою зимою, виховувати дбайливе ставлення до птахів в осінній період.

• Екологічну бесіду: "Зимуючі птахи"

Мета: вчити класифікувати птахів на зимуючих (ворона, галка, горобець, синиця, снігур, голуб) і перелітних (качка, грач, стриж, ластівка) на основі встановлення зв'язку між характером корму і можливості його добування. Виховувати бажання піклуватися про птахів.

• Дидактичні ігри: "Хто де зимує?", "Розділи птахів на перелітних і зимуючих"

Мета: закріпити вміння класифікувати птахів на зимуючих і перелітних.

• Екскурсію в парк з метою спостереження за місцевими птахами.

• Анкетування батьків із теми: "Що ти знаєш про птахів і як їм допомагаєш".

Мета: уточнити, яку допомогу надають дорослі птахам.

2. Розглядали проблемні ситуації: "Про що можуть говорити птахи, що живуть в різних умовах: одна в неволі, а інша в лісі? Одна живе на всьому готовому, але в клітці, а іншій доводиться собі самій добувати корм, рятуватися від ворогів, зате вона вільна ".

3. Заготовили корм для птахів.

Завдання виконували: Новіков Іван, Патока Валентин, Безкровна Марина, Сербін Ілона, Ляскавка Олександр.

4. Склали презентацію «Зимуючі птахи нашої місцевості»

5. Провели «Урок загадок і відгадок».

Виконували: Ківаєва Аліна, Денисенко Володимир, Дубовик Оксана, Козуля Дмитро, Скрипник Кирило

6. Оформили стінгазету "Дивовижний пташиний світ".

D:\мама\2 клас 2016_2017\Фото\Допомога птахам\DSCF8802.JPG D:\мама\2 клас 2016_2017\Фото\Допомога птахам\DSCF8806.JPG

Листопад

1. Підготували і провели класну годину: "Таємниці пташиного світу".

Мета: розвивати у дітей інтерес до життя птахів, познайомити з дивовижними загадками і таємницями природи; продовжувати активізувати пізнавальні здібності дітей.

2. Розучили прислів'я: "Мала синичка, так коготок гострий", "Соловей місяць співає, а ворона круглий рік каркає", "Горобці під покрівлю, а сови на ловлю".

3. Провели виставку дитячих робіт "Пташиний світ"

4. Підібрали вірші про зимуючих птахів. Провели конкурс читців «Птахи - наші друзі»

5. Підібрали матеріал про походження назв деяких зимуючих птахів.

Виконували роботу: Ківаєва Аліна, Новіков Іван

На другому етапі нашої роботи ми:

1. Придумали ескізи різних годівниць.

2.Виготовили разом з батьками годівниці для птахів.

D:\мама\2 клас 2016_2017\Фото\Допомога птахам\DSCF8784.JPG

Виконували завдання: Козуля Дмитро, Скрипник Кирило, Патока Валентин, Боровиков Дмитро, Ківаєва Аліна, Гринчук Марина, Сербін Ілона, Халява Артур, Новіков Іван.

Грудень

1. Усний журнал: "Птахи - наші друзі".

Мета: сприяти розумінню важливості живих істот, їх взаємозв'язку в природі, розвитку емоційно - позитивного, екологічно правильного ставлення до птахів.

2. Екологічна бесіда: "Добрі вчинки"

Мета: виховувати вміння доказово будувати судження, визначати добрі вчинки.

3. Дидактичні ігри: "Добре - погано", "Доведи, що це птах".

Мета: виховувати пізнавальний інтерес, виховувати вміння відносити тварин, що мають виділені ознаки, до птахів.

4. Читання оповідання "Пташина їдальня".

5. Перегляд відеоматеріалів про життя птахів. Учасники: діти та їхні батьки.

6. Відкриття пташиної їдальні у дворі школи.

D:\мама\2 клас 2016_2017\Фото\Допомога птахам\DSCF8785.JPG  D:\мама\2 клас 2016_2017\Фото\Допомога птахам\DSCF8787.JPG

D:\мама\2 клас 2016_2017\Фото\Допомога птахам\DSCF8788.JPG  D:\мама\2 клас 2016_2017\Фото\Допомога птахам\DSCF8790.JPG

D:\мама\2 клас 2016_2017\Фото\Допомога птахам\DSCF8792.JPG  D:\мама\2 клас 2016_2017\Фото\Допомога птахам\DSCF8796.JPG

Мета: виховувати любов до всього живого, почуття необхідності допомагати птахам у важкий для них час, розвивати фантазію і творчість (вивішування годівниць і підгодівля птахів)

Ось він - урочистий день, коли годівниці були вивішені, наповнені кормом: різними насінням і ягодами, бубликами з пшона і вівсяними пластівцями, крихтами білого хліба і шматочками сала.

Діти із задоволенням розвісили годівниці на території школи. Щодня учні і батьки класу відвідують «пташину їдальню», поповнюють смачними насінням, зерновими культурами і хлібом.

                "Що за стіл серед беріз під відкритим небом,

                     Пригощає він в мороз птахів зерном і хлібом.

7. Фоторепортаж: "Як ми допомагаємо птахам"

     Січень – лютий.

1. Круглий стіл: "Покорміть птахів взимку".

Мета: формувати у дітей узагальнене уявлення про зимуючих птахів, розвивати пізнавальний інтерес до життя зимуючих птахів, виховувати дбайливе ставлення, бажання допомагати їм у важких зимових умовах.

2. Екологічна бесіда "Вчіться жаліти і берегти".

Мета: формувати відповідальне і дбайливе ставлення до рідної природи; уточнити і розширити знання дітей про птахів нашої місцевості.

3. Дидактичні ігри: "Хто де зимує", зоологічне лото: "Птахи"

Мета: закріпити знання про птахів, розвивати логічне мислення.

Березень.

1. Виховна година: "Про що співають птахи навесні".

Мета: розширити уявлення про перелітних птахів, про їхнє життя в весняний період, дати відомості про звукові сигнали птахів, про види гнізд і їх розміщенні, розвивати інтерес до життя птахів, виховувати добре, дбайливе ставлення до птахів.

2. Прослуховували аудіозаписи з голосами птахів.

3. Дидактичні ігри: "Чий це будиночок", "Хто це?".

Мета: розвивати розумові здібності, доказово будувати судження, визначати, чиї пташенята.

4. Фотовиставка "Птахи нашого міста". Спільна діяльність дітей і батьків.

Мета: виховувати естетичні почуття, долучати до прекрасного.

5. День екологічних знань.

Мета: уточнити і розширити знання дітей про птахів.

6. Сімейне свято птахів. Вручення дітям дипломів «Помічники птахів».

Висновки за прошедший період.

Наша добра традиція продовжилася. Шкільне подвір'я знову змінилося. Ми упорядкували для птахів шкільну територію, створили нову «пташину їдальню» в шкільному дворі. Батьки і діти нашого класу прикрасили цю територію годівницями. Тепер ми впевнені, що наші пернаті сусіди взимку отримають достатньо корму. "Просто чудово! Молодці! »- Говорили перехожі. Ми були дуже задоволені, що наші старання - не марні і були помічені оточуючими, а значить, пішли на користь нашим птахам! І це найголовніше! Це буде для них найкраще місце проживання і харчування, а для нас - казково - красивий куточок, який вже стільки викликав позитивних емоцій.

Кожен день ми спостерігали за прильотом і харчуванням птахів і вчасно наповнювали годівниці. Кожен раз, коли приносили корм, з нетерпінням чекали відвідування наших друзів в свою їдальню.

Ми зробили висновок, що наша допомога птахам велика. Всі йдуть і радіють від нашої праці. Тепер у наших маленьких сусідів є чудове місце прильоту до нас в гості за свіжим кормом, за приємним спілкуванням.

Показники сформованості екологічної культури дитини.

72% дітей показали високий рівень розвитку пізнавальної діяльності, практичних навичок допомоги птахам взимку; придбали потребу в спілкуванні з представниками світу птахів; в прояві доброти і чуйності, милосердя і дбайливого ставлення до всього навколишнього.

Діти проявляють ініціативу у вирішенні екологічних проблем ближнього оточення; проявляють інтерес до умов життя птахів, оцінюють їх стан з позицій "добре-погано; з бажанням беруть участь в екологічно орієнтованої діяльності. Емоційно реагують при зустрічі з птахами, намагаються передати свої почуття в доступних видах творчості, виявляють готовність надати допомогу, тим хто її потребує; контролюють свою поведінку в природі.

Підбиття підсумків.

Дайте відповідь на питання анкети:

1. Чи вдалося вам зробити те, що ви задумали, чи вдалося досягти тих результатів, що ви висунули на початку проекту?

2. Що було зроблено добре? Назвіть такі справи.

3. Що не вийшло або вийшло не зовсім так, як ви планували?

4. Як ви думаєте, могли б сказати вам "спасибі" птиці за цей проект, якби вміли говорити?

5. Що нового ви дізналися за час виконання проекту? Чого навчилися?

6. Чи змінилися ви в своєму ставленні до птахів? Як?

7. Зазнали ви почуття радості, гордості, коли до вашої годівниці прилетіли пташки?

8. Захотілося вам зробити ще щось добре для птахів?

Не завжди просто відповісти на ці питання самостійно, оцінити самому свої дії і вчинки, тому, відповідаючи на ці питання, порадьтеся з дорослими і однолітками. Нехай вони розкажуть, що думають про тебе і твої роботи.

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку