Тема. Настрої осені. Мрії осіннього дерева (створення емоційної композиції; передавання настрою за допомогою ліній та кольору).
Творче завдання. Мрії осіннього дерева.
Мета: формувати образне, логічне, просторове, творче мислення, вміння аналізувати; вчити відтворювати у композиції фантастичні образи за допомогою художніх засобів, передавати настрій за допомогою ліній та кольору; розвивати пам'ять шляхом використання дидактичних ігор, комбінаторні здібності, стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичні смаки, акуратність в роботі.
Оснащення. Зоровий ряд: презентація до уроку, репродукції картин
художників – пейзажистів, осінні букети.
Музичний ряд: Ф. Шопен «Ностальгія», інструментальні композиції сучасних авторів, пісні про художників та малюнки.
Обладнання: листки з ескізами, простий і кольорові олівці, гумка
Тип уроку: комбінований.
Урок мистецтва
«Настрої осені. Мрії осіннього дерева»
Вчитель Аксьонова М.М.
Тема. Настрої осені. Мрії осіннього дерева (створення емоційної композиції; передавання настрою за допомогою ліній та кольору).
Творче завдання. Мрії осіннього дерева.
Мета: формувати образне, логічне, просторове, творче мислення, вміння аналізувати; вчити відтворювати у композиції фантастичні образи за допомогою художніх засобів, передавати настрій за допомогою ліній та кольору; розвивати пам’ять шляхом використання дидактичних ігор, комбінаторні здібності, стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичні смаки, акуратність в роботі.
Оснащення. Зоровий ряд: презентація до уроку, репродукції картин
художників – пейзажистів, осінні букети.
Музичний ряд: Ф. Шопен «Ностальгія», інструментальні композиції сучасних авторів, пісні про художників та малюнки.
Обладнання: листки з ескізами, простий і кольорові олівці, гумка
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
1. Бесіда на фоні музики
Осінь пензлика взяла,
малювати почала,
в білокорої берізки золотила довгі кіски.
Став багряним колір чуба
в мудрого дідуся-дуба.
Дві сестрички, дві осички
стали жовті, мов лисички.
А довкруг, довкруг травиця
тихо-тихо золотиться.
Ось палахкотять калина,
горобина і шипшина.
Не вгаває щедра осінь,
а малює неба просинь.
Ще — тоненькі павутинки,
сірий дощик і хмаринки…
Пензлик біга без упину —
гарна в осені картина.
Хмаринка плаче – сумно їй.
Сердитий свище буревій.
Багряний лист яснить щасливий.
Він не боїться злої зливи.
Осінні настрої в природі
Ніколи не знаходять згоди.
Кондратенко О. В.
ІІ. Підготовка учнів до активного й свідомого засвоєння нового матеріалу
1. Бесіда
Перегляд відео «Осіннє натхнення»
- Яких тільки емоційних відтінків ми не побачили на екрані. Якими кольорами можна визначити настрій та мрії осені?
А чи здатні ви визначити настрій природи зараз перевіримо.
2. Гра «Настрій у природі»
На екрані по черзі з’являються фото явищ природи: веселка, північне сяйво, ураган, тощо. Учні повинні дібрати до них відповідні смайли настрою, які знаходяться у них на партах.
3. Повідомлення теми та мети уроку.
- Тож про що, на вашу думку, піде мова на нашому уроці?
Відповіді учнів.
- Сьогодні ми справді поговоримо про настрої та мрії природи, спробуємо відтворити позитивні емоції у своїх композиціях, навчимося передавати настрій за допомогою ліній та кольору, пригадаємо, якими матеріалами для створення своїх композиції користуються художники – графіки.
ІІІ. Засвоєння нових знань
- Тисячі людей у всьому світі щомиті проходять повз різні цікаві явища, навіть не помічаючи їх. Людина, яка помічає, запам’ятовує і показує іншим людям те, що бачить сама, і є художником.
Палають восени багряним вогнем тремтливі листки замріяного клена, схилили у зажурі до чистих вод ставу свої золоті коси красуні верби, молоді топольки весело здійняли в блакитне високе небо ще зелені свої долоні, щоб востаннє махнути журавлям, що відлітають у далекий теплий край…
Змиває всі фарби нудний, монотонний дощ.
Все це можна побачити на полотнах відомих художників – пейзажистів.
Але перш, ніж переглянути репродукції давайте пригадаємо, що таке пейзаж.
- Під час демонстрації відео ряду прислухайтесь до музики, яка прозвучить, визначте також її настрій, її характер.
Демонстрація відео ряду
- Які кольори використали художники контрастні чи споріднені? Який настрій викликають у вас ці картини? Як залежить настрій від того, які кольори обрав художник?
3. Бесіда
- Чому не можемо вночі розрізняти кольори? Правильно, для того, щоб побачити забарвлення предметів, необхідне світло. А яким буває світло? (Таким, що падає і відбитим).
- У сьогоднішній композиції ви повинні будете не тільки передати настрій, але й оживити малюнок за допомогою емоцій. Ми будемо сьогодні художниками – графіками. А що завжди в руках у такого художника? Правильно, олівці. У звичайній коробці олівців можна знайти цілий маленький світ.
Демонструється мультфільм «В коробке с карандашами»
- Малюватимемо ми мрії осіннього дерева. Здогадатися, що це буде за дерево нам допоможе гра.
4. Гра « Мрії осініх листочків»
- Підказкою вам послужить букет осіннього листя на ваших столах, в ньому знаходиться листок з потрібного нам дерева.
- Пригадайте які дерева репродукцій пейзажів і який у кожного дерева був настрій, виберіть і покладіть перед собою листки з цих дерев.
- Правильно – це клени. Який у нього буде настрій? Чому? А які осінні кольори допоможуть передати нам мрії вашого дерева?
5. Фізкультхвилинка.
Відео Якщо ти щасливий (З любов’ю до дітей)
ІV. Закріплення нових знань
1. Практична робота
Діти малюють мрії осіннього дерева під музику Ф. Шопена.
V. Рефлексія
1. Виставка дитячих робіт
- Давайте посадимо казковий гайок з наших дерев. (Діти прикріпляють магнітами малюнки на дошці).
Урок добіг кінця.
Прийшла пора прощатись.
Забудемо про смуток
І будем посміхатись.