Науково- практична конференція " талант та елітарність". "Grammar is a piano I play by ear"

Про матеріал
Головне завдання навчання граматики – навчити учнів практично користуватися нею в комунікативних цілях, тобто оволодіти способами змінювати форми слів і комбінувати слова в реченні – оволодіти граматичними навичками. Головні питання сучасної методики навчання – це відбір граматичних явищ з урахуванням мети навчання та послідовності їх засвоєння; способи презентації граматичних явищ залежно від виду мовленнєвої діяльності, в якій вони використовуються; співвідношення роботи по структурах (аналогії) і правил при навчанні граматики
Зміст слайдів
Номер слайду 1

IIІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Ноздрачова Олена Геннадіївна,вчитель англ.мови. ЗОШ 11 Grammar is a piano I play by ear(англ.мова)2020 н.р.

Номер слайду 2

Grammar. Things to remember when teaching grammar in the primary school:

Номер слайду 3

When learning their second language, kids apply the same strategies which they used for learning their mother tongue. Their expectations are:- The language is always in a situation- The language has purpose(has direct relation to a child and his needs).(it’s about NOW and HERE).

Номер слайду 4

Two main approaches to presenting grammar nowadays are: We need to match the way we teach with the way children learn. The inductive approach is more natural and is used by most authentic books. Deductive(Meaning-Form-Use).

Номер слайду 5

DEDUCTIVE METHODYou begin your lesson with and end withgeneralization, a rule, a definitionexamples and illustrations

Номер слайду 6

You start the lesson in biology with the definition of pollination, then show a video clip of the pollination process. EXAMPLES:

Номер слайду 7

INDUCTIVE METHODYou begin your lesson with the, with what , with the and with the You end with the students givingexamplesis knownconcretedetails. generalization, abstract and conclusions.

Номер слайду 8

EXAMPLE: For the lesson on pollination, you show them a video clip of the process of pollination. Make your students view the process of pollination, then ask them what the process of pollination is.

Номер слайду 9

 1st form: Implicit Grammar Teaching (Meaning & Use only!)Students at this age don’t need to understand grammar – they need to it. You can focus a lot of grammar implicitly without using grammatical terminology. Grammar is incorporated into other activities (games, listening and speaking activities).

Номер слайду 10

The meaning of the grammar structure is introduced (situations that are related to kids’ lives) - stories, pictures, children’s life experience. After children are open to the target language, they need opportunities to use English to with others. in a contextcommunicate

Номер слайду 11

2nd form: Introducing the rule (Meaning-Form-Use) Stages of Grammar Presentation: New Grammar is introduced through 1. Meaning: context (story)2. It is the teacher’s responsibility to attract children’s attention to language forms and make them aware of accurate language use both orally and in writing.3. Students study the rule in the book – by this time they must be familiar with the form.4. Lots of practice (oral and written use).familiar vocabulary.

Номер слайду 12

The Primary School Teachinghttps://www.youtube.com/watch?v=KWe0 T4 UFXd. U

Номер слайду 13

Teaching English to the Primary school children in Fun Steps5 PPPlesson planninggames and activities

Номер слайду 14

Step 1 Warm Updrawinmotivatedfocusedis called“Teacher says”5′-10 ′

Номер слайду 15

Step 2 Presentationrepeat2 -3 saymeaningobjects, kinds of synonyms,opposites,body language and pictures5′-10 ′

Номер слайду 16

Step 3 Practice10′ -15′is called“Whispers”materialgame or an activityvocabulary or sentences

Номер слайду 17

Step 4 Production10′ studentsapplylearneddolesson

Номер слайду 18

Step 5 Review5′ Total Physical Responseyoung

Номер слайду 19

resentationracticeroduction

Номер слайду 20

pptx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку