Науково-дослідницький проєкт з використанням STEM-технологій "Зміни у природі восени"

Про матеріал
Розробка містить дослідницький проєкт змін у природі восени,проте він може бути використаний у будь-яку пору року.
Перегляд файлу

Науково-дослідницький проєкт з використанням STEM-технологій                            «Зміни у природі восени», 3 клас.

Мета проєкту:

розширити знання учнів про зміни в природі восени;

розкрити залежність змін у природі у зв’язку зі зміною тривалості дня, зниження температури повітря;

розвивати пізнавальний інтерес учнів вивчення живої та неживої природи;

привчати піклуватися про природу;

спонукати до спостереження за навколишнім середовищем, до творчої дослідницької та пошукової діяльності;

виховувати дбайливе ставлення до природи.

Задачі проєкту:

  •    здійснити пошук основної інформації про явища природи;
  •    повести спостереження за природою восени;

- заповнити інструкційну картку:

Таблиця 1.

Інструкційна картка

Роботу виконано здобувачем освіти                     філії                                           КЗ                                                                              .  

  1. Коли проведено спостереження?

Пора року

Дата

Час

Місце

Яка місцевість?

 

 

 

 

відкрита;

закрита деревами

  1. Стан неба

 

Форма хмари

Колір хмари

Висота

Швидкість

Що  нагадують?

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вітер

 

Напрям вітру

Який вітер:

північний

західний

південний

східний

теплий

холодний

сильний

слабкий

поривчастий

ураганний

бурхливий

вітер відсутній

  1. Роса? (пройдіться по траві. Чи можна побачити на траві або Вашому взутті залишки вологи?)                                               .
  2. Сонце?(станьте обличчям до сонця. Що Ви відчуваєте під сонячним промінням. Станьте в тінь).

Об’єкт

Температура повітря

Відчуття

Сонце

 

 

Тінь

 

 

  1. Яка чистота повітря?(розташуйте пристрій для визначення чистоти повітря у кількох місцях та огляньте його за кілька днів).

 

 

  1. Оберіть рослину для дослідження.

Напишіть назву:                                                                                               .

Що вам про неї відомо?

 

Її значення для людини.

 

Її значення для тварини.

 

  1. Намалюйте об’єкт дослідження.
  2. Розгляньте уважно листок рослини. Заповніть таблицю:

Зобрази схематично листок

 

Розміри найвужчої частини листка:

 

Розміри середньої частини листка:

 

Розміри найширшої частини листка:

 

Яку геометричну фігуру нагадує?

 

Колір листка:

 

Поверхня листка:

 

Цей листок з дерева/куща, що має плоди?

 

За допомогою лупи розгляньте кору цієї рослини? Яка вона?

 

Чи потребує ця рослина захисту? Чи є вона рідкісною? Чи занесена вона до Червоної книги?

 

Чи є ця рослина одним із елементів ланцюга живлення?

 

  1.  Чи руйнуєте Ви/Ваша родина довкілля? Чи бережете Ви/Ваша родина довкілля? Доведіть це.
    •    підготувати розповідь на основі спостережень:
    •    створити колективну творчу роботу з використанням природніх матеріалів

Тип проекту: дослідницько-інформаційний, творчий.

Навчальні предмети:

я досліджую світ – раніше отримана інформація про зміни в природі рідного села, вміння працювати з лупою, термометром;

 інформатика – пошук інформації із різних джерел;

літературне читання – складання розповіді, екологічної казки про природу;

українська мова – комунікативні здібності та мовленнєве спілкування;

математика – вміння зробити вимірювання об’єкту дослідження, порівняння з геометричною фігурою, розрахунок використання матеріалів для виготовлення пристрою для вимірювання забрудненості повітря;

дизайн та технології – створення пристрою для вимірювання забрудненості повітря, створення композиціїї «Де живе пані Осінь?»;

образотворче мистецтво – створення замальовок стану неба, об’єкта дослідження тощо.

Кінцевий продукт: створення розповіді, екологічної казки та композиції, з використанням об’єктів досліження.

Бібліографія:

  1. Гільберг Т. Г. Навчально-методичний посібник. Нова українська школа: методика навчання курсу «Я досліджую світ» у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу/ Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич. – Київ: Генеза, 2019. – 256 с.
  2. Гільберг Т. Г. Навчально-методичний посібник. Нова українська школа: методика навчання курсу «Я досліджую світ» у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу/ Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Зоя Хитра, Ніна Павич. – Київ: Генеза, 2020. – 240 с.
  3. Терещенко Ніна Андріївна. Stem-технологія - один із шляхів впровадження концепції «Нової української школи» в освітній процес у початкових класах.- Сміла, 2021. – 43 с.

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Інші матеріали
НУШ
Інкл
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку