Науково-дослідницький проєкт з використанням STEM-технологій «Зміни у природі восени», 3 клас.
Мета проєкту:
розширити знання учнів про зміни в природі восени;
розкрити залежність змін у природі у зв’язку зі зміною тривалості дня, зниження температури повітря;
розвивати пізнавальний інтерес учнів вивчення живої та неживої природи;
привчати піклуватися про природу;
спонукати до спостереження за навколишнім середовищем, до творчої дослідницької та пошукової діяльності;
виховувати дбайливе ставлення до природи.
Задачі проєкту:
- заповнити інструкційну картку:
Таблиця 1.
Інструкційна картка
Роботу виконано здобувачем освіти філії КЗ .
Пора року |
Дата |
Час |
Місце |
Яка місцевість? |
|
|
|
|
відкрита; закрита деревами |
|
Форма хмари |
Колір хмари |
Висота |
Швидкість |
Що нагадують? |
|
|
|
|
|
|
Напрям вітру |
Який вітер: |
північний західний південний східний |
теплий холодний сильний слабкий поривчастий ураганний бурхливий вітер відсутній |
Об’єкт |
Температура повітря |
Відчуття |
Сонце |
|
|
Тінь |
|
|
|
|
Напишіть назву: .
Що вам про неї відомо?
|
Її значення для людини.
|
Її значення для тварини.
|
Зобрази схематично листок |
|
Розміри найвужчої частини листка: |
|
Розміри середньої частини листка: |
|
Розміри найширшої частини листка: |
|
Яку геометричну фігуру нагадує? |
|
Колір листка: |
|
Поверхня листка: |
|
Цей листок з дерева/куща, що має плоди? |
|
За допомогою лупи розгляньте кору цієї рослини? Яка вона? |
|
Чи потребує ця рослина захисту? Чи є вона рідкісною? Чи занесена вона до Червоної книги? |
|
Чи є ця рослина одним із елементів ланцюга живлення? |
|
Тип проекту: дослідницько-інформаційний, творчий.
Навчальні предмети:
я досліджую світ – раніше отримана інформація про зміни в природі рідного села, вміння працювати з лупою, термометром;
інформатика – пошук інформації із різних джерел;
літературне читання – складання розповіді, екологічної казки про природу;
українська мова – комунікативні здібності та мовленнєве спілкування;
математика – вміння зробити вимірювання об’єкту дослідження, порівняння з геометричною фігурою, розрахунок використання матеріалів для виготовлення пристрою для вимірювання забрудненості повітря;
дизайн та технології – створення пристрою для вимірювання забрудненості повітря, створення композиціїї «Де живе пані Осінь?»;
образотворче мистецтво – створення замальовок стану неба, об’єкта дослідження тощо.
Кінцевий продукт: створення розповіді, екологічної казки та композиції, з використанням об’єктів досліження.
Бібліографія: