Урок ЯДС 1клас Тема "Вода".

Про матеріал
Урок: Я досліджую світ 1 клас. Тема: "Вода".Учні зможуть назвати властивості води, розуміють цінність природи для життя людей, можуть пояснювати досліди, які проводять, робити висновки.
Перегляд файлу

  Плеханова Олена Вікторівна                                                                                                   

                                                                        вихователь ДНЗ

                                                                                                  Ворожбянкького НВК  ЗОШ:

                                                                             І-ІІІ ступенів - ДНЗ

                                                                                          

Предмет: «Я досліджую світ».

Тема: «Вода» 1 клас.

Мета: дати учням основні уявлення про властивості води(прозора,рідка, без запаху,без кольору, розчиняє деякі речовини)про зміст станів води(рідкий, твердий, газоподібний);

розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води;

сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодшого школяра;

вчити бережно та економно ставитися до водних ресурсів.

 

Очікувані результати: учні зможуть назвати властивості води, розуміють цінність природи для життя людей, можуть пояснювати досліди, які проводять, робити висновки.

 

Обладнання: інтерактивна дошка,відеоматеріали, стаканчики, цукор, сіль, камінчики, пісок,фарба,  шматочки льоду, листки досліджень, цеглинки LEGO.

Тип уроку: засвоєння нових знань, урок-дослідження.

Література: підручник  Я досліджую світ Н.М. Бібік.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч.

(Діти і учитель стають у коло.)

1.Створення позитивного настрою

Доброго ранку,

Доброї днини.

Щедро даруй ти людям, дитино.

Доброго ранку всім хто зліва,

Доброго ранку всім хто справа,

Доброго ранку всім хто навпроти,

Доброго ранку всім навколо.

1.Привітання один з одним.

(Діти вітаються по колу, звертаються один до одного на ім’я та торкаються долоньками).

-Доброго ранку Маринко, дуже приємно тебе бачити.

2. Обмін інформацією

Пропоную учням уявити, що вони маленькі краплинки води та назвати, яку користь приносить ця краплинка природі. Наприклад: «Я краплинка – я напуваю квіточку.»

Вправа продовжується до тих пір, поки всі учні по колу не розкажуть про користь води для природи.

3. «Щоденні новини» - коротке повідомлення, складене по плану: відомості про сьогоднішній день, календар погоди, розклад занять на день.

Дитина дня повідомляє про  наступне:

  • Дату,
  • тему тижня,
  • погоду,
  • користь води( Віка, нам розповість про користь води).

Вода дуже корисна школярикові, організм у шкільному віці потребує близько 1,5 – 2 л води, яка зазвичай надходить з їжею. Удень склянка води додає енергії, забезпечує якість мислення. Увечері допомагає печінці виробляти жовч для ранкового травлення. Добре брати із собою до школи джерельну водичку в пластиковій  пляшці.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

(Зацікавлення дітей темою уроку)

   -Вам цікаво що сховано в цій склянці? ( Так)

1.Прослуховування аудіо запису (звук дощу,води, що ллється, звук морських хвиль)https://www.youtube.com/watch?v=W9yQu-31df8 

 (шум води)

               Відома звіку рідина,

               Усяк її вживає,

               Буває хмаркою вона,

               Сніжинкою буває,

               Бува, як скло,

               Крихка й тверда,

             Звичайна , підкажіть...(вода).

(Діти відгадують. Учитель відкриває склянку, а там немає нічого. Тоді учитель пропонує поглянути в портфелі, під парти(учні знаходять картинку з водою).

2. Очікування.

- Що б ви хотілися дізнатися про воду?

3.Складання «асоціативного куща»

-Що уявляєте, коли чуєте слово, вода?

 

 

- Сьогодні на уроці йтиме мова про воду. Ви дізнаєтесь, якою буває вода, ми будемо спостерігати та досліджувати воду, як справжні науковці-дослідники, а також будемо вести записи про свої дослідження та дізнаєтеся чому у народі її називають  і мандрівницею, і чарівницею, і найбільшим скарбом на землі.

- Тож будьте уважні, спостережливі. Починаємо.

ІV. Цілереалізація.

1.Бесіда.

- Усі ми звикли до води. Адже жоден наш день не обходиться без цієї рідини. Вода оточує нас постійно.

(учитель показує воду у склянці і камінець)

Ось вода і камінець. Що ви можете сказати про камінець? Який він?(Твердий, його можна взяти до рук, кинути на землю чи покласти на стіл, він не змінить своєї форми).

 -А чи має вода якусь форму? Чи можна її покласти на стіл, як камінець?( Ні, бо вона потече, розіллється – вона рідка).

2. Сприйняття й первинне усвідомленні навчального матеріалу.

Так, справді – вода це рідина. Вона легко змінює форму, набираючи форми посудини , в якій знаходиться.(Учитель переливає воду в блюдце).

А чи може бути вода твердою? Послухайте загадки:

1.Хоч прозорий він, як скло, не вставиш у вікно.(лід)

2.Білий, а не цукор, немає крил , а літає.(сніг)

- Де у вас у кожнім домі, ховається вода у стані твердому? (Вдома замерзла вода у холодильнику) Вчитель демонструє лід з холодильника.

- Ой! А чому з нього капає вода? Лід розтанув, бо в класі тепло.

- А що відбудеться з водою, якщо її добре нагріти? Коли вода закипить, вона стане парою. Вчитель демонструє чайник, який парує ,попередньо нагрівши його.

- Тож у природі вода може зустрічатися у рідкому, твердому, газоподібному стані.

- На підтвердження цих слів розгляньте малюнок на дошці.

 (зображені різні стани води)

C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\image144.jpg

-  А в якому стані спостерігається вода в природі найчастіше? (В природі вода частіше буває у рідкому стані.)

- Тож зараз ми проведемо ряд досліджень з водою-рідиною. У мене на столі три посудини з чистою водою. Що відбудеться, якщо ми добавимо у воду сіль, цукор? (Вода з сіллю стане солоною, а вода з цукром – солодкою.) Чи змінився колір води? (Вода залишилася майже чистою, ледь помутніла.)

-  А якщо ми попробуємо розчинити пісок. (Добавляємо у воду пісок.) Як ви думаєте, чому пісок на розтав у воді? (Пісок не може розчинитися у воді , така його властивість.)

- А тепер попробуємо за допомогою води змити фарбу з рук одного з наших учнів.

(Один з учнів класу забруднює руки жовтою акварельною фарбою, а потім змиває над посудиною. Вода стає брудно-жовтою. )

-  Хто може пояснити, чому вода після використання стала не просто жовтою, а брудно-жовтою.(Разом з фарбою змився бруд, який був на руках учня.)

- Значить вода – добрий розчинник, який допомагає людям та тваринам бути чистими.

               На дошці вивішується запис:

 

Вода -  розчинник

  

 

 

 

 


Проглядання відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=0Nth69VtlbQ

-Зараз ми поспостерігаємо, як тварини ставляться до води.

Демонстрація слайдів про тварин, пов’язаних з водою.

 

C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\images (2).jpg C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\images.jpg

 

 

C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\images (1).jpg C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\Без названия.jpg

 

 V.Фізкультпауза.

Ми цеглиночки візьмемо,

Руханочку дружно проведемо.

Синя в ручках – покружляєм,

З жовтою – поприсідаємо,

Голубенька у руках –

Політаєм, як той птах.

Вже зелену брати час,

Бо робота є у нас.

 VІ. Практична робота( в групах) Діти кожен вибирають собі кольорові квадратики і знаходять собі друзів з квадратиками такого самого кольору. Кожна група об’єднує  4-х дітей, діти сідають групою за парту, у центрі якої великий квадрат відповідного кольору. Так вчитель позначив стіл, за яким сядуть діти, коли утворять групу. Коли всі сіли, вчитель перевіряє, чи правильно утворилися групи (кожна група сигналізує піднятими вгору квадратики)

1. Проведення досліджень над рідинами

 - Ось ми і відпочили, тож будемо продовжувати свої дослідження. Вас, мабуть,  вже давно цікавить, що за посудини знаходяться на партах. З цієї хвилини ви починаєте виконання практичних робіт.

 - Нам потрібно дослідити рідини в різних посудинах і знайти , в якій чиста вода. Для цього вам потрібно уважно вислухати завдання і свої спостереження записати в «Листок досліджень» , який має кожна група учнів-дослідників. На кожній посудині стоїть відповідний номер. Такий же номер є і на «Листку досліджень». Будьте уважними, не поспішайте.

                                         

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

Перше завдання:

Погляньте на посудини. Спостерігаючи за кольором речовин, назвіть, в яких посудинах не може бути вода. Чому ви так думаєте? (В посудинах 4, 2, 5 не вода тому, що рідина білого, жовтого та зеленого кольору. )

Друге завдання:

Візьміть до рук посудину з білою рідиною під номером 2 (молоко), понюхайте її. Якщо ви здогадалися, що в посудині – запишіть назву речовини в «Листок досліджень» навпроти цифри 2.

Теж саме виконайте з посудиною, в якій жовта рідина під номером 4 (олія). Запишіть про свої спостереження – назву рідини навпроти цифри 4.

Наступна посудина з рідиною зеленого кольору під номером 5 (парфуми). У «Листку досліджень» запишіть назву речовини навпроти числа 5.

Третє завдання:

 Залишилося дослідити  посудини під номерами 1, 3 і 6. Що ви можете сказати про колір цієї речовини? Як ви думаєте, що це? (Речовина в посудинах прозора, без кольору. Можна сказати, що це вода.)

Понюхайте кожну посудину. Чи мають запах подані рідини? (Рідини запаху не мають.) Отже, можемо зробити висновок, що вода прозора і не має запаху.

 

Переходимо до останнього дослідження. Спробуйте на смак рідину в шостій посудині (солона вода). Запишіть про своє дослідження навпроти цифри 6. Якщо це вода запишіть, яка вона на смак.

Можна спробувати на смак рідину в посудині під номером 3 (солодка вода). Запишіть про дослідження.

Залишилася рідина під номером 1(чиста вода). Зробили останній запис у «Листку досліджень».

А тепер перевіримо свої дослідження.

1

вода

2

молоко

3

солодка вода

4

олія

5

парфуми

6

солона вода

 

Робота завершена. Тепер ми можемо зробити деякі висновки.

- В якій посудині знаходиться чиста вода без домішок. (Вода чиста знаходиться в посудині під номером 1 )  

- Що ми дізналися про воду під час своїх досліджень?

- Який колір має вода? (Вода кольору не має, вона – прозора.)

- Чи має вода запах? (Вода запаху не має.)

- Чи має вода смак? (Вода смаку не має.)

 

На дошці вивішуються наступні записи:

 

Вода

прозора

без запаху

без смаку

Ось ми і відкрили деякі таємниці води. Тепер ми можемо погратися з водою.

2. Гра «Склади слово»

C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\001.jpg                                                 C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\002.jpg

 

             C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\003.jpg                                            C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\004.jpg

 

              C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\00b.jpg                                         C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\00c.jpg

 

 

C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\00d.jpg                               C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\00e.jpg

 

 

 

VІІ. Цікавинки про воду

- А чи знаєте ви, де ж постійно знаходиться вода в природі? (Вода в природі знаходиться під землею, на поверхні землі в річках, озерах, болотах, морях, океанах,  в хмарах, у водопровідних трубах тощо)

- Так, вода не може бути постійно на одному місті. Вона велика мандрівниця. Зараз ми переглянемо мультик «Заєць Коська і струмочок», щоб переконатися, як поводиться вода в природі.

https://www.youtube.com/watch?v=SzsPxTpQ9Tk

 

1. Перегляд фрагменту мультфільму «Заєць Коська і струмочок»

(Діти переглядають фрагмент мультфільму. Заєць, мандруючи по лісу, зустрів струмочка, який запропонував йому подорожувати. Під час подорожі струмочок потрапив до річки і зустрівся з іншими такими ж струмочками. А вранці струмочок опинився на небі в хмарці, бо під час сходу сонця перетворися на туман. Згодом струмочок випав дощиком і помив зайчику його шубку, причому в небі з’явилася райдуга. А коли прийшла зима, зайчик грався із струмочком, який перетворився сніговою хурделицею).

  

2. Бесіда по переглянутому фрагменту

- Ви уважно переглянули мультфільм? То де дім струмочка? (Дім струмочка під землею.)

- Але струмочок непосидючий і йому хочеться мандрувати. Тож кожного разу він вирушає у подорож, де і зустрічає інші струмочки. А разом що вони утворюють? (Струмочки утворюють річки, озера, водопади, моря і навіть океани.)

-  І, коли сонечко пригріє, то струмочок випаровується і стає хмаринкою в небі. А як він може знову потрапити на землю? (Струмочок може стати дощиком.)

- А взимку струмочкові холодно, він замерзає, тому додому він повертається  сніжком, хурделицею. Навесні, коли пригріє сонечко, струмочок знову стане водою і побіжить у свої нескінченні мандри.

 

 VІІІ. Підсумок уроку

C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\image143.jpg

 

 

1.Рефлексія.

      1.Відповіді на запитання.

—Що нового ви дізналися на уроці?

—Що вам найбільше сподобалось на уроці?

      2.Гра «Мікрофон»

Я дізнався… Я навчився… Я зрозумів…

Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

Яким для вас був цей урок?

Хочу побачити ваші настрій.

Бажаю вам бути мудрими і розумними.

     3.Визначення нострою на кінець уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пилипенко Валерія Валеріівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
4735
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку