26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Навчальна програма "Азбука споживача"

Про матеріал
"Азбука споживача" — це навчальний курс за вибором, розрахований на два роки, в якому учні початкової школи зможуть отримати базові знання про законні права споживача та набути навичок їх практичного застосування.
Перегляд файлу

ТЕМА 1. ПОТРЕБИ СПОЖИВАЧІВ

Після опрацювання цієї теми учні будуть:

  • мати уявлення, що таке потреби;
  • розуміти, що потреби безмежні, а можливості їх задоволення — обмежені;
  • уміти співвідносити бажання та можливості;
  • розрізняти види потреб;
  • наводити приклади різних видів потреб: базові, матеріальні та нематеріальні,
  • першочергові та другорядні, індивідуальні, родинні, колективні;
  • уміти визначати черговість задоволення потреб.

Основні поняття: базові; матеріальні та нематеріальні, першочергові та другорядні; індивідуальні; родинні та колективні потреби.

Обладнання: ілюстрації до казок; набір малюнків до завдань; сигнальні картки.

Хід уроку

1. Робота з ілюстраціями до казок «Золота рибка», «Рукавичка», «Колобок», «Попелюшка», «Колосок», «Ріпка», під час якої учні визначають, у чому відчували потребу герої цих казок.

Учитель підводить учнів до розуміння поняття «потреба» як необхідність

у чомусь.

Словничок

Базові потреби — потреби у їжі, одязі, житлі.

2. Практична робота №1. Дидактична гра «Хочу і можу».

Інструкції щодо виконання практичної роботи

Запропонувати учням уявити, що у них є чарівна паличка, яка може виконати

будь_яке бажання. За визначений час учні мають намалювати те, що вони хотіли б отримати. Під час обговорення вчитель підводить учнів до висновку, що потреби у людей безмежні, а можливості їх задоволення — обмежені.

3. Гра «Ланцюжок». Учні по черзі називають слово на означення потреби, яке починається з літери, що була останньою в попередньому слові (житло освіта альбом м’яч черешня…). Ускладнюючи гру, вчитель пропонує учням встановити різницю між названими потребами та об’єднати їх у групи за ступенем важливості (першочергові та другорядні).

4. Використовуючи попередню гру, вчитель ознайомлює учнів з поділом потреб на матеріальні та нематеріальні (спортивні, оздоровчі, культурні).

5. Проблемне завдання. Виберіть із запропонованих індивідуальні (мої) та колективні (сім’ї, класу) потреби. (На дошці вивішені малюнки із зображенням іграшок, книжок, овочів, фруктів, житла, стадіону, школи, зубної пасти, гри в футбол, міліціонера, карети швидкої допомоги, маяка).

Запитання та завдання для обговорення

1. Закінчіть речення: «Потреби — це…».

2. Чому ми не можемо мати все, що забажаємо?

3. Про які потреби пташенят ідеться у вірші?

Дев’ять сірих шпаченят

У однім гнізді сидять.

А шпачиха все літає,

Бо про діток добре дбає.

Кому кашки, кому юшки,

Кому чорні капелюшки,

Кому чисту сорочину,

Кому посмішку шпачину.

(Потреби в їжі, одязі…).

4. Чи є названі вище потреби базовими?

5. Виберіть з поданих першочергові та другорядні потреби: комп’ютер, хліб, велосипед, черевики…

6. Назвіть індивідуальні потреби.

7. Наведіть приклади колективних потреб.

8. За допомогою сигнальних карток учні мають об’єднати названі вчителем потреби у дві групи: матеріальні (червоного кольору) та нематеріальні (синього).

1

 

doc
Додано
17 липня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку