26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Навчальна програма "Азбука споживача"

Про матеріал
Мета курсу - сприяти формуванню в учнів свідомості й культури споживача, необхідних в умовах ринкової економіки для якісного та безпечного споживання, що базується па засвоєнні прав споживача, визнаних світовою спільнотою та законодавством України.
Перегляд файлу

ТЕМА 3. ПОСЛУГИ ТА ЇХ РІЗНОВИДИ

Після опрацювання цієї теми учні будуть:

  • мати уявлення про послугу;
  • розпізнавати різні види послуг;
  • наводити приклади послуг, якими їм доводилося користуватися;
  • встановлювати відмінності між товарами і послугами;
  • усвідомлювати значення термінів «товари» і «послуги»;
  • уміти робити висновки щодо значення послуг у житті людини

Основні поняття: послуга; побутові, транспортні, медичні послуги; послуги освіти, культури і спорту, пошти і зв’язку.

Обладнання: набір малюнків із зображенням послуг, сигнальні картки.

Хід уроку

1. Проблемне запитання: чи тільки товарами люди задовольняють свої потреби? Як ми можемо задовольнити потребу в лікуванні? (Звернутися до лікаря, купити ліки і виконати поради лікаря.) Придбати ліки — це купити товар, а дії лікаря — це послуга.

Словничок

Послуга — це дії іншої людини, які задовольняють потреби споживача. Часто за послуги потрібно сплачувати гроші (медичне обслуговування, перукарські послуги, послуги пошти, зв’язку тощо).

2. Учитель пропонує учням розглянути малюнки із зображенням різноманітних  послуг і назвати їх.

Бесіда.

— Якими з названих послуг ви користувалися найближчим часом?

— Об’єднайте ці послуги у групи (медичні, побутові, транспортні, освітні, спортивні).

— Які послуги ви можете отримати у школі?

3. Ситуативна вправа «Допомога товаришу». До класу заходить брудний, розпатланий, з дірками на штанях і черевиках учень. Учитель пропонує учням допомогти товаришу, порадивши йому, які слід придбати товари і які отримати послуги, щоб мати охайний вигляд.

Товари: нові штани, нове взуття.

Послуги: підстригтися, здати одяг у хімчистку чи до пральні.

— У чому різниця між товарами і послугами? (Товар — це предмет, річ, до якої можна доторкнутися, а послуга — це дія, яку виконує певний спеціаліст.)

4. Гра «Четверте — зайве». Учні мають визначити послугу, яка не належить до певного виду послуг. На дошці розташовані малюнки предметів, по 4 в кожному ряду, серед яких треба знайти один невідповідний.

1 ряд: літак, зошит, тролейбус, автомобіль.

2 ряд: телефон, поштова листівка, телеграма, автобус.

3 ряд: актор, спортсмен, мобільний телефон, клоун.

5. Практична робота №3. Встановлення відмінностей між товарами і послугами. Інструкції щодо виконання практичної роботи

Учитель об’єднує учнів у дві групи, одна з яких має продемонструвати послуги перукаря, а друга — лікаря.

Учні мають вибрати з наявних на вчительському столі речей і предметів ті, що потрібні для надання вказаних послуг: шампунь, мило, фен, гребінець; бинт, лейкопластир, термометр, вата тощо. (Можна використати дитячі ігрові набори «Айболить», «Юний перукар».) Під час виконання роботи вчитель підводить дітей до висновку, що для виконання послуг (дії) вони використовують певні предмети і речі, які можуть бути товарами (пропонує учням пригадати, чи купували вони разом з батьками деякі зі згаданих товарів).

Загальний висновок, який мають зробити учні під час цієї практичної роботи, — чим товар відрізняється від послуги.

6. Практична робота №4. Ознайомлення з послугами, якими користується моя сім’я. Інструкції щодо виконання практичної роботи

Учні отримують випереджувальне завдання дізнатися про послуги, якими користувалися члени їхньої сім’ї. Проводиться імітуюча гра, у процесі якої учні розпізнають послуги за діями.

Запитання та завдання для обговорення

1. Учитель роздає учням заготовлені картки з переліком товарів і послуг (наприклад: хліб, автомобіль, пенал, прання, навчання водіння, лялька, навчання гри на музичних інструментах, молоко, морозиво , лікування зубів) і пропонує позначити їх (товари й послуги) різними кольорами.

2. Назвіть основні види послуг.

3. Розкажіть про значення послуг у житті людини.

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Послуги та їх різновиди

Номер слайду 2

Проблемне запитання: чи тільки товарами люди задовольняють свої потреби?

Номер слайду 3

Придбати ліки — це купити товар, а дії лікаря — це послуга.

Номер слайду 4

Словничок : Послуга — це дії іншої людини, які задовольняють потреби споживача. Часто за послуги потрібно сплачувати гроші (медичне обслуговування, перукарські послуги, послуги пошти, зв’язку тощо).

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Ситуативна вправа : «Допомога товаришу»

Номер слайду 17

Поради : Товари: нові штани, нове взуття. Послуги: підстригтися, здати одяг у хімчи-стку чи до пральні.

Номер слайду 18

Гра «Четверте — зайве»

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Практична робота №3 Встановлення відмінностей між товарами і послугами Учитель об’єднує учнів у дві групи, одна з яких має продемонструвати послуги перукаря, а друга — лікаря. Використати дитячі ігрові набори «Айболить», «Юний перукар»

Номер слайду 22

«Айболить»

Номер слайду 23

«Юний перукар»

Номер слайду 24

Висновок: для виконання послуг (дії) діти використовують певні предмети і речі, які можуть бути товарами.

Номер слайду 25

Практична робота №4. Ознайомлення з послугами, якими користується моя сім’я. Проводиться імітуюча гра, у процесі якої учні розпізнають послуги за діями.

Номер слайду 26

Запитання та завдання для обговорення 1. Учитель роздає учням заготовлені картки з переліком товарів і послуг (наприклад: хліб, автомобіль, пенал, прання, навчання водіння, лялька, навчання гри на музичних інструментах, молоко, морозиво , лікування зубів) і пропонує позначити їх (товари й послуги) різними кольорами. 2. Назвіть основні види послуг. 3. Розкажіть про значення послуг у житті людини.

zip
Додано
17 липня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку