ТЕМА 2. ТОВАРИ ТА ЇХ РІЗНОВИДИ
Після опрацювання цієї теми учні будуть:
Основні поняття: товар, продовольчі та промислові товари.
Обладнання: набір малюнків із зображенням товарів; сигнальні картки; портфель.
Хід уроку
1. Бесіда. Учитель пропонує учням назвати все, що їх оточує (парти, підручники, сонячне світло, повітря, дошка тощо), та вибрати з названого те, що продається і купується. Потім він підводить учнів до визначення поняття «товар».
Словничок
Товар — це предмети чи речі, створені людиною для задоволення потреб, які можна продати і купити (їжа, одяг, взуття, автомобілі, будинки, підручники, праска, телевізор тощо).
Одиниці вимірювання деяких товарів:
2. За завданням учителя учні мають пригадати базові потреби і назвати (намалювати) товари, які можуть їх задовольнити. Серед них слід виділити продовольчі товари — продукти харчування та промислові товари — одяг, шкільне приладдя, товари особистої гігієни.
3. Учитель пропонує учням розглянути малюнки із зображенням різноманітних товарів і виокремити промислові товари і продукти харчування.
Після цього проводиться бесіда про важливість якісних (придатних для використання за призначенням) продуктів харчування та промислових товарів і про умови їх зберігання.
4. Гра «Так чи ні?».
Всі котлети та млинці
Треба класти в шафу…(ні). А куди?
А годинник і мобільник
Треба класти в холодильник…(ні). А куди?
Знає кожен, знає всяк —
Книжки — на полицю…(так).
Вафлі, торт та ескімо
До портфеля кладемо…(ні). А куди?
Тримають люди в кожнім місті
Речі на своєму місці.
Ви про це не забувайте —
Там, де треба, зберігайте.
Дорослі люди і малеча,
На місці зберігайте речі —
Складайте їх, не розкидайте,
Про чистоту й порядок дбайте.
5. Практична робота №2. Ситуативна вправа «Мій портфель».
Інструкції щодо виконання практичної роботи
Учитель пропонує кожному зазирнути до свого портфеля і перелічити речі, які там знаходяться. Потім учні мають визначити потреби, які задовольняють названі речі (товари).
6. Бесіда про безпеку товарів і правила безпечного користування отруйними, легкозаймистими, колючими предметами й речами, а також про те, які товари не можн купувати дітям (тютюнові, алкогольні, лікарські вироби).
Правила безпечного користування предметами й речами
Запитання та завдання для обговорення
1. Закінчіть речення: «Товар — це…».
2. Наведіть приклади продуктів харчування та промислових товарів.
3. Якими товарами особистої гігієни ви користуєтеся?
4. Чому продукти харчування треба зберігати в особливих умовах?
5. Які умови зберігання продуктів харчування?
6. Які промислові товари потребують особливих умов зберігання і чому?
7. Назвіть правила безпечного користування товарами.
1