ТЕМА 4. ХТО ВИРОБЛЯЄ ТОВАРИ І ПОСЛУГИ
Після опрацювання цієї теми учні будуть:
Основні поняття: виробник, виробництво товарів; той, хто надає послуги; професія.
Обладнання: набір малюнків із зображенням товарів, що виробляються, і послуг, які надаються представниками різних професій; сигнальні картки.
Хід уроку
1. Бесіда «Світ професій батьків». Учні називають професії своїх батьків, учитель записує їх на дошці, демонструючи різноманітність і важливість кожної названої професії (вводиться поняття «професія»).
2. Проблемне запитання: чим відрізняються професії одна від одної? Назвіть характерні ознаки різних професій.
3. Учитель, спираючись на знання учнів про товари й послуги, запитує, звідки вони беруться (товари й послуги) та хто їх створює. Таким чином учні ознайомлюються з поняттями «виробник», «виробництво товарів».
4. Практична робота №5. Імітаційна вправа «Моя майбутня професія».
Інструкції щодо виконання практичної роботи
Під час виконання вправи учні можуть використовувати спецодяг, інструменти, знаряддя праці; декламувати вірші, співати пісні, загадувати загадки про обрані ними професії.
5. Екскурсія на підприємство чи в установу з метою ознайомлення з процесом виробництва товарів або надання послуг та знайомство з представниками відповідних професій.
Запитання та завдання для обговорення
1. Гра «Визначте професію».
— Хто продає квитки у касі? (Касир.)
— Хто обслуговує нас у кафе? (Офіціант.)
— Хто лікує наші зуби? (Лікар-стоматолог.)
2. Вправа «Встановіть відповідність».
Учитель роздає заготовлені картки з переліком професій і виготовлених товарів та пропонує стрілочками встановити між ними залежність. Наприклад:
кондитер пальто
швачка хліб
пекар тістечка
3. Завдання для роботи в групах. Намалювати предмети (на вибір учнів кожної групи), якими користуються: перукар, лікар, учитель, кухар, футболіст.
1