НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 5-6 КЛАСУ Інформатика

Про матеріал
Навчальна програма для 5-6 класів з інформатики 2024-2025 розроблена на 1.5 годин в тиждень
Перегляд файлу

Рівненський ліцей №23

Рівненської міської ради

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення педагогічної ради

Протокол № 1

02 вересня 2024 року

 

 

 

 

ІНФОРМАТИКА

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 5-6 КЛАСУ

(1,5 годин на тиждень)

Розроблена на основі  модельної програми 

«Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти»

(авт. Морзе Н.В., Барна О.В.) 

 

 

 

Підручник Інформатика: для 5 кл. закладів загальної середньої освіти  /Н. В. Морзе,О.В. Барна.— Київ: УОВЦ «Оріон», 2022. —256 с.

 Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

(наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140)

 

Підручник Інформатика: для 6 кл. закладів загальної середньої            освіти  /Н. В. Морзе,О.В. Барна.— Київ: УОВЦ «Оріон»,           2023. —256 с.

 Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

(наказ МОН від 12.07.2021 № 795)

 

Розробники:

Западня О.М.

Іванишин І.В.

2024рік

І. Вступ 

Метою навчання в інформатичній освітній галузі відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти є розвиток особистості учня, здатного використовувати цифрові інструменти і технології для розв’язання проблем, розвитку, творчого самовираження, забезпечення власного і суспільного добробуту, критично мислити, безпечно та відповідально діяти в інформаційному суспільстві. 

Освітня мета інформатики як навчального предмету повністю співпадає з метою навчання інформатичної освітньої галузі. Завдання навчання інформатики як навчального предмету передбачають формування в процесі навчання учнів/учениць ключових компетентностей, визначених у Державному стандарті базової середньої освіти (вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; культурна компетентність; підприємливість і фінансова грамотність), а також формування інформаційно-комунікаційної компетентності, яка в інформатичній освітній галузі є і ключовою, і предметною. 

Наскрізними є такі вміння: 

1)                      читати з розумінням, в тому числі електронні тексти, схеми, діаграми, що передбачає зокрема, уміння формулювати твердження, ідеї, підкріплюючи їх аргументами, фактами та цитатами (посиланнями на джерела); 

2)                      висловлювати власну думку в усній і письмовій формі, в тому числі з використанням цифрових пристроїв та відповідної термінології; 

3)                      критично та системно мислити, використовуючи різноманітні ресурси та способи оцінювання якості доказів, надійності джерел і достовірності відомостей, отриманих у тому числі й з електронних ресурсів; 

4)                      логічно обґрунтовувати свої дії для розв’язування задач з використанням цифрових пристроїв, свій вибір програмного забезпечення для створення моделей об’єктів, явищ і процесів; 

5)                      діяти творчо, що передбачає креативне мислення, продукування нових ідей, доброчесне використання чужих ідей та їх доопрацювання, застосування власних знань для створення нових інформаційних об’єктів; 

6)                      виявляти ініціативу, що передбачає активну участь у різних видах діяльності, уміння брати на себе відповідальність; 

7)                      конструктивно керувати емоціями, що передбачає налаштування на пошук внутрішньої рівноваги, конструктивну комунікацію, у тому числі під час спілкування з використанням цифрових засобів, зосередження уваги на вирішенні проблем, продуктивну діяльність; 

8)                      оцінювати ризики під час використання цифрових пристроїв, розрізняти прийнятні та неприйнятні ризики; 

9)                      приймати рішення, що передбачає здатність обирати способи розв’язання проблем з використанням відповідних цифрових пристроїв та програмного забезпечення; 

10)                  розв’язувати проблеми, що передбачає вміння аналізувати проблемні ситуації, висувати гіпотези та їх обґрунтовувати й практично перевіряти, презентувати, у тому числі з використанням цифрових засобів, та аргументувати рішення; 

11)                  співпрацювати з іншими, що передбачає вміння обґрунтовувати переваги взаємодії під час спільної діяльності, планувати власну та групову роботу, підтримувати учасників групи, допомагати іншим, у тому числі з використанням цифрових засобів, і заохочувати їх до досягнення спільної мети. 

Формування інформаційно-комунікаційної компетентності відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти передбачає реалізацію навчальних завдань, ознакою вирішення яких є те, що учень/учениця:  

знаходить, аналізує, перетворює, узагальнює, систематизує та подає дані у різних формах, критично оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем; 

створює інформаційні продукти для ефективного розв’язування задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці з іншими особами з використанням цифрових пристроїв чи без них; 

усвідомлено використовує інформаційні та комунікаційні технології і цифрові інструменти для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач, а також самостійно опановує нові технології;

усвідомлює наслідки використання інформаційних і комунікаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього природного середовища, 

дотримується етичних, культурних і правових норм інформаційної взаємодії.

 Основні принципи модельної програми. 

Модельна програма побудована за концентрично-лінійним принципом. Базові поняття курсу інформатики, уміння, що сформовані в початковій школі, поглиблюються та розширюються в 5-6 класах. Значна частина тем, вивчення яких розпочинається в 5-му класі, продовжується в 6-му класі з відповідним ускладненням та розширенням змісту. Таким чином забезпечується поступове нарощування складності навчального матеріалу, його актуалізація, повторення, закріплення, що сприяє формуванню ключових та предметних компетентностей і способів діяльності на більш високому рівні узагальнення. 

Основою для досягнення очікуваних результатів навчання, визначених у модельній програмі, є діяльнісний підхід, що базується на доборі інформаційних об’єктів, під час опрацювання яких формуються відповідні ключові та предметні компетентності.

Діяльнісний підхід також передбачає реалізацію об’єктного підходу: 

§                інформаційні технології використовуються для опрацювання певних інформаційних об’єктів, які мають певні властивості; 

§                для опрацювання об’єкта необхідно змінити значення його властивостей;  для змінення значення властивостей об’єкта над ним необхідно виконати певні дії – реалізувати певний алгоритм. 

Алгоритмічний підхід полягає у поданні способів виконання операцій над об’єктами у вигляді алгоритмів. Це сприятиме розвитку в учнів алгоритмічного мислення, ознаками якого є уміння поділяти задачі на підзадачі, чітко формулювати правила виконання окремих операцій та визначати їх послідовність, враховуючи можливості виконавців. 

 

 

Пріоритети викладання предмету: 

             повага до особистості учня/учениці та визнання важливості врахування їх інтересів під час навчанні інформатики, доборі інформаційних об’єктів та засобів для їх опрацювання; 

             підтримка пізнавального інтересу учнів, забезпечення можливостей зарахування

результатів навчання з інформатики, отриманих в неформальній освіті;

             забезпечення рівного доступу кожного учня/учениці до освіти без будь-яких форм їх дискримінації; 

             дотримання принципів академічної доброчесності учасників/учасниць освітнього процесу; 

             створення безпечного цифрового освітнього середовища з сучасними засобами навчання інформатики, яке забезпечує онлайн та офлайн форми навчання; 

             утвердження конструктивної та етичної взаємодії учнів/учениць між собою та з дорослими, в тому числі і з використанням цифрових мереж.

 

 

         

ІІ. Змістовна частина Сітка розподілу навчальних годин   на 2024-2025 навчальний рік   5-клас (52 годин). НУШ

№ з/п

Теми

Кількість годин

1.  

Інформація і комп’ютер 

12 год.

2.  

Алгоритми та програми для роботи з графікою

14  год.

3.  

Алгоритми і програми для роботи з текстами 

13  год.

4.  

Алгоритми і програми для роботи з мультимедіа

12 год.

 

Всього

52 год

Резервні уроки – 1 год

 

Сітка розподілу навчальних годин     на 2024-2025 навчальний рік   6-клас (52 годин). НУШ

№ з/п

Теми

Кількість годин

5.  

Інформаційні процеси та системи

7 год.

6.  

Мережеві технології та інтернет 

10  год.

7.  

«Комп’ютер як інструмент 

18  год.

8.  

Об’єкти та моделі

2 год.

9.  

Алгоритми і програми 

13 год

 

Всього

52 год

Резервні уроки – 2 год

 


Зміст навчання інформатики 5 клас

Блок, тема

Змістові лінії 

Діяльність

Очікувані результати

ТЕМА 1. Інформація і комп’ютер (12 год.)

Безпека життєдіяльності під час роботи з комп'ютером. Комп’ютерні мережі. Безпечне користування інтернетом. 

Використання мережі інтернет для навчання. Проблема, причина та наслідок.  Інформація, дані, повідомлення. Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Складові комп’ютерів та їхнє призначення. Поняття про інфографіку. Карти знань Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Способи опису алгоритму. Програма. Середовище опису й виконання алгоритмів. Операційна система та її інтерфейс. Програми 

для опрацювання даних різних типів 

(текстових, числових, графічних, мультимедійних).

Змістова лінія “Інформація. Дані. Моделі” 

 

Змістова лінія “Цифрова

творчість” 

 

Змістова лінія “Цифрові

пристрої” 

  

Змістова лінія “Безпека та відповідальність”

                   складає історію про правила життєдіяльності під час роботи з комп’ютером («що станеться, якщо…»);

                   хронометрує за допомогою ґаджетів тривалість роботи за комп’ютером; 

                   встановлює нагадування про  перерви в роботі із пристроями;

                   обговорює у групах ситуації та пропонує заходи безпеки під час використання інтернету; виконує тренувальні вправи в програмі  клавіатурного  тренажера для покращення навичок роботи з клавіатурою;

                   Розпізнає приклади онлайн-сервісів (інтернетпорталів, енциклопедій, електронних бібліотек, навчальних ресурсів)

                   перекладає вебсторінки та тексти за допомогою онлайн-перекладачів;

                   створює короткі повідомлення іноземною мовою, використовує голосове введення тексту для перекладу слів і висловів на іноземну мову; ● виконує проєкт зі створення інформаційного плаката про онлайн-сервіс для навчання шкільним предметам, електронних словників та еенциклопедій, для творчості, створення історій; проводить у групі віртуальні екскурсії з використанням цифрових пристроїв і доповненої реальності;

                   групує цифрові пристрої за їх функціями і призначенням;

                   створює лінію часу з ілюстрацією зміни цифрових пристроїв 

                   розпізнає складові комп’ютера і розповідає про їх призначення, описуючи їх взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження;

•розпізнає дані різних типів і наводить їх приклади [6 ІФО 1.2.1-3] 

•описує призначення та застосування цифрових пристроїв і технологій для здійснення інформаційних процесів з використанням відповідної термінології

[6 ІФО 1.1.2-1] 

•виділяє групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням [6 ІФО 3.1.1-

1] 

•називає складові комп’ютера і розповідає про їх призначення, описуючи їх взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження [6 ІФО 3.1.1-2] 

•демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних [6 ІФО 3.1.1- 3] 

•пояснює призначення операційної системи і прикладного програмного забезпечення [6 ІФО 3.1.2-2]  •розуміє важливість балансу між екранним часом і власним добробутом

[6 ІФО 4.1.1-2]

•наводить приклади застосування і побудови локальних мереж та

організації доступу до Інтернету [6 ІФО

3.3.1-1] 

• зберігає результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях або

мережних / хмарних ресурсах [6 ІФО

1.2.1-4] 

 

 

                   проєктує інформаційну модель комп’ютера за заданими критеріями;

                   створює схеми для класифікації об’єктів за їх властивостями;

                   описує способи подання алгоритму, наводить приклади різних способів

                   розрізняє виконавців алгоритму та команди, які вони здатні виконати

                   розробляє алгоритм опрацювання події у власному проєкті відповідно до умов та завдань проєкту;

                   розв’язує ситуаційні завдання на вибір застосунку та отриманий результат;

                   створює схему про призначення операційної системи; 

                   формулює запитання щодо зміни інтерфейсу програмного середовища;

                   змінює властивості об’єктів і їхніх груп у різних програмних середовищах; 

створює схеми для класифікації об’єктів за їх властивостями;

                     обирає ключові слова і методи пошуку, формулює різні типи запитань та / або запитів для пошуку потрібної інформації та / чи файлів на носіях [6 ІФО 1.2.2- 1] • наводить приклади онлайнсервісів та їх можливостей [6

ІФО 3.3.1-2] 

                     розпізнає факти і судження в інформаційних джерелах [6 ІФО 1.4.1-1] порівнює інформацію з різних джерел за наданими критеріями [6 ІФО 1.4.1-2]  • створює і використовує надійні паролі

[6 ІФО 4.1.2-2] 

                     не розголошує конфіденційні дані про себе та інших осіб [6 ІФО 4.1.2-3]  • пояснює важливість дотримання принципів академічної доброчесності та авторського права в інформаційній діяльності [6 ІФО 4.3.1-1] 

                     створює повідомлення на доступних ресурсах, додержуючи правил і враховуючи соціальні, культурні та інші особливості учасників онлайнкомунікації [6 ІФО 4.2.2-1]

                     надає доброзичливі і конструктивні поради щодо вдосконалення процесу та / чи результату спільної роботи [6 ІФО 2.5.4-1]

ТЕМА 2. Алгоритми та програми для роботи з графікою (14 год.)

Комп’ютерна графіка та її особливості. Побудова і опрацювання графічних зображень в різних

Змістова лінія “Інформація. Дані. Моделі” 

 

                   створює колаж, фотоальбом  із графічних зображень;

                   бере участь у проєкті в малих групах із фотофіксацією та відеофіксацією процесів у природі;

обирає і застосовує засоби для побудови малюнка в одному з графічних редакторів [6 ІФО 2.4.3-2] 

• розпізнає та реалізовує можливості для створення інформаційних продуктів у

 

програмних середовищах та в інтернеті.

Растровий графічний редактор та його інструменти. Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами.

Зміна властивостей об’єктів.

Лінійні алгоритми Постановка проблеми, закономірності.  Алгоритми із повторенням

Змістова лінія “Цифрова

творчість” 

 

Змістова лінія “Цифрові

пристрої” 

 

Змістова лінія “Безпека та відповідальність”

                   бере участь у дослідницькому проєкті за визначеною роллю з використанням ґаджета та спеціальних застосунків;

                   створює схеми для класифікації об’єктів за їх властивостями; 

                   будує інформаційні моделі реальних об’єктів у середовищі графічного редактора офісних пакетів;   ● змінює властивості об’єктів і їхніх груп у різних програмних середовищах; 

                   добирає/створює виконавців та добирає команди середовища;

                   створює власний проєкт у середовищі виконання алгоритмів для побудови, навчальних моделей ● створює власний проєкт у середовищі виконання алгоритмів для побудови графічних зображень, ● формулює проблему та розбиває її на підпроблеми, добирає цифрові пристрої та програмні продукти для вирішення підпроблем; ● відповідно до проблеми виділяє істотні та неістотні властивості об’єктів, будує відповідну   графічну/математичну модель;

                   добудовує графічне зображення за визначеною закономірністю даних; 

                   перетворює лінійний алгоритм у циклічний за визначеною закономірністю;

                   обирає кращу стратегію для створення свого алгоритму, пропонує її для обговорення в групі; добирає критерії та перевіряє правильність

виконання алгоритму;

контексті розв’язання життєвої / навчальної проблеми [6 ІФО 2.4.1-1]  • обирає, налаштовує залежно від особистих потреб і використовує програмне забезпечення з доступного переліку [6 ІФО 3.2.1-2]

•наводить приклади виконавців і

команд, які вони виконують [6 ІФО

2.2.1-1] 

•складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язання задач [6 ІФО 2.1.1-1] 

•представляє алгоритм одним чи кількома способами [6 ІФО 2.1.1-2]  •поєднує базові структури для розв’язання задачі [6 ІФО 2.1.1-3]  •пропонує способи перевірки коректності алгоритму та використовує їх [6 ІФО 2.1.1- 4] 

•розпізнає типові помилки, які виникають під час запуску програмного проєкту, і пропонує способи їх усунення

[6 ІФО 2.2.2-1] 

•пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон “якщо, то”, “що треба зробити, щоб” [6 ІФО 1.3.1-3]

ТЕМА 3. Алгоритми і програми для роботи з текстами (13 год.)

Програмне забезпечення для опрацювання текстів. Введення, редагування та

Змістова лінія “Інформація. Дані. Моделі” 

 

                   створює мінікнигу за результатами проєктної діяльності

                   створює запрошення, що містить ілюстрацію; 

використовує дані різних типів

(принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для

 

 

форматування символів і абзаців. 

Сторінки документа та їх форматування.  Вставляння графічних зображень та побудова векторних зображень в офісних пакетах. Вставляння графічних зображень та побудова векторних зображень в офісних пакетах.

Комп’ютерні мережі.

Локальна мережа.

Використання мережевих папок.

Пошук інформації в інтернеті. 

Завантаження даних з інтернету. 

Авторське право Однорівневі списки.

Команди розгалуження.  Алгоритми з розгалуженнями. 

Змістова лінія “Цифрова

творчість” 

 

Змістова лінія “Цифрові

пристрої” 

 

Змістова лінія

“Безпека та відповідальність”

                   змінює властивості об’єктів і їхніх груп у різних

програмних середовищах; 

                   записує текстовий алгоритм у вигляді блоксхеми та навпаки,  перетворює 

блок-схемний опис алгоритму в блоки команд середовища;

                   створює схему про програми для роботи з графічними даними; 

                   створює анімовані історії для демонстрації іншим правил захисту особистого простору, пристроїв і даних;

                   складає порівняльну схему призначення комп’ютерних мереж;

                   малює схему локальної мережі  в навчальному класі;

                   складає інструкцію з використання мережевих папок у навчальному класі;

                   проєктує інформаційну модель домашньої локальної мережі;

                   впорядковує алгоритм з зберігання результатів пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях; ● виділяє у друкованому та електронному тексті ключові слова  для пошуку;

                   шукає помилки в таблиці з пошуковими запитами та їх результатами;

                   створює закладки та складає список посилань на інформаційні джерела для розв’язування життєвої/навчальної проблеми

                   використовує QR-коди для доступу та зберігання даних з інтернету;

                   складає правила про дотримання авторського права під час створення власних інформаційних продуктів;

створення інформаційних продуктів; [6 ІФО 2.4.2-2].

розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми; [6 ІФО 2.4.1-1].

                   створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку; [6 ІФО 2.4.3-1 ]. 

                   дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів; [6 ІФО 2.4.3-7].

                   описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту; [6 ІФО 2.4.3-

8].

                   бере участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) зі створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів; [6 ІФО 2.5.1-1]. 

                   оцінює істотність/важливість/ необхідність/адекватність інформації  в контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми; [6 ІФО

1.3.1-1]. 

                   наводить приклади застосування і побудови локальних мереж та організації доступу до інтернету; [6 ІФО 3.3.1-1].

                   зберігає результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях; [6 ІФО 1.2.1-4].

 

 

 

                   змінює властивості об’єктів і їхніх груп у різних програмних середовищах; 

                   зазначає джерела, використані у своїх роботах ● порівнює та перевіряє алгоритми, створені іншими, пропонує шляхи їх покращення; ● добирає критерії та перевіряє правильність виконання алгоритму; 

                   складає вікторину про різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і знаходить помилки про некоректне використання чужих інформаційних ресурсів у різних інформаційний продуктах

                   обирає ключові слова і методи пошуку, формулює різні типи запитань та/або запитів для пошуку потрібної інформації та/чи файлів на носіях; [6 ІФО 1.2.2-1].

                   створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа [6 ІФО 2.4.3-1]. ● пояснює важливість дотримання принципів академічної  доброчесності та авторського права в інформаційній діяльності; [6 ІФО 4.3.1-1]. ● розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі[6 ІФО 4.3.1-2].  обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язування задачі, і визначає їх допустимі значення; [6 ІФО 1.3.1-2].

ТЕМА 4. Алгоритми і програми для роботи з мультимедіа (12 год)

Програмне забезпечення

для створення й відтворення комп’ютерних презентацій.

Об’єкти презентації та засоби управління її демонстрацією. Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення.

Типи слайдів. Налаштування показу презентацій.

Змістова лінія “Інформація. Дані. Моделі” 

 

Змістова лінія “Цифрова

творчість” 

 

Змістова лінія “Цифрові

пристрої” 

 

                   створює інфографіку за результатами спільної проєктної діяльності;

                   створює презентації за результатами проєктної діяльності;

                   зазначає джерела, використані у своїх роботах

                   створює в групі  ролики, що містять мультимедіа, засобами середовища опрацювання  презентацій, відповідно до обраної ролі; 

                   змінює властивості об’єктів і їхніх груп у різних програмних середовищах; 

                   аналізує та оцінює  інформаційні продукти

(власні та створені іншими) за критеріями;  ● презентує  рекламу продукту з використанням даних різних типів;

                   використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів; [6 ІФО 2.4.2-2].

                   розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми; [6 ІФО 2.4.1-1].

                   бере участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) зі створення інформаційних продуктів для реалізації

Планування представлення презентації та виступ перед аудиторією. Алгоритми з повтореннями та розгалуженнями

 

Змістова лінія

“Безпека та відповідальність”

                   створює презентацію про власний виріб;  ● створює презентації за результатами проєктної діяльності;

                   складає план проєктної діяльності та виготовлення інформаційних продуктів; ● планує виконання основних етапів дослідницько-пізнавального проєкту у класі в контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми з використанням цифрових технологій ● створює власне друковане портфоліо для виставки робіт;

                   створює власний проєкт у середовищі виконання алгоритмів для побудови мультимедійних ігор,  ● представляє результати своїх індивідуальних проєктів, складених 

в середовищі виконання алгоритмів,  в малій групі;

оцінює результати проєктів, створених іншими розробниками,  за рубриками

власних і суспільних інтересів; [6 ІФО 2.51-1].

                   пояснює, розподіляє і відповідально виконує ролі групової взаємодії під час розроблення проєкту; [6 ІФО 2.5.2-1].  ● створює мультимедійні презентації; [6 ІФО 2.4.3-4].

                   дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів; [6 ІФО 2.4.3-7].

                   планує роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під час виконання завдання; [6 ІФО 2.5.1-2].

                   бере участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) зі створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів; [6 ІФО 2.5.1-1]. 

                   описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту; [6 ІФО 2.4.3-

8].

                   описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи (власний і групи); [6 ІФО 2.5.3-3].

                   надає доброзичливі і конструктивні поради щодо вдосконалення процесу та/чи результату спільної роботи; [6 ІФО 2.5.4-2]. описує власну діяльність як члена групи і набутий досвід; [6 ІФО 2.5.4-3].

          

Зміст навчання інформатики 6 клас

Блок тема

Змістові лінії

Діяльність

Очікувані результати

1. ТЕМА Інформаційні процеси та системи (7 год.)

Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

Апаратна і програмна складові інформаційної системи

 

Змістова лінія “Безпека та відповідальність” Змістова лінія “Інформація.Дані.

Моделі”

Змістова лінія “.Цифрова

творчість”

 

 

 

                  виділяє особливості інформаційних процесів та порівнює їх;

                  створює графічну модель інформаційної системи транспорту, медичного обслуговування, освіти; презентує в малій групі, аналізує та порівнює модель з іншими; змінює модель відповідно до отриманих пропозицій, формулює власні пропозиції іншим;

                  створює презентацію інформаційних процесів у бібліотеці, під час навчання в класі, у громадських місцях, розрахунках за покупки, роботі в інтернеті та інших за допомогою цифрових інструментів;

                  виконує індивідуальний навчальний проєкт про роль інформаційних технологій в житті людини;

                  проєктує інформаційну модель комп’ютера для конкретного користувача; 

                  створює карту знань наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення; 

                  записує припущення «що буде, якщо…» щодо встановлення кількох прикладів програмного середовища, обговорює припущення у малих групах;

                  аналізує реальні кейс-приклади проблем з програмним та апаратним забезпеченням у власному інформаційному середовищі, встановлює їх причину, пропонує вирішення

                  розрізняє та пояснює інформаційні процеси в навколишньому середовищі в контексті розв’язування конкретних задач; [6 ІФО 1.1.1-1].

                  описує призначення та застосування цифрових пристроїв і технологій для здійснення інформаційних процесів з використанням відповідної термінології; [6 ІФО 1.1.2-1].

                  моделює роботу простої інформаційної системи; [6 ІФО 3.1.2-3]. 

                  описує взаємозв’язок програмного забезпечення комп’ютера з апаратною складовою; [6 ІФО 3.1.2-1]. наводить приклади наслідків/ризиків

встановлення і використання програмного забезпечення; [6 ІФО 3.2.1-4].

 

ТЕМА 2. Мережеві технології та інтернет (10 год.)

Інформаційні джерела.

Факти та судження.

Цифровий слід.

Критичне оцінювання інформації, отриманої з інтернету.

Комунікація за допомогою мережі. Безпека в мережевих спільнотах.

Поняття про хмарні технології. Реєстрація у хмарному сервісі.

Поняття про захищені паролі.

 

Змістова лінія “Безпека та відповідальність” Змістова лінія “Інформація.Дані.

Моделі”

Змістова лінія “.Цифрова

творчість”

 

 

 

                  в малих групах досліджує особливості онлайн-сервісів, робить презентацію та навчає способам використання сервісу інші групи (сервіси для навчання та дослідження, геосервіси, сервіси планування, відеосервіси, блоги);

                  заповнює таблицю з рубриками для оцінювання інформації з різних джерел;

                  розв’язує практичні ситуації розпізнавання фактів і суджень;

                  створює інфографіку щодо аргументації надійності джерел і достовірності інформації в медіатекстах, презентує та обговорює її в малій групі;

                  висловлює припущення щодо достовірності інформації та перевіряє їх за допомогою  спеціальних ресурсів;

                  створює віртуальну групу для комунікації в проєкті та бере участь у груповій взаємодії та співпраці;

                  будує схему порівняння хмарних і персональних ресурсів;

                  створює презентацію/інфографіку про хмарні ресурси;

                  створює ігровий проєкт про безпеку під час роботи з хмарними ресурсами;

                  бере участь у груповому проєкті про приклади використання цифрових технологій удома, на роботі у батьків, в школі та  громаді з акцентом на переваги та недоліки;

                  обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації для себе і пропонує їх іншим особам; [6 ІФО 3.3.1-3].

                  використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, спілкування, навчання, задоволення власних інтересів чи участі в суспільній діяльності; [6 ІФО 3.3.1-4].

                  наводить приклади і застосовує заходи безпеки та захисту особистого інформаційного простору, пристроїв і даних; [6 ІФО 4.1.2-1]. ● створює і використовує надійні паролі; [6 ІФО 4.1.2-2]. ● не розголошує конфіденційні дані про себе та інших осіб; [6 ІФО 4.1.2-3].

                  пояснює, що таке «цифровий слід» та онлайнрепутація, відповідально формує їх у себе; [6 ІФО 4.1.3-1].

                  пояснює правила етикету  спілкування у цифрових мережах і дотримується їх; [6 ІФО 4.2.1-1]. ● розпізнає небезпечні віртуальні спільноти і не бере участі в них; [6 ІФО 4.2.1-2].

                  розпізнає небезпечні/конфліктні ситуації під час онлайн-спілкування (зокрема внаслідок негативних чи зневажливих дописів), знає, до кого звернутися по допомогу в разі їх виникнення; [6 ІФО 4.2.1-3].

                  пояснює переваги і недоліки цифрової комунікації; [6 ІФО 3.3.1-5].

створює повідомлення на доступних ресурсах,

додержуючи правил і враховуючи соціальні, культурні й інші особливості учасників онлайнкомунікації[6 ІФО 4.2.2-1].

 

 

 

                  створює карту знань з безпеки та захисту особистого інформаційного простору, пристроїв і даних;

                  створює тестові завдання з питань безпеки в інтернеті;

                  реєструє самостійно на пропонованих вчителем сервісах, добираючи надійні паролі;

                  створює загадки та вікторини про цифровий слід; 

                  спілкується із учасниками групи у цифрових мережах із дотриманням цифрового етикету;

                  формулює рубрики для оцінювання цифрової мережі та використовує їх;

                  грає в гру на порівняння ситуацій під час онлайн-спілкування;

                  створює рекламу й антирекламу для цифрової комунікації;

                  створює змістовні індивідуальні та групові повідомлення у цифрову мережу відповідно до призначення

 

ТЕМА 3. «Комп’ютер як інструмент (18 год.)

Програмне забезпечення для створення та відтворення простих аудіо- та відеоданих. Додавання до презентації аудіо-та відеоданих.

Схеми, діаграми.

Створення діаграм і схем у різних програмних середовищах.

Змістова лінія “Безпека та відповідальність” Змістова лінія “Інформація.Дані.

Моделі”

Змістова лінія “.Цифрова

творчість”

 

 

                  створює колаж із фоторезультатів своєї діяльності у груповому проєкті;

                  бере участь у груповому проєкті для розв’язування життєвої чи навчальної проблеми з використанням цифрових технологій;

                  створює дописи (текстові та відео) у блозі про поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості та власному житті;

                  пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язування конкретних задач; [6 ІФО 1.1.2-2].

                  описує та оцінює позитивний і негативний вплив інформаційних технологій на власне життя і суспільство; [6 ІФО 1.1.3-2].

                  наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості; [6 ІФО 1.1.3-1].

 

Публікація інформації в мережі інтернет. Поняття про мову розмітки тексту. Створення простих вебресурсів.

Колажі, комікси. Створення колажів і коміксів в онлайнсередовищах.

Блог та його створення в мережі інтернет.

Відеоблог.

Додавання, редагування та форматування таблиць в текстовому документі та редакторі презентацій.

Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їхнє призначення.

Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць – аркуш, клітинка, діапазон клітинок

Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Введення, редагування й форматування даних основних типів

Основні типи числових діаграм (гістограма, лінійна, кругова).

 

                  розробляє сценарій і створює комікс про вплив інформаційних технологій на життя людини;

                  створює таблиці з набору текстових та числових даних  у текстовому документі та редакторі презентацій;

                  виконує розрахунки в електронних таблицях за результатами зібраних даних проєктної діяльності та будує за ними діаграми;

                  оцінює продукти інформаційної діяльності та пропонує ідеї щодо їх покращення;

                  презентує результати власного/групового дослідження за допомогою таблиць, схем, діаграм;

                  ставить запитання до побудованих схем і діаграм та відповідає на них;

                  створює в групах презентацію про цифрові пристрої для різних категорій користувачів, презентує та обговорює її;

                  створює рекламний постер про новинки засобів і способів комунікації, презентує та обговорює його

 

                  визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язування задачі, підтвердження чи спростування тверджень; [6 ІФО 1ю2.1-1].

                  представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень; [6 ІФО 1.2.3-1].

                  пояснює схеми і діаграми систем реального і віртуального світу; [6 ІФО 1.2.3-2].

                  використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів; [6 ІФО 2.4.2-2].

                  використовує програмне забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів; [6 ІФО 2.4.3-3].

                  дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів; [6 ІФО 2.4.3-7].

                  описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту; [6 ІФО 2.4.3-8].

                  бере участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів; [6 ІФО 2.5.1-1].

                  розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язування яких можна застосувати цифрові технології; [6 ІФО 1.1.1-2].

                  розпізнає та реалізує  можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми; [6 ІФО 2.4.1-1].

                  планує роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під час виконання завдання; [6 ІФО 2.5.1-2].

 

Об’єкти діаграм, їх властивості. Побудова діаграм у середовищі 

табличного процесора.

 

 

 

                  пояснює, розподіляє і відповідально виконує ролі групової взаємодії під час розроблення проєкту; [6 ІФО 2.5.2-1].

                  пропонує і дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проєкту; [6 ІФО 2.5.2-2].

                  наводить приклади та переваги конструктивної співпраці; [6 ІФО 2.5.2-3].

                  бере участь у представленні результатів групової роботи; [6 ІФО 2.5.3-2].

                  описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи (власний і групи); [6 ІФО 2.5.3-3].

                  надає доброзичливі і конструктивні поради щодо вдосконалення процесу та/чи результату спільної роботи; [6 ІФО 2.5.4-2].

                  описує власну діяльність як члена групи і набутий досвід; [6 ІФО 2.5.4-3].

                  наводить приклади підвищення доступності цифрових пристроїв для різних категорій користувачів і пропонує за потреби ці рішення; [6 ІФО 4.2.2-2].

                  цікавиться новинками засобів і способів комунікації, розповідає про них; [6 ІФО 4.2.2-3]. зазначає джерела, використані у своїх роботах[6 ІФО 4.3.1-3].

ТЕМА 4. Об’єкти та моделі (2 год)

Поняття про модель. Види моделей. Етапи побудови комп’ютерної моделі.

Проведення комп’ютерного експерименту. 

Змістова лінія “Безпека та відповідальність” Змістова лінія “Інформація.Дані.

Моделі”

                  створює модель прикладної задачі в середовищі табличного процесора;

                  розв’язує задачі з математики з використанням табличного процесора;

                  проводить експеримент з готовими моделями з математики та довкілля для

                  планує і реалізує експеримент з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези; [6 ІФО 1.3.2-1].

                  робить висновки, наскільки отримані результати експерименту з моделлю відповідають гіпотезі/прогнозу; [6 ІФО 1.3.2-2].

 

Поняття про об’єкт у програмуванні.

Властивості об’єкта. Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі.

Змістова лінія “.Цифрова

творчість”

 

підтвердження чи спростування своїх гіпотез, обговорює результати; 

                  планує експеримент, визначає суттєві та несуттєві властивості досліджуваного об'єкта, будує математичну модель в середовищі табличного процесора та презентує, обговорює  його результати в групі;

                  створює та змінює властивості об'єктів у програмних проєктах

пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то…», «що треба зробити, щоб…»[6 ІФО

1.3.1-3]. 

обирає властивості об’єктів, що є істотними для

розв’язування задачі, і визначає їх допустимі значення; [6 ІФО 1.3.1-2].

ТЕМА 5. Алгоритми і програми (13 год)

Створення програмних об’єктів.

Поняття події. Види подій.

Програмне опрацювання

події

Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження

Розв’язування задачі методом поділу на підзадачі.

Практичне програмування роботів

 

Змістова лінія “Безпека та відповідальність” Змістова лінія “Інформація.Дані.

Моделі”

Змістова лінія “.Цифрова

творчість”

 

 

 

                  виконує алгоритми у нових середовищах виконання алгоритмів та прогнозує результат;

                  перевіряє алгоритм, складений іншими, на наявність помилок,

                  пропонує авторові шляхи покращення алгоритму за заданим описом;

                  записує лінійний, розгалужений та циклічний  алгоритм, складений блоксхемою, у команди середовища;

                  шукає помилки в готових лінійних, розгалужених та циклічних алгоритмах;

                  дописує програми та редагує їх у середовищі складання алгоритмів лінійних,  розгалужених та циклічних алгоритмів;

                  розбиває задачу на підзадачі, складає алгоритми для підзадач та поєднує їх;

                  складає із переліку наданих підзадач комплексну задачу, узгоджує їх взаємодію;

                  визначає та обговорює призначення підзадач у модульному проєкті;

                  пропонує способи перевірки коректності алгоритму та використовує їх; [6 ІФО 2.1.1-4].

                  створює і виконує програмний проєкт у середовищі програмування (візуальне, блокове або інше); [6 ІФО 2.2.1-2].

                  проводить перевірку роботи програмного проєкту на заданих прикладах і робить висновки щодо коректності його роботи; [6 ІФО 2.2.1-3]. 

                  пропонує власні способи перевірки правильності роботи проєкту; [6 ІФО 2.2.1-4].

                  розпізнає типові помилки, які виникають під час запуску програмного проєкту, і пропонує способи їх усунення; [6 ІФО 2.2.2-1].

                  докладає зусиль і виявляє гнучкість, використовуючи доступні ресурси і стратегії для подолання перешкод і розв’язування проблем під час реалізації програмних проєктів; [6 ІФО 2.2.2-

2].

                  прогнозує зміну результату роботи проєкту внаслідок внесення змін до нього; [6 ІФО 2.2.2-

3].

 

 

                  створює і виконує програмний проєкт у середовищі програмування, представляє

його та обговорює; 

                  формулює завдання, які можуть виконувати роботи обраного типу; 

                  створює та налагоджує прості проєкти для управління роботами;

                  у парах виконує алгоритм в ролі робота та налагоджувача

 

                  складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язування задач; [6 ІФО 2.1.1-

1].

                  представляє алгоритм одним чи кількома способами; [6 ІФО 2.1.1-2].

                  поєднує базові структури для розв’язування задач; [6 ІФО 2.1.1-3].

                  складає список підзадач для розв’язування великої або складної задачі; [6 ІФО 2.3.1-1]. ● визначає функціонал окремих частин проєкту; [6 ІФО 2.3.1-2].

                  складає проєкт з розв’язування окремих підзадач; [6 ІФО 2.3.1-3]. узгоджує взаємодію окремих підзадач у модульному проєкті[6 ІФО 2.3.1-4].

 

 

           

ІІІ. Перелік навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення навчального процесу

             Платформа NeoLMS

             Браузер

             Графічний редактор

             Текстовий процесор

             Онлайн-перекладач

             https://crello.com/uk/

             https://time.graphics/editor

             Карти знань

             Середовище опису й  виконання алгоритмів (Скретч)

             Операційна система

             Онлайн-середовище для створення аватарки

             Онлайн інструменти для створення колажу Програма для створення зображень онлайн

             Редактор презентацій

         

ІV. Система оцінювання результатів навчання

Базується  на положеннях Рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 01 квітня 2022 р за. № 289 та Загальних критеріях оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (додаток №2 до наказу №289)

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.

Система оцінювання (бальна/рівнева):

       10,11,12 - В

       7,8,9 - Д 4,5,6 - С

       1,2,3 – П

         

Критерії оцінювання предметних та особистісних результатів

Групи результатів навчання

Рівень досягнення результатів навчання

 

Початковий

Середній

Достатній

Високий

Працях з інформацією, даними, моделями

Знає, розуміє, наводить приклади, повторює навчальні дії

Застосовує вміння,

 

виконує дії

Аналізує, порівнює, класифікує, структурує.

пояснює, ілюструє інформацію

Створює рішення, оцінює за критеріями, обґрунтовує, формує судження

Створює інформаційні продукти

Виконує дії у супроводі вчителя

Виконує дії за докладною інструкцією, 3 допомогою вчителя

Виконує дії самостійно або в групі, за інструкцією, шаблоном, зразком, сформульованим завданням

Виконує дії самостійно, творчо, оцінює за критеріями, генерує ідеї, знаходить власні розв'язки, опановує нові засоби чи інформаційні технології

Працює в цифровому середовищі

Виконує дії у супроводі вчителя

Виконує дії за докладною інструкцією. 3 допомогою вчителя

Виконує дії самостійно або в групі, за інструкцією, шаблоном, зразком, сформульованим завданням

Виконує дії самостійно, допомагає іншим, оцінює за критеріями, опановує нові, використовує ефективні прийоми роботи

Безпечно та відповідально працює з інформаційними технологіями

Демонструє безпечну та відповідальну поведінку в знайомій ситуації, епізодично

Демонструє безпечну та відповідальну поведінку у типовій ситуації, після нагадування

Демонструє безпечну та відповідальну поведінку у новій та змодельованій ситуації

Демонструє безпечну та відповідальну поведінку у нестандартній ситуації, оцінює таку поведінку за критеріями

 

 

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

image

1

Учень (учениця): засвоїв знання у формі окремих фактів; з допомогою вчителя або з використанням підручника розпізнає і називає окремі інформаційні об'єкти; знає та дотримується правил безпечної поведінки під час роботи в комп’ютерному класі. 2  

2

Учень (учениця): розпізнає та виділяє інформаційні об‘єкти, пояснює свій вибір та може фрагментарно відтворити знання про них; з допомогою вчителя фрагментарно виконує окремі навчальні завдання та практичні роботи на комп’ютері, допускає помилки.

3

Учень (учениця): з допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу (менше половини); відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді; навчальні завдання виконує фрагментарно за значної допомоги вчителя; потребує постійної активізації та допомоги; способи навчально-пізнавальної діяльності (практичні і розумові уміння і навички) застосовує на рівні копіювання зразка способу діяльності.

image

4

Учень (учениця): з допомогою вчителя відтворює значну частину навчального матеріалу (більше половини); у відповідях може допускати помилки; за значної допомоги вчителя виконує навчальні завдання, допускає помилки; має елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері; за інструкцією і з допомогою вчителя фрагментарно виконує практичні роботи, потребує детального кількаразового їх пояснення, допускає помилки.

5

Учень (учениця): самостійно, але не повно, відтворює значну частину навчального матеріалу; ілюструє розуміння базових понять інформатики прикладами з підручника або пояснення вчителя, відповідає на окремі запитання; з допомогою вчителя виконує навчальні завдання з частковим поясненням, допускає помилки; за детальною інструкцією і з допомогою вчителя виконує практичні роботи, не вміє пояснити свої дії, допускає помилки.

6

Учень (учениця): самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу, відповідь будує у засвоєній послідовності, ілюструє її власними прикладами; з частковою допомогою вчителя виконує навчальні завдання з достатнім поясненням, допускає помилки; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп’ютері; способи навчально-пізнавальної діяльності застосовує за зразком у подібній ситуації; потребує стимулювання й значної допомоги вчителя, коли працює самостійно.

image

7

Учень (учениця): самостійно відтворює основний навчальний матеріал з окремими неточностями, застосовуючи необхідну термінологію, вміє наводити власні приклади на підтвердження певних тверджень; пояснює та обґрунтовує способи виконання навчальних завдань, аналізує отриманий результат, робить неповні висновки з допомогою вчителя, використовує різні джерела відомостей для виконання навчального завдання; практичні роботи на комп’ютері виконує самостійно за інструкцією; самостійно виправляє вказані вчителем помилки.

8

Учень (учениця): відтворює засвоєний навчальний матеріал в іншій послідовності, не порушуючи логічних зв'язків, інтерпретує та деталізує питання, ідентифікує терміни та поняття; з незначною допомогою вчителя визначає спосіб розв’язування навчального завдання, частково аргументує свої міркування; самостійно знаходить необхідні відомості,

 

 

систематизує та узагальнює їх; самостійно виконує навчальне завдання, знаходить та виправляє допущені помилки. Має стійкі практичні навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері; самостійно виконує практичні роботи, що відповідають вимогам навчальної програми, аналізує одержані результати, швидко й оперативно виправляє помилки.

9

Учень (учениця): вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією; самостійно формулює мету виконання навчального завдання, добирає форми представлення результату та необхідні відомості; аргументовано обирає раціональний спосіб виконання навчального завдання, самостійно виконує навчальні завдання з несуттєвими помилками, знаходить та виправляє допущені помилки.

image

10

Учень (учениця): системно відтворює навчальний матеріал у межах програми; дає повні, змістовні відповіді на поставлені запитання;робить логічні висновки, обґрунтовує свою думку, висуває припущення; виконує різні типи навчальних і життєвих завдань (як типових, так і нестандартних, творчих) під опосередкованим керівництвом учителя, розробляє алгоритм виконання запропонованого навчального завдання, пропонує нові шляхи розв’язування навчальних завдань; знаходить додаткові джерела відомостей, використовує запропоновані схеми класифікації для структурування відомостей та даних, порівнює і зіставляє відомості з кількох джерел, уміє стисло і логічно подавати узагальнену інформацію; самостійно приймає рішення, прогнозує наслідки власної поведінки за незначної допомоги дорослих.

11

Учень (учениця): логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах навчальної програми з інформатики; обґрунтовано відповідає на запитання; аргументовано використовує знання у нестандартних ситуаціях; раціонально використовує комп’ютер і комп’ютерні засоби для розв’язування завдань, пов’язаних з опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням; розуміє мету власної навчальної діяльності та самостійно визначає завдання для її досягнення, вміє виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези

12

Учень (учениця): має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальної програми з інформатики, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно планує особисту навчальну діяльність та оцінює її результати, уміє приймати рішення, швидко вибрати потрібний спосіб діяльності із кількох відомих, застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових ситуаціях.

 

Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання із урахуванням результатів виконання учнями навчальних проєктів.

Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів відображених у Свідоцтві досягнень:

ЗР1) працює з інформацією, даними моделями;

ЗР2) створює інформаційні продукти;

ЗР3) працює в цифровому середовищі

ЗР4) безпечно й відповідально працює з  інформаційними технологіями

Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. 

Окремі підсумкові контрольні роботи не проводяться.

Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12.

 

 

 

          

V.  Список літератури та інформаційних ресурсів

1.               Державний стандарт повної загальної середньої освіти. 

https://mon.gov.ua/osvita-2/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrainska-shkola-2/derzhavniy-standart-bazovoi-serednoi-osviti

 

2.               Модельна програма «Інформатика 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795). https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSHpoetap.z.2022/Inform.osv.haluz.5-6-kl/Inform.5-6-kl.Morze.Barna.14.07.pdf

 

3.               Морзе Н., Барна О. Інформатика. Підручник для 5 кл. закладів загальної

середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Барна. — Київ: УОВЦ «Оріон», 2022. — 256 с. : іл  https://pidruchnyk.com.ua/1658-informatyka-5-klas-morze-2022.html

 

4.               Морзе Н., Барна О. Інформатика. Підручник для 6 кл. закладів загальної

середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Барна. — Київ: УОВЦ «Оріон», 2023. — 256 с. : іл https://pidruchnyk.com.ua/2685-informatyka-6-klas-morze-2023.html

 

5.               Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, наказ Міністерства освіти і науки України 01.04.2022 р. № 289.

https://osvita.ua/doc/files/news/861/86195/OCINYuVANNYa_OST818.pdf

pdf
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
9 січня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку