НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «Етика. 5-6 класи» (автори Пометун О.І.)

Про матеріал
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА до модельної навчальної програми «Етика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Кришмарел В.Ю.) (0,5 годин на тиждень)
Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

до модельної навчальної програми

«Етика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

(автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Кришмарел В.Ю.)

(0,5 годин на тиждень)

Тема уроку

Орієнтири для оцінювання

Види діяльності

 

ВСТУП (1 год)

1.

Мораль. Етика. Моральні цінності суспільства – життєві орієнтири людини Моральні взаємини й спілкування людей. Золоте правило моралі. Моральне зростання людини: чому важливо пізнавати та оцінювати себе

Пояснює, що таке мораль та етика, яку роль вони відіграють у житті та стосунках людей Формулює золоте правило моралі, ілюструє його прикладами із власного життя та життя оточення Пояснює, що таке моральні цінності та як вони впливають на взаємини та спілкування людей Розповідає про важливість самопізнання та самооцінки

Пошукові завдання: з’ясування значення понять «мораль», «етика», створення хмар слів до понять «моральні цінності», «золоте правило моралі» Обговорення та дискусії (орієнтовні теми): Що є життєвими орієнтирами людини; Як можна пізнавати себе; Чому важливо оцінювати себе

 

Розділ 1. УНІКАЛЬНІСТЬ І НЕПОВТОРНІСТЬ ЛЮДИНИ (3 год)

2

Індивідуальність людини. Формування особистості. Цінність людського життя. Гідність людини

Обґрунтовує унікальність та неповторність кожної людини Визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності Розповідає про формування особистості та людські чесноти Пояснює, що таке індивідуальні відмінності людини, та виявляє повагу до них Висвітлює сутність гідності та наводить приклади її проявів Бере участь у груповій роботі, враховуючи

Короткі повідомлення учнів: у чому проявляється неповторність кожної людини, що є найвищими цінностями сучасного світу, що таке світогляд Пошукові завдання: з’ясування значення понять «індивідуальність», «унікальність», «особистість», «гідність», «чеснота», «світогляд», «потреба» у різних джерелах, складання речень, створення хмар слів до понять «неповторність людини», «становлення особистості», «інтереси людини»; складання ребусів, емоджі, кросвордів

3

Людські чесноти

4

Роль світогляду в становленні особистості. Потреби, бажання, інтереси людини

 

Розділ 2. СПІЛКУВАННЯ У ЖИТТІ ЛЮДИНИ (5 год)

5

Спілкування та його роль у житті людини Вплив спілкування на здоров’я, безпеку і добробут Вербальне та невербальне спілкування

Пояснює, що таке спілкування, та як воно впливає на здоров’я, безпеку і добробут Розповідає про сутність вербального та невербального спілкування. Застосовує вербальні та невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації Детально описує особливості спілкування в групі та аналізує прояви доброзичливості, щирості та поваги у спілкуванні Наводить приклади чемної поведінки у спілкуванні Пояснює значення етикету для спілкування Виконує різні ролі у груповій роботі Визначає показники безпечного та відповідального спілкування, наводить приклади Встановлює нові контакти та ефективно співпрацює для досягнення результату

Короткі повідомлення учнів: значення спілкування у житті людини, сучасні засоби спілкування

Творчі завдання (індивідуально, у парах/групах): складання і розігрування діалогів із досягнення різних цілей з використанням вербального та невербального спілкування; зображення (малюнком, пантомімою) безпечного/небезпечного спілкування; розігрування ситуацій протидії агресії та булінгу; складання пам’яток (індивідуально, у парах/групах): безпечного віртуального спілкування; протидії булінгу та кібербулінгу Обговорення та дискусії (орієнтовні теми): Чому життя людини неможливе без спілкування; Які функції спілкування; У чому значення етикету у спілкуванні; Як протистояти агресії та маніпуляціям у спілкуванні;

6

Конструктивна комунікація. Спілкування в групі Доброзичливість, щирість, повага у спілкуванні. Ввічливість та чемність. Етикет

7

Безпечне та відповідальне спілкування Особливості та ризики віртуального спілкування

8,9

Агресивність у спілкуванні: тиск, маніпуляції та неповага. Наслідки та протистояння Булінг та кібербулінг: прояви, запобігання та протидія

 

Розділ 3. СВІТ ЛЮДСЬКИХ ЕМОЦІЙ ТА ПОЧУТТІВ (4 години)

10

Емоції та почуття, їхнє значення в житті людини Сила почуттів. Як виражати власні емоції та почуття

Розповідає, що таке емоції та почуття, якими вони бувають Визначає та описує власні почуття та емоції в різних ситуаціях життя Наводить приклади вираження емоції та описує реакцію на них Описує сутність емпатії Пояснює почуття інших осіб і обґрунтовує їхнє право на вираження своїх почуттів Зважає на емоції та почуття інших осіб у своїй поведінці Пояснює, як емоції пов’язані з вчинками та як зрозуміти інших у тій чи іншій ситуації

Короткі повідомлення учнів: розповідь про емоції і почуття в житті людини та способи їх прояву, про власні емоції та почуття в різних ситуаціях Пошукові завдання: з’ясування значення понять «емоція», «почуття», «емпатія» у різних джерелах, складання речень, створення кластерів, асоціативних кущів, хмар слів до понять «сила почуттів», «негативні емоції», «емпатія», «почуття людини»; складання ребусів, емоджі, кросвордів із основними поняттями, словами тем розділу Творчі завдання (індивідуально, у парах/групах): складання власної шкали емоцій (перелічити не менше 10 станів) – від найнеприємніших до найприємніших; вимірювання «температури» емоцій класу; проведення ігор «Вгадай емоцію», «Покажи емоцію», «Малюємо емоції»; опис емоційних станів героїв у творах живопису/літератури, зокрема українських; інтерв’ювання: Як ти керуєш власними емоціями?

11

Емпатія. Як зважати на почуття та емоції інших людей

12

Місце позитивних і негативних емоцій у житті людини

13

Керування власними емоціями. Патріотизм

 

Розділ 4. ЖИТТЄВИЙ ПОСТУП ЛЮДИНИ (4 год)

14

Особистісний розвиток людини. Роль навчання у житті людини. Інтереси та хобі. Заняття спортом і мистецтвом

Описує особистісний розвиток людини Пояснює роль навчання в житті людини Розповідає про власні інтереси та хобі, ділиться досягненнями з однолітками, ініціює обмін досвідом діяльності Визначає прагнення і потреби у сфері власного особистісного розвитку та навчання Виявляє зацікавлення до тривалої систематичної діяльності (хобі, спорт, мистецтво, навчання тощо) та наполегливість у досягненні мети

Визначає цілі власної діяльності та стратегії їх досягнення Обґрунтовує перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього та аргументує необхідність наполегливості Самостійно створює та реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті Пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників

Оцінює користь обміну досвідом та взаємонавчання; пояснює значення освіти в житті людини Планує і моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб

Короткі повідомлення учнів: значення особистого розвитку людини, потреби та цілі людини загалом та власні, шляхи їх досягнення, хобі та інтереси, заняття спортом та мистецтвом Пошукові завдання: з’ясування значення понять «інтереси», «хобі», «становлення людини», «цілеспрямованість» у різних джерелах, складання речень, створення хмар слів, асоціативних кущів, кластерів до понять «навчання», «досвід», «дорослий»; складання ребусів, емоджі, кросвордів з основними поняттями тем розділу

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми): Чому навчання – невід’ємна частина життя людини; Які складники життєвого успіху; У чому роль невдач у житті людини; Що означає бути дорослою людиною Проєкти (індивідуальні/групові): створення карти-плану для досягнення певної власної життєвої цілі; створення виставки-презентації «Моє хобі»; «Мої життєві плани та майбутнє України»;

 

 

 

 

 

15

Становлення і дорослішання людини: самостійність, наполегливість і цілеспрямованість

16

Життєві цілі, плани та перспективи. Ухвалення рішень. Успіхи і невдачі як складники особистісного розвитку людини

17

Значення досвіду в житті людини. Взаємонавчання та обмін досвідом

18

Резерв

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Береза Любов Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Планування
До підручника
Етика 5 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
17 вересня 2022
Переглядів
11730
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку