НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ТЕХНОЛОГІЇ 5 КЛАС НУШ

Про матеріал
Розроблено на основі модельної навчальної програми «Технології. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авторки Ходзицька І. Ю., Горобець О. В., Медвідь О. Ю., Пасічна Т. С., Приходько Ю. М.), «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795) 70 год (2 година на тиждень) Відповідає підручнику Технології. 5 клас: підр. Для 5кл. закл. загал. серед. освіти / Ірина Ходзицька, Олена Горобець Ольга Медвідь, Тетяна Пасічна, Юлія Приходько, Валентина Крімер, Ніна Павич. – Харків: Вид-во «Ранок», 2022. – 160с. : іл.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

ТЕХНОЛОГІЇ

 5 КЛАС НУШ

 

 

Розроблено на основі модельної навчальної програми                                   «Технології. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти

(авторки Ходзицька І. Ю., Горобець О. В., Медвідь О. Ю., Пасічна Т. С., Приходько Ю. М.), «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795)                               70 год (2 година на тиждень)

 

 

Відповідає підручнику  Технології. 5 клас: підр. Для  5кл. закл. загал. серед. освіти / Ірина Ходзицька, Олена Горобець Ольга Медвідь, Тетяна Пасічна, Юлія Приходько, Валентина Крімер, Ніна Павич. – Харків: Вид-во «Ранок», 2022. – 160с. : іл.

 

 

 

 

 

 

                                                                                 



Пояснювальна записка

  Навчальна програма освітньої галузі «ТЕХНОЛОГІЇ» для 5 класу розроблено відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»), на основі Державного стандарту базової середньої освіти.  Програма побудована таким чином, що її можна використовувати для різних груп – дівчат, хлопців та класів, що не поділяються на групи хлопців та дівчат. Навчальний предмет «Технології» призначений для реалізації творчого потенціалу учнів в особистісно і соціально значущій предметно-перетворювальній діяльності; розв’язання реальних життєвих проблем створеними виробами за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності у взаємодії і кооперуванні дій з іншими особами; практичного застосування набутих інтегрованих знань, наскрізних для всіх ключових компетентностей умінь, способів проєктно-технологічної діяльності в нових життєвих ситуаціях. Програма побудована на основі проєктної діяльності, тож результатом діяльності учнів має бути проєкт.

Метою технологічної освітньої галузі є реалізація творчого потенціалу учня, формування критичного та технічного мислення, готовності до зміни навколишнього природного середовища без заподіяння йому шкоди засобами сучасних технологій і дизайну, здатності до підприємливості та інноваційної діяльності, партнерської взаємодії, використання техніки і технологій для задоволення власних потреб, культурного та національного самовираження

Метою навчального предмету «Технології» є формування у здобувачів освіти життєво важливих компетентностей, необхідних у самостійному житті, розвиток творчого потенціалу, критичного мислення, духовно-моральних цінностей, реалізація здібностей та інтересів учнів у сфері проєктно-технологічної діяльності.

   Програмою передбачено, що необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість.

Дана програма:

  •           передбачає досягнення очікуваних результатів навчального предмету;
  •           визначає зміст і види навчальної діяльності здобувачів освіти;
  •           ґрунтується на визначених Державним стандартом ціннісних орієнтирах;
  •           охоплює формування ключових компетентностей.

У програмі визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання; коротко вказано відповідний зміст кожного навчального модуля. Причому зміст указаний таким чином, що кожний учитель/учителька, які обрали цей варіант програми, легко зможе адаптувати її під особливості своєї роботи.

Програму побудовано із врахуванням таких принципів:

  •            дитиноцентризму і природовідповідності;
  •            узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;
  •            науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;
  •            наступності і перспективності навчання;
  •            взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;
  •            логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;
  •            творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;
  •        адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Згідно з вимогами Державного стандарту до обов’язкових результатів навчання учнів, передбачено, що учень/учениця:

  •        формулює ідею та втілює задум у готовий продукт за алгоритмом проектно- технологічної діяльності;
  •        творчо застосовує традиційні і сучасні технології;
  •        ефективно використовує техніку, технології та матеріали без заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу;
  •        турбується про власний побут, задоволення власних потреб та потреб інших осіб.

          Ключові компетентності – якості особистості, що дають змогу ефективно брати участь у різноманітних сферах діяльності (загальнокультурна,  соціальна, інформаційно-комунікативна, уміння вчитися впродовж життя, обізнаність і самовираження у сфері культури).

         Основою формування ключових компетентностей є особистісні якості, особистий, соціальний, культурний і навчальний досвід учнів; їх потреби та інтереси, які мотивують до навчання; знання, уміння та ставлення, що формуються в освітньому, соціокультурному та інформаційному середовищі, у різних життєвих ситуаціях. Наскрізними в усіх ключових компетентностях є такі вміння: читати з розумінням, висловлювати власну думку усно й письмово, критично та системно мислити, логічно обґрунтовувати позицію, діяти творчо, виявляти ініціативу, конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими тощо.

Крім спеціальних умінь і навичок у процесі навчання учні оволодівають загально-навчальними уміннями і навичками, які мають відношення до всіх предметів, наприклад, навичками роботи з книгами, довідниками, читання й письма, раціональної організації домашньої праці, дотримання режиму дня тощо.

Завдання:

  •          здобуття досвіду проєктно-технологічної діяльності та партнерської взаємодії в нових умовах технологічної освіти;
  •          засвоєння графічної грамоти, способів проєктування, виготовлення та оцінювання виробів, умінь раціонального використання найпоширеніших матеріалів, безпечного поводження з найпростішими засобами праці, застосування техніки і технологій для реалізації власних проєктів;
  •          розвиток уяви, технічного, системного і критичного мислення, психомоторики , здатності гармонійно поєднувати розумову та фізичну працю; формування проєктно-технологічної компетентності, творчого ставлення до праці, підприємливості й інноваційності, готовності дбати про добробут, примножувати культурні цінності, оберігати природу та раціонально змінювати довкілля засобами дизайну і технологій.

Основні принципи програми «Технології»:  системність, наступність, лінійність, інтегративність у побудові змісту. Змістові лінії реалізуються систематично й послідовно, по одній вихідній лінії, з поступовим ускладненням від класу до класу. Опанування учнями технологій в основній школі ґрунтується на засадах компетентнісного, особистісно зорієнтованого, діяльнісного та інтегративного підходів.

Підходи : 

Компетентнісний підхід сприяє формуванню ключових, предметних і міжпредметних компетентностей, насамперед загальнокультурних і художньо-естетичних.

Особистісно зорієнтований підхід забезпечує розвиток в учнів індивідуальних здібностей, творчого потенціалу.

Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і здатності застосовувати їх у навчальній та соціокультурній практиці.

Інтегративний підхід виражається в акцентуванні взаємодії різних видів мистецтва в рамках освітньої галузі та пошуку міжпредметних зв’язків з предметами інших освітніх галузей.

Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з технологічної освітньої галузі передбачають, що учень:

- формулює ідею та втілює задум у готовий продукт за алгоритмом проектно-технологічної діяльності;

- творчо застосовує традиційні і сучасні технології;

- ефективно використовує техніку, технології та матеріали без заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу;

- турбується про власний побут, задоволення власних потреб та потреб інших осіб.

За типовим навчальним  планом  для 5-9 класів ЗЗСО з українською мовою навчання затвердженим МОН від 19.02.2021 №235 (додаток 3) рекомендовано кількість годин з технологій 2 години. За  типовим навчальним планом для 5-9 класів ЗЗСО з українською мовою навчання затвердженим МОН від 09.08. 2024 №1120 (додаток 3) 1 год., 1 година додається з навчального навантаження, які рекомендовані для перерозподілу між  освітніми компонентами.

За типовим навчальним  планом  для 5-9 класів ЗЗСО з українською мовою навчання затвердженим МОН від 19.02.2021 №235 (додаток 3) рекомендовано кількість годин з технологій 2 . За  типовим навчальним планом для 5-9 класів ЗЗСО з українською мовою навчання затвердженим МОН від 09.08. 2024 №1120 (додаток 3) 1 год., 1 година додається з навчального навантаження, які рекомендовані для перерозподілу між  освітніми компонентами.

 

 Формування ключових та предметних компетентностей

       Зміст навчальної програми орієнтовано на формування в учнів ключових і предметних компетентностей, які покликані наблизити процес трудового навчання до життєвих потреб учня, його інтересів та природних здібностей.

Ключова компетентність – це знання, уміння і навички у комплексі зі сформованою життєвою позицією учня.

      У формуванні ключових компетентностей беруть участь усі навчальні предмети, інтегруючи процес навчання навколо них. Кожен предмет, маючи власний компетентнісний потенціал, вносить свій внесок у формування ключових компетентностей, тобто у творення навчального середовища української школи.

 

Додаток 11
до Державного стандарту

ТЕХНОЛОГІЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ


Компетентнісний потенціал
 

Ключові компетентності

Уміння та ставлення

Вільне володіння державною мовою

Уміння:

оперувати технологічними поняттями, фактами державною мовою в усній і письмовій формі обговорювати питання, пов’язані з реалізацією проекту державною мовою обґрунтовувати державною мовою технології проектування і виготовлення виробів

Ставлення:

усвідомлення важливості розвитку  української технічної, технологічної термінології і номенклатури шанування державної мови під час виконання завдань у різних сферах діяльності

Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами

Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) мовою

Уміння:

висловлювати власні ідеї, думки, коментувати та оцінювати власну діяльність і діяльності інших осіб рідною мовою шукати інформацію в технічній літературі, підручниках, посібниках, технологічній документації, періодичних виданнях, електронних, зокрема онлайн-джерелах, рідною мовою; критично оцінювати та використовувати її

Ставлення:

усвідомлення важливості розвитку  технічної, технологічної термінології і номенклатури рідною мовою

Здатність спілкуватися іноземними мовами

Уміння:

читати технологічні карти, розуміти технічні записи в інструкціях, відеоматеріали іноземними мовами шукати, критично оцінювати і використовувати інформацію для виконання завдань, у разі потреби презентувати проекти іноземними мовами застосовувати в разі потреби іноземні мови для ефективної діяльності

Ставлення:

усвідомлення зростання власних можливостей у роботі над проектом за умови володіння іноземними мовами

 

Математична компетентність

Уміння:

застосовувати математичні методи для виконання технологічних завдань у різних сферах діяльності розуміти,  використовувати і будувати прості математичні моделі для розв’язання технологічних проблем

Ставлення:

усвідомлення ролі і значення точності та правильності вимірювань, обчислень і розрахунків для проектування і виготовлення виробів

Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій

Уміння:

порівнювати властивості конструкційних матеріалів  логічно обґрунтовувати технології проектування і виготовлення виробу

виготовляти вироби, доцільно застосовуючи технології та обладнання

формулювати гіпотези, збирати дані, здійснювати експерименти (випробування) з виготовленими виробами, аналізувати і узагальнювати результати проектно-технологічної діяльності використовувати наукові відомості для досягнення мети проектно-технологічної діяльності, приймати обґрунтовані рішення чи формулювати висновки 

Ставлення:

усвідомлення значення технологій у повсякденному житті, необхідності дотримання технологічної послідовності у виготовленні виробів, використання наукового підґрунтя у процесі проектування

Інноваційність

Уміння:

трансформувати здобуті знання про матеріали, технології та обладнання у  вдосконалення технологічного процесу, новий чи покращений продукт (послугу) з новими якостями, що використовується у практичній діяльності, чи новий підхід до реалізації соціальних послуг, адаптувати їх до нагальних потреб суспільства

Ставлення:

усвідомлення важливості інновацій у технологічних процесах для сталого розвитку суспільства

Екологічна компетентність

Уміння:

розумно і раціонально використовувати природні ресурси, ощадливо використовувати матеріали долучатися в доступний спосіб до безвідходного виробництва, вторинної переробки матеріалів використовувати наукові відомості для збереження довкілля

Ставлення:

усвідомлення ролі довкілля для життя і здоров’я людини, розуміння важливості грамотної утилізації побутових відходів і відходів виробництва

виявлення шанобливого ставлення до природи і праці

Інформаційно- комунікаційна компетентність

Уміння:

безпечно та ефективно використовувати соціальні мережі для обговорення ідей, пов’язаних із виконанням технологічних проектів, критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією, етично працювати з інформацією з дотриманням принципів академічної доброчесності (права інтелектуальної власності тощо) використовувати цифрові технології в сучасному виробництві, зокрема робототехніці

здійснювати проектування з використанням цифрового середовища

застосовувати цифрові пристрої для презентації власних і спільних результатів

Ставлення:

шанування норм авторського права, виявлення поваги до інтелектуальної власності усвідомлення ролі сучасних інформаційних технологій у проектуванні, виготовленні та просуванні продукту на ринку

Навчання впродовж життя

Уміння:

визначати власну потребу в навчанні, шукати і застосовувати потрібну інформацію для реалізації проекту долучатися до організації освітнього процесу (власного і  групового), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками визначати навчальні цілі і способів їх досягнення

Ставлення:

виявлення допитливості та наполегливості, самостійності, здатності долати труднощі та реагувати на зміни усвідомлення потреб у постійному самовдосконаленні, прагненні пізнавати нове, підвищенні рівня власних знань

Громадянські та соціальні компетентності

Громадянські компетентності

Уміння:

застосовувати доступні стратегії ефективної і конструктивної участі в громадському житті та реалізації громадських проектів співпрацювати, спілкуватися, взаємодіяти, приймати колективні рішення, оцінювати їх результативність і вплив на громаду, попереджувати і залагоджувати конфлікти, досягати компромісу працювати, виконувати різні ролі в групі, брати участь у виконанні складних завдань (реалізації проектів), розв’язанні проблем групи, прийнятті спільних рішень

Ставлення:

визнання рівності прав і свобод людини, дотримання принципів колегіальності в прийнятті рішень

Соціальні компетентності

Уміння:

виступати ініціатором і брати участь у соціально важливих проектах, спрямованих на покращення власного добробуту і  добробуту інших осіб, громади застосовувати технології для проектування виробів чи послуг, що покращують умови здорового способу життя піклуватися про власний добробут безпечно застосовувати техніку в процесі життєдіяльності 

Ставлення:

усвідомлення важливості рівних прав і можливостей усіх учасників проекту як запоруки ефективної роботи, спрямованої на досягнення успішного кінцевого результату

Культурна компетентність

Уміння:

виражати власні ідеї, досвід і почуття через виготовлені вироби, зокрема твори декоративно-ужиткового мистецтва  популяризувати  декоративно-ужиткове мистецтво своєї громади, рідного краю, країни вивчати та популяризувати культуру України та світу під час виготовлення виробів та реалізації проектів досліджувати технології виготовлення виробів декоративно-ужиткового мистецтва

Ставлення:

шанування творчого вираження ідей, народних звичаїв, традицій, культури

збереження і розвиток традиційних технологій  виготовлення виробів декоративно-ужиткового мистецтва

Підприємливість та фінансова грамотність

Уміння:

проектувати власну професійну діяльність відповідно до своїх здібностей, переваг і недоліків творчо мислити, генерувати нові ідеї та ініціативи, втілювати їх у життя для поліпшення власного добробуту, розвитку суспільства і держави формулювати цілі та завдання, розробляти плани для їх досягнення, прогнозувати і мінімізувати ризики, приймати рішення та оцінювати їх ефективність  розраховувати і раціонально використовувати ресурси застосовувати економічні знання в повсякденному житті, розраховувати самостійно або з допомогою інших осіб вартість матеріалів, необхідних для виготовлення спроектованого виробу, оперувати грошима під час створення продукту (виробу чи послуги), розраховувати та оцінювати (з допомогою інших осіб у разі потреби)  вартість ідеї, що передбачає проектування і виготовлення виробу чи надання послуги

Ставлення:

виявлення ініціативності, відкритості до нових ідей, впевненості і рішучості під час реалізації власних ідей; визнання своїх талантів, здібностей, вмінь і демонстрація їх у праці і творчості  відповідальність за кінцевий результат власної і групової діяльності усвідомлення ролі фінансів як одного з  ресурсів у роботі над проектом, потреби ощадливого та ефективного використання грошей  у побуті та під час організації проектної діяльності (власної чи групової)

 

Структура навчальної програми

Розроблена модельна навчальна програма складається з чотирьох основних модулів:

  1.     Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності.
  2.     Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно- ужиткового мистецтва.
  3.     Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу.
  4.  Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб.

Навчальний програмовий матеріал, призначений для засвоєння учнями, викладено в таблиці, що містить такі опцій:

 

 

Пропонований зміст

 

Очікувані результати 

навчання

Види навчальної діяльності

Орієнтуючись  на зміст навчального предмета визначає перелік необхідних тем для вивчення в межах обраного об'єкта, формуючи теоретичну і практичну базу знань і вмінь.

 Результати  складають основу освітніх цілей у роботі вчителя/вчительки, орієнтують його/її на запланований навчальний результат та мають бути досягнуті на кінець навчального року. Вчителі мають планувати поетапну їх реалізацію при виконанні окремих проєктів.

 

Види навчальної діяльності покликані спрямувати вчителя на ті види робіт, які доцільно реалізувати учням під час опанування певної теми. Це та послідовність дій, яку варто виконувати для реалізації проєктної діяльності.

 

Програма реалізує технологічну освітню галузь Державного стандарту і включає такі модулі:

Матриця

 

Кількість проєктів

Об'єкти проєктно-технологічної діяльності учнів

Основна

технологія

Додаткова технологія

К-ть год  ин

Примітка

Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом

проєктно-технологічної діяльності (20год)

Теоретичний матеріал

 

 

 

2

 

Проєкт №1

Серветка

Технологія виготовлення вишитих виробів

Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

10

 

Проєкт №2

Гольниця

Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

Технологія виготовлення штучних квітів

8

 

Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння

шкоди навколишньому середовищу (28год)

Теоретичний матеріал

 

 

 

2

 

Проєкт №3

Ялинкова прикраса

Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

Технологія виготовлення вишитих виробів

 

10

 

Проєкт №4

Органайзер для канцелярії

Технологія виготовлення аплікації(( з текстильних та природних матеріалів)

Технологія виготовлення штучних квітів

8

 

Проєкт №5

Листівка

Технологія виготовлення вишитих виробів

Технологія виготовлення виробів з ниток, пряжі.

8

 

Модуль 3. Творче застосування традиційних і сучасних технологій

декоративно-ужиткового мистецтва (12год)

Теоретичний матеріал

 

 

 

2

 

Проєкт №6

М’яка іграшка

Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом.

Технологія виготовлення аплікації

10

 

Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб

і потреб інших осіб (10год)

Теоретичний матеріал

 

 

 

2

 

Проєкт №7

Бутерброди

Технологія

приготування їжі

 

6

 

Теоретичний матеріал

 

 

 

2

 

Разом

 

 

 

70

 

 

Основна частина

п/п

Пропонований зміст

Види навчальної діяльності

Очікувані результати навчання

Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом

проєктно-технологічної діяльності (20год)

1-2

 

Первинний інструктаж з ТБ.

Що таке технологія. Основні види технологічної діяльності у побуті.  Загальні правила  безпечної праці. Проєкт. Поняття про проектування та етапи проектування. Зміст роботи на кожному етапі. Методи проєктування: метод фантазування.

Ознайомлення з роботами учнів та визначення технологій, якими вони виготовлені. Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності.

Ознайомлення про вибір об’єкта проектування, про планування роботи з виконання проекту. Ознайомлення з
інструментами, матеріалами, обладнанням.

Учень визначає технології, якими виготовлені вироби.  Учень знайомиться з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці.

Здійснює пошук актуальної інформації  про об’єкт проектування і впорядковує її. Продукує та відображає творчий задум у зручній формі.

Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №1. Серветка

Основна технологія: Технологія виготовлення вишитих виробів

Додаткова технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом 

10год

3-4

Вибір та обґрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. Проєктування серветки методом фантазування.  Графічне зображення виробу. Добір конструкційних матеріалів (тканина, нитки) та інструментів (голка, ножиці) для роботи.

Планування роботи з виконання проекту. Аналіз подібних виробів. Виконання графічного зображення виробу з використанням методу
фантазування. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Планування роботи з виготовлення виробу. Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Освоєння різних видів швів. Правила безпечної праці. Освоєння різних видів швів. Виготовлення та оздоблення виробу. Освоєння різних видів швів. Виготовлення та оздоблення виробу. Оформлення виробу. Презентація проєктної діяльності.

Планує самостійно або з допомогою вчителя основні завдання і результати проєктно-технологічної діяльності. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них. Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності,
раціонально розподіляючи час. Працює самостійно до наданої інструкції, за потреби розподіляючи частини роботи. Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. Демонструє в роботі зосередженість, акуратність, обережність. Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, раціонально розподіляючи час. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки.

5-6

Технологія виготовлення виробу.  Поняття «технологічна операція».  Правила безпечної праці під час виготовлення виробу.  Виконання початкового вишивального шва «петельний».

7-8

Виконання початкового вишивального шва «голка уперед». Виконання початкового вишивального шва «назад голка».

9-10

Виконання початкового вишивального шва «тамбурний». Виконання початкового вишивального шва: «стебловий». Оздоблення виробу.

11-12

Остаточна обробка проєктованого виробу. Контроль якості виробу та його оцінювання.

Презентація виробу. Оцінювання проєктів.

 

 

 

Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №2. Гольниця

Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

Додаткова технологія:  Технологія виготовлення штучних квітів

8 год

13-14

Вибір та обґрунтування теми проєкту.  Проєктування форми гольниці методом фантазування.  Створення графічного зображення гольниці та її оздоблення.  Добір текстильних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці.

Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту. Ознайомлення з
інструментами, матеріалами, обладнанням. Виготовлення шаблонів деталей виробу. Виготовлення деталей виробу відповідно до обраної технології. Економне використання матеріалів. Виготовлення виробу. З’єднання деталей виробу. Правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання виробу. Оформлення виробу. Контроль якості виробу. Розрахунок вартості витрачених матеріалів. Презентація проєктної діяльності.

 

Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проектування. Продукує та відображає творчий задум у зручній формі. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. Працює самостійно відповідно до наданої інструкції. Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. Демонструє в роботі зосередженість, акуратність, обережність. Аргументовано добирає способи оброблення матеріалів відповідно до їх властивостей і характеристик. Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності,
раціонально розподіляючи час. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки.

15-16

Розкрій виробу. Правила безпечної праці під час виконання проєкту.

Застосування шва «уперед голкою» та «назад голкою» для виготовлення гольниці.

17-18

Виготовлення гольниці.

З’єднання деталей гольниці.  Оздоблення гольниці.

19-20

Контроль якості виробу. Розрахунок вартості витрачених матеріалів на виготовлення проєктованого виробу. Презентація виробу. Оцінювання проєктів.

Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння

шкоди навколишньому середовищу (28год)

21-22

Еволюція знарядь праці. Машина як вид техніки. Відомості про механічні способи з’єднання деталей із різних конструкційних матеріалів: зв’язуванням, зшиванням, склеюванням, на цвяхах, заклепках тощо.

Особливості роботи з ручними інструментами, електроінструментом та обладнанням. Види конструкційних матеріалів, які застосовуються для конструювання і виготовлення виробів та їх властивості.

Ознайомлення з видами та будовою техніки для виготовлення виробів та особливостями роботи.

Осмислено наводить приклади глобалізаційних процесів, які докорінно змінили світ у ХХІ ст. Обговорює ймовірний розвиток технологій у різних сферах діяльності людини. Пояснює доцільність відмови людства від використання одноразових
виробів із синтетичних та інших шкідливих матеріалів.

Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №3. Ялинкова прикраса

Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

Додаткова технологія:: Технологія виготовлення вишитих виробів

10 год

23-24

Вибір та обґрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. Проектування іграшки методом фантазування. Графічне зображення виробу.

Проєктування виробів без запобігання шкоди навколишньому середовищу та створення нових речей із вживаного матеріалу. Виготовлення виробу відповідно до обраної технології.  Способи перенесення малюнка на поверхню. Розкроювання деталей іграшки. Організація робочого місця. Виготовлення деталей іграшки. З’єднання деталей іграшки. Оформлення виробу.

Контроль якості виробу.

Розрахунок вартості витрачених матеріалів.  Презентація проєктної діяльності.

Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Аргументовано і доцільно замінює природні матеріали вторинними
матеріальними ресурсами. Демонструє в роботі зосередженість, акуратність, обережність. Аргументовано добирає способи оброблення матеріалів відповідно до їх властивостей і характеристик. Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності,
раціонально розподіляючи час. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки.

Оцінює власні результати художнього конструювання виробу.

 

25-26

Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення м’якої іграшки. Виготовлення шаблонів. Підготовка тканини до розкроювання, настилання тканини, розкладка шаблонів на тканині, обкрейдування деталей виробу.  Розкроювання деталей іграшки.

27-28

Виготовлення іграшки.  Правила безпечної праці під час виконання проекту. З’єднання деталей крою іграшки (за допомогою «петельного шва»).

29-30

Оздоблення іграшки (на власний вибір). Остаточна обробка м’якої іграшки.  Контроль якості проєктованого виробу.  Презентація спроєктованих та виготовлених м’яких іграшок. Оцінювання проєктів.

31-32

Узагальнення і систематизація знань учнів.  Виставка творчих робіт.

Перевірка рівня засвоєння навчального матеріалу та підтвердження результатів поточних оцінок, отриманих упродовж першого семестру.

Уміє працювати в колективі та самостійно, проявляє толерантне ставлення один до одного, вміє вислуховувати співрозмовника і приймати його точку зору, оцінює  себе і однокласників.

 

Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №4. Органайзер для канцелярії

Основна технологія:  Технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природніх матеріалів)

Додаткова технологія: Технологія виготовлення штучних квітів

8год

33-34

Вибір та  обґрунтування теми проєкту (виду органайзера).  Планування роботи з виконання проєкту. 

Проектування форми органайзера  методом фантазування. Моделі-аналоги. Графічне зображення виробу.  Добір інструментів та конструкційних матеріалів для роботи.

Планування роботи з виконання проекту. Аналіз подібних виробів. Виконання графічного зображення виробу з використанням методу
фантазування. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Планування роботи з виготовлення виробу. Виготовлення шаблонів деталей виробу. Виготовлення деталей виробу відповідно до обраної технології. Економне використання матеріалів. Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. З’єднання деталей виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці. Виготовлення та оздоблення виробу. Оформлення виробу. Послідовність кінцевої обробки виробу і контроль якості виробу. Презентація проєктної діяльності.

Планує самостійно або з допомогою вчителя основні завдання і результати проєктно-технологічної діяльності. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них. Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, раціонально розподіляючи час. Працює самостійно до наданої інструкції, за потреби розподіляючи
частини роботи. Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. Демонструє в роботі зосередженість, акуратність, обережність. Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктно-технологічної діяльності. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки.

35-36

Виготовлення великих деталей органайзера.

Виготовлення великих деталей органайзера .

37-38

Виготовлення малих деталей органайзера. З’єднання деталей виробу. Оздоблення органайзера.

39-40

Остаточна обробка виробу.

Контроль якості проєктованого виробу.  Презентація спроєктованих та виготовлених м’яких іграшок.

Оцінювання проєктів.

Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №5. Листівка

Основна технологія: Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та декоративними швами

Додаткова технологія: Технологія виготовлення виробів з ниток, пряжі.

8год.

41-42

Вибір та  обґрунтування теми проєкту (виду листівки).  Планування роботи з виконання проєкту.

Проектування форми органайзера  методом фантазування. Моделі-аналоги.  Графічне зображення виробу.

Планування роботи з виконання проекту. Аналіз подібних виробів. Виконання графічного зображення виробу з використанням методу
фантазування. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Планування роботи з
виготовлення виробу. Виготовлення шаблонів деталей виробу. Виготовлення деталей
виробу відповідно до обраної технології. Економне використання матеріалів. Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Освоєння різних видів швів. З’єднання деталей виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці. Виготовлення та оздоблення виробу. Види оздоблень. Використання фурнітури (ґудзики, блискавки,
кнопки, застібки, карабіни,). Оформлення виробу. Послідовність кінцевої обробки виробу і контроль якості виробу. Презентація проєктної діяльності. Поняття про показники якості виробу: функціональні (можливість використання), естетичні, ергономічні (зручність
привабливість).

 

 

 

Планує самостійно або з
допомогою вчителя основні
завдання і результати проєктно-технологічної діяльності.

Виконує технічний малюнок або ескіз
деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його
виготовлення. Критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них.

Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, раціонально розподіляючи час. Працює самостійно до наданої інструкції, за потреби розподіляючи частини роботи. Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. Демонструє в роботі зосередженість, акуратність, обережність. Контролює та оцінює процес і якість виготовлення виробу, у разі потреби виправляючи недоліки. Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки.

 

43-44

Добір інструментів та конструкційних матеріалів для виготовлення оздоблювальних матеріалів.

Виготовлення основи листівки. Добір візерунка для вишивання. Технологія виготовлення листівки.

45-46

Вишивання оздоблювальних елементів.

Виготовлення оздоблювальних елементів.  Кріплення оздоблювальних елементів до основи.

47-48

Остаточна обробка листівки.  Контроль якості виробу. Розрахунок вартості витрачених матеріалів на виготовлення проєктованого виробу. Презентація виробу. Оцінювання проєктів.

Модуль 3. Творче застосування традиційних і сучасних технологій

декоративно-ужиткового мистецтва (12год)

49-50

Види декоративно-ужиткового мистецтва. Технології і техніки
створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Творчість народних майстрів України різних регіонів та майстрів інших народів, що проживають в Україні. Знайомство зі значеннями символів притаманних видам декоративно-ужиткового
мистецтва, їх зображення. Традиційна  колірна гама виробів декоративно-ужиткового мистецтва.

Ознайомлення з видами декоративно-ужиткового мистецтва. Ознайомлення з
технологіями і техніками
створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва.

Ознайомлення зі значенням символів традиційних виробів декоративно-ужиткового мистецтва України. Зображення ескізу рушника з символами притаманними традиційній вишиванці України.

Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового
мистецтва. Називає твори відомих
українських майстрів декоративно-ужиткового мистецтва

Пояснює значення символів, зображених на виробах декоративно-ужиткового мистецтва.

Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №6. М’яка іграшка

Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

Додаткова технологія: Технологія виготовлення аплікації

10год

51-52

Вибір та обґрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту.  Моделі-аналоги.  Графічне зображення виробу.  Добір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи.

Здійснення пошуку та обирання моделі-аналоги відповідно до запланованого об’єкта проєктування.  Застосування методу проєктування відповідно до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей в конструкції виробу

Планування послідовності дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів. Виконання ескізу деталей моделі виробу, зазначення інформації, необхідну для його виготовлення.

Добирання матеріалів для виготовлення виробу та розрахунок витрати на них.

Добираєння необхідних інструментів  і пристосувань відповідно до визначеної технологічної послідовності. Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу. Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями. Технологічний процес виготовлення виробу. Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами. Види оздоблення відповідно до технологій та технік. Оформлення виробу. Послідовність кінцевої обробки виробу і контроль якості виробу. Презентація проєктної діяльності.

Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання. Виконує  ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Аргументовано і доцільно замінює природні матеріали вторинними матеріальними ресурсами. Демонструє в роботі зосередженість, акуратність, обережність. Аргументовано добирає способи оброблення матеріалів відповідно до їх властивостей і характеристик. Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, раціонально розподіляючи час. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки. Оцінює власні результати художнього конструювання виробу. Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками

 

53-54

Підготовка тканини до розкроювання, настилання тканини, розкладка(економна) шаблонів на тканині, обкрейдування деталей виробу.

Розкроювання деталей іграшки.

55-56

Виготовлення іграшки.  Правила безпечної праці під час виконання проекту.

З’єднання деталей крою іграшки (за допомогою «петельного шва»).

57-58

Оздоблення іграшки (на власний вибір). Остаточна обробка м’якої іграшки. 

59-60

Контроль якості проєктованого виробу.  Розрахунок вартості витрачених матеріалів на виготовлення проєктованого виробу. Презентація спроєктованих та виготовлених м’яких іграшок. Оцінювання проєктів.

Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб

і потреб інших осіб (10год)

61-62

Благоустрій та організація власного житла. Зонування приміщення з метою створення
комфорту. Види робіт з благоустрою власного житла. Озеленення як спосіб очищення та збагачення киснем приміщення.

Визначення власних та потреб оточуючих в благоустрої та організації побуту. Розробка простору приміщення різного призначення. Ознайомлення з плануванням простору та дизайну приміщення за допомогою програмного
забезпечення. Добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року. Вирощування та догляд за квітами.

Визначає власні/чужі потреби в організації побуту. Облаштовує або
вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних
потреб, потреб інших осіб. Використовує кілька джерел інформації про види кімнатних та садових рослин, про особливості їх вирощування і догляду. Визначає  достовірність цієї інформації.

 

Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №7. Бутерброди

Основна технологія:  Технологія  приготування їжі

6год

63-64

Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування.  Види бутербродів. Кулінарний інвентар, посуд та обладнання.  Планування роботи з виконання проєкту. Пошук подібних виробів.  Добір харчових продуктів, інвентарю, посуду для приготування та оздоблення страви і подавання на стіл.

Визначення корисних страв для себе та оточуючих. Вибір та обґрунтування теми проєкту та
практичного використання знань для приготування страви.  Створення власного рецепту.
Обґрунтування використаних
інгредієнтів. Добір та визначення
необхідної кількості інгредієнтів, кухонного інвентарю та посуду. Технологічний процес приготування бутерброду.

Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами. Приготування та подавання страв (бутербродів). Визначення якості готових страв. Розрахунок орієнтовної вартості приготовленої страви (бутербродів).

Визначає власні/чужі потреби в організації побуту. Аналізує власний досвід і можливості в побутовій діяльності. Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами. Розрізняє та описує основні стилі в різних сферах життєдіяльності людини. Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання. Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу. Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування. Усвідомлено формулює завдання у співпраці з іншими особами відповідно до власних потреб у побуті.. Пропонує способи використання різних видів побутової техніки для вирішення побутових завдань. Дотримується встановлених   вимог до техніки безпеки під час експлуатації технічних пристроїв у побутових умовах.

65-66

Технологія  їх приготування. Приготування бутербродів. Створення власного рецепта.

67-68

Вимоги до якості готових страв. Захист проєкту.

69-70

Підсумковий урок за рік. Виставка творчих робіт.

Перевірка рівня засвоєння навчального матеріалу та підтвердження результатів поточних оцінок, отриманих упродовж  цілого навчального року.

Уміє працювати в колективі та самостійно, проявляє толерантне ставлення один до одного, вміє вислуховувати співрозмовника і приймати його точку зору, оцінює  себе і однокласників.

Прикінцева частина

Навчальна програма предмету «Технології» складена таким чином, що вчителі, які мають різні умови (майстерні) для навчання легко зможуть розробити календарно- тематичне планування. Для цього потрібно врахувати методично-технічне наповнення майстерні, бажання учнів, потреби школи тощо.

Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти здійснюється  відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898, Наказ МОН від 02.08.2024 №1093

Об’єктами оцінювання є результати навчання учнів.

Результати навчання — це знання, уміння, навички, ставлення, цінності, набуті в процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, виміряти й оцінити та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми на кожному рівні (циклі) загальної середньої освіти.

Оцінювання результатів навчання учнів здійснюється згідно з вимогами до обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом на основі компетентнісного підходу. Оцінювання дає інформацію про досягнення результатів навчання на певному етапі освітнього процесу. Результати оцінювання виражаються в балах від 1 до 12. Оцінювання здійснюється за визначеними критеріями, які дозволяють встановити відповідність між вимогами до обов’язкових результатів навчання, визначеними Державним стандартом, і фактичними результатами навчання, яких досягають учні.

Оцінювання здійснюється за визначеними критеріями, які дозволяють

встановити відповідність між вимогами до обов’язкових результатів навчання,

визначеними Державним стандартом, і фактичними результатами навчання, яких досягають учні.

Загальні критерії оцінювання (додаток 1) визначають загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів і слугують основою критеріїв оцінювання за освітніми галузями (додаток 2).

        Критерії оцінювання реалізуються за чотирма рівнями (початковий,

середній, достатній, високий).

        Критерії оцінювання дають змогу здійснювати оцінювання результатів навчання у 12-бальній шкалі оцінювання.

            Оцінювання може здійснюватися як у процесі навчання (поточне), так і на різних його етапах (підсумкове).

    Під час організації оцінювання результатів навчання здобувачів освіти рекомендовано:

  - визначати форми поточного і підсумкового оцінювання під час планування освітнього процесу на семестр;

  - формулювати об’єктивні та зрозумілі для учнів навчальні цілі; основою для формулювання таких навчальних цілей є обов’язкові і очікувані результати навчання, визначені Державним стандартом / відповідними модельними навчальними програмами;

  - ознайомлювати учнів із критеріями та засобами оцінювання, за якими буде встановлюватися рівень досягнення ними результатів навчання на кінець навчального семестру та року, та ознайомлення із засобами оцінювання, якими буде встановлено результати навчання;

 - надавати учням зворотний зв’язок щодо їхніх результатів навчання за певний період, який має бути зрозумілим і чітким, доброзичливим і своєчасним;

 - важливо не протиставляти учнів / учениць одне одному;

 - доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень;

 - труднощі в навчанні варто обговорювати з учнями  індивідуально;

 - зворотний зв’язок можна надавати в письмовій, усній або електронній формі.          - створювати умови для формування вміння учнів аналізувати власну         навчальну діяльність (рефлексія);

    Оцінювання результатів навчання здійснюється за допомогою різних методів, вибір яких зумовлюється особливостями змісту навчального предмета / інтегрованого курсу, його обсягом, рівнем узагальнення, віковими особливостями учнів із застосуванням різних способів і засобів: усного опитування (індивідуальне, групове тощо); спостереження; аналіз портфоліо; письмових завдань (окремі навчальні завдання, зокрема тестові з використанням ІТ); практичних завдань (реальних об’єктах; розрахункові та розрахунково-графічні роботи; навчальний проект; робота з картами, заповнення таблиць); завдань із використанням ІТ (онлайн-тести, презентації результатів виконаних завдань та досліджень, комп’ютерні продукти тощо); самооцінювання, взаємооцінювання;

    У разі порушення учнями принципів академічної доброчесності, зокрема, списування (виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання під час певного виду навчальної діяльності), учитель / учителька може ухвалити рішення не оцінювати результат такої навчальної діяльності і запропонувати учню / учениці повторне проходження оцінювання.

    Оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учнівства та його батьків (або осіб, що їх замінюють). Інформування батьків про результати навчання може відбуватися під час індивідуальних зустрічей, шляхом записів оцінювальних суджень у носіях зворотного зв’язку з батьками ( електронних щоденниках учнів тощо), фіксації результатів навчання у свідоцтві.

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.

      Формувальне оцінювання - інтерактивне оцінювання учнівського прогресу, що дає змогу вчителям визначати потреби учнів, адаптуючи до них

процес навчання.

Формувальне оцінювання (оцінювання в процесі навчання) є важливим

складником освітнього процесу, оскільки воно відображає ж процес навчання

учнівства, зорієнтований на досягнення визначеного очікуваного результату, так і результат його навчальної діяльності на певному етапі навчання та дозволяє вчителю / вчительці зрозуміти, як краще підготувати учнів / учениць до підсумкового оцінювання та відслідковувати їхній прогрес протягом

навчального року.

Завдання для оцінювання добираються так, щоб можна було отримати

об’єктивну інформацію про рівень досягнення учнями обов’язкових результатів

навчання певної групи, яка охоплює споріднені загальні результати відповідної

освітньої галузі.

За потреби, для отримання інформації щодо рівня досягнення очікуваних

результатів навчання учнями, визначених в окремому елементі навчальної

програми (тема / розділ тощо), здійснюється тематичне оцінювання,. Результати

тематичного оцінювання можуть бути використані для коригування освітнього

процесу.
         Метою підсумкового оцінювання є співвіднесення фактичних результатів навчання, яких досягли здобувані освіти, з обов'язковими / очікуваними результатами навчання, визначеними Державним стандартом / модельною навчальною програмою за певний період навчання.

Підсумкове оцінювання здійснюють періодично. Кількість підсумкових

робіт, час їхнього проведення вчитель / учителька може встановлювати

самостійно.

Підсумкові роботи можуть забезпечувати охоплення одного, декількох або

всіх груп результатів, визначених у Державному стандарті, у межах вивченого

впродовж певного періоду, і мають забезпечувати об’єктивність оцінювання.

Підсумкове оцінювання за семестр здійснюють за групами результатів

навчання, що передбачені Критеріями оцінювання за освітніми галузями

(додаток 2), з урахуванням різних форм і видів навчальної діяльності.

У Свідоцтві досягнень виставляють семестрові оцінки за групами

результатів. На підставі оцінок за групами результатів виставляють загальну

оцінку за семестр з кожного навчального предмета.

      Оцінка за семестр може бути скоригованою.

      Підсумкове оцінювання за рік не здійснюють. Річну оцінку виставляють на підставі загальних оцінок за І та II семестри або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним оцінок за І та II семестри. Для визначення річної оцінки потрібно враховувати динаміку особистих досягнень учня і учениці протягом року. Річне оцінювання також може бути скоригованим.

Критерії оцінюваання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до нових рекомендацій, затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України від  02.08. 2024 № 1093 ( додаток 1)

 

НОРМАТИВНО - ПРАВОВА БАЗА

1. Державний стандарт базової середньої освіти. Затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898.

2. Модельна навчальна програма  «Технології. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авторки Ходзицька І. Ю., Горобець О. В., Медвідь О. Ю., Пасічна Т. С., Приходько Ю. М.), «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від  12.07.2021 №795).

3. Наказ Міністерства освіти №1093 від 2 серпня 2024 року Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання.

4. Наказ Міністерства освіти та науки України №1120 від 9 серпня 2024 року Про внесення змін до Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти.

 

 

1

 

docx
Додано
18 жовтня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку