Навчальна програма з інформатики 6 клас НУШ

Про матеріал
Навчальна програма з інформатики 6 клас НУШ для закладів загальної середньої освіти Розроблена на основі модельної програми «Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти» (авт. Морзе Н.В., Барна О.В.) Відповідає підручнику з інформатики для 6 класу закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.).)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Кремінський ліцей №5 Кремінської міської ради Луганської області

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Рішення педагогічної ради № ___

від ___.__________2024 року

Інформатика

Навчальна програма

 

6 клас

 

для закладів загальної середньої освіти

 

Розроблена на основі  модельної програми 

«Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти»

(авт. Морзе Н.В., Барна О.В.)

 

Відповідає підручнику з інформатики для 6 класу

закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна О.В.).)

 

 

 

 

 

 

Підготувала: Борисенко Діана Іванівна

 

2024 рік

 

 

 

 

 

І. Вступна частина

 

 Навчальна програма з інформатики для 5–6 класів закладів загальної середньої освіти  відповідає Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX, Державному стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898 (далі — Державний стандарт), Типовій освітній програмі для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19 лютого 2021 року № 235, модельній програмі «Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти» (авт. Морзе Н.В., Барна О.В.).

Програма реалізує мету інформатичної освітньої галузі відповідно до вимог Державного освітнього стандарту: розвиток особистості учня, здатного використовувати цифрові інструменти і технології для розв’язування проблем, розвитку, творчого самовираження, забезпечення власного і суспільного добробуту, критично мислити, безпечно та відповідально діяти в інформаційному суспільстві.  В основу навчального курсу «Інформатика» для 6 класу покладено розвивально-компетентнісний підхід, що передбачає формування предметних і ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок та обчислювального мислення.

Програма ґрунтується на реалізації провідних ідей світових освітніх систем щодо підготовки громадян цифрового суспільства.  Очікувані результати навчання можуть бути досягнуті через зміст та пропоновані види навчальної діяльності, які об’єднані у три концепти: комп’ютер як напрямок науки, комп’ютер як інструмент, комп’ютер у суспільстві, що реалізуються 4-ма змістовними лініями: інформація, дані, моделі;  цифрові пристрої; цифрова творчість; безпека та відповідальність.

У результаті навчання учень/учениця:

знаходить, аналізує, перетворює, узагальнює, систематизує та подає дані, критично оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем;

створює інформаційні продукти і програми для ефективного розв’язання задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці з іншими особами за допомогою цифрових пристроїв чи без них;

усвідомлено використовує інформаційні та комунікаційні технології і цифрові інструменти для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач, а також самостійно опановує нові технології;

усвідомлює наслідки використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього природного середовища, дотримується етичних, культурних і правових норм інформаційної взаємодії.

Програма передбачає гнучке компонування навчального матеріалу у тематичні блоки, міжпредметну інтеграцію із іншими освітніми галузями, можливість впроваджувати на уроках інформатики інноваційні педагогічні технології (навчання за методом навчальних проєктів, дослідницько-пізнавальне навчання, проблемне та практико зорієнтоване навчання, формувального оцінювання тощо). 

 

 

 

 

ІІ. Змістова лінія

 

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Розділ І Інформаційні процеси та системи (7 год)

 

 

Учень\учениця:

● розрізняє та пояснює інформаційні процеси в навколишньому середовищі в контексті розв’язування конкретних задач;

● описує призначення та застосування цифрових пристроїв і технологій для здійснення інформаційних процесів з використанням відповідної термінології;

● моделює роботу простої інформаційної системи;

● описує взаємозв’язок програмного забезпечення комп’ютера з апаратною складовою;

● наводить приклади наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення;

● розрізняє і формулює прості апаратні і програмні проблеми у власному інформаційному середовищі, пропонує способи їх розв’язування, звертаючись у разі потреби по допомогу до інших осіб;

● зберігає результати пошуку або власної роботи на мережних/хмарних ресурсах

 

Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

Апаратна і програмна складові інформаційної системи

● виділяє особливості інформаційних процесів та порівнює їх;

● створює графічну модель інформаційної системи транспорту, медичного обслуговування, освіти; презентує в малій групі, аналізує та порівнює модель з іншими; змінює модель відповідно до отриманих пропозицій, формулює власні пропозиції іншим;

● створює презентацію інформаційних процесів у бібліотеці, під час навчання в класі, у громадських місцях, розрахунках за покупки, роботі в інтернеті та інших за допомогою цифрових інструментів; виконує індивідуальний навчальний проєкт про роль інформаційних технологій в житті людини;

● проєктує інформаційну модель комп’ютера для конкретного користувача;

● створює карту знань наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення;

● записує припущення «що буде, якщо…» щодо встановлення кількох прикладів програмного середовища, обговорює припущення у малих групах;

● аналізує реальні кейс-приклади проблем з програмним та апаратним забезпеченням у власному інформаційному середовищі, встановлює їх причину, пропонує вирішення

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Розділ 2. Мережеві технології та інтернет ( 10 год)

 

Учень\учениця:

● наводить приклади онлайн-сервісів та їх функцій;

● обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації для себе і пропонує їх іншим особам;

● використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, спілкування, навчання, задоволення власних інтересів чи участі в суспільній діяльності;

● розпізнає факти і судження в інформаційних джерелах;

● порівнює інформацію з різних джерел за наданими критеріями;

● наводить аргументи щодо надійності джерел і достовірності інформації в медіатекстах;

● використовує запропоновані ресурси для перевірки сумнівної інформації і надійності джерел;

● наводить приклади переваг і небезпек використання цифрових технологій для навколишнього середовища і добробуту у знайомих ситуаціях;

● розрізняє інформаційне «сміття» цифрового і нецифрового формату;

● наводить приклади і застосовує заходи безпеки та захисту особистого інформаційного простору, пристроїв і даних ;

● створює і використовує надійні паролі ;

● не розголошує конфіденційні дані про себе та інших осіб ;

● пояснює, що таке «цифровий слід » та онлайн -репутація, відповідально формує їх у себе ;

● пояснює правила етикету спілкування у цифрових мережах і дотримується їх ;

● розпізнає небезпечні віртуальні спільноти і не бере участі в них ;

● розпізнає небезпечні/конфліктні ситуації під час онлайн -спілкування (зокрема внаслідок негативних чи зневажливих дописів), знає, до кого звернутися по допомог у в разі їх виникнення ;

● пояснює переваги і недоліки цифрової комунікації ;

● створює повідомлення на доступних ресурсах, додержуючи правил і враховуючи соціальні, культурні й інші особливості учасників онлайн -комунікації

Інформаційні джерела.

Факти та судження.

Цифровий слід.

Критичне оцінювання інформації, отриманої з інтернету.

Комунікація за допомогою мережі. Безпека в мережевих спільнотах. Поняття про хмарні технології. Реєстрація у хмарному сервісі.

Поняття про захищені паролі.

● в малих групах досліджує особливості онлайн-сервісів, робить презентацію та навчає способам використання сервісу інші групи (сервіси для навчання та дослідження, геосервіси, сервіси планування, відеосервіси, блоги);

● створює віртуальну групу для комунікації в проєкті та бере участь

у груповій взаємодії та співпраці;

● заповнює таблицю з рубриками

для оцінювання інформації з різних

джерел;

● розв’язує практичні ситуації

розпізнавання фактів і суджень;

● створює інфографіку щодо аргументації надійності джерел і достовірності інформації в медіатекстах, презентує та обговорює її в малій групі;

● висловлює припущення щодо достовірності інформації та перевіряє їх за допомогою спеціальних ресурсів;

● будує схему порівняння хмарних і

персональних ресурсів;

● створює презентацію/інфографіку про хмарні ресурси ;

● створює ігровий проєкт про безпеку під час роботи з хмарними ресурсами ;

● бере участь у груповому проєкті про приклади використання цифрових технологій удома, на роботі у батьків, в школі та громаді з акцентом на переваги та недоліки ;

● створює карту знань з безпеки та захисту особистого інформаційного простору, пристроїв і даних ;

● створює тестові завдання з питань безпеки в інтернеті ;

● реєструє самостійно на пропонованих вчителем сервісах, добираючи надійні паролі ;

● створює загадки та вікторини про цифровий слід ;

● спілкується із учасниками групи у цифрових мережах із дотриманням цифрового етикету ;

● формулює рубрики для оцінювання цифрової мережі та використовує їх ;

● грає в гру на порівняння ситуацій під час онлайн -спілкування ;

● створює рекламу й антирекламу для цифрової комунікації;

● створює змістовні індивідуальні та групові повідомлення у цифрову мережу відповідно до призначення

 

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Розділ ІІІ. Комп’ютер як інструмент ( 7 год)

 

Учень\учениця:

● розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язування яких можна застосувати цифрові технології;

 ● пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язування конкретних задач;

● наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості;

● описує та оцінює позитивний і негативний вплив інформаційних технологій на власне життя і суспільство;

● визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язування задачі, підтвердження чи спростування тверджень;

● дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів;

● описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту;

● бере участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів;

● планує роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під час виконання завдання;

● пояснює, розподіляє і відповідально виконує ролі групової взаємодії під час розроблення проєкту ;

● пропонує і дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проєкту;

● наводить приклади та переваги конструктивної співпраці ;

● у разі потреби пропонує допомогу іншим особам ;

● бере участь у представленні результатів групової роботи ;

● описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи (власний і групи) ;

● надає доброзичливі і конструктивні поради щодо вдосконалення процесу та/чи результату спільної роботи ;

● описує власну діяльність як члена групи і набутий досвід ;

● цікавиться новинками засобів і способів комунікації, розповідає про них ;

● зазначає джерела, використані у своїх роботах

Програмне забезпечення для створення та відтворення простих аудіо- та відеоданих. Додавання до презентації аудіо та відеоданих.

Публікація інформації в мережі інтернет.

Поняття про мову розмітки тексту. Створення простих вебресурсів. Колажі, комікси.

Створення колажів і коміксів в онлайн-середовищах

Блог та його створення в мережі

інтернет. Відеоблог.

● бере участь у груповому проєкті для розв’язування життєвої чи навчальної проблеми з використанням цифрових технологій;

● створює дописи (текстові та відео) у блозі про поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості та власному житті;

● оцінює продукти інформаційної діяльності та пропонує ідеї щодо їх покращення;

● створює колаж із фоторезультатів своєї діяльності у груповому проєкті;

● розробляє сценарій і створює комікс про вплив інформаційних технологій на життя людини;

● створює в групах презентацію про цифрові пристрої для різних категорій користувачів, презентує та обговорює її;

● створює рекламний постер про новинки засобів і способів комунікації, презентує та обговорює його

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Розділ VІ. Комп’ютер як інструмент. Електронні таблиці ( 12 год)

 

Учень\учениця:

● представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень;

● пояснює схеми і діаграми систем реального і віртуального світу;

● наводить приклади підвищення доступності цифрових пристроїв для різних категорій користувачів і пропонує за потреби ці рішення ;

● використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів;

● розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;

● використовує програмне забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів;

Схеми, діаграми. Створення діаграм і схем у різних програмних середовищах.

Додавання, редагування та форматування таблиць в текстовому документі та редакторі презентацій. Поняття електронної таблиці.

Табличні процесори, їхнє призначення. Середовище табличного процесора.

Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Введення, редагування й форматування даних основних типів.

Об’єкти електронних таблиць — аркуш, клітинка, діапазон клітинок, їх виділення та форматування.

Основні типи числових діаграм (гістограма, лінійна, кругова). Об’єкти діаграм, їх властивості. Побудова діаграм у середовищі табличного процесора.

● презентує результати власного/групового дослідження за допомогою таблиць, схем, діаграм;

● ставить запитання до побудованих схем і діаграм та відповідає на них;

● створює таблиці з набору текстових та числових даних у текстовому документі та редакторі презентацій; ● виконує розрахунки в електронних таблицях за результатами зібраних даних проєктної діяльності та будує за ними діаграми;

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Розділ V. Об’єкти та моделі. Алгоритми і програми ( 16 год)

 

 

Учень\учениця:

● складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язування задач;

● представляє алгоритм одним чи кількома способами;

● поєднує базові структури для розв’язування задач;

● пропонує способи перевірки коректності алгоритму та використовує їх;

● створює і виконує програмний проєкт у середовищі програмування (візуальне, блокове або інше);

● проводить перевірку роботи програмного проєкту на заданих прикладах і робить висновки щодо коректності його роботи;

● пропонує власні способи перевірки правильності роботи проєкту;

● розпізнає типові помилки, які виникають під час запуску програмного проєкту, і пропонує способи їх усунення;

● докладає зусиль і виявляє гнучкість, використовуючи доступні ресурси і стратегії для подолання перешкод і розв’язування проблем під час реалізації програмних проєктів; ● прогнозує зміну результату роботи проєкту внаслідок внесення змін до нього;

● складає список підзадач для розв’язування великої або складної задачі;

● визначає функціонал окремих частин проєкту;

● складає проєкт з розв’язування окремих підзадач;

● узгоджує взаємодію окремих підзадач у модульному проєкті

Поняття про модель. Види моделей. Етапи побудови комп’ютерної моделі.

Проведення комп’ютерного експерименту.

Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта.

Створення програмних об’єктів. Поняття події. Види подій. Програмне опрацювання події.

Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі.

Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження. Розв’язування задачі методом поділу на підзадачі.

Практичне програмування роботів

● шукає помилки в готових лінійних, розгалужених та циклічних алгоритмах;

● дописує програми та редагує їх у середовищі складання алгоритмів лінійних, розгалужених та циклічних алгоритмів;

● записує лінійний, розгалужений та циклічний алгоритм, складений блоксхемою, у команди середовища;

● виконує алгоритми у нових середовищах виконання алгоритмів та прогнозує результат;

● перевіряє алгоритм, складений іншими, на наявність помилок, пропонує авторові шляхи покращення алгоритму за заданим описом;

● розбиває задачу на підзадачі, складає алгоритми для підзадач та поєднує їх;

● складає із переліку наданих підзадач комплексну задачу, узгоджує їх взаємодію;

● визначає та обговорює призначення підзадач у модульному проєкті;

● створює і виконує програмний проєкт у середовищі програмування, представляє його та обговорює; ● формулює завдання, які можуть виконувати роботи обраного типу; ● створює та налагоджує прості проєкти для управління роботами;

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. ЗОШ Жовтянська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Інформатика, 6 клас, Планування
Додано
16 жовтня
Переглядів
654
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку