Розробка інтелектуальної гри-конкурсу "Турнір "Знавці Інформатики"

Про матеріал
Підвищення рівня знань учнів з інформатики; розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дітей, підвищення інтересу до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, робота в команді та співпраця між учасниками.
Перегляд файлу
Турнір “Знавці інформатики”

Мета: підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, виховувати працювати в команді та співпрацю між учасниками, щоб вони взаємодоповнювали один одного та об'єднували свої знання для досягнення спільної мети. Надати учасникам можливість весело провести час, випробувати свої знання та отримати задоволення від гри.

Форма проведення: гра-конкурс.

Обладнання:

  1.     пазл;
  2.     картки до конкурсу «Анаграми»;
  3.     картки до конкурсу «Ребуси»;
  4.     картки до конкурсу «Розділи на групи»;
  5.     картки до конкурсу «Кросворд»;
  6.     картки до конкурсу «Дешифратор»;
  7.     проектор;
  8.     екран;
  9.     комп’ютер;
  10.     відеозапис фізкульт-хвилинки;
  11.     бланки для журі.
  12.     музика для виходу команд.

Підготовчий етап:

1. За декілька днів повідомити учнів двох 6 класів про виховний захід, запропонувати в кожному класі створити команду із 6 учнів та обрати капітана команди.

2. Підготувати план-сценарій заходу і усе необхідне обладнання.

3. Перед початком заходу на екрані продемонструвати назву заходу.

Організаційна частина

Вступне слово вчителя:

Добрий день, шановні друзі, гості! Сьогодні ми зібралися для проведення  інтелектуальної гри «Знавці інформатики». Друзі! Ви маєте змогу показати свої знання з інформатики. Інформатика — чарівний і захоплюючий світ метаморфоз.

З’явилася інформатика давненько –

За декілька тисячоліть

Та рухалася помаленьку

Тепер — ракетою летить.

Золоті правила поведінки у  сьогоднішній грі :

   Бути:

Позитивними.    Тут і зараз.

Точними.    Точність - увічливість королів.

Толерантними.   Толерантність - це повага до самого себе.

Зібраними.   Оскільки найдорогоцінніше, що є у нас, - це час.

Девізом нашого заходу пропоную взяти слова американського політика Теодора Рузвельта: «Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є».

Головна умова  нашої інтелектуальної гри:

Думати – колективно,

Діяти – оперативно,

Сперечатись - доказово.

Це для всіх обов`язково

Питання є серйозні,

А є і жартівливі.

Тож будьте всі уважні,

Бадьорі та кмітливі!

 

Основна частина

А тепер команди прошу зайняти свої місця (виходять команди, звучить музика,):

Команда 6-А класу “Біт”. Ваш девіз:

Ми веселі, креативні
Сто відсотків позитивні
Ми з комп’ютером на ти
Мріємо перемогти!

Команда 6-Б класу “Байт”. Ваш девіз:

Часто кажуть у народі:

Що посієш – те й пожнеш.

Лиш озброївшись знаннями,

Впевнено вперед ідеш.

Якщо є команди, то повинно бути і журі. І так запрошуємо наше вельмишановне журі зайняти свої місця. (звучить музика)

Команди представлено розпочинаємо конкурси

1. Конкурс “Збери комп'ютер”

(3 бали за правильно складений пазл)

Картинки по запросу "Компютер""

 Поки команди будуть виконувати завдання наші гості в залі теж не будуть сумувати, а будуть змагатися (показ презентації для зали).

2. Конкурс капітанів

(1 бал за кожну правильну відповідь)

Завдання 1

  1. Материнська... (плата).
  2. WEB-... (сторінка, камера).
  3. Операційна... (система).
  4. Графічний ... (редактор).
  5. Оперативна... (пам’ять).
  6. Яка програма призначена для створення текстових документів?  (MS Word).
  7. Де в комп’ютері зберігатися все, що він знає? (у пам’яті).
  8. Комп’ютер, який можна узяти в дорогу? (ноутбук).

Завдання 2

  1. Компакт  -...(диск).
  2. Текстовий...(редактор, документ, процесор).
  3. Робочий...(стіл).
  4. Системний... (блок).
  5. Електронна... (пошта).
  6. Яка програма призначена для створення електронних презентацій?  (MS PowerPoint).
  7. Який пристрій введення є самим древнім в комп’ютері, його прабабусею була друкарська машинка? (клавіатура).
  8. Без якого пристрою виведення ми не зможемо побачити інформацію? (без монітора).

3. Конкурс “Анаграми”

(0,5 бала за кожне правильно складене слово)

Рокурс — курсор

Забац — абзац

Ментудок — документі

Тайб — байт

Урсів — вірус

Тбі — біт

Лайф - файл

Каппа - папка

4. Конкурс “Відгадай загадку”

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

Завдання 1

  1. Коли треба показати
    Слайди про усі формати –
    В допомозі не відмовить
    Вам ніколи …………… (Power Point)
  2. Про нього знаємо ми нині:
    З ним справу мають в медицині.
    Біолог з ним теж справу має,
    А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)
  3. Я пишу листи і вірші,
    Мої тексти найгарніші.
    Хай підтвердить весь народ,
    Як усім потрібен ………….. (Word)
  4. Ця всесвітня мережа
    Скільки знає – просто жах!
    З нею вчись ти працювати –
    Теж багато будеш знати. (Інтернет)
  5. Ось я кнопку натискаю
    І папір вже заправляю.
    Він друкує без зупинки
    Вірші, пісні і картинки
    І швидкий він, наче спринтер
    Відгадайте, що це ...(принтер)
  6. В блоці цім живе процесор
    Помічник він, не агресор
    В ньому щось гуде, співає
    Одним оком нам моргає.
    Головний він недаремно,
    А зовуть його .....(системним)

Завдання 2

  1. Може він порахувати,
    Може він пісні співати,
    Малювати і писати,
    Помилки перевіряти.
    Може він листа прийняти,
    З другом швидко нас зв’язати,
    Він багато чого може
    І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
  2. Промені і сонце-коло
    Намалюємо ми скоро.
    Творчий маю я характер,
    Бо графічний я …………… (редактор)
  3. А, Б, В, Г, Д і кома –
    Всім мабуть уже відома
    Така клавішна структура.
    Звісно ж, це …………… (клавіатура)
  4. Я показую об’єкти,
    Фото-, відеопроекти.
    Я не плеєр, не мотор,
    А звичайний - …………… (монітор)
  5. Якщо є складна робота,
    Мусить бути лиш охота,
    Бо зі мною буде толк,
    Адже я – системний …………. (блок)
  6. Я не нишпорю в коморах,
    Не ховаюся по норах.
    Ковзаю по столу трішки,
    Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)

Музична хвилинка відпочинку «Фізкультхвилинка»

5. Конкурс “Ребус”

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

 

байт

 

 

      вірус

 

 

C:\Users\boss\Desktop\кр.png

 

 папка

 

 

 

 

курсор

 

 

біт

 

 

 

 

6. Конкурс “Розділи на групи”

(0,5 бала за кожний правильно вказаний пристрій)

Пристрої для введення інформації

Пристрої для виведення інформації

 

 

 

Монітор, клавіатура, мишка, колонки, сканер, навушники, принтер, мікрофон.

7. Конкурс “Кросворд”

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала)

  1. Всесвітня глобальна мережа. (Інтернет)
  2. Пристрій виведення інформації, яка сприймається зором. (Монітор)
  3. Пристрій для введення звукової інформації. (мікрофон)
  4. Порожнє місце, що з'являється між символами при натисненні найдовшої клавіші на клавіатурі. (Пробіл)
  5. Спеціально написана програма, через яку хворіє комп'ютер. (Вірус)
  6. Пристрій, що бігає по столу і має 2 або 3 кнопки. (Миша)
  7. Пристрій введення інформації, що має більше 100 кнопок. (Клавіатура)
  8. Пристрій що виводить інформацію на папір. (Принтер)
  9. Послідовність дій, що веде до результату. (Алгоритм)
  10. Назва значка на робочому столі де зберігаються видалені об'єкти. (Корзина)
  11. Зломщик комп'ютерних програм. (Хакер)
  12. Ключове слово, що отримали при розгадуванні кросворду. (Інформатика)

 

 

1

І

н

т

е

р

н

е

т

 

2

м

о

Н

і

т

о

р

 

3

м

і

к

р

о

Ф

о

н

 

 

 

4

п

р

О

б

і

л

 

 

5

в

і

Р

у

с

 

 

 

6

М

и

ш

а

7

к

л

А

в

і

а

т

у

р

а

8

п

р

и

н

Т

е

р

 

9

а

л

г

о

р

И

т

м

 

 

10

К

о

р

и

н

а

 

 

11

х

А

к

е

р

 

 

8. Конкурс «Дешифратор»

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

В цій таблиці сховані частинки записок Зайця(А2, Г6, Г1, А6, В3, Б1, Г4, Б4); Вовка (А3, Г2, Б3, Г5, Б2, Б6, В2, В6) і записка для команд (В5, А1, Г3, А4, В1).

Віднови записки і незабудь розділити текст на слова

 

 

1

2

3

4

5

6

А

Мол

Голо

Оди

ці.У

яжа

яза

Б

- йо

ре

єцьд

оги.

юут

адв

В

РА!

акр

йця

цаф

ВИ -

аще

Г

едл

нза

од

гон

об

вн

 

Відповіді:

  1. Заєць: Головне для зайця – його ноги.
  2. Вовк: Один заєць добре, а два краще.
  3. Команда: Ви – молодці. Ура!

Поки наше журі підводить підсумки, я вам казку зачитаю.

Казок на світі різних є багато,

Читаєм змалку їх ми всі завзято:

Про Колобка і Ріпку, Сніжну Королеву,

Про Рибку Золоту і царя Сімбу-Лева,

І про Русалку, гидке Каченя,

Гортаєм книжки ми щодня.

Так хочеться чогось нового,

Чогось сучасного такого…

Ну, може, в космос полетіти,

Чи в інтернеті   «повисіти»,

Попасти  на круту тусовку,

Прославитися на всю масовку…

Якщо так хочете — тоді, будь-ласка,

Сідайте й слухайте сучасну казку:

«Жили собі батьки і був в них син,

Не по роках розумний ріс,

Улюблений, мов Принц, один,

Татусь і мама для синочка все на світі

Хочуть і можуть догодити і зробити.

Я — учитися лінуюсь… Але як тут бути? – каже хлопчик

Тато й мама обіцяють купити комп’ютер!

Та обіцянка здійсниться тільки в разі тому,

Як буде лише 12 в щоденнику моєму.

От і думаю, як бути, не можу заснути,

А з вітрини магазину моргає комп’ютер…

Ось і сниться хлопчаку говорить комп’ютер:

«Мене треба, юний друже, собі заслужити!»

Ох! Що ж робити – міркує хлопчак -

Піду сьогодні в школу і буду учитись!

І ось воно, прогресу чудо — у кімнаті,

татусь віддав за нього три зарплати.

Учись, синочку, - каже батько –

Вийдуть з тебе люди,

Тобою вся сім’я гордитися буде.

Ось тобі, хлопче, принтер і дискети,

Круглодобовий  доступ в інтернеті…

От тепер насправді я «крутий»! – відповідає син -

В мене є комп’ютер дорогий,

Класний монітор, клавіатура,

Заживу тепер «прикольно» я, «в натурі»!

В мене — супер-ігри на підхваті,

Лише встигай  дискети поміняти.

А комп’ютер як купили — хлопця ніби підмінили,

Він, як зомбі, в монітор втупиться щосили.

І сидить так цілий день, тільки ігри грає,

Школу зовсім занедбав, уроків не знає.

Радості багато в хлопця, ще більше азарту,

Але вже не хочеться сідати за парту.

Вже забув і про футбол, про книжки художні,

Не іде до друзів зовсім. Ну, хіба ж так можна?

Що зі мною сталося — не знаю,

Так себе погано почуваю…- простогнав комп’ютер -

В мікросхеми дивлюсь-заглядаю,

Хоч якісь пояснення шукаю.

А! Ось! Хлопець «скачав» чужу дискету,

І заразив нас вірус з інтернету.

Тепер-от, мушу я хворіти,

Не знаю, як же лікуватись, що робити?

Чому — не можу я збагнути —

Щось занедужав мій комп’ютер…

Я різні кнопки натискаю,

А він все не відповідає.

Його полагодити я не вмію,

Бо нічогісінько не розумію.

Якби ж-то в школі гарно вчився,

То в техніці б я розумівся.

Ось прийшов до хлопця майстер та й відповідає

В пригоді можу я вам стати,

Бо я — крутий вже програміст!

Закінчив на відмінно я два інститути,

І швидко порятую і хлопця, і комп’ютер.

Почистимо його всі файли вправно,

І антивірусну введем програму.

Тобі б порадив, хлопче, схаменутись,

І до науки швидше повернутись.

Так, комп’ютер — річ сучасна, і дуже потрібна,

В цьому я з тобою, друже, сто відсотків згідний.

Та на ньому треба вчитись програми складати,

Інформацію важливу в файлах зберігати.

Реферат надрукувати, уроки учити,

Вчитись гарно малювати, музику включити.

А ти — лише ігри граєш, тратиш час намарно,

Розум же не розвиваєш, говориш негарно.

Як з комп’ютером серйозно хочеш працювати —

Відповідну підготовку в знаннях треба мати.

Вчити правила, вірші, вчити теореми,

Тоді в тебе з технікою не буде проблеми.

Графіку бери малюй, чи малюй ромашки,

Або сам складай чи ігри, чи якісь мультяшки…

Але ти , звичайно, мусиш розуміти:

Не може комп’ютер книжки замінити.

А театр, кіно, футбол — всім також потрібні,

Танці, музика — для тебе, бо ж ти хлопець здібний.

Не лінуйся, й завжди зможеш усюди встигати,

Відпочити і навчатись, батькам помагати.

І якщо ці правила можеш сам збагнути,

То найкращим другом стане тобі твій комп’ютер.

Правила усі прості, час запам’ятати:

Ігри, спорт, навчання, друже, умій поєднати.

Мораль у казки діти є проста, ви мусите це добре знати:

Умійте відпочити, і умійте вчитись й працювати!

 Журі підрахували всі бали і запрошуються до оголошення результатів та нагородження команд.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 6 клас, Сценарії
Додано
29 жовтня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку